Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11007 hozzászólás a témában

#3441
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

A folyamatosanban igazad van, azt akartam írni, hogy egyfojtába ;)

Az évek ótáról annyit, hogy régebbi (najó nincs olyan rég az a rendszer) félintegrált/integrált csapágyas vázakból jóval kevesebb használtat látsz.
Ugyan miért?

Jó ideig nekem is nagyon tetszett, de aztán tapasztaltam, és átgondoltam, vajh melyik lehet a jobb. Acélvázban nincs is ilyen..ez jelenthet valamit.

(yoke-ot próbálják acélba rakni, de az nem is volt rossz újítás)

És, hát valszeg azért is van annyi tömegtermelt félintegrált fejcsöves váz, (és lesz is) mert nehogymár a csákó 10 évig ugyanazzal a vázzal menjen.. vegyen csak másikat.

kevesebb használt van : 1 , mivel annyira nem régi rendszer...másrészt ha megnézed az aprót komplett keró (itt most cc kategóriáról beszélek) mezõnyben elég kiegyenliotett a mezõny . de más mûfaj :pl iszonyat mennyiségú merida umf váz van itthon, azokkal sem volt csapágy probléma. -olyat viszont már láttam hogy hagyományos fejcsõbe be kellett ragasztani a csapágycsészét- acélba meg pl a kona shonky ha jól emléxem félintegrált.

afelöl meg egész nyugodt lehetsz ma nem tudsz olyan tömegtermelt vázat venni (bármilyen vázanyagot tekintve) amit ha használsz is, nem 10 de 6 év múlva még egyben lesz. és nem a csapágy/fejcsõ lesz a gyenge pont.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3442
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

1. Mert egyátalán nincs fixen a vázba a komplett csapágy, ezért fojamatosan mozog, ami idõvel kikoptatja a vázat. (nem csak a teljesen integrált, ez is ezt csinálja...tapasztaltam.)

2. Mert nincs értelme annak, hogy rövidebb legyen a fejcsõ, mivel így mégnagyobb terhelést kap, mint egyébként. Ez nem tesz neki jót, hiába a nagyobb csapágyak. Egy normális geometriai tervezésû váznál nincs rövid fejcsõre szükség.

3. Mert kurva nehezen találsz hozzá illõ villát, aminek a váll a nyak találkozásánál ugyanakkora lenne mint a fejcsõ. (ez nehezen érthetõ, és inkább csak esztétikai dolog, úgy viszont rohadt szép lenne. Ja és némi tömítési pluszt adna, mélyebbre nehezebben megy a kosz.)

4. Alig nyúlik be a vázba, ezért a fejcsõ könnyebben kinyúlik.

5. csak ;)

1) nincs igazad, a félintegrált fejcsapágy sok vázban ugyanolyan csapágyat fogad, mint az, aminek a csészéje nincs elrejtve a fejcsõbe, hanem kivül van.
2) nem rövidebb a fejcsõ. legalábbis optimális esetben épp két elõnye van: a nagyobb fejcsõ nagyobb merevséget biztosít.
ha van egy sima fejcsöved ami 110mm meg egy fejcsapágyad ami plusz 25 mm, meg van egy félintegráltad, ami 135mm és ráadásul vastagabb is, akkor szerinted melyik jobb hegesztés szempontjából? az alsó- és a felsõcsõ is nagyobb felületen hegeszthetõ a fejcsõhöz, ami növeli az élettartamot és a merevséget is. meg nagyobb átmérõjû csöveket is lehet használni.
3) ebben igazad van, de ez mint irtad pusztán esztétikai hiba
4) nem igaz, eleve nagyobb a felfekvõfelület és amilyen mélyen egy normál KCS benne van, oylan mély egy félintegrált is van. nem beszélünk az extra mély hagyományosakról.
5) na ezzel nem lehet vitatkozni. és mivel te eldöntötted, hogy szerinted sz*r igy szép elméleteket is csinálsz mellé :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3443
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
nálam ez játszana, és van feketében is:

Feltöltött kép

#3444
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

1. Mert egyátalán nincs fixen a vázba a komplett csapágy, ezért fojamatosan mozog, ami idõvel kikoptatja a vázat. (nem csak a teljesen integrált, ez is ezt csinálja...tapasztaltam.)

2. Mert nincs értelme annak, hogy rövidebb legyen a fejcsõ, mivel így mégnagyobb terhelést kap, mint egyébként. Ez nem tesz neki jót, hiába a nagyobb csapágyak. Egy normális geometriai tervezésû váznál nincs rövid fejcsõre szükség.

3. Mert kurva nehezen találsz hozzá illõ villát, aminek a váll a nyak találkozásánál ugyanakkora lenne mint a fejcsõ. (ez nehezen érthetõ, és inkább csak esztétikai dolog, úgy viszont rohadt szép lenne. Ja és némi tömítési pluszt adna, mélyebbre nehezebben megy a kosz.)

4. Alig nyúlik be a vázba, ezért a fejcsõ könnyebben kinyúlik.

5. csak ;)


1. egy normalis csapagy igenis fixen van benne, csak annyi a kulonbseg, hogy a csovon belul van a csesze, nem kivul. amugy ugyanaz. mivel nagyobb a fejcso atmeroje, nagyobb feluleten illeszkedik az also es a felsocso, erosebb lesz tole az elso haromszog. a teljesen integraltrol nem beszelek, az tenyleg hulyeseg.

2. a normalis geometria az pont az, hogy bele birsz tenni egy 100mm-t mozgo telot a vazba anelkul hogy "hanyattvagna" a bringat. ezt pont a rovidebb fejcsovel erik el. ugyanaz a fejcsoszog de hosszabb homlokcsovel csak 80mm-s villat fogadna. Manapsag az mar nem igazan versenykepes az atlag XC kategoriaban

3. iszonyat fontos tenyezo. ertem amit mondasz, de annak kb a Cannondale-fele verzioban van ertelme, amikor a Fatty fejcsobe tesznek 1.1/8 villat. ott csunya

Feltöltött kép VS Feltöltött kép

4. kb ugyanakkora feluleten nyulik bele mint egy normal fejcsapagy, ha nem cserelgeted a cseszet kethavonta, nem fog kinyulni. megint mondom, ertelmes minosegu vazrol beszelunk, nem ipari hulladekrol.

5. ennek az ervelesednek is kb pont ugyanannyi ertelme volt mint az elozoeknek ;)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3445
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Anyagi téren nem engedhetem meg magamnak hogy olcsót vegyek - 250-ért veszel egy "verseny"vázat, ami bírja jó esetben 2-3 évig, vagy veszel 5 db. olcsóbb versenyvázat, amik nehezebbek 100-150 gr.-mal, de bírják 5*3 évig :)
Q-faktor dolgot viszont megértem... Csemegézz a régebbi hajtómûvek közül :)

#3446
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

ahoz képest hogy ennyire kurva szar a rendszer elég sok félintegrált csapágyas igen jó váz fut évek óta folyamatosan gond nélkül....sõt egyre több

kérdezõ helyében meg simán vennék eloxált (igaz nem fekete) merida hfs vázat.


A folyamatosanban igazad van, azt akartam írni, hogy egyfojtába ;)

Az évek ótáról annyit, hogy régebbi (najó nincs olyan rég az a rendszer) félintegrált/integrált csapágyas vázakból jóval kevesebb használtat látsz.
Ugyan miért?

Jó ideig nekem is nagyon tetszett, de aztán tapasztaltam, és átgondoltam, vajh melyik lehet a jobb. Acélvázban nincs is ilyen..ez jelenthet valamit.

(yoke-ot próbálják acélba rakni, de az nem is volt rossz újítás)

És, hát valszeg azért is van annyi tömegtermelt félintegrált fejcsöves váz, (és lesz is) mert nehogymár a csákó 10 évig ugyanazzal a vázzal menjen.. vegyen csak másikat.

Ride everywhere.

.


#3447
bringasgyerek

bringasgyerek

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 51 hozzászólás
Vázméret kb 18" de pont a geometria szerintem, ahol van különbség a gyártók között általában...ezt igyekszem mindig megnézni,de tudom hogy ti is föleg versenyesebb geos vázakat írtatok,és ténylegesen ez a legfontosabb,de ha egy bizonyos váz méretet írtam volna,valoszinû hogy még jobban behatárolná a lehetõségeket...

19" Kona Kula volt,használtam,de sajnos nagy volt,és egy jó ideje nincs vfék lehetõség...

Felt Epo Team,szintén a gond,hogy régebbi évjáratú új vázakat nem igazán lehet találni,és ha jól látom az ideiek már messze nem ezt jelentik...

A szín,és felületkezelés,az természetesen az utolsó szempont,és csak orientativ,azért kedvelem az anodizálást mert kevésbé sérülékenyebb,könnyebb,és tartósabb,de lehet hogy nem minden tipusú váz csõre ajánlható...

Azért 68mm középcsapágy,mert alacsony Qfaktor,mert a térdeim érzékenyebbek erre,és a legtöbb új vázon nincs elég hely hogy leredukáni e méretre,legföképpen ezért használok most is egy négyszöges hajtomûvet 107 tengelyel,de volt már rövidebb is,de most nem fér el,és kell a 3 lánctányér mert pörgetve tekerek...

Nyeregcsõ,igen megoldható adapterekel,de az nem ugyanaz,érzetre biztos nem,és azért preferálom a kisebb átméröjû nyeregvázcsõvet,és nyeregszárat,mert kényelmesebb,és nem érzek a váz merevségben különbséget...

AGA elmondta a nagyrészt a problémáimat az integrált,félintegrált fejcsapágyat illetöleg,a rövid fejcsõ is ezért elöny,valamint a nem alacsony beépítési magasságú telókra méretezett vázak okán...


Anyagi téren nem engedhetem meg magamnak hogy olcsót vegyek,ha ez a minöség,teljesitmény,tartóságot,vagy általában hátrányosan érinti a terméket,mert sajnos,nincs arra pénzem hogy ilyen okból szezononként vázat cseréljek,ezért nem vennék használtat sem,legalább 5évig gondtalan használatot várok el a váztól,ha alu,de valoszinû ha ezt túléli akkor is megtartom,csak a felhasználás tipúsa változik,persze ha a geo és úgy általában megfelel...de max 250e ft,de remélhetöleg a felé is elegendõ lesz,valamint az ár/értek fontos...

Bocsánat a terjedelemért,és tényleg nem ragaszkodok olyan jellemzõkhöz amelyek elönytelenek,vagy ténylegesen túlhaladott...

Köszönöm ismét a hozzá(m)szolásokat és várom a véleményetek,ötleteket!

#3448
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

1. Mert egyátalán nincs fixen a vázba a komplett csapágy, ezért fojamatosan mozog, ami idõvel kikoptatja a vázat. (nem csak a teljesen integrált, ez is ezt csinálja...tapasztaltam.)

2. Mert nincs értelme annak, hogy rövidebb legyen a fejcsõ, mivel így mégnagyobb terhelést kap, mint egyébként. Ez nem tesz neki jót, hiába a nagyobb csapágyak. Egy normális geometriai tervezésû váznál nincs rövid fejcsõre szükség.

3. Mert kurva nehezen találsz hozzá illõ villát, aminek a váll a nyak találkozásánál ugyanakkora lenne mint a fejcsõ. (ez nehezen érthetõ, és inkább csak esztétikai dolog, úgy viszont rohadt szép lenne. Ja és némi tömítési pluszt adna, mélyebbre nehezebben megy a kosz.)

4. Alig nyúlik be a vázba, ezért a fejcsõ könnyebben kinyúlik.

5. csak ;)

ahoz képest hogy ennyire kurva szar a rendszer elég sok félintegrált csapágyas igen jó váz fut évek óta folyamatosan gond nélkül....sõt egyre több

kérdezõ helyében meg simán vennék eloxált (igaz nem fekete) merida hfs vázat.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3449
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

amúgy a félintegrált kormánycsapágy miért probléma ?


1. Mert egyátalán nincs fixen a vázba a komplett csapágy, ezért fojamatosan mozog, ami idõvel kikoptatja a vázat. (nem csak a teljesen integrált, ez is ezt csinálja...tapasztaltam.)

2. Mert nincs értelme annak, hogy rövidebb legyen a fejcsõ, mivel így mégnagyobb terhelést kap, mint egyébként. Ez nem tesz neki jót, hiába a nagyobb csapágyak. Egy normális geometriai tervezésû váznál nincs rövid fejcsõre szükség.

3. Mert kurva nehezen találsz hozzá illõ villát, aminek a váll a nyak találkozásánál ugyanakkora lenne mint a fejcsõ. (ez nehezen érthetõ, és inkább csak esztétikai dolog, úgy viszont rohadt szép lenne. Ja és némi tömítési pluszt adna, mélyebbre nehezebben megy a kosz.)

4. Alig nyúlik be a vázba, ezért a fejcsõ könnyebben kinyúlik.

5. csak ;)

Ride everywhere.

.


#3450
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Nnamost. Nem írtál max. árat, márpedig, ha választasz/választhatsz (és nem hivatalból tudod, h mi a legjobb) , akkor valszeg nem vagy sponzorált, és ki is kell fizetned, ami kell, itt van esetleg limit az összegre, vagy mindegy az ár és az ár/érték arány?

Meg azért itt eléggé (általam) érthetetlen dolgok is vannak; a geometria szinte mindegy, de a szûkítõkkel össze-vissza variálható nyeregcsõátmérõ meg számít?
A hagyományos kormánycsapágyat én is jobban szeretem, de azért ilyen miatt nem dobnék vissza egy karbon Anthemet :) - ráadásul ez a megoldás effektíve csökkenti a "homlokcsõ" hosszát (ez miért ennyire fontos?) ...
Külsõ megjelenés meg szinte egál, mert ha ennyire fontos, akkor már akár szánhatnál is rá némi pénzt, hogy mondjuk egy lila, de amúgy megfelelõ vázat a kívánt külsõvel ruházz fel.

De van egy olyan váz, ami az XtChez hasonlóan telitalálat lett volna, bár kicsit tuti, hogy drágább; Felt EPO Team Scandium. V-fék, Sidhez, versenyváz, anod fekete, rövid homlokcsõ, 27.2 és 68 mm.

#3451
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás
amúgy a félintegrált kormánycsapágy miért probléma ?

1ébként milyen méret kell ?

19-es szkandium konát (1400g) például tudok v-fékest (igaz kék/ezüst nem elox)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3452
bringasgyerek

bringasgyerek

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 51 hozzászólás
Köszönöm a válaszokat,

Sajnos Specialized Stumpjumper nincs már vfékes(fekete anodizált),de hagyományos fejcsapágyat fogad,viszont a homlokcsõ 12cm,határ eset nekem,a teló...de különben tényleg az eddigi legjobb...

Giant XTC, félintegrált fejcsapágy,73középcsapágy,és a többi...

No Saint,hosszú homlokcsõ,félintegrált fejcsapágy,kissé érdekes terméktámogatás...

Trek 8500,nincs már vfékes verzió,hosszú homlokcsõ...

Focus,Ghost,Canyon,Stevens,Cube e fajta vázakon,félintegrált fejcsapágy,csak Ghost 9000/Cube Reaction fogad vféket...

Rocky Mountain,Kona,Cannondale,Scott,nincs vfék opció e szinten...

Kihagytam valami nagyobb+komolyabb/elterjedtebb márkát?

Esetleg a kisebb gyártók,de ott sem jelemzõ már a hagyományos fejcsapágy,nyeregcsõ méret,[rövid homlokcsõ(ez miért?)]
Vfék?!

Bowden
vezetés,felületkezelés terén nem is ragaszkodom már annyira...

Szerintetek?

#3453
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
köszi, authorok ki is mentek a fejembõl .)
hja... Lisa, szép, az ára is.. meg nem is Vfékes :P

#3454
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis

csajos vázat keresek hegyre.
mint geora, úgy színre.
lehetõleg olcsón 20-30 körül.

kb csak a Merida Julietet láttam ami elérhetõ külön vázként..
egyéb javaslat?


köszi


pl. Author Basic Asl ez a sportautó sárga az enyémnek tetszett, de aztán mást kapott :)
(Kona Lisa is szép, meg jó, csak drága)

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#3455
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás

Hello, mindenki!
Segítséget szeretnék kérni!
Szeretnék venni egy author a-gang 24:00-es vázat. 2006-os modell (használt). A tulaja nem kezdõ szinten használta, de nagyon vigyázott rá, tehát, nem csapkodta a földhöz vagy valami. Hallottam néhány rémhírt ezekrõl a vázakróln (pl. a fejcsõnél elrepednek), de szertném tudni, hogy ezek igazak-e. Én dirt/street/park-ra akarom használni.
Válaszaitokat elõre is köszi!


igazak. nekem a babakék (nemtommelyik évjárat) repedt el a fejcsõnél az 50kilóm és egy 80mm-es teló alatt féléves korában..

#3456
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Sziasztok,


Segítségeteket szeretném kérni,mert nem találok ilyen vázat:

-OX versenyzés valamint edzés lenne az elsödleges felhasználási terület

-alacsony tömeg,de a teljesítmény és a megbizhatóság is fontos

-lehetöleg max 80mm mozgó telóhoz optimalizált merevfarú

-tárcsafék nem,de V fék lesz rajta

-felsöcsõ tetején vezetett bowdenezés

-rövid homlokcsõ max 120mm körül

-1,1/8 hagyományos fejcsapágy

-68mm hagyományos középcsapágy

-27.2 nyeregcsõ átmérõ

-alu,fekete anodizált

Véleményetek szerint valami kerülendõ e jellemzõk közül?

Lehetséges-e hogy találok az új sorozatban gyártott vázak között ilyet?

Köszönöm,

ha verszenyzésre kell cc váz akkor specko stumpjumpernél jobbat nem nagyon találsz

csak
-nem felül futnak a bovdenek
-30,9- nyeregcsõ
-és talán találsz anodizált feketét -abból legalább volt-

viszont kb a legjobb geójú merev cc váz
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3457
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
csajos vázat keresek hegyre.
mint geora, úgy színre.
lehetõleg olcsón 20-30 körül.

kb csak a Merida Julietet láttam ami elérhetõ külön vázként..
egyéb javaslat?


köszi

#3458
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.716 hozzászólás
bringasgyereknek: tudok egy Giant MCM vázat karcmentesnek tûnik, lehet hogy új, fekete meg v-fékes meg amiket írtál. Ha érdekelj szólj priviben.
(nem ez de ilyen)

#3459
G@ße$z

G@ße$z

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Hello, mindenki!
Segítséget szeretnék kérni!
Szeretnék venni egy author a-gang 24:00-es vázat. 2006-os modell (használt). A tulaja nem kezdõ szinten használta, de nagyon vigyázott rá, tehát, nem csapkodta a földhöz vagy valami. Hallottam néhány rémhírt ezekrõl a vázakróln (pl. a fejcsõnél elrepednek), de szertném tudni, hogy ezek igazak-e. Én dirt/street/park-ra akarom használni.
Válaszaitokat elõre is köszi!

#3460
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Én azért szeretem, ha felül futnak a bovdenek, mert úgy vállra tudom kapni a gépet, ha kell.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"