Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11007 hozzászólás a témában

#6581
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
A két szép szemedért nem dolgozom, de ha úgy gondoljátok, hogy szükség lehet olyan jótállási feltételekre, amik a valóságot tükrözik, és a gyakorlatban is megállják a helyüket, akkor nekifuthatok ;)
A probléma az, h a szöveg alapján a Speci általános feltételeitõl nem térhetnétek el, ahogy más sem, de azok még az általános tv-i szabályozással sincsenek összhangban, ahogy nézem..

#6582
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
elõttetek a lehetõség hogy írjatok jobbat :D mindenkit szívesen meghallgatok. komolyan!!
persze saját védelmemben hozzátenném, hogy ezt NEM én irtam, egész eddig is ez volt a garanciafüzetben. (mégis mindekinek kicseréltük a vázát ahol jogos volt)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6583
Eerie

Eerie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 514 hozzászólás

természetesen ahogy tam is irta: mindennek kell hogy legyen határa. és ha tudsz jobbat fogalmazni ehelyett a szöveg helyett, várom szeretettel, tudod az email cimemet ;) csak siess vele, mert nemsokára nyomdába adom az ujakat.


Nos, a nehéz terepen kerékpározás, mint garancia kizáró tényezõ elég, khhmm, vicces :) Csak kibicként hozzászólva...
ON

#6584
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Rob;
nem az én dolgom az ilyesmi, de sztem még én is tudnék jobbat írni. Ez a szöveg ugyanis azt mondja, h a Speckó maga diktálja (diktálná... :x) a jótállási feltételeket, amitõl egyik forgalmazó/kisker sem térhet el elvileg (persze, ahogy te is írtad, a gyakorlatban minden más), és ami többek között azt tartalmazza, hogy ha egy gyártási hibás P3 trükközés után/közben, vagy egy szintén hibás Demo aggresszív terepen történõ kerékpározás után/közben megadja magát, akkor nem érvényesíthetõ a garancia.
Szóval az lett volna a lényeg, h sz@r a szöveg, egyrészt, mert -szerencsére- ellentétes a tartalma a valósággal, másrészt, mert na.

Én annyit írtam volna csak, h rendeltetésszerû használatot követeltek meg a gari érvényesítéséhez. Ez nagyobb mozgásteret ad a forgalmazónak is döntésnél, de a vásárló se érzi úgy, h valójában nincs jótállás, mert a hegyikerékpárjával nem mehet terepre... :x

Remélem, sose kell ténylegesen tesztelnem a velót (nem is tudnám elvileg, mert második tulajdonosa vagyok a Specializedemnek... )

#6585
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
a magyarországon vásárolt specialized kerékpárokra az eu általános szabályozásával ellentétben (2 év kötelezõ) nálunk az elsõ tulajdonos számára (természetesen kisker számlával együtt) érvényesíthetõ az élettartam garancia.

kala: majd ha eltörtél egy specit és nem cseréltük ki neked, akkor irkálj ilyesmiket ;) cáfoljatok meg de nagyitóval kell keresni azt a nagykert akinek jobb a garikezelése mint a velotrade...

természetesen ahogy tam is irta: mindennek kell hogy legyen határa. és ha tudsz jobbat fogalmazni ehelyett a szöveg helyett, várom szeretettel, tudod az email cimemet ;) csak siess vele, mert nemsokára nyomdába adom az ujakat.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6586
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.790 hozzászólás
értem, köszönöm az észrevételeket. a hajtómût azért nem cserélném mert szvsz bírná az 58-kgmat, még a fék is megfogna, váltás több mint jó nekem.ha a speckó kerekek jók akkor azzal sincs baj, a stucni-kormányért meg nem vennék más bringát. a tavalyi Z1 sport-ról ami ha jóltudom ugyan ez jókat olvasni. + . ha valamin olcsón lehetne könnyíteni az a gumi. amúgy ennyi pénzem van egy bringára, szerintem kompromisszumokkal együtt is ez a legjobb vétel. Van esetleg ebbe az ár kategóriába hasonlóan jó bringa? kicsit off de túléljük.

#6587
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
sztem nagyon jó az ár, de én nem venném meg, mert a Speci kiegészítõkön kívül mindent cserélnék, vagy mert nehéz, vagy mert buta, "olcsó" durung dolgok és pl villával, fékkel nincs tapasztalat még, a tag meg otthon nem szervízelhetõ.

az egészbõl, ami tuti jó, az a váz. jó a geója, jók a megoldások, nem nehéz, az elejére elvileg örök élet- a hátuljára 3 év gari van és nem is drága.

#6588
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Igen.
A helyedben inkább a vételkor a hajtómûvet cserélném le bármi másra, a gumit meg csak miután elkopott...
A sima Vanillától szoktak néha félni a nagy lejtõs arcok, igaz, én nem használom le annyira, de nem volt még vele bajom.

#6589
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.790 hozzászólás
nem csak otthon használnám a bringát. visszatérve jó vételnek/gépnek gondoljátok?

#6590
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Félre ne értsd... Nem arról van szó, hogy feltétel nélküli garanciát várna az ember, de a legtöbb kerós cég legalább a versenyvázaikra vállal versenygaranciát is, és mire való a Big Hit, a Demo, ha nem "agresszív és nehéz terepen való kerékpározás"-ra? Azaz a rendeltetésszerû használatra nem vonatkozik a jótállás... Ezen akadtam csak ki, de ugorható a téma, úgysem ezeken múlik a tényleges érvényesítés...

#6591
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
egy kezemen meg tudom szamolni hany olyan ceg van a kerekpariparban akik vallalnak "no questions asked" garanciat.

amugy mindenkinek feltetelhez van kotve a garancia. ez_igy_mukodik. ha nyereseggel akarsz termelni. persze lehet csrelni mindenkinek mindent, de akkor nem Specialized, hanem mondjuk Salvaton Army bikes lenne a helyes nev...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6592
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Akartam volt kérdezni, h ha már új kerót veszel, akkor abba belegondoltál-e, hogy itt a garanciát tudod-e érvényesíteni, de ahogy nézem...

"A versenyeken való használat, a trükközés, az ugrálás, az agresszív és nehéz terepen való kerékpározás, a szélsõséges idõjárási körülmények közötti használat, a nehéz súlyok szállítása, az üzletszerû tevékenységek és minden más speciális használat jelentõsen csökkentheti a Specialized kerékpár vagy vázszet hasznos élettartamát. A fenti használatok bármelyike vagy azok kombinációja a Specialized kerékpár vagy vázszet megjósolhatatlan sérülését okozhatja, amire a garancia nem érvényes. "

Erre nem is mondok semmit :)

#6593
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.790 hozzászólás
természestesen a bighit, csak a listát már korrigáltam. :) Itt kint venném igen, 417 ezer a komplett gép. Légyszives sokan írjatok mert fontos a véleményetek, sok múlik azon hogy most mit választok.
köszi

ediit: probike-nak írtam és ezt írták:

"Még májusban megjön az összes Bighit FSR 1,az ára valószínüleg 465000 ft
lessz."

Helyesírásuk 1.-es :)

Szóval itt majd 50ezerrel olcsóbban hozzájutok

#6594
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Ha ezt nézted ki, akkor kinn kell megvenned, nálunk a magyar Speci honlap alapján nincs ilyen, ráadásul ami hasonló szintet képvisel, de más cumókkal van szerelve, az itt majd' 800e...
Meg aztán, most Demo 7, vagy Big Hit? (a képen meg felül BH van írva, de a részletes leírásban meg Demo)

#6595
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.790 hozzászólás
Komplett Fr-gép vásárlása van elõttem és eddig az egyetlen reális gép egy 2007-es Specialized Bighit Fsr I. S-es méret http://www.specializ...it_I_Army_l.jpg
nem áll szándékomban cserélni rajta alkatrészt, kivéva a gumit ugyanis 1.5kg/db ..:) így kb 17.6 kg-lesz.De ez nem olyan lesz hogy megveszem és egy év múlva már csak a nyereg marad eredeti hanem, megveszem és KÉSZ. Mi a vélemény errõl a vázról/bringáról?? fõleg thez vélemény érdekel. (vagy aki használt ilyen vázat)
A geoja állítólag istenkirály, de érzéketlen.. mennyire igaz? tag csere megoldaná? (nem szívesen cserélném)
árban feljebb nem lehet menni

FRAME BigHit FSR, A1 Premium Aluminum ORE TT/DT, full cartridge bearing pivots, ISCG mount, asymetrical rear triangle, 26" F/R wheel, 7.5" travel, adj geometry
REAR SHOCK Fox Vanilla R coil, 8.75x2.5", adjustable rebound, S:450, M:500, L:550
FORK Marzocchi Z-1 RV for Specialized, 160mm travel, alloy stanchions and steerer, external rebound adj, 20mm Thru-axle
HEADSET 1 1/8" Threadless, Cro-Mo cups
STEM Truvativ Hussefelt forged/CNC stem, 5 degree x 40mm, 31.8 clamp, black
HANDLEBARS Specialized OS 31.8mm, 6 degree up, 8 degree backsweep, 620mm width
TAPE / GRIPS Specialized MTB, dual density
FRONT BRAKE Avid Juicy 3, hydraulic disc, G2 Clean Sweep 200mm rotor
REAR BRAKE Avid Juicy 3, hydraulic disc, G2 Clean Sweep 200mm rotor
BRAKE LEVERS Avid Juicy 3
FRONT DERAILLEUR N/A
REAR DERAILLEUR SRAM X-7, 9-speed, short cage
SHIFT LEVERS SRAM SX-5 trigger, 8-speed
CASSETTE / FREEWHEEL SRAM PG-830, 8-speed, 11-32t
CHAIN Shimano IG-31, 8-speed
CRANKSET Truvativ Ruktion, 170mm w/ Truvativ chain guide
CHAINRINGS 34t, 4 bolt, compact 104mm pattern
BOTTOM BRACKET Truvativ Howitzer XR, oversize sealed outboard cartridge bearing, 73mm shell
PEDALS Alloy platform, 3mm pressed pins, 9/16" Cr-Mo axle
RIMS Specialized P-Disc, 32mm, 36h
FRONT HUB Specialized disc, bolt-on, sealed bearing, 36h
REAR HUB Specialized bolt-on 135mm, hollow Cro-Mo axle w/ RD guard
SPOKES 2.0mm stainless, black, brass nipples
FRONT TIRE Specialized Chunder 26x2.3", 60TPI, steel bead, 2 ply, soft compound
REAR TIRE Specialized Chunder 26x2.3," 60TPI, steel bead, 2 ply, soft compound
TUBES Specialized 26x2.3", schraeder
SADDLE Specialized Enduro saddle, 8mm rails, SL foam
SEAT POST Alloy microadjust, 30.9 x 300mm
SEAT BINDER 7050 hard annodized alloy collar w/ QR, 34.9mm clamp ID, black
NOTES Protective clear coat, derailleur hanger, reflectors, owners manual

#6596
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Néhány ezret kéne ráköltenem..
sokkal drágább vázat meg soha nem terveztem, merevet legalábbis.
És pont az apró különbségek miatt éri meg: kinézet, súly, geo, nekem ennyi elég is.

#6597
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
amúgy sztem reálisan értelmetlen így cserélgetni a hasonló kategóriás vázakat.. jó persze izgalmas h új meg minden, de észbontó különbségek nincsenek.

mondjuk apró különbsége vannak, de én ilyenért nem adnék 10ezreket.. akkor inkább súlycsökketés vagy más és a talán jobb geot vagy ehhez hasonló dolgokat e kompenzálja.
amúgy te tudod, kérdés mennyit szánnál rá.

#6598
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Új Polar-X Table Topot próbálta már vki? Lehet h lecserélném a hardymat egy ilyenre.
Geo adatok nincsenek vhol? Ami érdekelne, az láncvilla, illetve komplett bicónál tengelytáv.

#6599
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
kazettás az agyad vagy menetes? ha menetes akkor biza ennyit bir a tengely

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#6600
gloss

gloss

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás
Hy! lEnne egy kérdésem. Szerintetek lehetséges az hogy a váz miat álandóan eltörnek a tengelyek a hátsókerékben? Igaz nem rendeltetés szerint használom a vázat mert egy Caprine Spiritet streetre, tudom ez igy de pill nincs annyi zsé hogy megcsináljam az újat. Na mindegy, a lényeg hogy akármilyet rakok be a legdrágább gyorszárastengyelyt vagy simát mindegyiket eltöri. Pedig nem is vagyok nagyon súlyos mindössze 62 kg-ot nyomok. Remélem tudtok segíteni.Köszi!