Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#2381
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
a hongkongbol jovo avidok azok eredetiek? hs1 tarcsakat szeretnek rendelni.

#2382
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Nem tudom, a többire mi van írva, a csomagolásról úgy tûnik mindhárom fékbetéthez ugyanaz jár. Van rajta magyarázat, milyen színû jel milyen betétet takar.
Erõsebb autóban volt mindenféle betéttel kuplungom (szinter, kevlár, bóti), a kevlárost használni semmivel nem volt más, mint a boltit, egyben volt jobb, nehezebb elégetni.


Semmiféle autós és kerékpáros dolgot ne hasonlítsunk össze.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2383
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Sok összetevõs a dolog. Én a saját "átlagos" tapasztalatomat mondtam el.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2384
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nem az olaj a gáz, hanem a koksz ami keletkezik közben. Lerakódhat a szûk részeken és eltömítheti azokat.


4 évig masszívan használt Magura ásványi olaj. Versenyeztem is ezzel, Ausztriában is, ahol azért egy "picit" hosszabbak és gyorsabban a lejtõk, mint idehaza. És igen, szoktam fékezni és többet, mint az átlag. :)
Feltöltött kép

#2385
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Tedd azt is hozzá hogy ez csak a kevlárosra van írva.
Egyébként a SSC kevláros csak ettõl az állapottól fog jól, tehát akkor lehet hogy nem hülyeségbõl írják rá.:cool2:


Nem tudom, a többire mi van írva, a csomagolásról úgy tûnik mindhárom fékbetéthez ugyanaz jár. Van rajta magyarázat, milyen színû jel milyen betétet takar.
Erõsebb autóban volt mindenféle betéttel kuplungom (szinter, kevlár, bóti), a kevlárost használni semmivel nem volt más, mint a boltit, egyben volt jobb, nehezebb elégetni.

#2386
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

A megsütött olaj, a színén kívül, mitõl rosszabb? Csak mert én simán használtam a szezon végéig már párszor.

Nem az olaj a gáz, hanem a koksz ami keletkezik közben. Lerakódhat a szûk részeken és eltömítheti azokat.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2387
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Aszondja az írás a superstaros fékbetét csomagolásának hátoldalán (fejbõl írom, a lényeg kb ez) hogy:
1. szereljük be az új betéteket, fékezzünk 10-20 nagyot (blokkolás nélkül)
2. öntsük le vízzel a nyerget-tárcsát, ha sistereg, akkor ok be van járatva
3. ha nem, akkor ismételjük az elejétõl.

Ez a vízzel fröcskölés nem annyira tetszik, mit gondoltok róla? Az természetes, megszokott, hogy új betét-tárcsa kombinációnál kell pár fékezés, míg összeállnak, de minek vizezni?

Tedd azt is hozzá hogy ez csak a kevlárosra van írva. Miért nem tetszik kerékpár-gépjármû esetleg fék mérnök vagy?
Egyébként a SSC kevláros csak ettõl az állapottól fog jól, tehát akkor lehet hogy nem hülyeségbõl írják rá.:cool2:
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2388
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Extrém esetben már az is elõfordult, hogy nem vizezték, hanem levizelték a tárcsát:cool2:


#2389
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts
Aszondja az írás a superstaros fékbetét csomagolásának hátoldalán (fejbõl írom, a lényeg kb ez) hogy:
1. szereljük be az új betéteket, fékezzünk 10-20 nagyot (blokkolás nélkül)
2. öntsük le vízzel a nyerget-tárcsát, ha sistereg, akkor ok be van járatva
3. ha nem, akkor ismételjük az elejétõl.

Ez a vízzel fröcskölés nem annyira tetszik, mit gondoltok róla? Az természetes, megszokott, hogy új betét-tárcsa kombinációnál kell pár fékezés, míg összeállnak, de minek vizezni?

#2390
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 584 posts
ohhh,mennyien mennek 3-5 eves "olajjal"!
es nem csak bringasok,hanem motorosk,autosok is

#2391
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Az a minimum, hogy évente. Ha megsütöd, akkor azonnal, de egyébként szerintem illik fél évente.


A megsütött olaj, a színén kívül, mitõl rosszabb? Csak mert én simán használtam a szezon végéig már párszor.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2392
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,857 posts

Amúgy elixir 5-ön cserélt valaki olajat? mert ahogy néztem az olajleeresztõt valami speckó bizbasz kell, hogy olajat jutassak bele.


Nem specko bizbasz kell hozzá, hanem avid szett.
Avid Elixir Disc Brake Bleed Procedure - YouTube
Néha van az apróban is használt.

#2393
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Az a minimum, hogy évente. Ha megsütöd, akkor azonnal, de egyébként szerintem illik fél évente.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2394
Pity_

Pity_

    vendég

  • fórumtag
  • 91 posts
  • LocationAjka
Sziasztok !

Milyen idõközönként kell lecserélni az olajat a fékrendszerben? Nekem azt mondták, hogy évente.

#2395
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 posts
  • LocationEger
Sziasztok!

AVid Elixir R fékhez jók lehetnek a Shimano XT roppantó gyûrûjei? Látszólag nagy a hasonlóság

#2396
wins

wins

    vendég

  • fórumtag
  • 69 posts
Engedtem ki egy minimális olajat és most úgy néz ki kicsit beljebb vannak a dugattyúk. Holnap megjáratom és kiderül hogyan sikerült.:D Amúgy elixir 5-ön cserélt valaki olajat? mert ahogy néztem az olajleeresztõt valami speckó bizbasz kell, hogy olajat jutassak bele.

#2397
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
felul a karnal szerintem mindig van egy kis minimalis levego. de ez gyakorlatilag nincs a "rendszerben". viszont ha fejreforditod, beljebb foghat a kar.

#2398
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Hogy lehet túltölteni egy eleve légmentes rendszert?


Például úgy, hogy a dugattyúkat nem nyomták teljesen vissza az összeszerelés során. Vagy mert például gyártó és gyártó között eltérõ a fékpofa vastagság, s esetleg az új fékpofa 0.1 mm-el vastagabb. Ennek nincs köze a légmentességhez. Annyira kevés volt az olaj, ami kijött, hogy szinte komolyan sem vennéd, pedig teljesítményben sokat számít. Én azt csináltam, hogy lelazítottam a fedlapot, vízszintes kar állásban, majd a dugattyúkat (külön-külön) egy gumileszedõvel visszanyomkodtam, amennyire csak bírtam. Pár csepp olaj kijött, fedlapot visszaraktam, meghúztam, probléma megoldva.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2399
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hogy lehet túltölteni egy eleve légmentes rendszert?


Ha a dugattyúk egyszerûen kijönnek a teljesen visszanyomott állopotukból, mintha kissé behúznád a féket és úgy légteleníted, a rendszer túltöltött lesz.
Shimanokat nem ismerem, de a Magura MT-széria például soha nem lesz teljesen légmentes, olyan a konstrukció. Sõt, túlfolyó is van a fékkaron ott, ahol alul felfekszik a kormányon, egy apró kis fél mm-es lyuk és ha nagy túltöltött lenne a rendszer, ott az extra mennyiség távozhat.

#2400
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

Nekem is gyárilag túl volt töltve...


Hogy lehet túltölteni egy eleve légmentes rendszert?