
bolt elol indulva fel a felvono tetejere, kb 500szint, le a 6km es trail en, vissza varos , egy sör mindez 34perc... pulzusom atlaga 180, szoval ennyit a sporterteket kritizaloknak
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Ez mondjuk igaz, gyárilag egy KMC lánc volt nekem is fent, aztán mikor cserés lett kipróbáltam egy X01-es (ha jól emlékszem) láncot ami váltásteljesítményben akkorát dobott a 11-es Gx sorral, hogy nem akartam elhinni, szóval el tudom képzelni, hogy a felsőkategóriás 12-es sorok és láncok még jobbak. Igazából a 11-essel is tökéletesen meg vagyok elégedve, sokan nem váltják végig a sort ebikon és azért végzik ki gyorsan a hajtásukat. Amióta megvan a Speci szinte minden nap tekerek velemég most is, pedig itt már a völgyekben most is 2 fok van és az a vicc, hogy egy adott időintervallum alatt háromszoros távolságot megyek és ugyanúgy kivégzem magam vele, mint a régi Konámmal, csak felfelé is néha eléggé kell koncentrálni a tempó miatt.😁Nagy többségünknek nincsen semmi gond az e-bikeokkal itt, sőt, természetben vagy, sportértéke is van és szerencsére a többség nem Strava cheatelésre használja.
Viszont amit a lánc tartósságáról írsz, azzal vitáznék. Montin, esőben, hóban, sárban, versenyezve eddig 1 drága Eagle rainbow láncom nyúlt el 0.5-ig, ezt 9600 km-nél szedtem le, ami brutális futásteljesítmény. 11-es rendszerrel 3000 km volt a maximum, ugyanilyen körülmények között, ugyanazzal kenve (Squirt lube). Az olcsó Eagle NX lánc persze egy ipari hulladék, 1000 km-t bírt nálam, de az arany és a rainbow az az elpusztíthatatlan kategória. Lehet, hogy 60-70 EUR, de a többségnek 10k km terepen 3-4 év is akár, szóval...
Néztem pont én is ezt a Stumpy Evo-t és azért érdekes belegondolni, hogy 19-ben az én Levo-m ennél olcsóbb volt. Egyébként érdekes ez a Rock Shox fejlesztés, de pl. nekünk csaló ebikeosoknak nem igazán kell a lockout a lineáris erőleadás miatt. Az axs szetten sokat gondolkodtam, de a 11-es sor meg lánc sokkal tartósabb meg emberibb áron van.
Nagy többségünknek nincsen semmi gond az e-bikeokkal itt, sőt, természetben vagy, sportértéke is van és szerencsére a többség nem Strava cheatelésre használja. Viszont amit a lánc tartósságáról írsz, azzal vitáznék. Montin, esőben, hóban, sárban, versenyezve eddig 1 drága Eagle rainbow láncom nyúlt el 0.5-ig, ezt 9600 km-nél szedtem le, ami brutális futásteljesítmény. 11-es rendszerrel 3000 km volt a maximum, ugyanilyen körülmények között, ugyanazzal kenve (Squirt lube). Az olcsó Eagle NX lánc persze egy ipari hulladék, 1000 km-t bírt nálam, de az arany és a rainbow az az elpusztíthatatlan kategória. Lehet, hogy 60-70 EUR, de a többségnek 10k km terepen 3-4 év is akár, szóval...
Igen, a megbízhatóság miatt gondolom, ez komoly lépés volt.
Az árak meg... De azok után, hogy ilyesmik történnek a bringás piacon manapság, mint hogy 'affordable' szerintük egy 4-5k EUR árú bringa, hát...: https://www.pinkbike...ordability.html
De legalább lehet kapni. (Őőő, no várjunk csak...)
Igen, a megbízhatóság miatt gondolom, ez komoly lépés volt.
Az árak meg... De azok után, hogy ilyesmik történnek a bringás piacon manapság, mint hogy 'affordable' szerintük egy 4-5k EUR árú bringa, hát...: https://www.pinkbike...ordability.html
De legalább lehet kapni. (Őőő, no várjunk csak...)
zscs módosította - 2021. október 14. - 10:30
Kisherceg módosította - 2021. október 14. - 10:19
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Túl nagy publicitást nem kapott, pedig ez egy jo és nagyon pozitív lépés a DT Swiss részéről, megítélésem szerint. https://bikerumor.co...mountain-bikes/
Bízom benne, hogy az OEM cuccokból is kikoptatják a nagyságrendekkel problémásabb 3-pawl reteszeléseket.
Az elektronyos felfüggesztés kapcsán pedig, a váltással ellentétben, melyet egy pillanat alatt megkedvem és több mint 5 éve használok (2 szett Red eTap, majd az Eagle AXS-ek montikon), ezt egyszerűen túlzásnak tartom. Pont ezek miatt, én szintén méregettem Watt-mérővel, mennyit számít például a lockout és hát az én méréseim sem sokat - Dylan is hasonló dolgokra jutott:
Lehet, az sem véletlen, hogy nem XC vonalon, hanem am/enduro kategóriában jött ki először ez a Flight Assistantnek mondott izé.
zscs módosította - 2021. október 14. - 08:13
Az autó iparban már jó ideje van ilyen, brake by wire néven
https://www.thedrive...o-electric-cars
Bringánál ugye jön a kérdés, hogy mi értelme lenne, azon kívül, hogy valami fejlesztés kell minden soron következő évre.
Az autóknál a regenerarív fékezés miatt jött be, ameddig lehet inkább az akkut töltik a "normál" fékezés helyett.
Persze ez is mind olyan kérdés, hogy nekem vagy párunknak fura, hogy mire jó, a speci meg mondjuk elad csak ez miatt 10000 bringát, mert már elektromos fékes, vagy éppen telós. Nekik meg nyilván jó egy ilyen "fejlesztés ".
jaja, de a cikkben is írja, hogy ott a mechanikus back-up rendszer.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
a biztonsági berendezéseknél (pl fék, kormány), mintha lenne olyan előírás, hogy szükséges mechanikai kapcsolat a vezérlő és a vezérelt egység között (hogy egy elektronikai hiba miatt ne váljon "ékezhetetlenné/kormányozhatatlanná a jármű), nem? vagy rosszul emlékszem/tudom?
ja passz de logikus lenne
ez csak egy feltett kérdsre adott rövid válasz volt, különösebb böncolgatás nélkül
én pl azon gondolkoztam hogy oké legyen működik a rendszer akár háromszoros túlbiztosítással, de mi van ha az ember szarik a rendszerre és nem töltögeti az akkut...akkor egyszer csak végét érezvén szép lassan betekeri a pofákat koppig és szevasz , onnan gyaloglás van háton biciklivel ?
valamilyen szinten gyakorlatilag ez már a jelen (Di2,AXS, pedelec beállítások)
amúgy 2 vagy 3 éve a montis axs szettek bemutatóján mondták a SRAM-os mérnökök hogy készen van a villanyos fék, csak a bizalmatlansági faktort kell átütni a felhasználóknál.
a biztonsági berendezéseknél (pl fék, kormány), mintha lenne olyan előírás, hogy szükséges mechanikai kapcsolat a vezérlő és a vezérelt egység között (hogy egy elektronikai hiba miatt ne váljon "ékezhetetlenné/kormányozhatatlanná a jármű), nem? vagy rosszul emlékszem/tudom?
Kisherceg módosította - 2021. október 08. - 13:58
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ja és ha állítani akarok valamit a bicón, majd a telefonnal kell ott is xarakodni.
valamilyen szinten gyakorlatilag ez már a jelen (Di2,AXS, pedelec beállítások)
amúgy 2 vagy 3 éve a montis axs szettek bemutatóján mondták a SRAM-os mérnökök hogy készen van a villanyos fék, csak a bizalmatlansági faktort kell átütni a felhasználóknál.
Villany fék után pedig, ösvény tartó automatika, automata távolság tartó, bunny hopp automatika:)
Végülis tekerni már nem fontos a bringát, elvisz a motorja is
Ja és ha állítani akarok valamit a bicón, majd a telefonnal kell ott is xarakodni.
És nem árt előző este ellenőrizni az aksikat is, hogy fel vannak e töltve, hogy másnap biztosan el tudjak menni "tekerni".
Herr Sala! Wie viel kostet in der Schweiz ein Chameleon Kohlefaser Rahmen?
Szin? méret?
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Hónapok óta voltak pletykák, találgatások. Íme, itt van: https://www.pinkbike...-attendant.html
tetzsik, kár hogy sose szoktam piszkálni a teló lock funkciót. de a tagnál jó ha nem kell lenyúlkálni
SC Chameleon(és tsai) asszem sose fogok megbarotkozni a műfajjal (de tulképp ez a ficsőr a jános hegyen már 15 éve is megvolt, polar-x váz negy telóval etc )
ps : kiváncsi vagyok a villanyfékkel mikor fognak kiállni ...
Bikertigger módosította - 2021. október 07. - 17:17
Herr Sala! Wie viel kostet in der Schweiz ein Chameleon Kohlefaser Rahmen?
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->