Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#8821
Posted 2006. August 25. - 23:36

atom dirt, atom ertájm, és megfelelõ ugrási rutin
kisebb buckákhoz sima ügy az alap px, meg a hosszabb stucni, de utóbbi meg eléggé megnehezíti az ugrást, és mindenféle trükközést.
próbálj ki pár merev ugrós gépet, és ezek után dönts!
#8822
Posted 2006. August 25. - 23:33

mellesleg akkor most ugrálós extrémkedõs gép kell vagy am-enduro ?
egy masszívabb cc gépet nem nagyon kell félteni he lefelé ereszteni akarod...de ha durvábban akkor tényleg ott a hoss....viszont az még mindig cc-s geo, az ugrálni meg trükközni nem lesz jó....
mondjuk én a trükkök alatt annyit értek hogy: one hander, esetleg one footer, X-up, ilyesmik... nameg bunny hopp és manual
nagyjából ezzel be is fejezõdött az egész trükközgetés
telót a váz súlyához akarom választani.
tehát a polar-x-hez olyan 2000 grammosat. ennyibõl már egy egész tartós darabot lehet mostanában kihozni ha minden igaz.
azt hogy felfelé ne emelkedjen ki könnyen, remélem egy közepes stucnival meg lehet majd oldani. kb 70-75% terepen/erdõben
egy atombiztos kerekeket szeretnék, valami könnyû tárcsával
nem tudom, tárcsákban nem vagyok nayon otthon, majd ha itt lesz az ideje, bekéreckedek a tárcsa topicba, és ha beengednek, megkérezem azt is.
én valami avid bowdenes juicy 9-re gondoltam, 160 vagy 180-as tárcsával..
de tényleg nem tudom hogy milyen lehet, majd a teló és a kerék után...
szóval a technikát akarom vele lefelé fejleszteni, akár 1-2 ugratót is bevállalva közbe hogy izgi legyen...
és nem akarom félteni, csupán élvezni a bringázást és mindent kihozni belõle és belõlem! felfelé szeretném tartani a tempót a többiekkel és amikor visszaülök a "mostanira", azt akarom hogy érezzem hogy jobban gurul, és felfelé is jobban nyomom mint "azelõtt"...
azért ha van valakinek valami ötlete a váz kiválasztásával kapcsolatban az jelezze!
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#8823
Posted 2006. August 25. - 23:26

#8824
Posted 2006. August 25. - 23:21

próbálj pls cc géppel manualozni.
vagy bármilyen trükkre komoly halálfélelem nélkül.
(nekem van módom tesztelgetni, kóstolgatni ezeket, más mûfaj bringájával, de egyszerüen nem arra való)
a nem cc gépekkel viszont lehet haladni, tudok is, megy is, de csak amíg egyedül vagyok. mikor társasággal megyek, akkor meg furamód lemaradok mint a disznó. egyszerüen nem lehet tartani az átlagot, csak amíg magadban vagy nem veszed ezt észre.
#8825
Posted 2006. August 25. - 23:17

#8826
Posted 2006. August 25. - 23:16

igen, mert én valójában nem CC-vel kezdtem...
hanem egy kicsi Scott Vail-el, még egy régi király Judy TT volt benne
húúúú

az sem egy durvulós gép volt, de mégis "ökörködni" használtam az akkori
50 kg-ommal és semmi baja nem volt.
emlékszem hogy amikor elkezdtem utána CC-zni sokkal bevállalósabb voltam lefelé is és az akadályokat is szebben vettem...
szóval jó lenne egy kicsit fejleszteni a technikán úgy hogy a bringát ne kelljen féltenem!
csütörtökön mondjuk összeraktam tesóm Scott Octane-ját és azzal nyomulok a hétvégén! :scared:
fõként hulladékjellegû cumókkal van felszerelve, nameg egy kölcsön hajlított merida kormánnyal

__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#8827
Posted 2006. August 25. - 23:14

ne az én kedvemért nem én találtam ki...mondjuk én el tudom képzelni hogy van olyan ami mind a 2-re jó...
...de egyikre sem versenygépként
enduro, vagy [kizárólag BikerTigger kedvéért]All Mountain kategória
én azért bízok benne hogy olyan lesz mint amire számítok, de elõtte jó lenne egy 16,5"-ost kipróbálnom...
egyébként a 70 km enyhén túlzás volt, de 50-eket simán tekernék vele...
nagyobbakat esetleg meg néha-néha...

ajánlom figyelmedbe ez év januári vagy februári német szaklapokat, mind 2- ben 6-8 oldalas cikk foglakozik a montis kategóriákkal....
mellesleg akkor most ugrálós extrémkedõs gép kell vagy am-enduro ?
egy masszívabb cc gépet nem nagyon kell félteni he lefelé ereszteni akarod...de ha durvábban akkor tényleg ott a hoss....viszont az még mindig cc-s geo, az ugrálni meg trükközni nem lesz jó....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#8828
Posted 2006. August 25. - 23:10

#8829
Posted 2006. August 25. - 23:06

ha lenne olyan hogy mind2-re jó, hidd el sokaknak az lenne.
mondjuk én el tudom képzelni hogy van olyan ami mind a 2-re jó...
...de egyikre sem versenygépként
enduro, vagy [kizárólag BikerTigger kedvéért]

én azért bízok benne hogy olyan lesz mint amire számítok, de elõtte jó lenne egy 16,5"-ost kipróbálnom...
egyébként a 70 km enyhén túlzás volt, de 50-eket simán tekernék vele...
nagyobbakat esetleg meg néha-néha...
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#8830
Posted 2006. August 25. - 22:59

__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#8831
Posted 2006. August 25. - 22:58

Tiger! tom tom:D én azt mondtam volna rá:egyik a szemem szinéhez, másik a nehéz napokra
on
a gyûjteményembe:D
de ha egyszer extrémkedni akar picit, akkor azt ne egy extrém vázas cc géppel tegye:)
#8832
Posted 2006. August 25. - 22:56

#8833
Posted 2006. August 25. - 22:55

egyik a szemem szinéhez, másik a nehéz napokraminek 2 cc gép?
.

on
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#8834
Posted 2006. August 25. - 22:51

egyszerüen nem arra való.
van egy cécó géped nem? használd azt cécóra.
veszel mellé egy tekerhetõ de nem túrázásra való ugri bugri bicajt, és megnézed mennyire jön be az egész
ha lenne olyan hogy mind2-re jó, hidd el sokaknak az lenne.
de nem véletlen van a tekerõs beállítottságúaknak cc és ugribugri gépe is
hamax 100as telóval használod bárhol felmászol..csak nem verseny cc-s az üléspozíciód hanem inkábbkényelmes túrázos..sztem 70km után is kényelmes lesz..de tetod..16.5" os méret annyira nempici h vészes lenne..egy 400as nyeregcsõvel tökéletes lenne számodra..
ja kihúzott nyeregcsõ meg atom hosszú stucni hogy kényelmes legyen. ja meg kis gumik meg könnyû kerekek. és máris utolérheti a többieket. és voilá, lett 2 cc gépe, melybõl az egyik váza pont nem arra való.
ja meg a hosszú stucni is lehetetlenné teszi a rendes ugrásokat.
minek 2 cc gép?
nem a vázméret az, mely megkülönböztetni a cc és az extrém vázakat.
#8835
Posted 2006. August 25. - 22:50

#8836
Posted 2006. August 25. - 22:47

Ezzel most nagyon lelomboztál!azt ne várd hogy tekerõs geometriája legyen.
szóval az elsõ kitétel, hogy edzõgépnek szánod, nem fog sikerülni.

Biztos nem lesz jó 16,5"-os méretben?
egy közepes hosszúságú stucnival sem?
Pedig egy olyan gép kéne amivel akár 70 km terep után is tudom tartani felfelé a tempót a grammániás bringástársaimmal...
[hozzáteszem bírom a szenvedést, és felfelé nagyon jó vagyok]
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#8837
Posted 2006. August 25. - 22:43

#8838
Posted 2006. August 25. - 22:39

ott még annyi rendes bringás sincs, mint itt.
csak fogasos legenda minden ami ott van.
egészen nyugdtan vegyél bármit, fõleg kezdésre jók lesznek, DE!
azt ne várd hogy tekerõs geometriája legyen.
szóval az elsõ kitétel, hogy edzõgépnek szánod, nem fog sikerülni.
#8839
Posted 2006. August 25. - 22:37

hát tényleg nem!pontos adatot netok de sztme 2.2 kg körül lehet attól nemtöbb, sõt tuti könnyebb...amúgy nemfog eltörni ne aggódj..mivel te nem a 8"os tárcsa hátulra meg boxxi az elejében tipus vagy aki sík betonra ugrálja a letöréseket..

szerintem az már nem élvezhetõ ha a bringa nagyot kap...
lehet nagyokat ugrani úgy is hogy még a tesco bike is kibírja...
persze én olyat nem tudok...
de olvastam a teszt bájkon hogy sok embernek eltört, mert idén sok az anyaghibás váz!
amikor visszavitték, elismerték hogy sokat vittek már vissza és tényleg anyaghiba volt...
én 2 kg-ot tippelek neki, mivel eddig egyik évben sem volt olyan modell ami nagyon eltért volna 2 kg-tól.
a 2003-as volt azthiszem a legnehezebb, de az is alig 2 kg felett volt.
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#8840
Posted 2006. August 25. - 22:21
