Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#6941
Posted 2007. March 19. - 21:15

#6942
Posted 2007. March 19. - 20:55

Hogy a scutum horst-linkes /hátsó forgáspont a láncvillán van, és csapágyazva van, a meridán a támvillán és nincs csapágy/ az gyakorlatban mit jelent? Azt látom hogy a Meridán a fékfelfogatás fölött a forgáspont, Magellanon alatta; de nem tudom melyik jobb (fékezésnéli rugóstagösszenyomást is beleszámítva, pogózást, akármit). 150es mozgás egál; 130nál többet nem akarok használni, sõt, 115 is szvsz elég lesz - használat eldönti, túl okos nem akarok elõre lenni.
Az ezek a vázak pogóznak az a CC vagy a AM vázakra szólt?
NRS-t nem találtam, bár lehet hogy én vagyok csak nagyon béna

_De_ ha azt mondjátok hogy NRS olyan q jó konstrukció lett, hogy még a legolcsóbbik rugóstaggal is egész jól teljesít (az asszem a GIANT NRS féle


Több CC fully váz van? kapható és nem drágák közül még mik vannak?
R7 kevés? Nem tom, nem ismerem, Tora sem egy isten, de 50Knál többet nem költök telóra, és ez a kettõ tûnt normálisnak,meg sok embernek van R7ese jobb gépeken

+1 kérdés: Ha Scutum, mik a leggyengébb pontjai? Fék/gumi/nyereg/stucni csere alapból lenne rajta, ezzel kb 20ast meg is takarítanék (hátul BB5 elöl BB7) Mit kéne cserélni, a rugóstagot ha még lecserélném (a 20as elõny el is tûnne egybõl) akkor árához képest atom gépem lenne? (forgáspontokat még nem tudom hogy jobb vagy rosszabb mint az AM800on, de úgy éretztem a Scutum felé húzol...) Láto mközbe írtátok is... tagcserével már jó gépnek mondható akkor a Scutum? mondjuk fék és tagcserével 280 körül kijönnék... ennyibõl hasonlót/jobbat nem tudok építeni? Köv bikemagot várom akkor hogy lássam a Merida váz tesztjét... bár abban jobb tag van.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6943
Posted 2007. March 19. - 20:50

a Merida: az AM3000-est tesztelem az áprilisiban, nem volt rossz....most csak ennyit egyelõre

#6944
Posted 2007. March 19. - 20:28

A felsõcsõ az az elsõ háromszögben a fejcsõhöz kapcsolódó csövek közül a fölsõ.
A sebesség mindent megold.
#6945
Posted 2007. March 19. - 20:08

nézd a scutumun biztos nem fog összetörni a linkplate, ami a merida "alulemez cuccánál " még elõfordulhatÉn néztem is, de lebeszéltek róla - pontosabban 1 ember mondta hogy még nem kiforrott, ill hogy a userek a bétateszterek
.
Ha AM, akkor Scutum vagy AM 800-D?
Rugóstag Rock Shox Ario 2.1 (130mm)
Tömeg 3012 g (lehet hogy rugóstag nélkül?)
Váz AM-TFS-D7
vagy
rugóstag típus: Manitou Metel R
súly rugóstaggal: 3825 g
súly rugóstag nélkül: 3000 g
MJani szerint érzéketlen a rugóstag,magasan van a középcsapágyház és kicsit rövid a felsõcsõ. Utóbbit nem vágom, elöbbi ha jól értem ahol a monoblokk/hajtómû tanyázik, ami képen ha leveszem a 2 centi sagot akkor már nem is tûnik alacsonynak (Trekken is sikerült párszor odavernem a 48as fogaskoszorút)...
Merida kicsit szimpibb, nagyobb az erõkar ami a rugóstagra hat, ill asszimetrikus a hátsó villa, ami még mindig nem tudom hogy miért jó ha tényleg jó; nem vágom hogy ugyanolyan/hasonló rugóstaggal pogózik-e jobban mint egy CC-sváz (NRS/Mission/Pyxis Team FS). Mivel elsõ telóból hasonlóak kerülnének CC-s és AM vázba is (csak más úttal), ezért szinte mindegy meliket veszem, bár mintha nagyobb/olcsóbb kínálat lenne AM vázakból. Maratonokra meg ... vegyes használatra lenne, elvileg jobb (?) a 8-10 centis úttal rendelkezõ CC-s gép, de akkor miért ilyen ritkák...(vagy csak ennyiért azok?) (és azoknak miért van sokkal bénább festése?
) És a rugóúton kívûl mi a különbség köztük? (Mert abból a 8-10 centi elég lenne, csak érzékeny legyen...)
Felhasználási területet úgy is nézhetjük, ha balról jobbra
CC>Maraton>AM a sorrend, akkor maraton van legközelebb hozzám (kényelmesebb/kevésbé teljesítmény centrikus mint a CC, jobban a strapabíróság mint a súly ami izgat; ha jól végtam le nagyjából a fogalmakat/területeket)
Ha R7/Tora kerülne elõre (hacsak nem mondják azt hogy 50ig vannak jobbak), akkor érdemes hátra jobb rugóstagra még rádobni kicsit? (MC 3.x/Float R, stb) Vagy a pogózásmentességet nem fogja befolyásolni, csak (elsõsorban) jobban beállítható/konfigolható?
[Nem tom mondtam-e, de ~250 körül szánok biciklire, és ha tudtok kompletten esetleg ilyesmit ami korrekt akkor nem nyaggatlak titeket ennyit ha már van vmi tuti gép ebben az osztályban...]
középcsapágya legalább olyan magasan van mint a scutumé .....súlyban is partiban vannak, viszont a scutum horst-linkes /hátsó forgáspont a láncvillán van, és csapágyazva van, a meridán a támvillán és nincs csapágy/ az viszont lehet hogy a scutum rövidebb, ez mászásnál hátrány....egyébként az áttételi aránhyuk ugyanannyi /illetve a scutum asszem tud 150-et is mozogni/ mert mind a 2be 2"-t mozog a tag.....
cc vázaknál sem csak a tagtól függ hogy mennyire pogoznak /egyébként ezek a vázak pogoznak igen/ de pl az nrs nem mozog feleslegesen
.....
igazán egy am váz a hosszabb rugóuton kivül a laposabb csõszögekben, általában magasabb középcsapágyban , és masszívságban különböznek egy cc fullitól...mellesleg cc fulliból sokkal többfélét lehet kapni mint AM-bõl, nem olcsók ez tény de az am-bõl is ez a 2 az "üditõ kivétel".....
r7 ezekbe a vázakba már kevéske...rugóstagot meg érdemes lehet jobbat venni bár az ario nem tom milyen.....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6946
Posted 2007. March 19. - 19:52

Merida AM elég jó árban van, 130-at mozog és az alap az olnyan 120 körül van---
Én néztem is, de lebeszéltek róla - pontosabban 1 ember mondta hogy még nem kiforrott, ill hogy a userek a bétateszterek

Ha AM, akkor Scutum vagy AM 800-D?

Rugóstag Rock Shox Ario 2.1 (130mm)
Tömeg 3012 g (lehet hogy rugóstag nélkül?

Váz AM-TFS-D7
vagy

rugóstag típus: Manitou Metel R
súly rugóstaggal: 3825 g
súly rugóstag nélkül: 3000 g
MJani szerint érzéketlen a rugóstag,magasan van a középcsapágyház és kicsit rövid a felsõcsõ. Utóbbit nem vágom, elöbbi ha jól értem ahol a monoblokk/hajtómû tanyázik, ami képen ha leveszem a 2 centi sagot akkor már nem is tûnik alacsonynak (Trekken is sikerült párszor odavernem a 48as fogaskoszorút

Merida kicsit szimpibb, nagyobb az erõkar ami a rugóstagra hat, ill asszimetrikus a hátsó villa, ami még mindig nem tudom hogy miért jó ha tényleg jó; nem vágom hogy ugyanolyan/hasonló rugóstaggal pogózik-e jobban mint egy CC-sváz (NRS/Mission/Pyxis Team FS). Mivel elsõ telóból hasonlóak kerülnének CC-s és AM vázba is (csak más úttal), ezért szinte mindegy meliket veszem, bár mintha nagyobb/olcsóbb kínálat lenne AM vázakból. Maratonokra meg ... vegyes használatra lenne, elvileg jobb (?) a 8-10 centis úttal rendelkezõ CC-s gép, de akkor miért ilyen ritkák...


Felhasználási területet úgy is nézhetjük, ha balról jobbra
CC>Maraton>AM a sorrend, akkor maraton van legközelebb hozzám (kényelmesebb/kevésbé teljesítmény centrikus mint a CC, jobban a strapabíróság mint a súly ami izgat; ha jól végtam le nagyjából a fogalmakat/területeket)
Ha R7/Tora kerülne elõre (hacsak nem mondják azt hogy 50ig vannak jobbak), akkor érdemes hátra jobb rugóstagra még rádobni kicsit? (MC 3.x/Float R, stb) Vagy a pogózásmentességet nem fogja befolyásolni, csak (elsõsorban) jobban beállítható/konfigolható?
[Nem tom mondtam-e, de ~250 körül szánok biciklire, és ha tudtok kompletten esetleg ilyesmit ami korrekt akkor nem nyaggatlak titeket ennyit ha már van vmi tuti gép ebben az osztályban...]
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6947
Posted 2007. March 19. - 17:39

#6948
Posted 2007. March 19. - 17:36

Már mentem ilyen géppel és elég jól mozgott (fõleg egy merevfarúhoz képestMitõl halnak ki ilyen hamar?
De amíg megy addig legalább korrekten mozog és érzékeny és nem pogózik feleslegesen? (bár az más váz volt...)

A sebesség mindent megold.
#6949
Posted 2007. March 19. - 16:39


De amíg megy addig legalább korrekten mozog és érzékeny és nem pogózik feleslegesen? (bár az más váz volt...)
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6950
Posted 2007. March 19. - 16:05

persze kezdesnek jo. aztan ha behal, akkor csere foxira. nalam kb 1 evet birt. keves/lajtos hasznalattal egy polarx fs-ben.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6951
Posted 2007. March 19. - 11:54



Viszont mit látok frissen ebikeon?!

'04 Pyxis Team FS 18" X-fusion Air rugóstaggal.135K, de ha azt mondjátok jó, akkor utányomozok van-e vhol olcsóbban...
Mivel '04es, gondolom limitált a darabszám...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6952
Posted 2007. March 19. - 11:04

Scamp Colt vázakról vki vmit? Az X-Fusion Vector PVA és az RST 21 taggal? http://www.bikediszk...ok.php?isbn=840
Ahogy elnézem AM váz, de ha a jobbik rugóstaggal enm pogózik akkor vmi hátránya van a CC-shez képest? (NSR, Mission A66)
"pláne meridáék fejlesztéseinél általában a user a béta tesztelõ....én várnék vele kicsit...." erre gondoltatok az AM800-D-vel hogy várjak?
igen arra......sztem vannak gyenge pontjai....
azt tom mondani ha eljössz egyszer a pilisbe, akkor a dawg-ot ki tudod próbálni.....a merida AM kb hasonló lehet , meg a colt/scutum is bár asszem azok kicsit rövidebbek....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6953
Posted 2007. March 19. - 11:04

Meridákhoz kaptam infónak:
"Korrekt vázak ezek, de german:a taggal ne vedd meg csak a manitou-val, vagy a DT-vel, mert késõbb egy vagyon lesz lecserélni a spéci méret miatt."
X-Fusion LRS lockout van a Mission A66-Single-be, akkor ezzel nem ajánlott megvenni mert copás lesz késöbb a csere?

Fox Vanillát nem láttam ('06os Kikapuban az van), utódja a Float lenne? (csak hogy nagyjából tudjam hova tenni, mert nem találom a Fox honlapján...)
RS-nál az Hidraulikus IFP-s csaillapításból az IFP mi? Olyan mint a propedál?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6954
Posted 2007. March 19. - 10:51

A sebesség mindent megold.
#6955
Posted 2007. March 19. - 10:41

#6956
Posted 2007. March 19. - 10:38

Ahogy elnézem AM váz, de ha a jobbik rugóstaggal enm pogózik akkor vmi hátránya van a CC-shez képest? (NSR, Mission A66)
"pláne meridáék fejlesztéseinél általában a user a béta tesztelõ....én várnék vele kicsit...." erre gondoltatok az AM800-D-vel hogy várjak?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6957
Posted 2007. March 19. - 10:11


Azt nézem hogy Merida AM 800-D hez RS Ario 2.1 van; ezt (sem) nem tudom pontosan hova tenni, de RS gyári rangsorolása alapján egy Torával vagy egy R7-el (potenciális telók) kb jó összhangban tudna mozogni? Lock nincs rajta... remélem nincs nagy szükség rá ennél...
Valahol idegesítõ megjegyzést tették nemrég a topicban az LRS felfüggesztésre Meridánál... tom láma kérdés de miért? "nem mozog rendesen, csak amikor nem kellene..." vs "Nézd én szerettem az LRS-t is. Bár a Stumpi érzékenyebb, finomabban mozog, de a Meridával sincs semmi baj. Kicsit darabosabb a mozgása, de CC-re szerintem teljesen jó. A rugóstaggal persze el kell tökölni, hogy jó legyen, de utána jó. "
Úgy látom hogy van tárcsaszem is a V-Fékesen... http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Vagy ez régi (04-05), ebbõl nem tudom hogy a mostanin van-e?
Jah, Meridáék reklámozták hogy asszimetrikus villa... az miért jó?
Vhol Kona KIkapu vázat írtad 105ért... az a benne lévõ Vanillával gondolom elég jó vétel lenne, nem? (Meg Foxokról amikrõl hallottam ind érzékenyek voltak, szal remélem a Vanilla is az.) Anno írtak is vmit hogy a Kikapu azért jobb nemtommelyiknél, mert itt fékezésnél nem nyomja össze a rugóstagot...
Topicot olvasgtava 100-120ért CCre nem nagyon láttam még sok fullys ajánlást

Köszi Bikertigger, de 175 vagyok

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6958
Posted 2007. March 19. - 10:08

még egyet tudok Neked, ha legalább 1,80 magas vagy....az egyik boltban van 19"-os 2004-es kikapu váz tag nélkül 80-ért, veszel bele egy manitu radium rl tagot 40-ért /ha van még/ és 120 ból van egy jó fulli vázad....Ez azt jelenti hogy pogózás szempontjából ok, de érzékenynek nem érzékeny, vagy csak az x centi rugóút felét használja csak; vagy hogy érted a gynegén mozgást? Megmondom õszintén, reménykedek hogy a tervezett keretbe kapok vmi normális vázat+rugóstagot, mert enm szeretném rugóstagcserével kezdeni, itteni boltban ezt nem tudják már beszámítani. Vagy ha valahol be lehetne ilyet számíttatni, és mondjuk 20K ráfizuval azt mondjátok hogy egy faca rugóstaggal el lehet hozni akkor az még érdekelne; akkor lehozom/lehozatom másnem pestrõl.
De az a Merida Mission A66-Single még mindig csábítónak tûnik... arról vki vmit infóval nem tud szolgálni? Meg a X-Fusion LRS lockout rugóstagjáról... Ill AM 800-D-re hogy várni kell hogy kiforrjon megjegyzés azt jelenti hogy baj van velük, vagy csak friss?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6959
Posted 2007. March 19. - 09:42

A sebesség mindent megold.
#6960
Posted 2007. March 19. - 09:31

Én 99ért vettem a scutum vázat. A gyári metel r tag elég gyengén mozog, nem árt kicserélni.
Ez azt jelenti hogy pogózás szempontjából ok, de érzékenynek nem érzékeny, vagy csak az x centi rugóút felét használja csak; vagy hogy érted a gynegén mozgást? Megmondom õszintén, reménykedek hogy a tervezett keretbe kapok vmi normális vázat+rugóstagot, mert enm szeretném rugóstagcserével kezdeni, itteni boltban ezt nem tudják már beszámítani. Vagy ha valahol be lehetne ilyet számíttatni, és mondjuk 20K ráfizuval azt mondjátok hogy egy faca rugóstaggal el lehet hozni akkor az még érdekelne; akkor lehozom/lehozatom másnem pestrõl.
De az a Merida Mission A66-Single még mindig csábítónak tûnik... arról vki vmit infóval nem tud szolgálni? Meg a X-Fusion LRS lockout rugóstagjáról... Ill AM 800-D-re hogy várni kell hogy kiforrjon megjegyzés azt jelenti hogy baj van velük, vagy csak friss?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám