Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#3421
Írta 2008. október 31. - 18:53
Én most a félintegrált kormánycsapágy felfekvõ felületére gondoltam, ami nagyonmax 1 centi, legalábbis nem láttam még normális csapágyat hozzá, katalógusokban sem..
[quote name='tamaska']
2. a normalis geometria az pont az, hogy bele birsz tenni egy 100mm-t mozgo telot[/QUOTE]
Erre gondoltam én is.
[quote name='tamaska']
3. iszonyat fontos tenyezo. ertem amit mondasz, de annak kb a Cannondale-fele verzioban van ertelme, amikor a Fatty fejcsobe tesznek 1.1/8 villat. ott csunya[/QUOTE]
A belinkelt képeiden pont nem látszik mire gondoltam, mert itt acsapágynál ki van nyújtva a fejcsõ. tényleg csak esztétikai...
[quote name='tamaska']
4. kb ugyanakkora feluleten nyulik bele mint egy normal fejcsapagy, ...nem ipari hulladekrol.[/QUOTE]
Ez sajna nem igaz, fentebb leírtam miért. Nem tehetek róla átlagmagyarként csak átlagmagyar ipari hulladékokat tudok beszerezni.
[quote name='tamaska']
5. ennek az ervelesednek is kb pont ugyanannyi ertelme volt mint az elozoeknek [/QUOTE]
Ez csak poén volt, mert kitöröltem a többit...
[quote name='rob']1) nincs igazad, a félintegrált fejcsapágy sok vázban ugyanolyan csapágyat fogad, mint az, aminek a csészéje nincs elrejtve a fejcsõbe, hanem kivül van.[/QUOTE] Mutass párat ez érdekel.
[quote name='rob']1)2) nem rövidebb a fejcsõ. legalábbis optimális esetben épp két elõnye van: a nagyobb fejcsõ nagyobb merevséget biztosít.
ha van egy sima fejcsöved ami 110mm meg egy fejcsapágyad ami plusz 25 mm, meg van egy félintegráltad...meg nagyobb átmérõjû csöveket is lehet használni.[/QUOTE] És a csapágy felfekvõ felülete?
[quote name='rob']1)3) ebben igazad van, de ez mint irtad pusztán esztétikai hiba[/QUOTE] igen az.
[quote name='rob']1)4) nem igaz, eleve nagyobb a felfekvõfelület és amilyen mélyen egy normál KCS benne van, oylan mély egy félintegrált is van. nem beszélünk az extra mély hagyományosakról.[/QUOTE] errõl írtam feljebb.
[quote name='rob']1)5) na ezzel nem lehet vitatkozni. és mivel te eldöntötted, hogy szerinted sz*r igy szép elméleteket is csinálsz mellé [/QUOTE]
De jó lenne. Sajna kezembe fogtam nem egyszer ezeket, és soha nem értettem, hogy a leírások szerinti félintegrált cucc, miafaszért nem az mint amire ti is gondoltok. Tudom naponta van a kezetekbe mindennap mindkét fejcsõ fajta, de azt átláthatjátok, hogyha a csésze legalább kicsit szorulana ebbe az integrált fejcsõbe és nem csak beejteni kéne, akkor megérteném, miért véditek. Az, hogy behúzó sem kell hozzá ... hagyjuk már.
[quote name='rob']ne keverd ide az acélt.[/QUOTE]
Miért? Nehéz megmunkálni? Nagy a súlya?
Mindkettõ cáfolható!
(de azért örülök, hogy ebbe a topicban még mindig lehet vitázni a fórum lényege lenne)
Ride everywhere.
.
#3422
Írta 2008. október 31. - 12:44
de max 250e ft,de remélhetöleg a felé is elegendõ lesz,valamint az ár/értek fontos...
ha ennyi keret van, akkor azért elgondolkoznék egy cannondale váz + fatty v. lefty kombón. azt nagyon nem lehet überelni.... az új taurine-caffeine vázakon nincs vfék tüske, de a caad 4eseken még volt.
#3423
Írta 2008. október 31. - 11:43
az s-s demát felejtsd el. a másik jó lehet, bár az meg kicsit nagy lesz.
A jelenlegi vázam 55cm -es, úgyhogy az elvileg még nagyobb is, mint az új schwinn amit kinéztem..
#3424
Írta 2008. október 31. - 11:34
az s-s demát felejtsd el. a másik jó lehet, bár az meg kicsit nagy lesz.180cm
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3425
Írta 2008. október 31. - 11:28
#3426
Írta 2008. október 31. - 11:10
mondjuk milyen magas vagy ?Üdv kedves MTB -sek!
Jah, még annyit, hogy a Scwinn 20" -os, míg a Dema csak a legkissebb S -es méretû, ami azt jelenti, hogy a kettõ között 10cm eltérés van..
!
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3427
Írta 2008. október 31. - 09:22
Az nem úgy megy, hogy S vagy L méretû! Gondolom ruházati terméket se így választasz. Elsõdlegesen a magasság határozza meg a méretet, tehát ha ezt megosztanád velünk, elõrébb lennénk a tanácsadásban.
Igen, ezt tudom.. de ezek meglévõ vázak nem tudok "válogatni" ilyen méretben vannak, és kész..
Egyébként 180cm vagyok.
A Dema váz S -es, miliméterben kifejezve:
http://www.dema.sk/b...08/ferrara.html
A jelenlegi vázam 55cm -es, de az egy egész régi Schwinn Csepel Viper, még V fékes, túra kategóriás váz.. A Dema igaz, hogy kissebb, de teljesen más a geometriája mint a mostani vázamé, vagy a másik lehetõségként felmerült schwinn váz..
#3428
Írta 2008. október 31. - 09:09
#3429
Írta 2008. október 31. - 09:06
Egy kérdéssel fordulok hozzátok.
Van egy napi használatra, illetve nyáron túrázásra hazsnált MTB. Most szeretnék egy kicsit rákölteni, és lecserélni megkopott vázamat.
Két lehetõség merült fel:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Mindkettõ fejcsapággyal, nyeregcsõbilinccsel felszerelve.
Jah, még annyit, hogy a Scwinn 20" -os, míg a Dema csak a legkissebb S -es méretû, ami azt jelenti, hogy a kettõ között 10cm eltérés van..
Szerintetek melyiket a jobb választás?
Illetve ezekre a vázakra szerintetek megoldható stabil, túrázáshoz megfelelõ csomagtartó rögzítése?
Segítséget elõre is köszönöm!
#3430
Írta 2008. október 31. - 01:47
Az a gond, hogy túlságosan sok követelményt támasztasz egyszerre, melynek elég nehéz egyszerre megfelelni.Sziasztok,
Segítségeteket szeretném kérni,mert nem találok ilyen vázat:
-OX versenyzés valamint edzés lenne az elsödleges felhasználási terület
-alacsony tömeg,de a teljesítmény és a megbizhatóság is fontos
-lehetöleg max 80mm mozgó telóhoz optimalizált merevfarú
-tárcsafék nem,de V fék lesz rajta
-felsöcsõ tetején vezetett bowdenezés
-rövid homlokcsõ max 120mm körül
-1,1/8 hagyományos fejcsapágy
-68mm hagyományos középcsapágy
-27.2 nyeregcsõ átmérõ
-alu,fekete anodizált
Véleményetek szerint valami kerülendõ e jellemzõk közül?
Lehetséges-e hogy találok az új sorozatban gyártott vázak között ilyet?
Köszönöm,
- Kinesis MaxLight XC2, nem anodizált és 90-120mm közötti telókhoz optimalizálva
- Lapierre Tecnic 300, de ez inkább sport/hobbi kategória, így nem biztos, hogy súlyban megfelel és ez se anodizált
- Nicolai Argon CC/ROCC, nem felül vezett bovden, nem 27,2-s nyeregcsõ
- Red Bull AL-Werks, nem felül vezetett bovden, 130-s fejcsõ, nem 27,2-s nyeregcsõ
- Fat Mountain Project XC, nem 27,2-s nyeregcsõ, nem anodizált
- Kelly's Hacker vagy Blade, nem anodizált, vázként nem biztos, hogy megkapod
#3431
Írta 2008. október 31. - 00:29
de két év aktív 4x versenyzést is bírt, és még ma is fut vki alatt egy ugyanilyen.
#3432
Írta 2008. október 31. - 00:14
meg az a kinesis ultralight csõszett sem feltétlen a tartósság záloga
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3433
Írta 2008. október 31. - 00:06
GT érdekesnek tünik,de mit lehet most tudni a márkáról?és e váz?úgy általában?és ha jól látom már ezeken sincs vfék tüske,de ne legyen igazam...
amit linkeltem, azon van. zaskaron ha jól tudom 2005ig volt vfék tüske.
a márka meg virágzik:
www.gtbicycles.com
itt meg is tudod venni azt a zaskart:
http://cgi.ebay.com/...id=p3286.c0.m14
#3434
Írta 2008. október 30. - 23:36
#3435
Írta 2008. október 30. - 23:34
Yasec mesterre nem gondoltál?
A lehetõ legeslegjobb vésztartalékom:clap: és egyre egyértelmübb:)
Szerintetek? :czajoch:
#3436
Írta 2008. október 30. - 23:19
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3437
Írta 2008. október 30. - 23:12
#3438
Írta 2008. október 30. - 23:11
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3439
Írta 2008. október 30. - 23:05
Off:
Véleményem szerint nem ilyen egyértelmû,és ha vissza olvasol nem ezekre a vázakra értettem,mondjuk ezekbõl nem is vehetek 5db 250eért...Anyagi téren nem engedhetem meg magamnak hogy olcsót vegyek - 250-ért veszel egy "verseny"vázat, ami bírja jó esetben 2-3 évig, vagy veszel 5 db. olcsóbb versenyvázat, amik nehezebbek 100-150 gr.-mal, de bírják 5*3 évig
Ha lehet,és nagyon remélem akkor az összeg fele már elég egy olyan vázra amit keresek,az ár/érték fontos,nem akkarok ennyit elkölteni...
Nem igazán a legmodernebb szellemben épülõ vázakat keresem,nem 1kg alatt keresek karbon csodákat,ha birnák is,számomra nem érzem indokoltnak,és véleményem szerint nem is oly jellemzök az általam elvártak melyek hátrányosan befolyásolnák a vasat,de valamirõl kiderül, hogy mégis,akkor alkalmazkodok...
GT érdekesnek tünik,de mit lehet most tudni a márkáról?és e váz?úgy általában?és ha jól látom már ezeken sincs vfék tüske,de ne legyen igazam...
Szerintetek milyen váz jöhet még számításba?
Ismételten köszönöm!
#3440
Írta 2008. október 30. - 20:29
ne keverd ide az acélt.Acélvázban nincs is ilyen..ez jelenthet valamit.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.