Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#2381
Posted 2012. September 25. - 11:16

#2382
Posted 2012. September 13. - 21:12

Nem tudom, a többire mi van írva, a csomagolásról úgy tûnik mindhárom fékbetéthez ugyanaz jár. Van rajta magyarázat, milyen színû jel milyen betétet takar.
Erõsebb autóban volt mindenféle betéttel kuplungom (szinter, kevlár, bóti), a kevlárost használni semmivel nem volt más, mint a boltit, egyben volt jobb, nehezebb elégetni.
Semmiféle autós és kerékpáros dolgot ne hasonlítsunk össze.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2383
Posted 2012. September 13. - 20:38

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2384
Posted 2012. September 13. - 20:10

Nem az olaj a gáz, hanem a koksz ami keletkezik közben. Lerakódhat a szûk részeken és eltömítheti azokat.
4 évig masszívan használt Magura ásványi olaj. Versenyeztem is ezzel, Ausztriában is, ahol azért egy "picit" hosszabbak és gyorsabban a lejtõk, mint idehaza. És igen, szoktam fékezni és többet, mint az átlag.


#2385
Posted 2012. September 13. - 19:16

Tedd azt is hozzá hogy ez csak a kevlárosra van írva.
Egyébként a SSC kevláros csak ettõl az állapottól fog jól, tehát akkor lehet hogy nem hülyeségbõl írják rá.:cool2:
Nem tudom, a többire mi van írva, a csomagolásról úgy tûnik mindhárom fékbetéthez ugyanaz jár. Van rajta magyarázat, milyen színû jel milyen betétet takar.
Erõsebb autóban volt mindenféle betéttel kuplungom (szinter, kevlár, bóti), a kevlárost használni semmivel nem volt más, mint a boltit, egyben volt jobb, nehezebb elégetni.
#2386
Posted 2012. September 13. - 19:10

Nem az olaj a gáz, hanem a koksz ami keletkezik közben. Lerakódhat a szûk részeken és eltömítheti azokat.A megsütött olaj, a színén kívül, mitõl rosszabb? Csak mert én simán használtam a szezon végéig már párszor.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2387
Posted 2012. September 13. - 18:44

Tedd azt is hozzá hogy ez csak a kevlárosra van írva. Miért nem tetszik kerékpár-gépjármû esetleg fék mérnök vagy?Aszondja az írás a superstaros fékbetét csomagolásának hátoldalán (fejbõl írom, a lényeg kb ez) hogy:
1. szereljük be az új betéteket, fékezzünk 10-20 nagyot (blokkolás nélkül)
2. öntsük le vízzel a nyerget-tárcsát, ha sistereg, akkor ok be van járatva
3. ha nem, akkor ismételjük az elejétõl.
Ez a vízzel fröcskölés nem annyira tetszik, mit gondoltok róla? Az természetes, megszokott, hogy új betét-tárcsa kombinációnál kell pár fékezés, míg összeállnak, de minek vizezni?
Egyébként a SSC kevláros csak ettõl az állapottól fog jól, tehát akkor lehet hogy nem hülyeségbõl írják rá.:cool2:
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2388
Posted 2012. September 13. - 15:56

#2389
Posted 2012. September 13. - 11:33

1. szereljük be az új betéteket, fékezzünk 10-20 nagyot (blokkolás nélkül)
2. öntsük le vízzel a nyerget-tárcsát, ha sistereg, akkor ok be van járatva
3. ha nem, akkor ismételjük az elejétõl.
Ez a vízzel fröcskölés nem annyira tetszik, mit gondoltok róla? Az természetes, megszokott, hogy új betét-tárcsa kombinációnál kell pár fékezés, míg összeállnak, de minek vizezni?
#2390
Posted 2012. September 13. - 11:08

es nem csak bringasok,hanem motorosk,autosok is
#2391
Posted 2012. September 13. - 09:09

Az a minimum, hogy évente. Ha megsütöd, akkor azonnal, de egyébként szerintem illik fél évente.
A megsütött olaj, a színén kívül, mitõl rosszabb? Csak mert én simán használtam a szezon végéig már párszor.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2392
Posted 2012. September 12. - 20:52

Amúgy elixir 5-ön cserélt valaki olajat? mert ahogy néztem az olajleeresztõt valami speckó bizbasz kell, hogy olajat jutassak bele.
Nem specko bizbasz kell hozzá, hanem avid szett.
Avid Elixir Disc Brake Bleed Procedure - YouTube
Néha van az apróban is használt.
#2393
Posted 2012. September 12. - 20:46

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2394
Posted 2012. September 12. - 20:40

Milyen idõközönként kell lecserélni az olajat a fékrendszerben? Nekem azt mondták, hogy évente.
#2395
Posted 2012. September 11. - 13:59

AVid Elixir R fékhez jók lehetnek a Shimano XT roppantó gyûrûjei? Látszólag nagy a hasonlóság
#2396
Posted 2012. September 06. - 18:16


#2397
Posted 2012. September 06. - 14:48

#2398
Posted 2012. September 06. - 13:23

Hogy lehet túltölteni egy eleve légmentes rendszert?
Például úgy, hogy a dugattyúkat nem nyomták teljesen vissza az összeszerelés során. Vagy mert például gyártó és gyártó között eltérõ a fékpofa vastagság, s esetleg az új fékpofa 0.1 mm-el vastagabb. Ennek nincs köze a légmentességhez. Annyira kevés volt az olaj, ami kijött, hogy szinte komolyan sem vennéd, pedig teljesítményben sokat számít. Én azt csináltam, hogy lelazítottam a fedlapot, vízszintes kar állásban, majd a dugattyúkat (külön-külön) egy gumileszedõvel visszanyomkodtam, amennyire csak bírtam. Pár csepp olaj kijött, fedlapot visszaraktam, meghúztam, probléma megoldva.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2399
Posted 2012. September 06. - 10:51

Hogy lehet túltölteni egy eleve légmentes rendszert?
Ha a dugattyúk egyszerûen kijönnek a teljesen visszanyomott állopotukból, mintha kissé behúznád a féket és úgy légteleníted, a rendszer túltöltött lesz.
Shimanokat nem ismerem, de a Magura MT-széria például soha nem lesz teljesen légmentes, olyan a konstrukció. Sõt, túlfolyó is van a fékkaron ott, ahol alul felfekszik a kormányon, egy apró kis fél mm-es lyuk és ha nagy túltöltött lenne a rendszer, ott az extra mennyiség távozhat.
#2400
Posted 2012. September 06. - 10:13

Nekem is gyárilag túl volt töltve...
Hogy lehet túltölteni egy eleve légmentes rendszert?