Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11010 hozzászólás a témában

#6561
mrkoli

mrkoli

    vendég

  • fórumtag
  • 82 hozzászólás
valaki meg tudná mondani hogy a mongoose-nál a méretek (s,m,l) mekkora méretet jelentenek, mert nekem m-et kellene megtudni!!

válaszokat elõre is kösssssz!!!

valaki segítsen!!!!!

#6562
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
lol..
az a szép sárga? Hátõõ, amikor elõször megláttam, nem tudtam h sírjak e vagy nevessek. Kicsit hosszúra sikerült szegényke, ráadásul 24es kereket kapott, hogy még idétlenül is nézzen ki.
A 2007-es se tûnik nagy számnak..Az alkatrészekkel egyébként nincs gond, de azt a vázat én személy szerint hanyagolnám:)

#6563
wishmaster

wishmaster

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
Mongoose Hardball. Tudtok róla valamit??

#6564
Alex rider

Alex rider

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
oh :o

#6565
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
vpfree
Feltöltött kép

#6566
Alex rider

Alex rider

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
http://bikemag.com/g...e/rampage02.jpg

Ez mi lehet? Santa cruz?

#6567
fasyrt

fasyrt

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Megvilágosodás, köszönöm! Nagyon nem tudtam, hogy ez akkor milyen hossz lehet, mert keréknek nagyon kicsi... :)

Ez a cross géposztály megtetszett, azt hiszem hogy ebben a topikban megkaptam a választ arra, amire igazán kíváncsi voltam, most átfáradok másik topik(okba), ott is informálódom.

Köszönöm a segítségeteket!:icon_cool
...és az elõrejelzés ma estére: sötét lesz.

#6568
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem. a kerekatmero az 26" montiknal, es 28" trekkingnel.

a 18" az a vaz merete, teljesen fuggetlenul a kerekmerettol. a monoblokk kozepetol a nyeregvazcso tetejeig tart amugy.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6569
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

Szerintetek amit felhasználási területet leírtam, a cross jobban kiszolgál? Ez az xc/cc-vel rövidített osztály?
Magellánok közül bámészkodok még, crossból szóba jöhet egy nagyon alap corvus (esetleg vmi tavalyi jobban felszerelt akciós darab, ha találok még). Esetleg még ötlet vázra? A kényelmet szeretem... :)
Magellánokra 3 év gari van?
Mit mérük, ami 18"? Kerékátmérõt?

Sz.: Magyarul akkor 18-19" -os bicót nézzek? Cross osztályban melyik van?

nem, a nyeregvázcsõ hossza a középcsapágyház középétõl az üléscsõ tetejéig - zollban (25,4 mm), és az eltérõ méretû vázakon mások a felsõcsõ, fejcsõ stb, méretek is...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6570
fasyrt

fasyrt

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Szerintetek amit felhasználási területet leírtam, a cross jobban kiszolgál? Ez az xc/cc-vel rövidített osztály?
Magellánok közül bámészkodok még, crossból szóba jöhet egy nagyon alap corvus (esetleg vmi tavalyi jobban felszerelt akciós darab, ha találok még). Esetleg még ötlet vázra? A kényelmet szeretem... :)
Magellánokra 3 év gari van?
Mit mérük, ami 18"? Kerékátmérõt?

Sz.: Magyarul akkor 18-19" -os bicót nézzek? Cross osztályban melyik van?
...és az elõrejelzés ma estére: sötét lesz.

#6571
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
no igen, vagy 19 :)

( ~182 vagyok, a szerzõ meg tényleg 19-es :) a Jamiska viszont csak ööö 17.8 volt :D )

#6572
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

A crossnál a fõ különbség a kerékméret, nem a váz!
Nagyobb átmérõjû kerekeket használnak, keskenyebb gumikkal, amikkel gyorsabb vagy az aszfalton, de terepen a geo és a nulla gumiminta miatt nehezebb vele manõverezni, és a nagyobb átmérõ, szolidabb szélesség miatt gyengébb is a kerék, igazából montizásra nem való, de földutakon még lehet vele menni. Merevvillával, vagy egyszerûbb, kevesebbet mozgó telókkal szerelik ezeket a gépeket, és kényelmesebb az üléspozíció is, mint egy montin.

183 centihez ~18-as váz kell. Ha 60-at szánsz a komplett gépre, akkor vagy az apróban néz körül, vagy jó ár/érték arányú márkák között keresgélj, mint az Altrix, Magallan, de ilyen sztem a Caprine is.

Kormány és nyeregmagasság beállítását így látatlanban nem lehet vázolni, függ a váztól is, és a te adottságaidtól, na meg, hogy mire használod a gépet. Annyi biztos, hogy nem baj, ha a nyereg jól ki van húzva, és alsó pedálállásnál majdnem teljesen nyújtva van a lábad, így terheled a legkevésbé a térdedet, és tudsz a leghatékonyabban hajtani.

átlagos vázból 183 hoz már inkább 19.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6573
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
A crossnál a fõ különbség a kerékméret, nem a váz!
Nagyobb átmérõjû kerekeket használnak, keskenyebb gumikkal, amikkel gyorsabb vagy az aszfalton, de terepen a geo és a nulla gumiminta miatt nehezebb vele manõverezni, és a nagyobb átmérõ, szolidabb szélesség miatt gyengébb is a kerék, igazából montizásra nem való, de földutakon még lehet vele menni. Merevvillával, vagy egyszerûbb, kevesebbet mozgó telókkal szerelik ezeket a gépeket, és kényelmesebb az üléspozíció is, mint egy montin.

183 centihez ~18-as váz kell. Ha 60-at szánsz a komplett gépre, akkor vagy az apróban néz körül, vagy jó ár/érték arányú márkák között keresgélj, mint az Altrix, Magallan, de ilyen sztem a Caprine is.

Kormány és nyeregmagasság beállítását így látatlanban nem lehet vázolni, függ a váztól is, és a te adottságaidtól, na meg, hogy mire használod a gépet. Annyi biztos, hogy nem baj, ha a nyereg jól ki van húzva, és alsó pedálállásnál majdnem teljesen nyújtva van a lábad, így terheled a legkevésbé a térdedet, és tudsz a leghatékonyabban hajtani.

#6574
fasyrt

fasyrt

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Üdv!

Bringát szeretnék venni, de nem szeretnék ajtóstul (és eszetlenül) a milyen bringát vegyek topikba belefirkászni, jó lenne egy nagyon alap bringaismeret.
Cirka 3-4 éve nem ültem bicajon, de most elszántam magam. Egyrészt a 183 centihez nem dukál a 95 kiló, másrészt meg a tököm tele a bkv-val. Szóval ilyen kössük össze a kellemeset a hasznossal dolog lenne elsõsorban, aztán még az is lehet, hogy megtetszik, és az utolsó vasam is kerékpárra költöm. :)
Jelenleg ott tartok, hogy tudom mennyit szánok rá, és mire használnám. Adott 60 ruppó, és Budapest aszfalthálója, hétvégén el lehetne menni valahova zöldbe, ahol ki lehet kapcsolódni egy könnyû tekeréssel. Elsõ körben Caprine Foresttel szemezgettem, de ahogy olvasom a fórumot, sokan megemlítik ilyen felhasználásra a cross vázat is a monti mellett. Mivel abszolút laikus vagyok, meg tudnátok mondani, hogy mi a különbség a kettõ között? Ebike-n hasonlítgatom õket, de nekem nem tûnik fel semmi egetrengetõ. Mekkora váz kell ekkora testnek? Hogyan tudom jól beállítani a kormány és nyeregmagasságot?

Válaszaitokat elõre is megköszönöm,
fasyrt


U.i.: Vettem már egy egész Bikemagot is (a mostanit), de néminemûleg nagyobb pénztárcához szabott masinák szerepelnek benne. Azért mostmár legalább ismerek ilyen szavakat, hogy Deore, Avid, Alivio, Altus... :)
...és az elõrejelzés ma estére: sötét lesz.

#6575
Hardy91

Hardy91

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Üdv. umf freddy vázról tudnátok mondani tapasztalatokat?mert a neten nem nagyon találok róla semmit...(testbike-on irtak vmit de abban nem bízok)

#6576
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Odaírtam, nem a márkával kapcsolatban, hanem úgy általában " jó tudni" .
De csupa olyan dolog, ami titeket is érint.

@Thez; rendszerint panaszig nem jut el a dolog sztem, mert a legtöbben ezeket nem tudják, aki meg tudja, az ált. jobban áll anyagilag, mintsem ilyennel foglalkozzon.

De azért egy saját példa eszembe jut, a múltkori Saint féket akkor nem sufnizzuk, hanem csuklóból cseréltetjük, mint második tulajdonos, aki egy éven belül van. Illetve cseréltetnénk, ha a boltok az ilyen tartós fogyasztási cikkek mellé adnának jótállási jegyet, amit a használt termékhez adnának aztán az eladók... De kérlek, tényleg ne velo-ellenes kirohanásnak vedd ezt, mert ilyen szempontból elhiszem, hogy ti álltok a legjobban, sõt!

#6577
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Amúgy miért is pont ezzel a márkával kapcsolatban beszélgetünk ilyen dolgokról?
Továbbra sem értem.


szép szavak, de volt panasz is valaki felõl?

#6578
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Kis kieg. a fentiekhez (függetlenül a tárgyaltaktól, leginkább, h tisztuljon a kép a témában) ;

-a jótállás nem a "vevõt" illeti meg, hanem a fogyasztási cikk tulajdonosát, egy évig. A kerékpár, mint olyan, tartós fogyasztási cikk, így ez a kerékpár értékétõl függetlenül áll. Ergo tv. alapján egyik forgalmazó sem állhat el a jótállástól arra hivatkozva, hogy valaki nem az elsõ tulajdonosa az adott kerékpárnak.
- a jótállásért nem a gyártó, vagy a szervíz felel, hanem a forgalmazó, a fogyasztónak csupán lehetõsége van, hogy közvetlen hozzájuk forduljon, de nem kötelezettsége. Ha viszont a gyártó a tv-i elõírtaknál hosszabb idejû garanciát állapít meg, azt a forgalmazó köteles "közvetíteni" a fogyasztó felé.
- a jótállási igény érvényesítéséhez nem kell a kiskereskedõtõl kapott blokk, csupán a jótállási jegy.

"Ha a S** úgy határoz, hogy a kerékpárra vagy a vázra érvényesíthetõ a garancia, gondoskodik a váz javításáról vagy cseréjérõl – a garanciaérvényesítés módját a S** dönti el, annak elfogadása a tulajdonosra nézve kötelezõ. Az alkatrészek javításának vagy cseréjének munkadíját az eredeti tulajdonosnak kell állnia."

A gyakorlatban sok helyen tartja magát a régi berögzõdés, hogy a terméket csak akkor kell kicserélni, ha megjavítani már nem lehet. A valóság ezzel szemben az, hogy a vásárló eldöntheti: cserét kér vagy a hibás termék javítását. A kereskedõ a cserét csak akkor tagadhatja meg, ha az számára aránytalan többletköltséget jelentene. A fogyasztót ilyenkor sem lehet a termék árának levásárlására kötelezni. A vételárat pedig akkor kell viszafizetni, ha az áru nem javítható és nem cserélhetõ. Arról pedig szó sincs, hogy ennek kapcsán költséget lehetne a fogyasztóra terhelni.

editke;
És a fenti szösszenet csak pár kiragadott dolog a sok közül...
És tény, hogy baromi kevés olyan ország van, ahol a fogyasztók ilyen védett helyzetben lennének, más kérdés, hogy ahol
a mentalitás is más, ott nem is biztos, hogy a törvénynek kell ezt a feladatot ellátnia, meg ez sem ér sokat, ha az emberek nem ismerik, és nem élnek a jogaikkal...

#6579
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Nem :)
És valszeg már tényleg esélye sem lesz összetörni, mert úgy néz ki, más lesz helyette :)

#6580
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Kala: csak azért morogsz mert nem az elsõ tulaja vagy a p-nek ugye?;)
Nem fogod összetörni;)