Szisztok!
Itt is megkérdem, hátha
Mi a véleményetek errõl a vázról (csak a váz érdekel, nem az egész bicó). Mik lehetnek a buktatók, ha megveszem?
http://piacter.bikem...=175204&cat=500
Köszi
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
Indította
zOrg
, 2006. január 10. 04:39
#3381
Írta 2008. november 18. - 18:57
#3382
Írta 2008. november 11. - 16:22
üdv
kérdésem merült fel, méghozzá acél váz átalakításával kapcsolatban (már ha ez nem a vázépítés topicba megy). ha új papucsot szeretnék rakni a vázra, akkor azt csak hegesztéssel, vagy elég kemény forrasztással odarögzíteni (tange csövezésû cc vázról van szó) ha elég forrasztani, akkor milyen anyagokat érdemes használni, és milyen eljárást szoktak ezekkel alkalmazni (pl elektromos, vagy védõgázas, stb) ha valaki járatos a témában, akkor megkérném hogy segítsen. a válaszokat elõre is köszönöm.
kérdésem merült fel, méghozzá acél váz átalakításával kapcsolatban (már ha ez nem a vázépítés topicba megy). ha új papucsot szeretnék rakni a vázra, akkor azt csak hegesztéssel, vagy elég kemény forrasztással odarögzíteni (tange csövezésû cc vázról van szó) ha elég forrasztani, akkor milyen anyagokat érdemes használni, és milyen eljárást szoktak ezekkel alkalmazni (pl elektromos, vagy védõgázas, stb) ha valaki járatos a témában, akkor megkérném hogy segítsen. a válaszokat elõre is köszönöm.
#3383
Írta 2008. november 08. - 21:48
#3384
Írta 2008. november 08. - 19:18
Én úgy vettem észre, hogy az átlag (nemfékfüggetlen) vázakat, ha megmozgatod úgy hogy közbe húzod a hátsóféket akkor elõregurulnak. Tehát ha menetközbe blokkol a hátsó(vagyis nem tud elõregurulni) akkor érzéketlenebbül mozog, pattog. A fékfüggetlen meg nem.
Javítsatok ki ha tévedek
Javítsatok ki ha tévedek
#3385
Írta 2008. november 08. - 14:43
nem konkrétan a fékhatás változik, hanem a bringa talajtartása fékezés közben. (és ezáltal azért a fékhatás is ánblokk)
ha fékfüggetlen a hátsó felfüggesztés, akkor satuféknél is szépen mozog a hátulja, tehát nem pattog el, szépen tapad a talajhõ. (pl kanyarban)
ha fékfüggetlen a hátsó felfüggesztés, akkor satuféknél is szépen mozog a hátulja, tehát nem pattog el, szépen tapad a talajhõ. (pl kanyarban)
#3386
Írta 2008. november 08. - 14:23
Most olvastam a fékfüggetlenségõl kicsit még homályos a kép...tulajdonképpen ez mennyire változtatja a fékhatást???Nekem egy Banshee scream-em van ami 4 forgáspontos......
Wha daurs meddle we me?
#3387
Írta 2008. november 08. - 13:53
hát úgy, hogy a maestro olyan mint a dwlink csak kicsit máshol vannak a forgpontok
...
én meg aztat akarnám tudni, hogy 165-ös hátsó agy-helyre lehet-e normálisan 150mm-es agyat távtartóval, vagy bármivel berakni, úgy hogy használható legyen..mer ötletem van, csak azé mégis jó lenne tudni ,hogy van-e tapasztalat e téren..
köszi
...
én meg aztat akarnám tudni, hogy 165-ös hátsó agy-helyre lehet-e normálisan 150mm-es agyat távtartóval, vagy bármivel berakni, úgy hogy használható legyen..mer ötletem van, csak azé mégis jó lenne tudni ,hogy van-e tapasztalat e téren..
köszi
#3388
Írta 2008. november 08. - 01:07
a maestroknál ( ha jól tudom giant glory pl) hogy van a fékfüggetlenség megoldva ha ott nincs külön a támvilla meg a láncvilla?
#3389
Írta 2008. november 07. - 23:21
és ez a duncan váz fékfüggetlen? vagy az ilyen 1forgáspontoshoz haosnló 4forgáspontosoknál kivan zárva ez?
Mondjuk annyi h megnézed h a tám- vagy a láncvillán van-e a fék(vagyis fékezéskor bólogat-e a féktest)(kivéve ha Maistro vagy DW-Link vagy VPP és társai a felfüggesztés). Ennél a D2-esnél tekinthetõ az egész hátsórész "egy láncvillának", tehát nem
Zoli: Képek? Az elõzõvel mi volt a baj? Hallottam a másik Zolitól h a forgáspontnál valami javíthatatlan hiba volt?:wtf:
#3390
Írta 2008. november 07. - 22:00
#3391
Írta 2008. november 07. - 20:51
és ez a duncan váz fékfüggetlen? vagy az ilyen 1forgáspontoshoz haosnló 4forgáspontosoknál kivan zárva ez?
#3392
Írta 2008. november 07. - 19:34
Igen az az. A hajtás természetesen már megoldódott.Lehet még akkor kicsit kemény volt a popsija mert nem volt belõve a tag, mostanra már 100%os.
Még a leíráshoz annyit hozzátennék hogy a vázba elõdjéhez hasonlóan 240es tag kell és 220 milimétert mozog csak ezt tegnap elfelejtettem lerni.
Még a leíráshoz annyit hozzátennék hogy a vázba elõdjéhez hasonlóan 240es tag kell és 220 milimétert mozog csak ezt tegnap elfelejtettem lerni.
#3393
Írta 2008. november 07. - 19:29
tied a zöld duncan 40es fox-al a Gyurinál? szép bringa, tegnapelõtt megnyomkodtuk haverral..csak valami hajtás kellene rá
#3394
Írta 2008. november 07. - 09:59
#3395
Írta 2008. november 07. - 09:05
#3396
Írta 2008. november 07. - 01:37
Sziasztok!
A héten egy UMF Duncan 2 tulajdonosa lettem és gondoltam megosztom veletek tapasztalataim, hátha segítek majd vele egy leendõ kollégának mivel még viszonylag kevés infot lehet találni a cuccról. Nem koplett bringaként sikerült beszerezni épített a cucc, a gyári rugóstagot (Marzocchi Roco RC) sem kértem hozzá, nálam egy DHX Air 5.0-val üzemel. A váz fejcsöve 1.5’–os, akinek nem ekkora méretû a villanyaka nem kell csüggednie mert van rá megoldás. A váz örökölte elõdjétõl a 150 villasarutávot kombinálva a 12 milis átütõvel, itt annyi a különbég, hogy a villasaru „bevan csukva”, úgy mint elöl a villáknál, és egy csavarral lehet összehúzni. Nekem Saint hajtásom volt amitõl kompletten (az agyakon kívül) búcsúznom kellett. A váltót úgymond megúsztam, mert még tervben sem volt az új váz mikor lecseréltem a Saint váltót, jó hogy nem a váz megvételekor derült ki mert (elméletileg) azt csak nyitott villasaruval lehet használni tehát ide nem lenne jó!A hajtókartól pedig azért kellett búcsúznom mert 83 mm-es a váz középcsapágy háza szóval aki Hollowtech2 vagy hasonló rendszerû karját szeretné átrakni ebbe úgy hogy az 68/73 hoz való az sajnos cserélheti le a cuccot (legalábbis én nem tudok erre más megoldást). Ez azért volt kellemetlen, mert erre vonatkozó infot a váz mégvétele elött nem találtam és mikor mentem érte akkor derült ki. Mondjuk hála a jó égnek csak egy Howitzer középrészt kellett szereznem (amit sikerült is) és kisegítettek egy Hussefelt karral úgyhogy nem volt olyan kellemetlen a dolog. A láncfeszítõ felszerelése viszont annál több gondot okozott. Érdekes, mert a komplett gépet is Boxguide feszítõvel adják azonban a doboz tartója lényegében lehetetlen, hogy elférjen a váztól. A neten keresgéltem, egy úgyszintén épített D2-rõl találtam képeket, azon nem ez a feszítõ volt és egy tesztet találtam ahol viszont ez volt fent de világosan látszódott hogy a doboz tartója teljesen átvan alakítva, úgyhogy én is ezt tettem (ha valaki ezzel szeretné használni írjon szívesen segítek, már kiforrott a technika ). A váz amúgy, elõdjével ellentétben, ISCG rögzítõvel rendelkezik. A másik a „felfüggesztés”. Sokan hasonlítják ezt a vázat a Kraftstoff D1 EVO vázhoz, ami ugyan ezzel a rendszerrel mûködik ott a váz adatainál azt írják 4 forgáspontos. Elméletileg 1. Én olyat is olvastam egy oldalon hogy 1 de az a hátsó rész egy „feszültség elvezetõ rendszer” (külföldi volt a leírás szabadon fordítva ez volt odaírva). Én nem tudom , döntse el mindenki egyénien, hogy ez most 1 vagy 4 viszont minden egyes forgáspont elöl van a váz hátsó része merev ami elméletileg merevebb annál mintha szét lenne szórva rajta az a 4 forgáspont legalább is szerintem aztán lehet hülyeség amit mondok. A geometriája sokkal jobb mint elõdjének (2 évig hajtottam a narancssárgát), azután ez egy igazi kezesbari. A váz tudtommal 16os méretben van one se kisebb se nagyobb (elõdjénél ugyan ez volt csak az 17es volt). Ha jól láttam a súlyadatot a Duncan-nél 1 kilóval könnyebb a D2 váza (ha mégsem elnézést de egy ilyen adatot találtam: Duncan: 5.5kg, D2: 4.egynéhány már pontosan nem emlékszem és egyik esetben sem írták oda hogy taggal vagy anélkül). Visszatérve a bringára, szerintem sokkal jobban kezelhetõ mint a Duncan, érzem hogy fele akkora erõt kell belefeccölnöm a megmozgatásához mint a másiknál, nagyon szépen kezelhetõ a szerkezet, jól eltalált cuccnak tûnik, remélem minden rendben lesz vele. Mozgása kicsit szigorúbb, ha olyan nyomásértéken hagytam a tagot mint elõdjénél akkor nagyon kemény volt, de hála a levegõs tag adta széles állítási lehetõségnek szépen betudtam lõni és meseszépen mozog, tény hogy másabb mint a másik, szigorúbb ez a legjobb szó rá de ugyan olyan aktív mint a réginél szóval teljesen megvagyok vele elégedve.
Elnézést a kicsit hosszú üzi miatt, remélem ezzel a leendõ tulajoknak tudtam segíteni addig amíg meg nem jelenik róla egy velõs teszt. Ha bárkinek kérdése van nyugodtan kérdezzen ha tudok segítek szívesen!Minden jót!
A héten egy UMF Duncan 2 tulajdonosa lettem és gondoltam megosztom veletek tapasztalataim, hátha segítek majd vele egy leendõ kollégának mivel még viszonylag kevés infot lehet találni a cuccról. Nem koplett bringaként sikerült beszerezni épített a cucc, a gyári rugóstagot (Marzocchi Roco RC) sem kértem hozzá, nálam egy DHX Air 5.0-val üzemel. A váz fejcsöve 1.5’–os, akinek nem ekkora méretû a villanyaka nem kell csüggednie mert van rá megoldás. A váz örökölte elõdjétõl a 150 villasarutávot kombinálva a 12 milis átütõvel, itt annyi a különbég, hogy a villasaru „bevan csukva”, úgy mint elöl a villáknál, és egy csavarral lehet összehúzni. Nekem Saint hajtásom volt amitõl kompletten (az agyakon kívül) búcsúznom kellett. A váltót úgymond megúsztam, mert még tervben sem volt az új váz mikor lecseréltem a Saint váltót, jó hogy nem a váz megvételekor derült ki mert (elméletileg) azt csak nyitott villasaruval lehet használni tehát ide nem lenne jó!A hajtókartól pedig azért kellett búcsúznom mert 83 mm-es a váz középcsapágy háza szóval aki Hollowtech2 vagy hasonló rendszerû karját szeretné átrakni ebbe úgy hogy az 68/73 hoz való az sajnos cserélheti le a cuccot (legalábbis én nem tudok erre más megoldást). Ez azért volt kellemetlen, mert erre vonatkozó infot a váz mégvétele elött nem találtam és mikor mentem érte akkor derült ki. Mondjuk hála a jó égnek csak egy Howitzer középrészt kellett szereznem (amit sikerült is) és kisegítettek egy Hussefelt karral úgyhogy nem volt olyan kellemetlen a dolog. A láncfeszítõ felszerelése viszont annál több gondot okozott. Érdekes, mert a komplett gépet is Boxguide feszítõvel adják azonban a doboz tartója lényegében lehetetlen, hogy elférjen a váztól. A neten keresgéltem, egy úgyszintén épített D2-rõl találtam képeket, azon nem ez a feszítõ volt és egy tesztet találtam ahol viszont ez volt fent de világosan látszódott hogy a doboz tartója teljesen átvan alakítva, úgyhogy én is ezt tettem (ha valaki ezzel szeretné használni írjon szívesen segítek, már kiforrott a technika ). A váz amúgy, elõdjével ellentétben, ISCG rögzítõvel rendelkezik. A másik a „felfüggesztés”. Sokan hasonlítják ezt a vázat a Kraftstoff D1 EVO vázhoz, ami ugyan ezzel a rendszerrel mûködik ott a váz adatainál azt írják 4 forgáspontos. Elméletileg 1. Én olyat is olvastam egy oldalon hogy 1 de az a hátsó rész egy „feszültség elvezetõ rendszer” (külföldi volt a leírás szabadon fordítva ez volt odaírva). Én nem tudom , döntse el mindenki egyénien, hogy ez most 1 vagy 4 viszont minden egyes forgáspont elöl van a váz hátsó része merev ami elméletileg merevebb annál mintha szét lenne szórva rajta az a 4 forgáspont legalább is szerintem aztán lehet hülyeség amit mondok. A geometriája sokkal jobb mint elõdjének (2 évig hajtottam a narancssárgát), azután ez egy igazi kezesbari. A váz tudtommal 16os méretben van one se kisebb se nagyobb (elõdjénél ugyan ez volt csak az 17es volt). Ha jól láttam a súlyadatot a Duncan-nél 1 kilóval könnyebb a D2 váza (ha mégsem elnézést de egy ilyen adatot találtam: Duncan: 5.5kg, D2: 4.egynéhány már pontosan nem emlékszem és egyik esetben sem írták oda hogy taggal vagy anélkül). Visszatérve a bringára, szerintem sokkal jobban kezelhetõ mint a Duncan, érzem hogy fele akkora erõt kell belefeccölnöm a megmozgatásához mint a másiknál, nagyon szépen kezelhetõ a szerkezet, jól eltalált cuccnak tûnik, remélem minden rendben lesz vele. Mozgása kicsit szigorúbb, ha olyan nyomásértéken hagytam a tagot mint elõdjénél akkor nagyon kemény volt, de hála a levegõs tag adta széles állítási lehetõségnek szépen betudtam lõni és meseszépen mozog, tény hogy másabb mint a másik, szigorúbb ez a legjobb szó rá de ugyan olyan aktív mint a réginél szóval teljesen megvagyok vele elégedve.
Elnézést a kicsit hosszú üzi miatt, remélem ezzel a leendõ tulajoknak tudtam segíteni addig amíg meg nem jelenik róla egy velõs teszt. Ha bárkinek kérdése van nyugodtan kérdezzen ha tudok segítek szívesen!Minden jót!
#3398
Írta 2008. november 06. - 17:31
tavaly mág gyártottTudom nem ide írtad, de yasec már nem gyárt cro-mo-ból.
és mivel mégis van a dedának acél csõszettje így elvileg még most is lehet
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3399
Írta 2008. november 06. - 16:27
#3400
Írta 2008. november 06. - 14:53
Végül én is átgondoltam,újra átnéztem a lehetöségeket,minden szempontból,és arra jutottam, hogy a megoldás egy Yasec váz lesz…
Köszönöm az ötleteket,tanácsokat,válaszokat és hozzá(m)szolásokat!
Köszönöm az ötleteket,tanácsokat,válaszokat és hozzá(m)szolásokat!