Gondolom ***ba kívántok ha megkérdem hogy mi az a linkplate? (már olvastam párszor de még nem jöttem rá....)
Hogy a scutum horst-linkes /hátsó forgáspont a láncvillán van, és csapágyazva van, a meridán a támvillán és nincs csapágy/ az gyakorlatban mit jelent? Azt látom hogy a Meridán a fékfelfogatás fölött a forgáspont, Magellanon alatta; de nem tudom melyik jobb (fékezésnéli rugóstagösszenyomást is beleszámítva, pogózást, akármit). 150es mozgás egál; 130nál többet nem akarok használni, sõt, 115 is szvsz elég lesz - használat eldönti, túl okos nem akarok elõre lenni.
Az ezek a vázak pogóznak az a CC vagy a AM vázakra szólt?
NRS-t nem találtam, bár lehet hogy én vagyok csak nagyon béna
Plusz NRSekbõl is melyik rugóstagos összeállításra vonatkozik ez? (Márnint gondolom attól is függ a jó vázon kívûl.)
_De_ ha azt mondjátok hogy NRS olyan q jó konstrukció lett, hogy még a legolcsóbbik rugóstaggal is egész jól teljesít (az asszem a GIANT NRS féle
, azon kívûl még RS tagok is vannak/voltak benne) akkor vadászom azt. Bár ahogy a giant honlapot nézem ez egyre kevésbé esélyes vállalkozás 
Több CC fully váz van? kapható és nem drágák közül még mik vannak?
R7 kevés? Nem tom, nem ismerem, Tora sem egy isten, de 50Knál többet nem költök telóra, és ez a kettõ tûnt normálisnak,meg sok embernek van R7ese jobb gépeken
. Hogy kevéske azt nem vágom... Aha, asszem mégis, 10cm a max belõlük...azt hittem ebbõl is van 13as... Ahogy elnézem Torából sincs minden bokorban 130as...
+1 kérdés: Ha Scutum, mik a leggyengébb pontjai? Fék/gumi/nyereg/stucni csere alapból lenne rajta, ezzel kb 20ast meg is takarítanék (hátul BB5 elöl BB7) Mit kéne cserélni, a rugóstagot ha még lecserélném (a 20as elõny el is tûnne egybõl) akkor árához képest atom gépem lenne? (forgáspontokat még nem tudom hogy jobb vagy rosszabb mint az AM800on, de úgy éretztem a Scutum felé húzol...) Láto mközbe írtátok is... tagcserével már jó gépnek mondható akkor a Scutum? mondjuk fék és tagcserével 280 körül kijönnék... ennyibõl hasonlót/jobbat nem tudok építeni? Köv bikemagot várom akkor hogy lássam a Merida váz tesztjét... bár abban jobb tag van.
1,a linkplate a lengõkar....
2, ezen a szinten nem biztos hogy érzed a horst link elõnyét, én spec díjazom ha egy forgáspont csapágyazva van /igen ba..a meg a konának se kéne kispórolnia/
3. az említeett 2 vázra illetve ezekhez hasonló megoldásokra gondoltam a pogozást teljesen mindegy hogy cc vagy am kategóriájuak /trek, kelliz, a pixis fs, stb/
4, nrs-t újat már csak bolti elfekvõ készletbõl tudnál venni, vagy 2 éve nem gyártják, de egyébként ott a váz konstrukvió olyan hogy pogomentes...
5, kb minden komoly gyártónak van cc fullija, de mondtam amiket kinéztél azok kb a legolcsóbbak...illetve van amit nem is lehet vázként kapni...
6, r7 egy elég csirke cc-teló, ráadásul max 10 centi ha berakod egy ilyen vázba az kb olyan lenne mint egy land rover személyautó kerekekkel...mindegyik tora kihuzható 130-ra, és lényegesen masszívabb cucc mint az r7, ennyiért egyébként nem tudok jobbat....
de amúgy szerintem a pixis fs-sel járnál a legjobban......az biztos bevált jó konstrukció, merida am-mel mondtam mi a bajom, scutumról kérdezd Mjanit, meg nem biztos hogy ezeket a cc/maraton fullihoz képest böszme jószágokat kihasználod, akkor meg csak felesleges súly és a geóból adódó felesleges energia befektetés mászáshoz....
meg esetleg az említett boltban van egy bontott /új/ 17,5-es trek fuel 90, valami rs taggal, az is jó lehet , legalábbis bevált márka meg konstrukció még ha kissé igénytelen kivitelezés is ez a tipusuk...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való