Igen, a megbízhatóság miatt gondolom, ez komoly lépés volt.
Az árak meg... De azok után, hogy ilyesmik történnek a bringás piacon manapság, mint hogy 'affordable' szerintük egy 4-5k EUR árú bringa, hát...: https://www.pinkbike...ordability.html
De legalább lehet kapni. (Őőő, no várjunk csak...)
Szóval +30%-ért lecsurgatták a "legbutább" ratchet mechanikát, a tömeg maradt ugyanannyi? Én valszeg inkább kiköhögném azt a plusz kb 100 eurót, ha véletlenül gyári kereket vennék. :-) Pláne, hogy szűzlányok fűzik, a kép alapján.
Amúgy viszont érthető lépés, így a legolcsóbb kerekük is minőségi darab lesz, nem az a széthullós fajta, amiről mindig regéltek.
Kisherceg módosította - 2021. október 14. - 10:19
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
Túl nagy publicitást nem kapott, pedig ez egy jo és nagyon pozitív lépés a DT Swiss részéről, megítélésem szerint. https://bikerumor.co...mountain-bikes/
Bízom benne, hogy az OEM cuccokból is kikoptatják a nagyságrendekkel problémásabb 3-pawl reteszeléseket.
Az elektronyos felfüggesztés kapcsán pedig, a váltással ellentétben, melyet egy pillanat alatt megkedvem és több mint 5 éve használok (2 szett Red eTap, majd az Eagle AXS-ek montikon), ezt egyszerűen túlzásnak tartom. Pont ezek miatt, én szintén méregettem Watt-mérővel, mennyit számít például a lockout és hát az én méréseim sem sokat - Dylan is hasonló dolgokra jutott:
Lehet, az sem véletlen, hogy nem XC vonalon, hanem am/enduro kategóriában jött ki először ez a Flight Assistantnek mondott izé.
Bringánál ugye jön a kérdés, hogy mi értelme lenne, azon kívül, hogy valami fejlesztés kell minden soron következő évre.
Az autóknál a regenerarív fékezés miatt jött be, ameddig lehet inkább az akkut töltik a "normál" fékezés helyett.
Persze ez is mind olyan kérdés, hogy nekem vagy párunknak fura, hogy mire jó, a speci meg mondjuk elad csak ez miatt 10000 bringát, mert már elektromos fékes, vagy éppen telós. Nekik meg nyilván jó egy ilyen "fejlesztés ".
jaja, de a cikkben is írja, hogy ott a mechanikus back-up rendszer.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
Bringánál ugye jön a kérdés, hogy mi értelme lenne, azon kívül, hogy valami fejlesztés kell minden soron következő évre.
Az autóknál a regenerarív fékezés miatt jött be, ameddig lehet inkább az akkut töltik a "normál" fékezés helyett.
Persze ez is mind olyan kérdés, hogy nekem vagy párunknak fura, hogy mire jó, a speci meg mondjuk elad csak ez miatt 10000 bringát, mert már elektromos fékes, vagy éppen telós. Nekik meg nyilván jó egy ilyen "fejlesztés ".
a biztonsági berendezéseknél (pl fék, kormány), mintha lenne olyan előírás, hogy szükséges mechanikai kapcsolat a vezérlő és a vezérelt egység között (hogy egy elektronikai hiba miatt ne váljon "ékezhetetlenné/kormányozhatatlanná a jármű), nem? vagy rosszul emlékszem/tudom?
ja passz de logikus lenne
ez csak egy feltett kérdsre adott rövid válasz volt, különösebb böncolgatás nélkül
én pl azon gondolkoztam hogy oké legyen működik a rendszer akár háromszoros túlbiztosítással, de mi van ha az ember szarik a rendszerre és nem töltögeti az akkut...akkor egyszer csak végét érezvén szép lassan betekeri a pofákat koppig és szevasz , onnan gyaloglás van háton biciklivel ?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ " Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
valamilyen szinten gyakorlatilag ez már a jelen (Di2,AXS, pedelec beállítások)
amúgy 2 vagy 3 éve a montis axs szettek bemutatóján mondták a SRAM-os mérnökök hogy készen van a villanyos fék, csak a bizalmatlansági faktort kell átütni a felhasználóknál.
a biztonsági berendezéseknél (pl fék, kormány), mintha lenne olyan előírás, hogy szükséges mechanikai kapcsolat a vezérlő és a vezérelt egység között (hogy egy elektronikai hiba miatt ne váljon "ékezhetetlenné/kormányozhatatlanná a jármű), nem? vagy rosszul emlékszem/tudom?
Kisherceg módosította - 2021. október 08. - 13:58
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
Ja és ha állítani akarok valamit a bicón, majd a telefonnal kell ott is xarakodni.
valamilyen szinten gyakorlatilag ez már a jelen (Di2,AXS, pedelec beállítások)
amúgy 2 vagy 3 éve a montis axs szettek bemutatóján mondták a SRAM-os mérnökök hogy készen van a villanyos fék, csak a bizalmatlansági faktort kell átütni a felhasználóknál.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ " Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Villany fék után pedig, ösvény tartó automatika, automata távolság tartó, bunny hopp automatika:)
Végülis tekerni már nem fontos a bringát, elvisz a motorja is
Ja és ha állítani akarok valamit a bicón, majd a telefonnal kell ott is xarakodni.
És nem árt előző este ellenőrizni az aksikat is, hogy fel vannak e töltve, hogy másnap biztosan el tudjak menni "tekerni".
Villany fék után pedig, ösvény tartó automatika, automata távolság tartó, bunny hopp automatika:)
Végülis tekerni már nem fontos a bringát, elvisz a motorja is 😀
tetzsik, kár hogy sose szoktam piszkálni a teló lock funkciót. de a tagnál jó ha nem kell lenyúlkálni
SC Chameleon(és tsai) asszem sose fogok megbarotkozni a műfajjal (de tulképp ez a ficsőr a jános hegyen már 15 éve is megvolt, polar-x váz negy telóval etc )
ps : kiváncsi vagyok a villanyfékkel mikor fognak kiállni ...
Bikertigger módosította - 2021. október 07. - 17:17
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ " Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Laposabb geo a 2021-es verzióhoz képest 130mm rugóúttal (67.3° vs. 65°), kinézetre is kompaktabb valahogy az egész. Jó kis SingleSpeed-kompatibilis papucsok hátul - no ezt a feature-t elfogadnám a Giant vázamra. :-)
A karbon változatára voltam ráizgulva de a cikk szerint azt meg nyugdíjazzák