Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10962 hozzászólás a témában

#41
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

Rejtett bowdenvezetésű váznál (MTB) hogy kell váltó bowdent, bowdenházat és fékcsövet cserélni?

 

Kb. így.



#42
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 113 hozzászólás

Sziasztok!

 

(Remélem jó topicban vagyok)

Rejtett bowdenvezetésű váznál (MTB) hogy kell váltó bowdent, bowdenházat és fékcsövet cserélni?



#43
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.670 hozzászólás

249335d1175831453-q-factor-various-crank


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#44
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.670 hozzászólás

113 mm-el nem nyúlhatsz nagyon mellé. De inkább a hajtómű leírásából próbáld megtudni, hogy milyen tengelyhosszal adja a 48-50 mm körüli láncvonalat.

 

szvsz a 113mm rövid lesz, inkább 118mm vagy 121mm lesz jó, de tényleg a kar dönti el.


Kisherceg módosította - 2015. augusztus 03. - 13:31

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#45
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 856 hozzászólás

Sziasztok!

 

2008-as Magellán Cruxba milyen hosszú octalinkes monoblokk passzol? 3*9-es rendszerhez. A csapágyház 68mm, de a tengely hosszára sehol sem találok információt.

113 mm-el nem nyúlhatsz nagyon mellé. De inkább a hajtómű leírásából próbáld megtudni, hogy milyen tengelyhosszal adja a 48-50 mm körüli láncvonalat.


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#46
Awesome Zoll

Awesome Zoll

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás

Sziasztok!

 

2008-as Magellán Cruxba milyen hosszú octalinkes monoblokk passzol? 3*9-es rendszerhez. A csapágyház 68mm, de a tengely hosszára sehol sem találok információt.



#47
sazoli

sazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás

Minél hamarabb vennem kell egy új MTB vázat (26", 100 mm rugóút, teljesen átlagos hobbi felhasználásra). Altrix Cougar Race-t néztem ki, ennél olcsóbban meg tudnám venni. Jó lenne ez, vagy keressek valami másfélét?



#48
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 856 hozzászólás

az nagyon nem az :)

Bikertigger:

Honnan vágod te ennyire, hogy melyik katalógusváz és melyik nem?
A Simplon eddig is úgy élt a tudatomban, mint afféle titkos favorit. Nálunk kevéssé ismert (ezért nem kínálják aranyáron másodkézből), de jó cuccokat csinál. Igaz, ők is országúton alapozták meg a hírnevüket - éppúgy, mint a Bottechia. Csak amíg az utóbbi úgy néz ki, tényleg csak a kínálat bővítésére rendelt be néhány katalógusmontit, Simplonék talán többet foglalkoztak a témával. (És a Wilier montivázak akkor mik?)


Kisherceg:

Kitaláltam, hogyan lehet neked 27.5-es merevfarúd "hitelbe".
Vedd meg ezek közül az olcsóbbikat (mert a váz ugyanaz, a cucc meg úgyis lejön róla):

http://apro.bikemag....ak-l291380.html

Altus leugrik, SLX fel (az Altust vagy meghirdeted, mint új bringáról bontott alkatrészeket, vagy beteszed az SLX helyére a fiókba), aztán reméljük, hogy a Sünturha teló nem kotyogósodik ki (még jobban), vagy nem szorul meg, mire összejön egy jobb Rock Shoxra vegy DT-re, és azok a csoda Shinning felnik sem rogynak össze, amíg szert nem teszel egy rendesebb kerékszettre. Megmarad a "legózás" öröme úgy, hogy közben végig van mivel tekerni.
A GT vázak eléggé egyedi kialakításúak, úgyhogy ez esetben remélhatőleg tényleg az, ami. (Vagy ilyen is van már a katalógusban?) Acélnak ugyan nem acél, úgyhogy ha az a cél... Akkor legfeljebb lecseréled a végén a vázat is. :-)

Közben megméricskéltem a vázaimat, a Pahoehoe egyértelműen 17"-es a korabeli táblázat szerint. A Pyxis (vagy nem Pyxis) viszont bármi lehet a c-c 41 cm-es, c-t pedig kb 46 cm-es nyeregvázcsövével. (Utóbbi azért 2,54-el leosztva eléggé 18.) Érdekes, hogy a felsőcső (maga a cső, c-c) mindkettőnél 55,5 cm, de a Konánál 56cm, a Pyxisnél pedig valamivel több effektív hosszt ad ki. A Pyxisnek a fejcsöve is hosszabb kb 2cm-el, aminek nyilván szerepe van a teleszkóp-(in)kompatibilitásban.
A Magellánokról nem találtam korabeli geometria-táblázatot, ha valakinek esetleg akadna otthon ilyen, bescannelhetné...


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#49
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.773 hozzászólás

Nicsak, ez elég hasonló az elsőhöz:
http://www.bike24.de...;product=104449

 

Reba, DT Spline 1900... Ez is katalógusváz?

az nagyon nem az :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#50
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 856 hozzászólás

Osztan mondjuk ezek?

 

http://www.rosebikes...2015/aid:767412

 

http://www.rosebikes...2015/aid:739020

 

Utóbbi már műanyag, gyengébb a szerkó ugyan, de azt el kell adni míg új, oszt lehet rá matekolni ezt az.

Nicsak, ez elég hasonló az elsőhöz:
http://www.bike24.de...;product=104449

 

Reba, DT Spline 1900... Ez is katalógusváz?


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#51
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 856 hozzászólás

igen, ez lenne az elképzelés. úgy oldanám meg, hogy ss/1*10, ehhez csak a sor kell feldobni, a váltót és v.kart, ha a bovdenezést nem bontom meg leszereléskor, akkor csak vissza kell csavarozni. lánccsere meg patentszemmel hamar megy. esetleg még a lánckerék cseréje elöl, de az 4db csavar, nem tétel. persze nem "ma ss, holnap váltós" megoldás, hanem a gyakoribb "háztáji" tekerésekhez maradna ss, ha meg valami kimozdulás van tervben, akkor van annyi idő, hogy át lehessen variálni. ezt egyébként az inbredem is tudná, de bennem van az építhetnék. :)

 

röhögni fogsz, de az is megfordul a fejemben, hogy egyszerűen építek még egy inbredet. a meglévőt vissza váltósra, az újat meg ss-re. akkor kereket sem kellene vennem, ez a bundle pedig nem is rossz:

http://www.on-one.co..._eid=83170a252b

 

csak hát 26-os....

 

a frame only 650b ajánlatok hiánya számomra valahol annak megerősítése, hogy igazából csak több új  bringát akarnak eladni.

 

lemondva az ss lehetőségéről, ezt nézegetem már egy ideje,de valahogy olyan utolsó lehetőségnek érzem:

http://www.on-one.co..._eid=83170a252b

 

 

...

 

az apróban szembejövő egykori álombringák tényleg veszélyesek tudnak lenni. Tig, most fordulj el :)

http://apro.bikemag....-3-l290943.html

 

nagyon szerettem volna egy ilyet anno, bárkinek a fél veséjét odaadtam volna, de "csak" az ugyanilyen kék xtc-re volt pénzem.

 

 

 

@Tig: a "KONA PACAL" simán dobogós lett volna, mikor pár éve pályázaton kerestek nevet a kadabrának vagy melyiknek. :D

Igen, én is pont ilyesmin gondolkodtam, csak lánctányér-cserebere nélkül. Előre egy 30 fogú narrow-wide, hátra meg egy 40 fogú e-thirteen lánckerékkel, vagy AbsoluteBlack-féle clusterrel megtuningolt 10-es sor. Ami egy ilyen átalakításkor kikerül a 10-es sorból, a 17 fogú lánckerék, az meg pont jó lett volna a 30-assal sinnglespeedre, legalábbis áttétel szempontjából. Még ki is számoltam, hogy kb. 120e Ft-ból jönne ki a hajtás-váltás így. (Nomeg esetleg még egy agyváltós-agydinamós pár kerék kopasz gumival, "kommutálni"...) Ehhez kellett volna az Explosif az állítható papucsával.

De most már kár ilyesmin agyalni, hiszen nemsokára kijön az új XT szett 1*11-es opcióval. Ha ott (lesz) az egységes rendszer, és a 11 is felmegy arra a kazettatestre, amire most a 10, akkor miért ne? Ha valaha még építek valamit ebben az életben, akkor azon biztos, hogy ilyen lesz. Nekem nincs elfekvő hajtásláncom a fiókban, úgyhogy mindegy, hogy mire ruházok be újonnan. (A legkirályabb az lenne, ha a 11-es Alfine is működne ugyanazzal a váltókarral, mint a láncos 11-es. :-))

Engem pont a Pyxis véd meg attól, hogy ráizguljak mindenféle retromontira. Van már, tudom, hogy milyen, nem kell több. (Azt a háromhub@zmeges Can-o-ale-t azért sajnálom. Egy, amikor megláttam a hirdetést, kettő, amikor megláttam élőben a bringát, három, amikor megemeltem. Nem is maradt ott sokáig...)

Ha lemondunk a SS opcióról, akkor az az Inberd 27 egész jó alap lehet. Igaz, ha lemondunk az SS opcióról, akkor elől is lehet több lánctányér... (Pont az On-one-t nem néztem tegnap. A Surly Instigatort nézegettem, az úgy 27.5, hogy eredetileg kvázi-fatbike 26"-osnak szánták, széles felnivel, ballonos gumikkal. Az is "többopciós", de az árából meg lehetne venni egy rendes ejtőpapucsos 27.5-es ÉS egy vízszintes papucsos vázat.)
De először is el kéne menni valami tesztnapra, kipróbálni egy 29"-est meg egy 27.5"-est, aztán annak alapján indulni tovább. (Nekem ki kéne próbálni egy jó, gyári 26"-ost is, mert lehet, hogy amiket én építettem, simán csak sz@rok. De olyat alighanem ki sem hoznak már tesztnapra.)


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#52
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.002 hozzászólás

Kevesebbért ment el a carbon scott sparkom. Ami némileg :)  fiatalabb volt és sokkal jobb felszereltségű.


zeezoltano módosította - 2015. május 27. - 08:00

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#53
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.670 hozzászólás

mért  ? az egy kiváló váz volt a maga idejében, igaz kicsit csúnyácska. most már kicsit elavult, meg öregecske -és a giant nem volt annyira túlépített -.

mongy kicsit túl van árazva ez a darab, úgy feléért reális lenne :)

 

tudom, csak mindig mondtad, hogy nem mozog. mert csak akkor mozgott, ha kellett. :)

 

havernak van egy ilyenje, a team festésű, sid taggal, sid villával, magura marta, sram és raceface. hm..


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#54
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.773 hozzászólás

az apróban szembejövő egykori álombringák tényleg veszélyesek tudnak lenni. Tig, most fordulj el :)

http://apro.bikemag....-3-l290943.html

 

nagyon szerettem volna egy ilyet anno, bárkinek a fél veséjét odaadtam volna, de "csak" az ugyanilyen kék xtc-re volt pénzem.

 

 

 

 

mért  ? az egy kiváló váz volt a maga idejében, igaz kicsit csúnyácska. most már kicsit elavult, meg öregecske -és a giant nem volt annyira túlépített -.

mongy kicsit túl van árazva ez a darab, úgy feléért reális lenne :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#55
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.670 hozzászólás

Feltételezem, hogy te is azon agyaltál, amin én: váltós és SS használat megoldása egyazon vázzal. Ezt pedig jelenleg 27,5-esben csak az új Explosif tudja, legalábbis azok közül, amik számunkra is hozzáférhetőek. Így jön ide Kona koma. (Bár ezek szerint már az sem hozzáférhető a nekünk való méretben.)

Jobban végiggondolva azonban nem életszerű, hogy "most singlespeedezni van kedvem, de a bringa éppen váltósnak van összeszerelve" - akkor nekiállsz még fél órát szerelni indulás előtt. (Főleg, ha swapoutos.) Szóval lehet, hogy tényleg jobb ezt mégiscsak két külön bringával megoldani, mindegyiket a felhasználásnak megfelelő papucskialakítású vázzal.
(Egyébként, ha kiveszed a "ss használatra is alkalmas" és "acél" kritériumot, akkor se valami nagy a választék egyelőre a külön megvásárolható 27,5-es vázakból. Főleg, ha 600 Euro alatt akarsz maradni, a NS Eccentric-et pedig kihagyod, mert az csak lefelé tud gurulni, felfelé sílift...)

 

...

Közben időnként szembe jön az aprón egy-egy ilyen Easton vázas Kona (csak jobb telóval) 100-150e-ért, nomeg volt egyszer egy NoS Cannondale Fattyvel, Spinergy Spox kerekekkel a Maxi-bikenál 135e-ért... Én ugyan boldogan építenék mindenfélét, ha lenne rá pénzem, de azt mondom, hogy akinek nem fontos a "legózás" is legalább annyira, mint maga a tekerés, az inkább vegyen komplett bringát, akár használtan, akár újonnan.

 

igen, ez lenne az elképzelés. úgy oldanám meg, hogy ss/1*10, ehhez csak a sor kell feldobni, a váltót és v.kart, ha a bovdenezést nem bontom meg leszereléskor, akkor csak vissza kell csavarozni. lánccsere meg patentszemmel hamar megy. esetleg még a lánckerék cseréje elöl, de az 4db csavar, nem tétel. persze nem "ma ss, holnap váltós" megoldás, hanem a gyakoribb "háztáji" tekerésekhez maradna ss, ha meg valami kimozdulás van tervben, akkor van annyi idő, hogy át lehessen variálni. ezt egyébként az inbredem is tudná, de bennem van az építhetnék. :)

 

röhögni fogsz, de az is megfordul a fejemben, hogy egyszerűen építek még egy inbredet. a meglévőt vissza váltósra, az újat meg ss-re. akkor kereket sem kellene vennem, ez a bundle pedig nem is rossz:

http://www.on-one.co..._eid=83170a252b

 

csak hát 26-os....

 

a frame only 650b ajánlatok hiánya számomra valahol annak megerősítése, hogy igazából csak több új  bringát akarnak eladni.

 

lemondva az ss lehetőségéről, ezt nézegetem már egy ideje,de valahogy olyan utolsó lehetőségnek érzem:

http://www.on-one.co..._eid=83170a252b

 

 

...

 

az apróban szembejövő egykori álombringák tényleg veszélyesek tudnak lenni. Tig, most fordulj el :)

http://apro.bikemag....-3-l290943.html

 

nagyon szerettem volna egy ilyet anno, bárkinek a fél veséjét odaadtam volna, de "csak" az ugyanilyen kék xtc-re volt pénzem.

 

 

 

@Tig: a "KONA PACAL" simán dobogós lett volna, mikor pár éve pályázaton kerestek nevet a kadabrának vagy melyiknek. :D


Kisherceg módosította - 2015. május 26. - 23:08

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#56
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.773 hozzászólás

Ja, mondjuk meg is lepődtem, miután átraktam a cuccokat a Kona vázra, hogy nemcsak felfelé kezelhetőbb, de lefelé is bátrabb vagyok vele...

A Pyxis viszont kissé alacsony a merev villával. Terepen könnyen fennakad a középcsapágyház, illetve a pedál. És persze a pilótafülke is alacsony lett, amin egy "meredek" stucnival és emelt kormánnyal igyekeztem segíteni. Nem baj, mert így jól mászik, viszont lefelé kissé parás.

 

A Bottiról leakadtam, éppolyan gyorsan, ahogy rá. De ilyen "ménes" mellett nem meglepő, ha időnként körülnézek, hogy mit lehetne venni/építeni, ami méretben jó, korszerű a geometriája, vannak rajta olyan úri huncutságok, mint tárcsafék meg teló, nomeg a középcsapágy környéke sem hajladozik úgy, mint széélben a náááád...

(Bár mi az, ami nem tajvani tucatvázra épül, és számunkra is elérhető...)

nem a tucatváz a baj (engem nem zavar legalábbis) hanem a katalógus. ami ha jól nyúlnak bele lehet q. jó is, de lehet fos is. és az utóbbira több a példa. pont ott a kona, -olyan mint a pacal- :) alapvetően vagy imádja a tulaj, vagy gyűlöli, de akkor is saját tervezés, és ha tájékozódsz kicsit, pontosan tudod mit várhatsz. ugyanez egy noname cuccról -pl Maggi által linkelt rose-, pont kb fogalmad sincs. és pl hiába egy xtr szett ha az elbaszott bovdenvezetés miatt szarabbul működik, mint egy leharcolt alivio, és nem is lesz jó sose.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#57
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 856 hozzászólás

pedig a kona legendás volt hogy valamikor 1988-ban megterveztek egy méretsort még merev villához, aztán azt a sablont adták mindig az aktuális gyártónak amíg volt 26-os :)

attól volt a csúcs cc gépnek is 100-as telóval 68 fokos fejcsöszöge. s ezért volt velük az átlagnál jobb  lejtőzni, s kissé melósabb mászni :)

 

Ja, mondjuk meg is lepődtem, miután átraktam a cuccokat a Kona vázra, hogy nemcsak felfelé kezelhetőbb, de lefelé is bátrabb vagyok vele...

A Pyxis viszont kissé alacsony a merev villával. Terepen könnyen fennakad a középcsapágyház, illetve a pedál. És persze a pilótafülke is alacsony lett, amin egy "meredek" stucnival és emelt kormánnyal igyekeztem segíteni. Nem baj, mert így jól mászik, viszont lefelé kissé parás.

 

A Bottiról leakadtam, éppolyan gyorsan, ahogy rá. De ilyen "ménes" mellett nem meglepő, ha időnként körülnézek, hogy mit lehetne venni/építeni, ami méretben jó, korszerű a geometriája, vannak rajta olyan úri huncutságok, mint tárcsafék meg teló, nomeg a középcsapágy környéke sem hajladozik úgy, mint széélben a náááád...

(Bár mi az, ami nem tajvani tucatvázra épül, és számunkra is elérhető...)


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#58
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 856 hozzászólás

ja, kicsit elgyengültem... lassan kezdem feladni a 27,5 ss vázról szőtt kis álmomat. marad az inbred ss-nek, váltósnak meg ami elsőre meggyőzőnek tűnik, bár a 27,5 szimpatikusabb, mint a nagykerék, de jó ajánlat esetén beszállnék az utóbbiba. pl egy salsa el mariachi, az még ss-t is tud, csak milyen áron már???!!!

 

válogatós vagyok és felindulásból döntök, nem könnyű velem együtt élni. még magamnak sem. :D

 

kerékből dt van kinézve (de mekkora legyen? :rolleyes: ), a 2*10 slx hajtás/váltás + fékezés meg itt figyel a fiókban. építés (esetleg átépítés) lesz, ha lesz valami, nem vitás.

 

a kona koma hogy kerül a képbe?

 

az a bottizé b@aszott ronda. :/

 

 

EDIT: pyxisből szerintem csak 17 és 19 volt, cruxból volt 16/18/20

mutass egy képet a pyxisről, kérlek!

Feltételezem, hogy te is azon agyaltál, amin én: váltós és SS használat megoldása egyazon vázzal. Ezt pedig jelenleg 27,5-esben csak az új Explosif tudja, legalábbis azok közül, amik számunkra is hozzáférhetőek. Így jön ide Kona koma. (Bár ezek szerint már az sem hozzáférhető a nekünk való méretben.)

Jobban végiggondolva azonban nem életszerű, hogy "most singlespeedezni van kedvem, de a bringa éppen váltósnak van összeszerelve" - akkor nekiállsz még fél órát szerelni indulás előtt. (Főleg, ha swapoutos.) Szóval lehet, hogy tényleg jobb ezt mégiscsak két külön bringával megoldani, mindegyiket a felhasználásnak megfelelő papucskialakítású vázzal.
(Egyébként, ha kiveszed a "ss használatra is alkalmas" és "acél" kritériumot, akkor se valami nagy a választék egyelőre a külön megvásárolható 27,5-es vázakból. Főleg, ha 600 Euro alatt akarsz maradni, a NS Eccentric-et pedig kihagyod, mert az csak lefelé tud gurulni, felfelé sílift...)

A Pyxis vázat Szombathelyen vettem, valami bringaboltban a főút mellett. Nagyon örültem, amikor rátaláltam, mert ez volt a nagy vágyam a 90-es évek végén, amikor még nem engedhettem meg magamnak. Kb ez a párbeszéd zajlott le a boltban:

- Az ott egy Crux?
- Nem, az egy Pyxis.
- Pyxis?!? Akkor ide vele!

Vélhetőleg még a méretére is rákérdeztem. (Vettem hozzá kormánycsapágyat is, és még ott helyben be is szereltettem, mert a házilagos bepréselés nekem nem szokott összejönni.) Lehet, hogy átb...tak? Végül is a Pyxis felirat csak egy letéphető matricán van rajta, és később a Cruxok is készültek Ritchey papuccsal. Kinézem belőlük, mert a hozzá való spéci nyeregcsőbilincset sem adták vele, úgy kellett később esztergáltatnom egy egy számmal kisebből.
Anno volt a kezemben papíron a geometria-táblázata ezeknek a Magellánoknak, de sajnos sehol sem találom a neten.
Képem sajnos csak telefonos van a cangáról, de majd belinkelem, ha sikerül valahova feltenni.

Egyébként azért vagyok az építés ellen, mert nekem ez a Pyxis-móka 250e Ft körül állt meg, pedig igyekeztem a lehető legtöbb cuccot az apróból beszerezni, használtan, vagy ha esetleg téves vásárlásból származó cuccot passzolt tovább valaki. És kkor még eléggé más volt az általános árszinvonal... Közben időnként szembe jön az aprón egy-egy ilyen Easton vázas Kona (csak jobb telóval) 100-150e-ért, nomeg volt egyszer egy NoS Cannondale Fattyvel, Spinergy Spox kerekekkel a Maxi-bikenál 135e-ért... Én ugyan boldogan építenék mindenfélét, ha lenne rá pénzem, de azt mondom, hogy akinek nem fontos a "legózás" is legalább annyira, mint maga a tekerés, az inkább vegyen komplett bringát, akár használtan, akár újonnan.


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#59
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Osztan mondjuk ezek?

 

http://www.rosebikes...2015/aid:767412

 

http://www.rosebikes...2015/aid:739020

 

Utóbbi már műanyag, gyengébb a szerkó ugyan, de azt el kell adni míg új, oszt lehet rá matekolni ezt az.

 



#60
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.773 hozzászólás

Az én Konám akkor valszeg csak 17"-os. Használtan vettem. (A geometriai táblázat szerint, amit most előtúrtam, annak van 22" körüli felsőcsöve.) De a "nitánium" Pyxist újonnan vettem, és az elvileg 18"-as. Annak is 56 cm a felsőcsöve.

 

(A sztori úgy nézett ki, hogy megvettem a Pyxist, vettem hozzá telót (apróból), meg minden egyebet, összeraktam, és rettenetesen chopper lett. Mentem volna fel az emelkedőn, ledobott hátra. Megmérgesedtem, felcsaptam az aprót, hirdették ezt a Kona vázat, megvettem, átraktam rá a cuccokat, és jó (jobb) lett. Ez 2002 - 2003 körüli történet, szóval ne egy mai, 140 mm rugóutas telót képzelj el. 80 mm-es volt, konkrétan egy Hungary:A. A Pyxis később meg lett építve singlespeednek, aztán az is lekerült róla, és csak nemrég, amikor sikerült kis pénzhez jutnom, építettem meg azt is komplett, váltós montinak. Most én megyek azzal, a Konával meg a gyerekek (mármint az, amelyik éppen jön velem).)

pedig a kona legendás volt hogy valamikor 1988-ban megterveztek egy méretsort még merev villához, aztán azt a sablont adták mindig az aktuális gyártónak amíg volt 26-os :)

attól volt a csúcs cc gépnek is 100-as telóval 68 fokos fejcsöszöge. s ezért volt velük az átlagnál jobb  lejtőzni, s kissé melósabb mászni :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való