Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Please log in to reply
11007 replies to this topic

#1341
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

jól sejtem, hogy a 2008-as Kona Stabbe is 30,0mm-es a nyeregcsõ kell?


jól.

#1342
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

elég abba egy átütõs reba vagy revelation
36 meg túl masszív már ahoz a vázhoz szerintem


Ezen vajúdok még mindig én is,félóránként cserélgetem a 36-ot meg a 32-t :confused:

#1343
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
elég abba egy átütõs reba vagy revelation
36 meg túl masszív már ahoz a vázhoz szerintem
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1344
spooon

spooon

    vendég

  • fórumtag
  • 198 posts
Igen ezt csak megerositeni tudom :) nyeregcso rendben benne volt, az nem okozhatta a torest. Es nem is volt utve-vagva, amolyan "erjek haza rendben a csaladhoz" stilusban hasznaltam. Most egy Trance X-el tekerek es azert eleg komoly elteresek vannak a ket vaz kozott a Trance X javara. Az csak egy dolog, hogy a geoja jobban megfelel nekm, igy nem faj a gerincem tekeres kozben (gerincservem van), de jobban lehet vele lefele menni. Jobban kimozogja az ut egyenetlensegeit, pedig ugyanugy RP 23 van benne. Ez sajnos azt jelenti, hogy a Juicy 7-es fekeim kevesek ehez a vazhoz :/// A 120-ra allitott Talassal siman felmegyek ott ahol eddig letoltam 100-ra. En csak ajanlani tudom mindenkinek. Egy 36-os 120-130-at mozgo vella kell meg bele szerintem es akkor eleg merev lenne a 101 kilomhoz. (remelem a felesegem nem olvassa a topicot :)))))

asszem annak a nyeregvázcsöve az alsócsõ alatt tört, az elsõváltó felett....

annak semmi köze a nyeregcsõhöz....ott vagy az anyag volt szar vagy a konstrukció...
én is láttam itt pár töröttet, húzóm is a szám mindig ha a merida kerül szóba....szép is, biztos jó is....csak falahogy nem bízok bennük
talán pár év mulva


Sp

#1345
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Milyen évjárat ez, már a 2011-es lesz? Superior.cz-n egész más fully-k vannak fent, mint 2010-esek.


igen

SUPERIOR 2011 - MINDEN EGY HELYEN: KER
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1346
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 posts

ez is igéretesnek látszik masszívság tekintetében

http://www.xfactorne...Files/f50_1.jpg

http://www.xfactorne...Files/f50_2.jpg

kiváncsi leszek az egész alakos fotóra :) meg a geóra


Milyen évjárat ez, már a 2011-es lesz? Superior.cz-n egész más fully-k vannak fent, mint 2010-esek.

_____________________________________________
AM rlz


#1347
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts
Annyira azért nem hosszúak.A 184 centimhez a 16" pont jó :D

#1348
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
A merev vázaik mindenesetre betegesen hosszúak. Lett volna egy nagyon jó ajánlat egy 19"-esre, de nem vettem meg.

#1349
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Taperoltam már élõben,igényes darabnak látszik


kiváncsi leszek lesz e belõel 185-nél kisebb embernek is jó méret ? :)

mert ahogy néztem az eddigieket, ultra hosszúak a vázaik (bár spec a fullikra nem emléxem)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1350
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

ez is igéretesnek látszik masszívság tekintetében

http://www.xfactorne...Files/f50_1.jpg

http://www.xfactorne...Files/f50_2.jpg

kiváncsi leszek az egész alakos fotóra :) meg a geóra


Taperoltam már élõben,igényes darabnak látszik

#1351
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
ez is igéretesnek látszik masszívság tekintetében

http://www.xfactorne...Files/f50_1.jpg

http://www.xfactorne...Files/f50_2.jpg

kiváncsi leszek az egész alakos fotóra :) meg a geóra
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1352
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 posts

ja az a 2008-as (elsõ) széria tényleg szar volt


Na ezért nem vagyok teljesen nyugodt, így már biztosan látszik, miért vajúdok ennyit ezen! :) Mindegy, hagyom is a dolgot a fenébe, a bicajt használom jó sokat és bírja, ameddig bírja. Recseg-ropog, roszog a fejcsõnél meg valahol hátul, de végül is semmi baja. 7000-8000 km-t tettem eddig bele. Ha bír még ugyanennyit, egye fele, elégedett leszek. :)

@Kisherceg: ó igen, r8 is ott van a listámon (katt ide egy viszonylag friss tesztért), tegnap lefelejtettem. Többit viszont szépen felírogattam, nagyon köszönöm, utána fogok olvasgatni ezeknek!
Jé, Yasec bácsi is készít még acélvázas montit? Írok neki egy mailt, talán lesz rám 1-2 perc ideje a Lotus tuningolása mellett. :)
Ami a vázméretezést illeti, fogalmam sincs, számomra melyik lenne a megfelelõ. A lapos, hosszabb váz, vagy a rövidebb; ötletem sincs. Volt KTM-em viszonylag rövid vázzal (nekem "majdnem"(?) kicsi, 48 cm-es méretben) és van egy merevfarú Meridám most hosszabb és kevésbé ejtett fejcsõvel (20"), nekem az is jónak tûnik a 185 centimhez, pedig az meg már majdnem nagy. :) Szóval könnyen vagyok, mert nincs nagy tapasztalatom, kevés bicajt próbáltam, így szinte bármi jó lehet, ami nem extrém elméretezett a számomra.

Köszi srácok! :)

_____________________________________________
AM rlz


#1353
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

A következõk lehetnek esélyesek (ha az árat egyelõre "figyelmen kívül hagyom"):
- On One 456 (CrMo 4130 csövek)
- NS Bikes - Society váz (Tange CrMo 4130-as csövek)
- Genesis Altitude váz (Reynolds 853 acélcsövekbõl)
- Cotic Soul váz (Reynolds 853/631/4130 kombó)

Pár tesztet olvastam már a Coticról és az Altitude-ról; hát, az angolok nagyon dícsérik õket. Esetleg tudtok más mtb acélvázat, amit még érdemes számításba vennem? Ár alapján NS Bikes, ami nálunk is kapható, az a még "belefér" kategória, de a Genesis Altitude szimpatikusabb (Coticról nem is beszélve, csak ugye az ára...). ...


persze hogy dícsérik:)
az árat tényleg "alaposan" figyelmen kívül hagytad. :)
az azért megvan, hogy ezek a vázak elég eltérõ geometriával rendlekeznek? a Society és a Soul hosszú és viszonylag kicsi méretû vázak, a 456 és az Altitude inkább rövidek.
szóba jöhet még a cove handjob, az orange p7 és r8, a pace 104, a jamis nemtommelyik (tamaska tudja ;) ) modellje, a salsa ala carte, yasec mûvei és még sok-sok finomság.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1354
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

...
Acálvázas merevfarú most jobban izgat, amit csak hobbiversenyzésre használnék és csak jövõre. A terv: vennék egy 1-2 éves, nem túl lestrapált, kb. Deore (nagyon max. SLX, ha tényleg nem nagyon drága) szintû bicajt, amirõl átszereltetnék mindent az acélvázra és abba lenne egy átütõs teleszkóp, 100-as úttal - na ez a terv! :) Vagy álom. :) (Néha fejembe veszek valamit, hónapokig érlelgetem, kidolgozom, aztán elvetem az egészet, és lehet, hogy ez is arra a sorsra jut, majd meglátom.)
...


aztán ha meglesz az acélvázas bicaj, az össztelós majd csak a port fogja a sarokban, míg el nem adod. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1355
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
májerfaktor majd ha megtehetem....

egyelõre arra futi, hogy vegyek olyat ami kibír engem és mûködik...most a Bergamont ezt teljesíti, nem is rosszl, gyönyörûen futnak a forgáspontok, ezzel a fox taggal bitang érzékeny, kell is gyakran a propedal, májerfaktora nem hiszem, hogy túl nagy lenne...
viszont mindene overszájz, nem is nehéz, 13 centi nekem egyelõre elég
egyébként tényleg szépek a meridák

a következõ nekem ilyen 15-16cm rugóutas váz lesz majd egyszer....ami olyan igazi "mindenre jó kicsit, de igazából sehova..." bicikli lesz

#1356
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

asszem annak a nyeregvázcsöve az alsócsõ alatt tört, az elsõváltó felett....

annak semmi köze a nyeregcsõhöz....ott vagy az anyag volt szar vagy a konstrukció...
én is láttam itt pár töröttet, húzóm is a szám mindig ha a merida kerül szóba....szép is, biztos jó is....csak falahogy nem bízok bennük
talán pár év mulva


ja az a 2008-as (elsõ) széria tényleg szar volt

azóta bõven javították. idiek tényleg qrva masszívak. one20 magasan a legmasszívabb váz a kategóriában (de a 14-esek zömét is veri). és aszongyák jól is mozog. geója is ott van. ráadásul nevetséges ára van. szal nekem asszem bõven jó lesz. :) májerfaktort meg pont leszarom. még mindig
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1357
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
asszem annak a nyeregvázcsöve az alsócsõ alatt tört, az elsõváltó felett....

annak semmi köze a nyeregcsõhöz....ott vagy az anyag volt szar vagy a konstrukció...
én is láttam itt pár töröttet, húzóm is a szám mindig ha a merida kerül szóba....szép is, biztos jó is....csak falahogy nem bízok bennük
talán pár év mulva

#1358
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 posts

kategóriában az AM 3000 D-nél masszívabbat (legalábbis az ideinél (vagy most transmissionnak híják ? sose tom megjegyezni) ) nem sokat fogsz találni.
120-asban meg nem kell messze menni kb a merida one20 a legmaszívabb cucc. ami még hasonló a canyon nerve xc, ghost , ktm lycan, cube ams.
de mindegyiknél merevebb (igaz nehezebb is) a merida.

de a túrás tropikban írtad hogy nem nagyon kedveled az erõsen meredek, köves lejtõket. akkor minek masszívabb cucc ?
én mondjuk mindenesetre egy telócserével kezdeném valami 20-as átütõre. ha kell az útállítás akkor pike-ra. és az nem is olyan drága. ha nem akkor egy átütös recon vagy revelation. vagy a 36-fox float az összebutithaó 160-ról 100 ig centinként.

ha meg atommerev cucc kell akkor pl. igaz 6"-t mozog.
V

természetesen fox 36-al :)


Trans-Mission most, és tetszene; hajjaj! :) Canyon Nerve XC-t és AM-et nézegettem még nagy nyálcsorgatva, de a szuper hazai kereskedõi hálózat a Merida mellett szól nálam. Sajnos a 2008-as AM 3000-D váz még nem lehetett valami tökéletes, nálam is volt már gond vele (láncvilla repedés - idõben észrevettem, nem lett belõle törés) annak ellenére, hogy közel sem DH-zom és ugrabugrálok vele. Persze itt-ott azért "repkedek" a géppel, de csak amennyit muszáj. ;-) Meg láttunk itt fotót eltört 3000-D vázról is, sajnos - remélem nálam nem lesz ilyesmi! :) (Gyanús, hogy túlságosan kihúzott nyeregcsõ okozhatta azt, így fotó alapján, ahogy emlékszem, a fotó azt sugallta számomra laikusnak. Emellett tény, hogy elég könnyû ez a váz.)

No, ami a köves, meredek lejtõket illeti: nekem kifejezettem egy hely nem tetszett, az a bizonyos Szuszogó. De ott van például a "J-hegy pirosa", ami szintén csupa kõ és kihívás - és imádom! Végre már le is le merek jönni rajta - igaz, csak araszolgatva, szép lassan. :) Félre ne értsétek, csak a techikát gyakorlom és tényleg lassan haladva, mert nagyon béna vagyok lefelé és érzem, rengeteget kell fejlõdnöm. A szuszogó melletti, mellesleg iszonyú meredek DH/trail-es pályán meg feltekerek és learaszolgatok, múlt héten már 2x voltam arra, az új nagy kedvenc, szóval nincs bajom a szélsõségesen meredek helyekkel - inkább a bicajt féltem. De megnyugtató, amiket írtok, igyekszem nem sokat parázni azon, hogy darabokna törne alattam bármi is!

Teleszkóp terén az útállítás nem lényeges nekem, a Talas-on is alig-alig használom, szinte mindig 120-on van. Agyalok jó sokat majd még ezen, mi lehetne majd jó, lehet, hogy kérdezek még pár hülyeséget is:) és köszi az infókat! Nem mostani projekt lesz a gépcsere (fully), jövõre sem biztos, hogy belefér a keretbe. Acálvázas merevfarú most jobban izgat, amit csak hobbiversenyzésre használnék és csak jövõre. A terv: vennék egy 1-2 éves, nem túl lestrapált, kb. Deore (nagyon max. SLX, ha tényleg nem nagyon drága) szintû bicajt, amirõl átszereltetnék mindent az acélvázra és abba lenne egy átütõs teleszkóp, 100-as úttal - na ez a terv! :) Vagy álom. :) (Néha fejembe veszek valamit, hónapokig érlelgetem, kidolgozom, aztán elvetem az egészet, és lehet, hogy ez is arra a sorsra jut, majd meglátom.)

_____________________________________________
AM rlz


#1359
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
kategóriában az AM 3000 D-nél masszívabbat (legalábbis az ideinél (vagy most transmissionnak híják ? sose tom megjegyezni) ) nem sokat fogsz találni.
120-asban meg nem kell messze menni kb a merida one20 a legmaszívabb cucc. ami még hasonló a canyon nerve xc, ghost , ktm lycan, cube ams.
de mindegyiknél merevebb (igaz nehezebb is) a merida.

de a túrás tropikban írtad hogy nem nagyon kedveled az erõsen meredek, köves lejtõket. akkor minek masszívabb cucc ?
én mondjuk mindenesetre egy telócserével kezdeném valami 20-as átütõre. ha kell az útállítás akkor pike-ra. és az nem is olyan drága. ha nem akkor egy átütös recon vagy revelation. vagy a 36-fox float az összebutithaó 160-ról 100 ig centinként.

ha meg atommerev cucc kell akkor pl. igaz 6"-t mozog.
http://www.xfactorne...zleten=1&kezd=0

természetesen fox 36-al :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1360
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 posts

Volt olyan idõ,amikor nem volt 32-es Fox talas.Nem volt sokat mozgó,sõt keveset mozgó aluváz sem.Viszont volt acélváz és 8centit mozgó 28-as becsúszós Judy dh villa.És aki avval megtanult,az 1méteren 2métert verne ránk.Úgyhogy hidd el,fogja bírni.A tapered villának semmi értelmét nem látom,a merevségi grafikonok nem hatnak meg.Csak bosszankodni lehet,amiért 2 fejcsapágyat használsz el


Bocs egyébként a 32-es becsúszók tûrésében kételkedõ kérdésemért, sajnos ennyire nem értek hozzá. :) Szóval, köszi az infót! Valószínûleg a legközelebbi bicajnál többre megyek azzal, ha nem gyorszáras, hanem 20-as Maxle Light-tal (esetleg 15QR-rel) szerelt villával veszem, mint hogy túlzottan törõdnék azzal, hogy 1 1/8-as fejcsõméret helyett tapered legyen. Az AM 3000-D után valamilyen alaposan túlépített vázban gondolkodnék legközelebb, és az sem baj, ha csak 120-as a rugóútja - nekem tökéletesen elég annyi. (Talas helyett is jobb lenne egy Fox Float, 120mm-re csökkentett úttal...)
De hogy igazán ontopic legyek: hónapok óta néha rá- és ránézek a merevfarú acélvázakra és rágódom erõsen. Maradna az AM 3000-D és jövõre, talán év vége felé lehetne mellé egy merevségben kissé túlépített acélvázas merevfarúm, 100 mm-t mozgó de átütõs villával (BlackBoxos Reba Team MaxleLite), széles kormánnyal, jó erõs kerekekkel. A következõk lehetnek esélyesek (ha az árat egyelõre "figyelmen kívül hagyom"):
- On One 456 (CrMo 4130 csövek)
- NS Bikes - Society váz (Tange CrMo 4130-as csövek)
- Genesis Altitude váz (Reynolds 853 acélcsövekbõl)
- Cotic Soul váz (Reynolds 853/631/4130 kombó)

Pár tesztet olvastam már a Coticról és az Altitude-ról; hát, az angolok nagyon dícsérik õket. ;) Esetleg tudtok más mtb acélvázat, amit még érdemes számításba vennem? Ár alapján NS Bikes, ami nálunk is kapható, az a még "belefér" kategória, de a Genesis Altitude szimpatikusabb (Coticról nem is beszélve, csak ugye az ára...).

_____________________________________________
AM rlz