
Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#6961
Írta 2007. március 19. - 00:41


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6962
Írta 2007. március 19. - 00:03


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6963
Írta 2007. március 18. - 23:55


Kikapuhoz lockos tagra gondolsz? Mert a Fox Vanilla nem olyan fajtábl való?



Ennek a váza is a versenyzõk között volt/van, de a 114es ár még úgy nézem egész jó, másutt 150 alatt nincs... Mondjuk egy Scutum felfeléken a hossú rugóutak miatt sokat mozogna és ezért CC-re nem lenne a legjobb? (Mert ha a fentieket+féket cserélek, ha BB7esekre cserélek akkor akár 20assal is olcsóbb lehet a gép és annyiért akár elhoznám egyben és nem foglalkozok az építéssel ha a cél(om)ra jó lenne ez is.)
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6964
Írta 2007. március 18. - 23:11

az poén volt ...jól beállítva mozog az annyit amennyit kell, viszont nem pogozik, korrekt jó minõségû váz....Arra megjegyeztétek hogy nem naogyn mozog (ezt nem tudom hogy hogy, negatívan hogy nem érzékeny, vagy pozitívan hogy nem pogózik, vagy csak vkinek a rugóút 'rövidsége' nem jött be rajta). (Asszem Danténak osztották az ívet.)
Vázat nem találtam, ha késöbb még komplett gépként is lehet venni akkor az még esélyes lehet átépítésre... (gondolom tárcsaszem van mindegyik NRSen...) (Bár nekem relatíve drágának tûnnek az NRS-es gépek- van ahol belefér a 200ba tavalyi áron az NRS3, de a J2esemnél elvileg butább telóval, agyak nemtom zárt ipari csapágyas tárcsáa agyak-e. Érdekes, NRS3 ebikeon tavalyi áron 280... nrs4 meg manitou six, tektro,... drága 215ért. )
a kona kikapu az nem am/enduro hanem egy maraton/túra váz, abba ha haladósan akarsz bringázni lokos tag kell, amit itthon nem könnyû szerezni a +felelõ méretben (200/50)
merida am váznak adj még egy két évet hogy kinõhesse a gyermekbetegségeit...amúgy szerintem ha tudsz próbálj ki egy pár fajtát aztán úgy könnyebb dönteni....de egy ilyen hosszabb rúgóutas cucc, mászóképessége elmerad egy vérbeli cc-géptõl, viszont egyenget mindent lejtmenetben....el kell dönteni mi a fontosabb,,,,
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6965
Írta 2007. március 18. - 22:57

CC/maraton meg amit eddig írtál itt a forumon, az alapján sztem Giant NRS, ha még kapsz valahol...
Tyûûû... és azt hittem a Merida drága... aztán most nézegettem Giant árakat... Ehhez képest Merida AM 500-D ajándék


A Merida Mission vázról vki vmit? Tetszene, árban is elmegy a V-fékes változat...
Vagy még mit tudtok ajánlani a kapahtó és keretbe beférõ vázak közül?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6966
Írta 2007. március 18. - 22:41

CC/maraton meg amit eddig írtál itt a forumon, az alapján sztem Giant NRS, ha még kapsz valahol...
Arra megjegyeztétek hogy nem naogyn mozog (ezt nem tudom hogy hogy, negatívan hogy nem érzékeny, vagy pozitívan hogy nem pogózik, vagy csak vkinek a rugóút 'rövidsége' nem jött be rajta). (Asszem Danténak osztották az ívet.)
Vázat nem találtam, ha késöbb még komplett gépként is lehet venni akkor az még esélyes lehet átépítésre... (gondolom tárcsaszem van mindegyik NRSen...) (Bár nekem relatíve drágának tûnnek az NRS-es gépek

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6967
Írta 2007. március 18. - 22:28


Holnap lesz villa korona és be is lesz fejezve a bringa építése.
Hajlamos vagyok nagyon hamar parázni, de az nem azt jelenti, hogy beblokkolok, hanem azt hogy gyorsan írok ide, de közben azért én is gondolkozok.
Majd rakok fel képet, ha kész a járgány!
üdv
#6968
Írta 2007. március 18. - 22:03

CC/maraton meg amit eddig írtál itt a forumon, az alapján sztem Giant NRS, ha még kapsz valahol...Üdv népek!
Idén nyár végére(max 2008 tavaszára) új gépet dobok össze, és kezdek tapogatózni az ismeretlen területeken - már csak azért is, mert boltos azon javaslatában van vmi hogy ha választok vázat és nem sürge, akkor festékhibás vagy egyéb leértékeltet hoz ha tudja milyet, és 15-20K-s árengedménynek nem mondok nemet.
Szal elsõ amit nem tudok, hogy van-e vmi elõnye elsõsorban CC/maraton használatra az AM/Enduro vázaknak (Magellan Scutum,Merida AM 800-D, Kona Kikapu) van-e vmi gyakorlati elõnyük a maratonhoz/CC hez készültekhez képest esetleg (reklámszövegben a kényelmesebb tekerési pozició van, ill amiket találtam olcsóbbak mint a maratonra való fullyk). Mert ha esetleg nem vagy nehezen mozog az a 8-9cm a CCsnél, akkor megint nem vagyok sokkal elõrébb...
CC-re amiket néztem a Merida Misson 2000-V váza (ez azért V-fékes hátul, mert 80 ropival több a tárcsás változata, rohadjanak meg), Giant NRS, ... és többet értelmes árban amit látok hogy kapható is itthon nem nagyon találtam. Meridára visszatérve, elvielg a 3000-D is erre a vázra épül (?) (Mission A66-Single vs Mission A66-Single + Carbon S/S) és az tárcsával van szerelve - jelexerinte szem lenne a V fékesén is, és a különbözet a rugóstagból jön? Vagy a + Carbon S/S-ben lehet még a különbség és lehet csak azon van szem? Ha itt nem tudja vki akkor utánajárok természetesen...
Másik a rugóstag része; ha ezek közül vmelyiknek nem ajánlottt (mert nem propedál vagy ki hogy hívja a tekerés pogózásának kivédését pl) akkor azt is mondjátok pls.
Szal alapból a CC-s fele hajlok, de 100(-120)as keret is behatárol, nem tudom mivel járnék jobban. Ahol a váztáskát fel tudom szerelni az külön nagyon jó lenne, pumát is abban tartom meg olykor a lámpákat is oda dobom, ezek meg a nyeregtáskába nem férnek be és hátitatyót nem mindig akarok cipelni...
(Belelapoztam pár helyen a totyikba, látom nem mindegy a fékfelfogatás helye sem, hogy szimetrikus nem szimetrikus a villa, stb. Még idõm engedtével olvasom tovább is, de ha vki tud a nem túl drágán jót-ra segíteni azt megköszönném)
Köszönöm a segítségeteket!
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6969
Írta 2007. március 18. - 21:57

Idén nyár végére(max 2008 tavaszára) új gépet dobok össze, és kezdek tapogatózni az ismeretlen területeken - már csak azért is, mert boltos azon javaslatában van vmi hogy ha választok vázat és nem sürge, akkor festékhibás vagy egyéb leértékeltet hoz ha tudja milyet, és 15-20K-s árengedménynek nem mondok nemet

Szal elsõ amit nem tudok, hogy van-e vmi elõnye elsõsorban CC/maraton használatra az AM/Enduro vázaknak (Magellan Scutum,Merida AM 800-D, Kona Kikapu) van-e vmi gyakorlati elõnyük a maratonhoz/CC hez készültekhez képest esetleg (reklámszövegben a kényelmesebb tekerési pozició van, ill amiket találtam olcsóbbak mint a maratonra való fullyk). Mert ha esetleg nem vagy nehezen mozog az a 8-9cm a CCsnél, akkor megint nem vagyok sokkal elõrébb...
CC-re amiket néztem a Merida Misson 2000-V váza (ez azért V-fékes hátul, mert 80 ropival több a tárcsás változata, rohadjanak meg), Giant NRS, ... és többet értelmes árban amit látok hogy kapható is itthon nem nagyon találtam. Meridára visszatérve, elvielg a 3000-D is erre a vázra épül (?) (Mission A66-Single vs Mission A66-Single + Carbon S/S) és az tárcsával van szerelve - jelexerinte szem lenne a V fékesén is, és a különbözet a rugóstagból jön? Vagy a + Carbon S/S-ben lehet még a különbség és lehet csak azon van szem? Ha itt nem tudja vki akkor utánajárok természetesen...
Másik a rugóstag része; ha ezek közül vmelyiknek nem ajánlottt (mert nem propedál vagy ki hogy hívja a tekerés pogózásának kivédését pl) akkor azt is mondjátok pls.
Szal alapból a CC-s fele hajlok, de 100(-120)as keret is behatárol, nem tudom mivel járnék jobban. Ahol a váztáskát fel tudom szerelni az külön nagyon jó lenne, pumát is abban tartom meg olykor a lámpákat is oda dobom, ezek meg a nyeregtáskába nem férnek be és hátitatyót nem mindig akarok cipelni...
(Belelapoztam pár helyen a totyikba, látom nem mindegy a fékfelfogatás helye sem, hogy szimetrikus nem szimetrikus a villa, stb. Még idõm engedtével olvasom tovább is, de ha vki tud a nem túl drágán jót-ra segíteni azt megköszönném

Köszönöm a segítségeteket!
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6970
Írta 2007. március 18. - 19:28


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6971
Írta 2007. március 18. - 19:17

Na, összeáll a kép lassan
A szettbõl a villa-korona hiányzik, mert összehúzás után már nem kotyogott, de nagyon nehezen mozgott és karcolt valamit. Na, egybõl stop, csekk, hiányzik.
Mindenki bringázik, mi? Vagy csak én vagyok fárasztó? Hehe...
Mi lenne ha vennél egy normális csapágyat és belerakatnád szervízbe?...huss elszálna a probléma..

#6972
Írta 2007. március 17. - 23:40

ami nincs fent, az nem is elérhetõ/nem érkezik.
#6973
Írta 2007. március 17. - 23:26

#6974
Írta 2007. március 17. - 15:45


A szettbõl a villa-korona hiányzik, mert összehúzás után már nem kotyogott, de nagyon nehezen mozgott és karcolt valamit. Na, egybõl stop, csekk, hiányzik.
Mindenki bringázik, mi? Vagy csak én vagyok fárasztó? Hehe... :zdrajca:
#6975
Írta 2007. március 17. - 08:18

A sebesség mindent megold.
#6976
Írta 2007. március 17. - 08:15



Itt vannak a csészék:
1.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
2.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
...és a többiek. Mindkét csapágy ugyanolyan, csak az egyiket tettem a képre.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Szóval. Csapágy a villán megfelelõ pozícióban, fejcsõre ráhúz, másik csapágy rárak, még kotyog picit a villa. De beraktam azt az éket, ami nem teljes kör, hanem középen van egy kis hézeg, a képen az alsó sor bal oldalán található. Na, ezzel megszünt a kotyogás. Ezután rátettem a két ezüst alátétet, aztán a Zoggie-s (na ez micsoda szaknyelven?) cuccot.
Kapott közgyûrût, majd stucni, meghúz, nem kotyog. Egy nagyon nagyon picit mozog, de mintha ez így lett volna a volt bringámnál is. A zoggie-s cucc az fordul a kormánnyal, nincs stabil része.
Még a headlock van hátra, azzal az a gond, hogy a feje akkora, mint a villanyak átmérõje, szal nem tudja össuehúzni az egész szerkezetet. A fejcsapágyhoz adott head-re nagyobb likat kell fúrni, mert mért lenne komptaibilis a headlock csõjével...
Kérdés: mit csesztem el, kellett e volna szürke alátét és olyan középen hézagos ék alulra is? Ék csak 1 van. Hiányzik a szettbõl valami, ami kellene? Jó helyre tettem mindent?
És végül itt az épülõ bringa


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Remélem nem voltam nagyon off.
#6977
Írta 2007. március 17. - 07:10

Megvan a Mission vázam (nem a horpadt, ez ZSÍR)!!!! Csak 1 gáz van vele, a fejcsapággyal valami, de az is lehet, hogy én vagyok megint láma.
Nos, az alsó és felsõ csésze be van építve a vázba, nagyon úgy néz ki, hogy integrált, mert 1-2mm lóg ki a vázból és a csapágyak is belepasszolnak. A villára ráhúztam az alsó csapágyat, vázba be, ráhúztam felülrõl a felsõt is. Oké. Van 1-2 nagyon vékony alátét, meg 1-2 ismeretlen dolog, de majd késõbb...
Viszont a csapágy-gyûrûkben kotyog a villanyak. Hézag van köztük. Ez természertes és az összehúzáskor oké lesz(még nem hóztam össze, tuningolni kell a headlockot), vagy mi? Azért nem tudom elképzelni, hogy ennek kotyognia kéne. Aztán van egy nagy mûanyag, gumi aljú-szélû nagy sapka amit elvileg a felsõ csészére nyom rá a head, de ez meg nem ül rá a felsõcsészére, hanem mozog elõre hátra. Még akkor is, amikor a stucni rá van erõsítve. Szal káosz. Valami tuti nem jó.
Rock Shox Revelation a teló, az lehet, hogy nem lehet beletenni a vázba? Mert akkor fel is kötöm magam. Vagy ugyanekkora, de más belsõ átmérõjû fejcsapágy kell? Az lehet, hogy a váz van szétcseszve a fejcsõnél? Bár az elég érdekes lenne, mert a csészék patentul bent vannak és beléjük is patentul passzolnak a csapágyak.
Na, indulok fényképezni, aztán fölpakolom a képeket...
Lécci segítsetek, mert para van

üdv
#6978
Írta 2007. március 17. - 00:18

szerintem még van 24-es specialized p.street a bemutatóteremben. tavalyi. bemész egy specialized dealerhez, és õ el tudja neked hozni.Sziasztok.
Engem az érdekelne hogy ma milyen 24-es vázakat lehet magyarországon beszerezni mennyiért/hol? Az is érdekelne továbbá hogy lehetséges-e az hogy mondjuk én külföldrõl szeretnék behozatni egy vázat egy céggel a garancia megmaradásával ill úgy hogy a garanciaügyeket -ha kell- a cég intézi. Ausztria még szóba jöhet oda gyakran járok, ha kell ki tudok érte menni szóval osztrákiában fellelhetõ 24-eseket is szívesen fogadok. Elõre is tenksz a segítséget.:chin:
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6979
Írta 2007. március 16. - 23:33

a mongoose bicókkal-vázallak mi törtöénk hogy keveset látni belõlük?(szolnok megye) pedig azért itt is van 1-2 párszázezres bringa nem csak eurobike meg stb...a mongoose mint márka mennyire megbízható?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#6980
Írta 2007. március 15. - 23:53

Engem az érdekelne hogy ma milyen 24-es vázakat lehet magyarországon beszerezni mennyiért/hol? Az is érdekelne továbbá hogy lehetséges-e az hogy mondjuk én külföldrõl szeretnék behozatni egy vázat egy céggel a garancia megmaradásával ill úgy hogy a garanciaügyeket -ha kell- a cég intézi. Ausztria még szóba jöhet oda gyakran járok, ha kell ki tudok érte menni szóval osztrákiában fellelhetõ 24-eseket is szívesen fogadok. Elõre is tenksz a segítséget.:chin: