nincs több ötletem, de mért fontos a kályhacső ?
előbb útóbb mindenki véknyít, lassan visszajön a collos cső.
gondolom a liftes nyeregcső miatt. vagy csak fakír.
nincs több ötletem, de mért fontos a kályhacső ?
előbb útóbb mindenki véknyít, lassan visszajön a collos cső.
gondolom a liftes nyeregcső miatt. vagy csak fakír.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Idehaza milyen új merevfarú 29er XC karbonvázakat tudtok, ami
- ~69.5-70 fokos fejcsőszöggel bír
- 30.9 vagy esetleg 31.6-os nyeregcsövet fogad?
Amiket 2016-os modelleket találtam és külön kapható csak a váz, például Trek Superfly, Merida o.nine karbon, azok 27.2-esek...
(egy Canyon Exceed váz július közepére jegyezhető elő, még mielőtt felvetődne, On-One Maccatuskil áráért meg Treket adnának...)
nincs több ötletem, de mért fontos a kályhacső ?
előbb útóbb mindenki véknyít, lassan visszajön a collos cső.
Idehaza milyen új merevfarú 29er XC karbonvázakat tudtok, ami
Amiket 2016-os modelleket találtam és külön kapható csak a váz, például Trek Superfly, Merida o.nine karbon, azok 27.2-esek...
(egy Canyon Exceed váz július közepére jegyezhető elő, még mielőtt felvetődne, On-One Maccatuskil áráért meg Treket adnának...)
Edited by zscs, 2016. January 05. - 09:29.
Erről a márkáról (State) tud esetleg valaki valamit (Google a barátom, személyes tapasztalat érdekelne)?
Edited by karakoram, 2015. October 21. - 23:00.
Rejtett bowdenvezetésű váznál (MTB) hogy kell váltó bowdent, bowdenházat és fékcsövet cserélni?
Sziasztok!
(Remélem jó topicban vagyok)
Rejtett bowdenvezetésű váznál (MTB) hogy kell váltó bowdent, bowdenházat és fékcsövet cserélni?
113 mm-el nem nyúlhatsz nagyon mellé. De inkább a hajtómű leírásából próbáld megtudni, hogy milyen tengelyhosszal adja a 48-50 mm körüli láncvonalat.
szvsz a 113mm rövid lesz, inkább 118mm vagy 121mm lesz jó, de tényleg a kar dönti el.
Edited by Kisherceg, 2015. August 03. - 13:31.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Sziasztok!
2008-as Magellán Cruxba milyen hosszú octalinkes monoblokk passzol? 3*9-es rendszerhez. A csapágyház 68mm, de a tengely hosszára sehol sem találok információt.
113 mm-el nem nyúlhatsz nagyon mellé. De inkább a hajtómű leírásából próbáld megtudni, hogy milyen tengelyhosszal adja a 48-50 mm körüli láncvonalat.
Sziasztok!
2008-as Magellán Cruxba milyen hosszú octalinkes monoblokk passzol? 3*9-es rendszerhez. A csapágyház 68mm, de a tengely hosszára sehol sem találok információt.
Minél hamarabb vennem kell egy új MTB vázat (26", 100 mm rugóút, teljesen átlagos hobbi felhasználásra). Altrix Cougar Race-t néztem ki, ennél olcsóbban meg tudnám venni. Jó lenne ez, vagy keressek valami másfélét?
az nagyon nem az
Bikertigger:
Honnan vágod te ennyire, hogy melyik katalógusváz és melyik nem?
A Simplon eddig is úgy élt a tudatomban, mint afféle titkos favorit. Nálunk kevéssé ismert (ezért nem kínálják aranyáron másodkézből), de jó cuccokat csinál. Igaz, ők is országúton alapozták meg a hírnevüket - éppúgy, mint a Bottechia. Csak amíg az utóbbi úgy néz ki, tényleg csak a kínálat bővítésére rendelt be néhány katalógusmontit, Simplonék talán többet foglalkoztak a témával. (És a Wilier montivázak akkor mik?)
Kisherceg:
Kitaláltam, hogyan lehet neked 27.5-es merevfarúd "hitelbe".
Vedd meg ezek közül az olcsóbbikat (mert a váz ugyanaz, a cucc meg úgyis lejön róla):
http://apro.bikemag....ak-l291380.html
Altus leugrik, SLX fel (az Altust vagy meghirdeted, mint új bringáról bontott alkatrészeket, vagy beteszed az SLX helyére a fiókba), aztán reméljük, hogy a Sünturha teló nem kotyogósodik ki (még jobban), vagy nem szorul meg, mire összejön egy jobb Rock Shoxra vegy DT-re, és azok a csoda Shinning felnik sem rogynak össze, amíg szert nem teszel egy rendesebb kerékszettre. Megmarad a "legózás" öröme úgy, hogy közben végig van mivel tekerni.
A GT vázak eléggé egyedi kialakításúak, úgyhogy ez esetben remélhatőleg tényleg az, ami. (Vagy ilyen is van már a katalógusban?) Acélnak ugyan nem acél, úgyhogy ha az a cél... Akkor legfeljebb lecseréled a végén a vázat is. :-)
Közben megméricskéltem a vázaimat, a Pahoehoe egyértelműen 17"-es a korabeli táblázat szerint. A Pyxis (vagy nem Pyxis) viszont bármi lehet a c-c 41 cm-es, c-t pedig kb 46 cm-es nyeregvázcsövével. (Utóbbi azért 2,54-el leosztva eléggé 18.) Érdekes, hogy a felsőcső (maga a cső, c-c) mindkettőnél 55,5 cm, de a Konánál 56cm, a Pyxisnél pedig valamivel több effektív hosszt ad ki. A Pyxisnek a fejcsöve is hosszabb kb 2cm-el, aminek nyilván szerepe van a teleszkóp-(in)kompatibilitásban.
A Magellánokról nem találtam korabeli geometria-táblázatot, ha valakinek esetleg akadna otthon ilyen, bescannelhetné...
Nicsak, ez elég hasonló az elsőhöz:
http://www.bike24.de...;product=104449
Reba, DT Spline 1900... Ez is katalógusváz?
az nagyon nem az
Osztan mondjuk ezek?
http://www.rosebikes...2015/aid:767412
http://www.rosebikes...2015/aid:739020
Utóbbi már műanyag, gyengébb a szerkó ugyan, de azt el kell adni míg új, oszt lehet rá matekolni ezt az.
Nicsak, ez elég hasonló az elsőhöz:
http://www.bike24.de...;product=104449
Reba, DT Spline 1900... Ez is katalógusváz?
igen, ez lenne az elképzelés. úgy oldanám meg, hogy ss/1*10, ehhez csak a sor kell feldobni, a váltót és v.kart, ha a bovdenezést nem bontom meg leszereléskor, akkor csak vissza kell csavarozni. lánccsere meg patentszemmel hamar megy. esetleg még a lánckerék cseréje elöl, de az 4db csavar, nem tétel. persze nem "ma ss, holnap váltós" megoldás, hanem a gyakoribb "háztáji" tekerésekhez maradna ss, ha meg valami kimozdulás van tervben, akkor van annyi idő, hogy át lehessen variálni. ezt egyébként az inbredem is tudná, de bennem van az építhetnék.
röhögni fogsz, de az is megfordul a fejemben, hogy egyszerűen építek még egy inbredet. a meglévőt vissza váltósra, az újat meg ss-re. akkor kereket sem kellene vennem, ez a bundle pedig nem is rossz:
http://www.on-one.co..._eid=83170a252b
csak hát 26-os....
a frame only 650b ajánlatok hiánya számomra valahol annak megerősítése, hogy igazából csak több új bringát akarnak eladni.
lemondva az ss lehetőségéről, ezt nézegetem már egy ideje,de valahogy olyan utolsó lehetőségnek érzem:
http://www.on-one.co..._eid=83170a252b
...
az apróban szembejövő egykori álombringák tényleg veszélyesek tudnak lenni. Tig, most fordulj el
http://apro.bikemag....-3-l290943.html
nagyon szerettem volna egy ilyet anno, bárkinek a fél veséjét odaadtam volna, de "csak" az ugyanilyen kék xtc-re volt pénzem.
@Tig: a "KONA PACAL" simán dobogós lett volna, mikor pár éve pályázaton kerestek nevet a kadabrának vagy melyiknek.
Igen, én is pont ilyesmin gondolkodtam, csak lánctányér-cserebere nélkül. Előre egy 30 fogú narrow-wide, hátra meg egy 40 fogú e-thirteen lánckerékkel, vagy AbsoluteBlack-féle clusterrel megtuningolt 10-es sor. Ami egy ilyen átalakításkor kikerül a 10-es sorból, a 17 fogú lánckerék, az meg pont jó lett volna a 30-assal sinnglespeedre, legalábbis áttétel szempontjából. Még ki is számoltam, hogy kb. 120e Ft-ból jönne ki a hajtás-váltás így. (Nomeg esetleg még egy agyváltós-agydinamós pár kerék kopasz gumival, "kommutálni"...) Ehhez kellett volna az Explosif az állítható papucsával.
De most már kár ilyesmin agyalni, hiszen nemsokára kijön az új XT szett 1*11-es opcióval. Ha ott (lesz) az egységes rendszer, és a 11 is felmegy arra a kazettatestre, amire most a 10, akkor miért ne? Ha valaha még építek valamit ebben az életben, akkor azon biztos, hogy ilyen lesz. Nekem nincs elfekvő hajtásláncom a fiókban, úgyhogy mindegy, hogy mire ruházok be újonnan. (A legkirályabb az lenne, ha a 11-es Alfine is működne ugyanazzal a váltókarral, mint a láncos 11-es. :-))
Engem pont a Pyxis véd meg attól, hogy ráizguljak mindenféle retromontira. Van már, tudom, hogy milyen, nem kell több. (Azt a háromhub@zmeges Can-o-ale-t azért sajnálom. Egy, amikor megláttam a hirdetést, kettő, amikor megláttam élőben a bringát, három, amikor megemeltem. Nem is maradt ott sokáig...)
Ha lemondunk a SS opcióról, akkor az az Inberd 27 egész jó alap lehet. Igaz, ha lemondunk az SS opcióról, akkor elől is lehet több lánctányér... (Pont az On-one-t nem néztem tegnap. A Surly Instigatort nézegettem, az úgy 27.5, hogy eredetileg kvázi-fatbike 26"-osnak szánták, széles felnivel, ballonos gumikkal. Az is "többopciós", de az árából meg lehetne venni egy rendes ejtőpapucsos 27.5-es ÉS egy vízszintes papucsos vázat.)
De először is el kéne menni valami tesztnapra, kipróbálni egy 29"-est meg egy 27.5"-est, aztán annak alapján indulni tovább. (Nekem ki kéne próbálni egy jó, gyári 26"-ost is, mert lehet, hogy amiket én építettem, simán csak sz@rok. De olyat alighanem ki sem hoznak már tesztnapra.)
Kevesebbért ment el a carbon scott sparkom. Ami némileg fiatalabb volt és sokkal jobb felszereltségű.
Edited by zeezoltano, 2015. May 27. - 08:00.
mért ? az egy kiváló váz volt a maga idejében, igaz kicsit csúnyácska. most már kicsit elavult, meg öregecske -és a giant nem volt annyira túlépített -.
mongy kicsit túl van árazva ez a darab, úgy feléért reális lenne
tudom, csak mindig mondtad, hogy nem mozog. mert csak akkor mozgott, ha kellett.
havernak van egy ilyenje, a team festésű, sid taggal, sid villával, magura marta, sram és raceface. hm..
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
az apróban szembejövő egykori álombringák tényleg veszélyesek tudnak lenni. Tig, most fordulj el
http://apro.bikemag....-3-l290943.html
nagyon szerettem volna egy ilyet anno, bárkinek a fél veséjét odaadtam volna, de "csak" az ugyanilyen kék xtc-re volt pénzem.
mért ? az egy kiváló váz volt a maga idejében, igaz kicsit csúnyácska. most már kicsit elavult, meg öregecske -és a giant nem volt annyira túlépített -.
mongy kicsit túl van árazva ez a darab, úgy feléért reális lenne
Feltételezem, hogy te is azon agyaltál, amin én: váltós és SS használat megoldása egyazon vázzal. Ezt pedig jelenleg 27,5-esben csak az új Explosif tudja, legalábbis azok közül, amik számunkra is hozzáférhetőek. Így jön ide Kona koma. (Bár ezek szerint már az sem hozzáférhető a nekünk való méretben.)
Jobban végiggondolva azonban nem életszerű, hogy "most singlespeedezni van kedvem, de a bringa éppen váltósnak van összeszerelve" - akkor nekiállsz még fél órát szerelni indulás előtt. (Főleg, ha swapoutos.) Szóval lehet, hogy tényleg jobb ezt mégiscsak két külön bringával megoldani, mindegyiket a felhasználásnak megfelelő papucskialakítású vázzal.
(Egyébként, ha kiveszed a "ss használatra is alkalmas" és "acél" kritériumot, akkor se valami nagy a választék egyelőre a külön megvásárolható 27,5-es vázakból. Főleg, ha 600 Euro alatt akarsz maradni, a NS Eccentric-et pedig kihagyod, mert az csak lefelé tud gurulni, felfelé sílift...)
...
Közben időnként szembe jön az aprón egy-egy ilyen Easton vázas Kona (csak jobb telóval) 100-150e-ért, nomeg volt egyszer egy NoS Cannondale Fattyvel, Spinergy Spox kerekekkel a Maxi-bikenál 135e-ért... Én ugyan boldogan építenék mindenfélét, ha lenne rá pénzem, de azt mondom, hogy akinek nem fontos a "legózás" is legalább annyira, mint maga a tekerés, az inkább vegyen komplett bringát, akár használtan, akár újonnan.
igen, ez lenne az elképzelés. úgy oldanám meg, hogy ss/1*10, ehhez csak a sor kell feldobni, a váltót és v.kart, ha a bovdenezést nem bontom meg leszereléskor, akkor csak vissza kell csavarozni. lánccsere meg patentszemmel hamar megy. esetleg még a lánckerék cseréje elöl, de az 4db csavar, nem tétel. persze nem "ma ss, holnap váltós" megoldás, hanem a gyakoribb "háztáji" tekerésekhez maradna ss, ha meg valami kimozdulás van tervben, akkor van annyi idő, hogy át lehessen variálni. ezt egyébként az inbredem is tudná, de bennem van az építhetnék.
röhögni fogsz, de az is megfordul a fejemben, hogy egyszerűen építek még egy inbredet. a meglévőt vissza váltósra, az újat meg ss-re. akkor kereket sem kellene vennem, ez a bundle pedig nem is rossz:
http://www.on-one.co..._eid=83170a252b
csak hát 26-os....
a frame only 650b ajánlatok hiánya számomra valahol annak megerősítése, hogy igazából csak több új bringát akarnak eladni.
lemondva az ss lehetőségéről, ezt nézegetem már egy ideje,de valahogy olyan utolsó lehetőségnek érzem:
http://www.on-one.co..._eid=83170a252b
...
az apróban szembejövő egykori álombringák tényleg veszélyesek tudnak lenni. Tig, most fordulj el
http://apro.bikemag....-3-l290943.html
nagyon szerettem volna egy ilyet anno, bárkinek a fél veséjét odaadtam volna, de "csak" az ugyanilyen kék xtc-re volt pénzem.
@Tig: a "KONA PACAL" simán dobogós lett volna, mikor pár éve pályázaton kerestek nevet a kadabrának vagy melyiknek.
Edited by Kisherceg, 2015. May 26. - 23:08.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"