Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#381
Posted 2013. February 07. - 18:40
Itt igazából nem 10centis úttal rendelkezõ villa a lényeg,hanem hogy abba a vázba,amit lentebb megjelöltem,mi a felsõ határa,ugyanis abból gazdálkodnék ami van,és jelen esetben egy 130as fox villám van,ami kétség kívül nagy abba a vázba,csak kérdés,hogy mennyire!
#382
Posted 2013. February 07. - 17:02
Nekem a beépítési magasságban segíthetnétek!
Az a nem tiszta,hogy hogyan számolom ki,villánál a kerék tengelyétõl meddig kell mérni,és hogy hol találok vázra vonatkozó,felsõ határt meghatározó magasságot?!Ott vagyok megakadva,hogy a gt ruckus 1.0 váznak,mi a max, beépítési magassága...én is tudom,hogy ez egy 4x szánt váz,ami gondolom maga után vonja azt is,hogy 100mm-t mozgó villánál nagyobbat nem igazán illik bele rakni,de attól még a fenti kérdéseim élnek!
Köszi!
Szia,
szerintem nem a tengelytõl mérik, hanem a tengely pontjából a fejcsõ egyenesére húzott merõleges metszéspontjától az egyenes mentén a villanyakig. Ha a tengelytõl mérnéd, akkor a fenti háromszög leghosszabb oldalát kapnád az offset, azaz az elõrenyúlás miatt (bár nem minden villának van ilyenje)
De ennyire talán nem érdemes túlragozni, ha 10 centis úttal rendelkezõ villát választasz, szinte biztos, hogy jó lesz a fejcsõszög, nem tudok olyan villáról manapság, mint régen az R500-as, hogy 10 centi úthoz egy 15-ös villa beépítési magassága társult És ezek után még mindig tudsz finomhangolni a magasságon is és az irányításon is más fejcsapággyal, stucnival és kormánnyal.
#383
Posted 2013. February 07. - 01:51
Az a nem tiszta,hogy hogyan számolom ki,villánál a kerék tengelyétõl meddig kell mérni,és hogy hol találok vázra vonatkozó,felsõ határt meghatározó magasságot?!Ott vagyok megakadva,hogy a gt ruckus 1.0 váznak,mi a max, beépítési magassága...én is tudom,hogy ez egy 4x szánt váz,ami gondolom maga után vonja azt is,hogy 100mm-t mozgó villánál nagyobbat nem igazán illik bele rakni,de attól még a fenti kérdéseim élnek!
Köszi!
#384
Posted 2013. January 19. - 21:42
De, jogos...a link lemaradt, bocs: Bikes und Rahmen, Ibis - GO CYCLE - premium bicycles and components itt vannak Yeti-k is, csak válaszd a rahmen-t baloldalt.
Úgy bizony SL-em van. Meglepett a váz+tag tömege
Én nagyon meg vagyok vele elégedve. Elõtte Specialized Epic Marathon vázam volt...ahhoz képest sokkal finomabb a mozgás - de az is nagyon jó bicaj volt, nagyon szerettem. Örülök, hogy nem RP23-as taggal van...nekem bõven elég a vagy mozog, vagy lock-out választási lehetõség. Én a 140-es út ellenére jól mászok vele (mondjuk inkább xc felszereltségû, mint all mountain) - én vagyok a limitáló tényezõ, nem a bringa Mióta megvan más dimenzióba lépett a lejtõzés...azóta járok DH pályára is, bár csak a freeride részen Annak viszont van alapja, hogy az SL hátsó része csavarodik, ezt még én is tapasztalom, pedig finoman szólva sem vagyok nagy darab - mondjuk ez nem meglepõ egy 2298 grammos (váz + tag) tömegû 140-et mozgó váztól.
Amióta megvan egyre több haver vált fullyra...van itt 160-as Canyon, 180-as Canyon, 125-ös Kellys...vagy csak öregszenek
Köszi az infókat, mérlegelem a dolgot, meg keresgélek, aztán hátha...
#385
Posted 2013. January 18. - 21:03
#386
Posted 2013. January 18. - 20:36
Úgy bizony SL-em van. Meglepett a váz+tag tömege
Én nagyon meg vagyok vele elégedve. Elõtte Specialized Epic Marathon vázam volt...ahhoz képest sokkal finomabb a mozgás - de az is nagyon jó bicaj volt, nagyon szerettem. Örülök, hogy nem RP23-as taggal van...nekem bõven elég a vagy mozog, vagy lock-out választási lehetõség. Én a 140-es út ellenére jól mászok vele (mondjuk inkább xc felszereltségû, mint all mountain) - én vagyok a limitáló tényezõ, nem a bringa Mióta megvan más dimenzióba lépett a lejtõzés...azóta járok DH pályára is, bár csak a freeride részen Annak viszont van alapja, hogy az SL hátsó része csavarodik, ezt még én is tapasztalom, pedig finoman szólva sem vagyok nagy darab - mondjuk ez nem meglepõ egy 2298 grammos (váz + tag) tömegû 140-et mozgó váztól.
Amióta megvan egyre több haver vált fullyra...van itt 160-as Canyon, 180-as Canyon, 125-ös Kellys...vagy csak öregszenek
#387
Posted 2013. January 18. - 11:33
RAUH-Welt
B E G R I F F
#388
Posted 2013. January 18. - 09:31
Angoloknál akciózták a nem olyan régen kifutó modellt, a "sima" Mojo-t egy idõben. Úgy rémlik, Gabe84-nek egy ilyen bicaja van. Meg Rebell-78-nak (õt az "R"-es fórumon találod), bár szerintem õ nem akciósan vette, talán használtan (?).
A Mojo HD nagyon más téma, kétlem, hogy egyhamar akcióznák. Esetleg használtan valahogy, eBay, stb.
Gabe eBay-rol szerezte az ibist vagy pinkbikerol. tehat vagy dragan veszed, vagy sok rizikoval.
ebay, méghozzá UK. Kb. 2 évig (nem túlzás) keresgéltem mire találtam elfogadható állapotút elfogadható árban (és megfelelõ méretben), HD alig van még ebay-en is, nem elég régi. Mázlim volt, komplett bicaj volt, írtam egy pofátlannak mondható árat csak a vázra és belement. A váz karcmentesen jött...bár ezt a mûanyagozást normál használattal nem nagyon lehet lezúzni.
Itt érdemes nézni - bár a 6-700ezer elég akciós ár lehetett Néha van akciójuk, bár Ibis-ból ritka...Yeti-k szoktak pl. egész baráti áron (Yeti-hez képest) lenni.
Köszönöm a segítséget! Bár sokkal boldogabb nem lettem tõle, jó drága cuccok ezek... Itt az utolsónál egy link nem maradt le véletlenül?
Gabe Neked HD vagy SL van végül? Tudnál írni kicsit a vázról, hogy mozog, mennyire vált be, stb...? Igazából egyenlõre csak nézegetem ezeket a bicajokat, a mostani is bõven tökéletes ahhoz képest, amennyit\ahogy tekerek, csak vmiért ilyen hülye a bringás a téli szezonban és nézegeti mit lehetne alakítani, fejleszteni a masinán...
#389
Posted 2013. January 18. - 02:02
RAUH-Welt
B E G R I F F
#390
Posted 2013. January 17. - 22:37
Sürgõs segítségre lenne szükségem:
Hol kapható csapágyszett csavarokkal specialized stumpjumper fsr vázhoz (2007)?
Specialized Bicycle Components
#391
Posted 2013. January 17. - 20:08
Itt érdemes nézni - bár a 6-700ezer elég akciós ár lehetett Néha van akciójuk, bár Ibis-ból ritka...Yeti-k szoktak pl. egész baráti áron (Yeti-hez képest) lenni.
#392
Posted 2013. January 17. - 11:00
RAUH-Welt
B E G R I F F
#393
Posted 2013. January 17. - 09:28
A Mojo HD nagyon más téma, kétlem, hogy egyhamar akcióznák. Esetleg használtan valahogy, eBay, stb.
#394
Posted 2013. January 17. - 08:57
#395
Posted 2013. January 13. - 22:19
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#396
Posted 2013. January 13. - 22:08
olyan aprosagok lehetnek hogy mas meretu nyeregvazcso miatt uj elsovalto / nyeregcso / nycso bilincs kellhet, plusz ha nagyon nincs szerencsed (es koppra le van roviditve) akkor a villa nyaka esetleg tul rovid lehet bele. plusz kellhetnek uj bovdenek. de azokat amugy se artalmas idonkent cserelni
RAUH-Welt
B E G R I F F
#397
Posted 2013. January 13. - 15:22
Kicsit felújítanám régi gépemet és tanácsot szeretnék kérni tõletek. Ki akarom cserélni a Caprine Boomer vázamat, mivel tele van hajszálrepedésekkel. Kinéztem egy teljesen új 2004-es gyártású Giant XTC-t. Nagyon jó áron hozzá tudnék jutni, de felmerült bennem a kérdés, hogy van-e kockázata ilyen régit vásárolni. Nem fárad el az alumínium "állásában"? Kompatibilis lenne az új szabványokkal? Gondolok olyanra, hogy be akarok szerezni a késõbbiekben új hajtómûvet, tárcsaféket stb.
Ha nem tartjátok jó választásnak, tudnátok ajánlani olyan vázat 40e ft magasságában ami fogadja a már meglévõ alkatrészeimet? Deore szett, Lx Octalink-es hajtómû, Avid bowdenes tárcsa elöl-hátul, Marzocchi Mx Pro a fõbb paraméterek. Természetesen minden 2002-2003 körüli évjárat. Köszi elõre is a segítséget!
#398
Posted 2012. December 13. - 17:07
A Cdale Gemini hátsóvillája miben különbözik a Prophete-tól?Az ami az útját megadja és az elsõ háromszög megegyezik?
#399
Posted 2012. December 11. - 16:03
ezt találtam: Documento senza titolo
Ha hihetek a google fordítónak, akkor a cikk szerint valóban változtatható a geometriája a váznak 67,5° és 70,5° között.
Jó lenne valaki olaszhoz konyítótól egy kis megerõsítés!
Szert tettem egy Scapin ottobulloni vázra. Erdekes mód a horst link középsõ forgáspontja egy bilincscsel van a nyeregvázcsõhöz rögzítve. Nekem persze egybõl beindult a fantáziám: elképzelhetõ az hogy a bilincs feljebb tolásával nagyobb tagot rakhatok a vázba és így nagyobb rugóutat érhetek el? A vázat nézegetve ennek nem igazán látom akadályát, de hílyán vagyok bármiféle szakértelemnek.
Illusztrációk
https://picasaweb.go...130/2012121102#
https://picasaweb.go...601232928412274
#400
Posted 2012. December 11. - 11:32
a tengelytav inkabb a fordulekonysagba jatszik szerepet.
ha valamit rosszul mondok javitsatok legyszives.
regi/hibas agyvaltokat veszek.