Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#1341
Írta 2010. július 13. - 10:59

#1342
Írta 2010. július 13. - 09:16

Azért még érdemes finomítani a koncepciót. A felsorolt vázak némileg eltérõek mind minõségükben, mind felhasználási területükben.
...
Nagyon jól összefoglaltad, a hozzászólásod egy kicsit a fejemben is rendett tett azon tekintetben, mit is szeretnék valójában; szóval, köszi a sok-sok infót! Írok majd hamarosan és bõvebben, jópár egyéb acélváznak is utánaolvastam és érdeklõdtem az elmúlt napokban. Szóval, inkább egy viszonylag könnyû XC váz az, amit keresek és a 140-es villautas, túlépített vázakat ejteni fogom a körbõl - amiket amúgy is bár átütõs, de könnyû, 100-as villával terveztem volna használni. A hosszabb villautas villák úgy jöttek a képbe, hogy nálunk forgalmaznak közülük egyet biztosan, az NS Bikes Society-t, ami ráadásul akciós is most. A rövid listámból ezeket majd szépen kiejtem.
Te hogyan szerezted be a Cotic vázat, rendelted?
remelem a felesegem nem olvassa a topicot:)

_____________________________________________
AM rlz
#1343
Írta 2010. július 12. - 21:45

elég abba egy átütõs reba vagy revelation
36 meg túl masszív már ahoz a vázhoz szerintem
Felvilagolnatok mit is jelent a "tul nagy/massziv" dolog. Azt meg ertem, hogy celszeru hasonlo elso-hatso rugoutakkal epiteni a bringat, di a 32-36-os villak kozott a sulyon kivul mi a kulonbseg az adott vazban. Koszonom a segitsegeteket!
#1344
Írta 2010. július 10. - 17:15

...
De hogy igazán ontopic legyek: hónapok óta néha rá- és ránézek a merevfarú acélvázakra és rágódom erõsen. Maradna az AM 3000-D és jövõre, talán év vége felé lehetne mellé egy merevségben kissé túlépített acélvázas merevfarúm, 100 mm-t mozgó de átütõs villával (BlackBoxos Reba Team MaxleLite), széles kormánnyal, jó erõs kerekekkel. A következõk lehetnek esélyesek (ha az árat egyelõre "figyelmen kívül hagyom"):
- On One 456 (CrMo 4130 csövek)
- NS Bikes - Society váz (Tange CrMo 4130-as csövek)
- Genesis Altitude váz (Reynolds 853 acélcsövekbõl)
- Cotic Soul váz (Reynolds 853/631/4130 kombó)
Pár tesztet olvastam már a Coticról és az Altitude-ról; hát, az angolok nagyon dícsérik õket.Esetleg tudtok más mtb acélvázat, amit még érdemes számításba vennem? Ár alapján NS Bikes, ami nálunk is kapható, az a még "belefér" kategória, de a Genesis Altitude szimpatikusabb (Coticról nem is beszélve, csak ugye az ára...).
Azért még érdemes finomítani a koncepciót. A felsorolt vázak némileg eltérõek mind minõségükben, mind felhasználási területükben.
A 456 meg a society inkább keményebb am jellegû felhasználásra, hosszabb (140 körüli) villákhoz tervezve, nagyobb tömeggel (2,3-2,4 kg). Ezekhez 100as villát nem ajánlanék. (arra ott van az inbred), viszont itt jöhetnek erõs alkatrészek.
Az altitude meg a cotic már nagyon finom könnyû darabok, semmilyen "túlépítéssel" nem szabad elrontani õket. Könnyû, átütõs villa még jöhet, de ezek inkább már cc jellegû gépek, így ehhez illõ könnyû, filigrán kiegészítõkkel érdemes ellátni õket. Nem azt mondom a kisebb durvulást nem bírnák el, de a 456-hz meg a societyhez ég és föld. Ezeknél számottevõ rugalmasság van a vázban (cotic-ot konkrétan ismerem), de ezeknek az acélvázaknak pont ez a lényege, hogy alacsony tömegûek, a vékony falvastagságok miatt rugalmasak=kényelmes hosszútávon.
Altitude-ból kétféle van, az egyik 853, az olcsóbbik 520-as.
van még olcsóbb ragley, drága chromag, curtis, kinesis decade, sanderson, meg még csomó másik csak meg kell keresni õket (mtbr-t ajánlom)
Yasec mindig is csinálta és gondolom most is az egyedi gépeket. De amiket felsoroltunk, azok konfekciógeometriával sorozatban készülnek, szóval ez egy más kategória. Hozzá csak akkor menj, ha van jó sok maniókád (megsúgom, több mint egy cotic ára) de még mindig sokkal olcsóbb mint akármelyik külföldi nagy vázépítõ, és az utolsó mm-ig tisztában vagy az elképzelt vázaddal, szóval még ne.

#1345
Írta 2010. július 10. - 15:01

#1346
Írta 2010. július 09. - 17:12

elég abba egy átütõs reba vagy revelation
36 meg túl masszív már ahoz a vázhoz szerintem
Ezen vajúdok még mindig én is,félóránként cserélgetem a 36-ot meg a 32-t :confused:
#1347
Írta 2010. július 09. - 12:37

36 meg túl masszív már ahoz a vázhoz szerintem
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1348
Írta 2010. július 09. - 12:09



asszem annak a nyeregvázcsöve az alsócsõ alatt tört, az elsõváltó felett....
annak semmi köze a nyeregcsõhöz....ott vagy az anyag volt szar vagy a konstrukció...
én is láttam itt pár töröttet, húzóm is a szám mindig ha a merida kerül szóba....szép is, biztos jó is....csak falahogy nem bízok bennük
talán pár év mulva
#1349
Írta 2010. július 08. - 16:35

Milyen évjárat ez, már a 2011-es lesz? Superior.cz-n egész más fully-k vannak fent, mint 2010-esek.
igen
SUPERIOR 2011 - MINDEN EGY HELYEN: KER
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1350
Írta 2010. július 08. - 14:12

ez is igéretesnek látszik masszívság tekintetében
http://www.xfactorne...Files/f50_1.jpg
http://www.xfactorne...Files/f50_2.jpg
kiváncsi leszek az egész alakos fotórameg a geóra
Milyen évjárat ez, már a 2011-es lesz? Superior.cz-n egész más fully-k vannak fent, mint 2010-esek.
_____________________________________________
AM rlz
#1351
Írta 2010. július 08. - 08:39

#1352
Írta 2010. július 07. - 23:46

#1353
Írta 2010. július 07. - 23:36

Taperoltam már élõben,igényes darabnak látszik
kiváncsi leszek lesz e belõel 185-nél kisebb embernek is jó méret ?

mert ahogy néztem az eddigieket, ultra hosszúak a vázaik (bár spec a fullikra nem emléxem)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1354
Írta 2010. július 07. - 23:30

ez is igéretesnek látszik masszívság tekintetében
http://www.xfactorne...Files/f50_1.jpg
http://www.xfactorne...Files/f50_2.jpg
kiváncsi leszek az egész alakos fotórameg a geóra
Taperoltam már élõben,igényes darabnak látszik
#1355
Írta 2010. július 07. - 22:03

http://www.xfactorne...Files/f50_1.jpg
http://www.xfactorne...Files/f50_2.jpg
kiváncsi leszek az egész alakos fotóra

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1356
Írta 2010. július 07. - 10:10

ja az a 2008-as (elsõ) széria tényleg szar volt
Na ezért nem vagyok teljesen nyugodt, így már biztosan látszik, miért vajúdok ennyit ezen!


@Kisherceg: ó igen, r8 is ott van a listámon (katt ide egy viszonylag friss tesztért), tegnap lefelejtettem. Többit viszont szépen felírogattam, nagyon köszönöm, utána fogok olvasgatni ezeknek!
Jé, Yasec bácsi is készít még acélvázas montit? Írok neki egy mailt, talán lesz rám 1-2 perc ideje a Lotus tuningolása mellett.

Ami a vázméretezést illeti, fogalmam sincs, számomra melyik lenne a megfelelõ. A lapos, hosszabb váz, vagy a rövidebb; ötletem sincs. Volt KTM-em viszonylag rövid vázzal (nekem "majdnem"(?) kicsi, 48 cm-es méretben) és van egy merevfarú Meridám most hosszabb és kevésbé ejtett fejcsõvel (20"), nekem az is jónak tûnik a 185 centimhez, pedig az meg már majdnem nagy.

Köszi srácok!

_____________________________________________
AM rlz
#1357
Írta 2010. július 07. - 08:37

A következõk lehetnek esélyesek (ha az árat egyelõre "figyelmen kívül hagyom"):
- On One 456 (CrMo 4130 csövek)
- NS Bikes - Society váz (Tange CrMo 4130-as csövek)
- Genesis Altitude váz (Reynolds 853 acélcsövekbõl)
- Cotic Soul váz (Reynolds 853/631/4130 kombó)
Pár tesztet olvastam már a Coticról és az Altitude-ról; hát, az angolok nagyon dícsérik õket. Esetleg tudtok más mtb acélvázat, amit még érdemes számításba vennem? Ár alapján NS Bikes, ami nálunk is kapható, az a még "belefér" kategória, de a Genesis Altitude szimpatikusabb (Coticról nem is beszélve, csak ugye az ára...). ...
persze hogy dícsérik:)
az árat tényleg "alaposan" figyelmen kívül hagytad.

az azért megvan, hogy ezek a vázak elég eltérõ geometriával rendlekeznek? a Society és a Soul hosszú és viszonylag kicsi méretû vázak, a 456 és az Altitude inkább rövidek.
szóba jöhet még a cove handjob, az orange p7 és r8, a pace 104, a jamis nemtommelyik (tamaska tudja

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1358
Írta 2010. július 07. - 08:18

...
Acálvázas merevfarú most jobban izgat, amit csak hobbiversenyzésre használnék és csak jövõre. A terv: vennék egy 1-2 éves, nem túl lestrapált, kb. Deore (nagyon max. SLX, ha tényleg nem nagyon drága) szintû bicajt, amirõl átszereltetnék mindent az acélvázra és abba lenne egy átütõs teleszkóp, 100-as úttal - na ez a terv!Vagy álom.
(Néha fejembe veszek valamit, hónapokig érlelgetem, kidolgozom, aztán elvetem az egészet, és lehet, hogy ez is arra a sorsra jut, majd meglátom.)
...
aztán ha meglesz az acélvázas bicaj, az össztelós majd csak a port fogja a sarokban, míg el nem adod.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1359
Írta 2010. július 06. - 23:20

egyelõre arra futi, hogy vegyek olyat ami kibír engem és mûködik...most a Bergamont ezt teljesíti, nem is rosszl, gyönyörûen futnak a forgáspontok, ezzel a fox taggal bitang érzékeny, kell is gyakran a propedal, májerfaktora nem hiszem, hogy túl nagy lenne...
viszont mindene overszájz, nem is nehéz, 13 centi nekem egyelõre elég
egyébként tényleg szépek a meridák
a következõ nekem ilyen 15-16cm rugóutas váz lesz majd egyszer....ami olyan igazi "mindenre jó kicsit, de igazából sehova..." bicikli lesz
#1360
Írta 2010. július 06. - 23:11

asszem annak a nyeregvázcsöve az alsócsõ alatt tört, az elsõváltó felett....
annak semmi köze a nyeregcsõhöz....ott vagy az anyag volt szar vagy a konstrukció...
én is láttam itt pár töröttet, húzóm is a szám mindig ha a merida kerül szóba....szép is, biztos jó is....csak falahogy nem bízok bennük
talán pár év mulva
ja az a 2008-as (elsõ) széria tényleg szar volt
azóta bõven javították. idiek tényleg qrva masszívak. one20 magasan a legmasszívabb váz a kategóriában (de a 14-esek zömét is veri). és aszongyák jól is mozog. geója is ott van. ráadásul nevetséges ára van. szal nekem asszem bõven jó lesz.

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való