ja, kicsit elgyengültem... lassan kezdem feladni a 27,5 ss vázról szőtt kis álmomat. marad az inbred ss-nek, váltósnak meg ami elsőre meggyőzőnek tűnik, bár a 27,5 szimpatikusabb, mint a nagykerék, de jó ajánlat esetén beszállnék az utóbbiba. pl egy salsa el mariachi, az még ss-t is tud, csak milyen áron már???!!!
válogatós vagyok és felindulásból döntök, nem könnyű velem együtt élni. még magamnak sem.
kerékből dt van kinézve (de mekkora legyen? ), a 2*10 slx hajtás/váltás + fékezés meg itt figyel a fiókban. építés (esetleg átépítés) lesz, ha lesz valami, nem vitás.
a kona koma hogy kerül a képbe?
az a bottizé b@aszott ronda. :/
EDIT: pyxisből szerintem csak 17 és 19 volt, cruxból volt 16/18/20
mutass egy képet a pyxisről, kérlek!
Feltételezem, hogy te is azon agyaltál, amin én: váltós és SS használat megoldása egyazon vázzal. Ezt pedig jelenleg 27,5-esben csak az új Explosif tudja, legalábbis azok közül, amik számunkra is hozzáférhetőek. Így jön ide Kona koma. (Bár ezek szerint már az sem hozzáférhető a nekünk való méretben.)
Jobban végiggondolva azonban nem életszerű, hogy "most singlespeedezni van kedvem, de a bringa éppen váltósnak van összeszerelve" - akkor nekiállsz még fél órát szerelni indulás előtt. (Főleg, ha swapoutos.) Szóval lehet, hogy tényleg jobb ezt mégiscsak két külön bringával megoldani, mindegyiket a felhasználásnak megfelelő papucskialakítású vázzal.
(Egyébként, ha kiveszed a "ss használatra is alkalmas" és "acél" kritériumot, akkor se valami nagy a választék egyelőre a külön megvásárolható 27,5-es vázakból. Főleg, ha 600 Euro alatt akarsz maradni, a NS Eccentric-et pedig kihagyod, mert az csak lefelé tud gurulni, felfelé sílift...)
A Pyxis vázat Szombathelyen vettem, valami bringaboltban a főút mellett. Nagyon örültem, amikor rátaláltam, mert ez volt a nagy vágyam a 90-es évek végén, amikor még nem engedhettem meg magamnak. Kb ez a párbeszéd zajlott le a boltban:
- Az ott egy Crux?
- Nem, az egy Pyxis.
- Pyxis?!? Akkor ide vele!
Vélhetőleg még a méretére is rákérdeztem. (Vettem hozzá kormánycsapágyat is, és még ott helyben be is szereltettem, mert a házilagos bepréselés nekem nem szokott összejönni.) Lehet, hogy átb...tak? Végül is a Pyxis felirat csak egy letéphető matricán van rajta, és később a Cruxok is készültek Ritchey papuccsal. Kinézem belőlük, mert a hozzá való spéci nyeregcsőbilincset sem adták vele, úgy kellett később esztergáltatnom egy egy számmal kisebből.
Anno volt a kezemben papíron a geometria-táblázata ezeknek a Magellánoknak, de sajnos sehol sem találom a neten.
Képem sajnos csak telefonos van a cangáról, de majd belinkelem, ha sikerül valahova feltenni.
Egyébként azért vagyok az építés ellen, mert nekem ez a Pyxis-móka 250e Ft körül állt meg, pedig igyekeztem a lehető legtöbb cuccot az apróból beszerezni, használtan, vagy ha esetleg téves vásárlásból származó cuccot passzolt tovább valaki. És kkor még eléggé más volt az általános árszinvonal... Közben időnként szembe jön az aprón egy-egy ilyen Easton vázas Kona (csak jobb telóval) 100-150e-ért, nomeg volt egyszer egy NoS Cannondale Fattyvel, Spinergy Spox kerekekkel a Maxi-bikenál 135e-ért... Én ugyan boldogan építenék mindenfélét, ha lenne rá pénzem, de azt mondom, hogy akinek nem fontos a "legózás" is legalább annyira, mint maga a tekerés, az inkább vegyen komplett bringát, akár használtan, akár újonnan.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!