Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#3441
Posted 2008. October 30. - 23:12

#3442
Posted 2008. October 30. - 23:11

RAUH-Welt
B E G R I F F
#3443
Posted 2008. October 30. - 23:05

Off:
Véleményem szerint nem ilyen egyértelmû,és ha vissza olvasol nem ezekre a vázakra értettem,mondjuk ezekbõl nem is vehetek 5db 250eért...Anyagi téren nem engedhetem meg magamnak hogy olcsót vegyek - 250-ért veszel egy "verseny"vázat, ami bírja jó esetben 2-3 évig, vagy veszel 5 db. olcsóbb versenyvázat, amik nehezebbek 100-150 gr.-mal, de bírják 5*3 évig
Ha lehet,és nagyon remélem akkor az összeg fele már elég egy olyan vázra amit keresek,az ár/érték fontos,nem akkarok ennyit elkölteni...
Nem igazán a legmodernebb szellemben épülõ vázakat keresem,nem 1kg alatt keresek karbon csodákat,ha birnák is,számomra nem érzem indokoltnak,és véleményem szerint nem is oly jellemzök az általam elvártak melyek hátrányosan befolyásolnák a vasat,de valamirõl kiderül, hogy mégis,akkor alkalmazkodok...
GT érdekesnek tünik,de mit lehet most tudni a márkáról?és e váz?úgy általában?és ha jól látom már ezeken sincs vfék tüske,de ne legyen igazam...
Szerintetek milyen váz jöhet még számításba?
Ismételten köszönöm!
#3444
Posted 2008. October 30. - 20:29

ne keverd ide az acélt.Acélvázban nincs is ilyen..ez jelenthet valamit.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3445
Posted 2008. October 30. - 20:21

kevesebb használt van : 1 , mivel annyira nem régi rendszer...másrészt ha megnézed az aprót komplett keró (itt most cc kategóriáról beszélek) mezõnyben elég kiegyenliotett a mezõny . de más mûfaj :pl iszonyat mennyiségú merida umf váz van itthon, azokkal sem volt csapágy probléma. -olyat viszont már láttam hogy hagyományos fejcsõbe be kellett ragasztani a csapágycsészét- acélba meg pl a kona shonky ha jól emléxem félintegrált.A folyamatosanban igazad van, azt akartam írni, hogy egyfojtába
Az évek ótáról annyit, hogy régebbi (najó nincs olyan rég az a rendszer) félintegrált/integrált csapágyas vázakból jóval kevesebb használtat látsz.
Ugyan miért?
Jó ideig nekem is nagyon tetszett, de aztán tapasztaltam, és átgondoltam, vajh melyik lehet a jobb. Acélvázban nincs is ilyen..ez jelenthet valamit.
(yoke-ot próbálják acélba rakni, de az nem is volt rossz újítás)
És, hát valszeg azért is van annyi tömegtermelt félintegrált fejcsöves váz, (és lesz is) mert nehogymár a csákó 10 évig ugyanazzal a vázzal menjen.. vegyen csak másikat.
afelöl meg egész nyugodt lehetsz ma nem tudsz olyan tömegtermelt vázat venni (bármilyen vázanyagot tekintve) amit ha használsz is, nem 10 de 6 év múlva még egyben lesz. és nem a csapágy/fejcsõ lesz a gyenge pont.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3446
Posted 2008. October 30. - 20:20

1) nincs igazad, a félintegrált fejcsapágy sok vázban ugyanolyan csapágyat fogad, mint az, aminek a csészéje nincs elrejtve a fejcsõbe, hanem kivül van.1. Mert egyátalán nincs fixen a vázba a komplett csapágy, ezért fojamatosan mozog, ami idõvel kikoptatja a vázat. (nem csak a teljesen integrált, ez is ezt csinálja...tapasztaltam.)
2. Mert nincs értelme annak, hogy rövidebb legyen a fejcsõ, mivel így mégnagyobb terhelést kap, mint egyébként. Ez nem tesz neki jót, hiába a nagyobb csapágyak. Egy normális geometriai tervezésû váznál nincs rövid fejcsõre szükség.
3. Mert kurva nehezen találsz hozzá illõ villát, aminek a váll a nyak találkozásánál ugyanakkora lenne mint a fejcsõ. (ez nehezen érthetõ, és inkább csak esztétikai dolog, úgy viszont rohadt szép lenne. Ja és némi tömítési pluszt adna, mélyebbre nehezebben megy a kosz.)
4. Alig nyúlik be a vázba, ezért a fejcsõ könnyebben kinyúlik.
5. csak
2) nem rövidebb a fejcsõ. legalábbis optimális esetben épp két elõnye van: a nagyobb fejcsõ nagyobb merevséget biztosít.
ha van egy sima fejcsöved ami 110mm meg egy fejcsapágyad ami plusz 25 mm, meg van egy félintegráltad, ami 135mm és ráadásul vastagabb is, akkor szerinted melyik jobb hegesztés szempontjából? az alsó- és a felsõcsõ is nagyobb felületen hegeszthetõ a fejcsõhöz, ami növeli az élettartamot és a merevséget is. meg nagyobb átmérõjû csöveket is lehet használni.
3) ebben igazad van, de ez mint irtad pusztán esztétikai hiba
4) nem igaz, eleve nagyobb a felfekvõfelület és amilyen mélyen egy normál KCS benne van, oylan mély egy félintegrált is van. nem beszélünk az extra mély hagyományosakról.
5) na ezzel nem lehet vitatkozni. és mivel te eldöntötted, hogy szerinted sz*r igy szép elméleteket is csinálsz mellé

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3447
Posted 2008. October 30. - 20:17

#3448
Posted 2008. October 30. - 20:09

1. Mert egyátalán nincs fixen a vázba a komplett csapágy, ezért fojamatosan mozog, ami idõvel kikoptatja a vázat. (nem csak a teljesen integrált, ez is ezt csinálja...tapasztaltam.)
2. Mert nincs értelme annak, hogy rövidebb legyen a fejcsõ, mivel így mégnagyobb terhelést kap, mint egyébként. Ez nem tesz neki jót, hiába a nagyobb csapágyak. Egy normális geometriai tervezésû váznál nincs rövid fejcsõre szükség.
3. Mert kurva nehezen találsz hozzá illõ villát, aminek a váll a nyak találkozásánál ugyanakkora lenne mint a fejcsõ. (ez nehezen érthetõ, és inkább csak esztétikai dolog, úgy viszont rohadt szép lenne. Ja és némi tömítési pluszt adna, mélyebbre nehezebben megy a kosz.)
4. Alig nyúlik be a vázba, ezért a fejcsõ könnyebben kinyúlik.
5. csak
1. egy normalis csapagy igenis fixen van benne, csak annyi a kulonbseg, hogy a csovon belul van a csesze, nem kivul. amugy ugyanaz. mivel nagyobb a fejcso atmeroje, nagyobb feluleten illeszkedik az also es a felsocso, erosebb lesz tole az elso haromszog. a teljesen integraltrol nem beszelek, az tenyleg hulyeseg.
2. a normalis geometria az pont az, hogy bele birsz tenni egy 100mm-t mozgo telot a vazba anelkul hogy "hanyattvagna" a bringat. ezt pont a rovidebb fejcsovel erik el. ugyanaz a fejcsoszog de hosszabb homlokcsovel csak 80mm-s villat fogadna. Manapsag az mar nem igazan versenykepes az atlag XC kategoriaban
3. iszonyat fontos tenyezo. ertem amit mondasz, de annak kb a Cannondale-fele verzioban van ertelme, amikor a Fatty fejcsobe tesznek 1.1/8 villat. ott csunya


4. kb ugyanakkora feluleten nyulik bele mint egy normal fejcsapagy, ha nem cserelgeted a cseszet kethavonta, nem fog kinyulni. megint mondom, ertelmes minosegu vazrol beszelunk, nem ipari hulladekrol.
5. ennek az ervelesednek is kb pont ugyanannyi ertelme volt mint az elozoeknek

RAUH-Welt
B E G R I F F
#3449
Posted 2008. October 30. - 19:46


Q-faktor dolgot viszont megértem... Csemegézz a régebbi hajtómûvek közül

#3450
Posted 2008. October 30. - 18:15

ahoz képest hogy ennyire kurva szar a rendszer elég sok félintegrált csapágyas igen jó váz fut évek óta folyamatosan gond nélkül....sõt egyre több
kérdezõ helyében meg simán vennék eloxált (igaz nem fekete) merida hfs vázat.
A folyamatosanban igazad van, azt akartam írni, hogy egyfojtába

Az évek ótáról annyit, hogy régebbi (najó nincs olyan rég az a rendszer) félintegrált/integrált csapágyas vázakból jóval kevesebb használtat látsz.
Ugyan miért?
Jó ideig nekem is nagyon tetszett, de aztán tapasztaltam, és átgondoltam, vajh melyik lehet a jobb. Acélvázban nincs is ilyen..ez jelenthet valamit.
(yoke-ot próbálják acélba rakni, de az nem is volt rossz újítás)
És, hát valszeg azért is van annyi tömegtermelt félintegrált fejcsöves váz, (és lesz is) mert nehogymár a csákó 10 évig ugyanazzal a vázzal menjen.. vegyen csak másikat.
Ride everywhere.
.
#3451
Posted 2008. October 30. - 14:36

19" Kona Kula volt,használtam,de sajnos nagy volt,és egy jó ideje nincs vfék lehetõség...
Felt Epo Team,szintén a gond,hogy régebbi évjáratú új vázakat nem igazán lehet találni,és ha jól látom az ideiek már messze nem ezt jelentik...
A szín,és felületkezelés,az természetesen az utolsó szempont,és csak orientativ,azért kedvelem az anodizálást mert kevésbé sérülékenyebb,könnyebb,és tartósabb,de lehet hogy nem minden tipusú váz csõre ajánlható...
Azért 68mm középcsapágy,mert alacsony Qfaktor,mert a térdeim érzékenyebbek erre,és a legtöbb új vázon nincs elég hely hogy leredukáni e méretre,legföképpen ezért használok most is egy négyszöges hajtomûvet 107 tengelyel,de volt már rövidebb is,de most nem fér el,és kell a 3 lánctányér mert pörgetve tekerek...
Nyeregcsõ,igen megoldható adapterekel,de az nem ugyanaz,érzetre biztos nem,és azért preferálom a kisebb átméröjû nyeregvázcsõvet,és nyeregszárat,mert kényelmesebb,és nem érzek a váz merevségben különbséget...
AGA elmondta a nagyrészt a problémáimat az integrált,félintegrált fejcsapágyat illetöleg,a rövid fejcsõ is ezért elöny,valamint a nem alacsony beépítési magasságú telókra méretezett vázak okán...
Anyagi téren nem engedhetem meg magamnak hogy olcsót vegyek,ha ez a minöség,teljesitmény,tartóságot,vagy általában hátrányosan érinti a terméket,mert sajnos,nincs arra pénzem hogy ilyen okból szezononként vázat cseréljek,ezért nem vennék használtat sem,legalább 5évig gondtalan használatot várok el a váztól,ha alu,de valoszinû ha ezt túléli akkor is megtartom,csak a felhasználás tipúsa változik,persze ha a geo és úgy általában megfelel...de max 250e ft,de remélhetöleg a felé is elegendõ lesz,valamint az ár/értek fontos...
Bocsánat a terjedelemért,és tényleg nem ragaszkodok olyan jellemzõkhöz amelyek elönytelenek,vagy ténylegesen túlhaladott...
Köszönöm ismét a hozzá(m)szolásokat és várom a véleményetek,ötleteket!
#3452
Posted 2008. October 30. - 14:16

ahoz képest hogy ennyire kurva szar a rendszer elég sok félintegrált csapágyas igen jó váz fut évek óta folyamatosan gond nélkül....sõt egyre több1. Mert egyátalán nincs fixen a vázba a komplett csapágy, ezért fojamatosan mozog, ami idõvel kikoptatja a vázat. (nem csak a teljesen integrált, ez is ezt csinálja...tapasztaltam.)
2. Mert nincs értelme annak, hogy rövidebb legyen a fejcsõ, mivel így mégnagyobb terhelést kap, mint egyébként. Ez nem tesz neki jót, hiába a nagyobb csapágyak. Egy normális geometriai tervezésû váznál nincs rövid fejcsõre szükség.
3. Mert kurva nehezen találsz hozzá illõ villát, aminek a váll a nyak találkozásánál ugyanakkora lenne mint a fejcsõ. (ez nehezen érthetõ, és inkább csak esztétikai dolog, úgy viszont rohadt szép lenne. Ja és némi tömítési pluszt adna, mélyebbre nehezebben megy a kosz.)
4. Alig nyúlik be a vázba, ezért a fejcsõ könnyebben kinyúlik.
5. csak
kérdezõ helyében meg simán vennék eloxált (igaz nem fekete) merida hfs vázat.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3453
Posted 2008. October 30. - 13:23

amúgy a félintegrált kormánycsapágy miért probléma ?
1. Mert egyátalán nincs fixen a vázba a komplett csapágy, ezért fojamatosan mozog, ami idõvel kikoptatja a vázat. (nem csak a teljesen integrált, ez is ezt csinálja...tapasztaltam.)
2. Mert nincs értelme annak, hogy rövidebb legyen a fejcsõ, mivel így mégnagyobb terhelést kap, mint egyébként. Ez nem tesz neki jót, hiába a nagyobb csapágyak. Egy normális geometriai tervezésû váznál nincs rövid fejcsõre szükség.
3. Mert kurva nehezen találsz hozzá illõ villát, aminek a váll a nyak találkozásánál ugyanakkora lenne mint a fejcsõ. (ez nehezen érthetõ, és inkább csak esztétikai dolog, úgy viszont rohadt szép lenne. Ja és némi tömítési pluszt adna, mélyebbre nehezebben megy a kosz.)
4. Alig nyúlik be a vázba, ezért a fejcsõ könnyebben kinyúlik.
5. csak

Ride everywhere.
.
#3454
Posted 2008. October 30. - 12:39

Meg azért itt eléggé (általam) érthetetlen dolgok is vannak; a geometria szinte mindegy, de a szûkítõkkel össze-vissza variálható nyeregcsõátmérõ meg számít?
A hagyományos kormánycsapágyat én is jobban szeretem, de azért ilyen miatt nem dobnék vissza egy karbon Anthemet

Külsõ megjelenés meg szinte egál, mert ha ennyire fontos, akkor már akár szánhatnál is rá némi pénzt, hogy mondjuk egy lila, de amúgy megfelelõ vázat a kívánt külsõvel ruházz fel.
De van egy olyan váz, ami az XtChez hasonlóan telitalálat lett volna, bár kicsit tuti, hogy drágább; Felt EPO Team Scandium. V-fék, Sidhez, versenyváz, anod fekete, rövid homlokcsõ, 27.2 és 68 mm.
#3455
Posted 2008. October 30. - 10:25

1ébként milyen méret kell ?
19-es szkandium konát (1400g) például tudok v-fékest (igaz kék/ezüst nem elox)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3456
Posted 2008. October 30. - 02:09

Sajnos Specialized Stumpjumper nincs már vfékes(fekete anodizált),de hagyományos fejcsapágyat fogad,viszont a homlokcsõ 12cm,határ eset nekem,a teló...de különben tényleg az eddigi legjobb...
Giant XTC, félintegrált fejcsapágy,73középcsapágy,és a többi...
No Saint,hosszú homlokcsõ,félintegrált fejcsapágy,kissé érdekes terméktámogatás...
Trek 8500,nincs már vfékes verzió,hosszú homlokcsõ...
Focus,Ghost,Canyon,Stevens,Cube e fajta vázakon,félintegrált fejcsapágy,csak Ghost 9000/Cube Reaction fogad vféket...
Rocky Mountain,Kona,Cannondale,Scott,nincs vfék opció e szinten...
Kihagytam valami nagyobb+komolyabb/elterjedtebb márkát?
Esetleg a kisebb gyártók,de ott sem jelemzõ már a hagyományos fejcsapágy,nyeregcsõ méret,[rövid homlokcsõ(ez miért?)]
Vfék?!
Bowden
vezetés,felületkezelés terén nem is ragaszkodom már annyira...
Szerintetek?
#3457
Posted 2008. October 28. - 14:29

hja... Lisa, szép, az ára is.. meg nem is Vfékes

#3458
Posted 2008. October 28. - 14:19

csajos vázat keresek hegyre.
mint geora, úgy színre.
lehetõleg olcsón 20-30 körül.
kb csak a Merida Julietet láttam ami elérhetõ külön vázként..
egyéb javaslat?
köszi
pl. Author Basic Asl ez a sportautó sárga az enyémnek tetszett, de aztán mást kapott

(Kona Lisa is szép, meg jó, csak drága)
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#3459
Posted 2008. October 28. - 13:57

Hello, mindenki!
Segítséget szeretnék kérni!
Szeretnék venni egy author a-gang 24:00-es vázat. 2006-os modell (használt). A tulaja nem kezdõ szinten használta, de nagyon vigyázott rá, tehát, nem csapkodta a földhöz vagy valami. Hallottam néhány rémhírt ezekrõl a vázakróln (pl. a fejcsõnél elrepednek), de szertném tudni, hogy ezek igazak-e. Én dirt/street/park-ra akarom használni.
Válaszaitokat elõre is köszi!
igazak. nekem a babakék (nemtommelyik évjárat) repedt el a fejcsõnél az 50kilóm és egy 80mm-es teló alatt féléves korában..
#3460
Posted 2008. October 28. - 13:28

ha verszenyzésre kell cc váz akkor specko stumpjumpernél jobbat nem nagyon találszSziasztok,
Segítségeteket szeretném kérni,mert nem találok ilyen vázat:
-OX versenyzés valamint edzés lenne az elsödleges felhasználási terület
-alacsony tömeg,de a teljesítmény és a megbizhatóság is fontos
-lehetöleg max 80mm mozgó telóhoz optimalizált merevfarú
-tárcsafék nem,de V fék lesz rajta
-felsöcsõ tetején vezetett bowdenezés
-rövid homlokcsõ max 120mm körül
-1,1/8 hagyományos fejcsapágy
-68mm hagyományos középcsapágy
-27.2 nyeregcsõ átmérõ
-alu,fekete anodizált
Véleményetek szerint valami kerülendõ e jellemzõk közül?
Lehetséges-e hogy találok az új sorozatban gyártott vázak között ilyet?
Köszönöm,
csak
-nem felül futnak a bovdenek
-30,9- nyeregcsõ
-és talán találsz anodizált feketét -abból legalább volt-
viszont kb a legjobb geójú merev cc váz
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való