Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok

- - - - -

  • Please log in to reply
9170 replies to this topic

#121
gondrom

gondrom

    fórumtag

  • fórumtag
  • 38 posts

nekem sem

 

beszarnék, hogy nem tudok elindulni tekerni, mert éppen le van merülve az akksi.. meg párosodnia kell a mobilommal !     ?

 

nebassz, a pulzusom attól is felmegy néha, ha felhív a főnököm...  sport ?

 

 



#122
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts

Tudom hogy utálva leszek, mert ez örök ellentét marad a bringás társadalmon belül...de lesz@arom...

Márpedig az nem kerékpározás, az nem bringázás. Mikor bebaszod második vagy a legerősebb fokozatba az már motorozás. Csak a lábad rajta kell legyen a pedálon, mert így van kitalálva a dolog, hogy még vmi "bringázás" jellege legyen a dolognak.

Igen, próbáltam többet is. Fazuás Focust, M1-Spitzinget,...legutóbb Speci fullit (Sala barátjáét, a Soltész Kareszét). Szerintem is csodálatos dolog hogy lebegsz felfelé a hegyre de hogy ott neked semmit nem kell csinálni az is biztos. A nyugdíj előtt álló kolléganőm is lenyomná vele a magyar bajnokot (felfelé).

Tudom, most jön az hogy "de hát felmegy a pulzusom, akkor ez is kemény munka".  Igen, a pulzus felmegy ha testmozgást végez az ember. Lépcsőn cipeltem bútorokat nemrég vagy kapartam a szobámban a tapétát és abban is megizzadtam. Szóval hagyjuk már annak van bármi edzésértéke. Majd kapcsold ki 5 egész percre a motort és akkor rájössz, minek van edzésértéke.

De nyugodtan használja mindenki, akinek az tetszik. És nem mondom hogy nekem nem lesz ilyenem ha már nagyon nem megy a bringa felfelé.

Üssetek!!! tongue.png


Edited by marton, 2021. December 17. - 15:17.

  • Rabbit and zeezoltano like this
Marci

#123
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 180 posts

az uj Comp Carbon odabasz,ma jott ki hivatalosan, igaz mar ket hete a pinceben all :), nagyon jo kis bringa!

bolt elol indulva fel a felvono tetejere, kb 500szint, le a 6km es trail en, vissza varos , egy sör mindez 34perc... pulzusom atlaga 180, szoval ennyit a sporterteket kritizaloknak

Egyszer egy ilyen kört mindenkinek kéne raknia egy elektromossal. :)
Az új Levokban mennyi token van a Fox 38-ban meg a Float X2-ben? Tudom, hogy progresszívabb lett a hátsó felfüggesztésük.

#124
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
az uj Comp Carbon odabasz,ma jott ki hivatalosan, igaz mar ket hete a pinceben all :), nagyon jo kis bringa!

bolt elol indulva fel a felvono tetejere, kb 500szint, le a 6km es trail en, vissza varos , egy sör mindez 34perc... pulzusom atlaga 180, szoval ennyit a sporterteket kritizaloknak
  • ultio likes this

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#125
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 180 posts

Nagy többségünknek nincsen semmi gond az e-bikeokkal itt, sőt, természetben vagy, sportértéke is van és szerencsére a többség nem Strava cheatelésre használja. ;) Viszont amit a lánc tartósságáról írsz, azzal vitáznék. Montin, esőben, hóban, sárban, versenyezve eddig 1 drága Eagle rainbow láncom nyúlt el 0.5-ig, ezt 9600 km-nél szedtem le, ami brutális futásteljesítmény. 11-es rendszerrel 3000 km volt a maximum, ugyanilyen körülmények között, ugyanazzal kenve (Squirt lube). Az olcsó Eagle NX lánc persze egy ipari hulladék, 1000 km-t bírt nálam, de az arany és a rainbow az az elpusztíthatatlan kategória. Lehet, hogy 60-70 EUR, de a többségnek 10k km terepen 3-4 év is akár, szóval... ;)

Ez mondjuk igaz, gyárilag egy KMC lánc volt nekem is fent, aztán mikor cserés lett kipróbáltam egy X01-es (ha jól emlékszem) láncot ami váltásteljesítményben akkorát dobott a 11-es Gx sorral, hogy nem akartam elhinni, szóval el tudom képzelni, hogy a felsőkategóriás 12-es sorok és láncok még jobbak. Igazából a 11-essel is tökéletesen meg vagyok elégedve, sokan nem váltják végig a sort ebikon és azért végzik ki gyorsan a hajtásukat. Amióta megvan a Speci szinte minden nap tekerek velemég most is, pedig itt már a völgyekben most is 2 fok van és az a vicc, hogy egy adott időintervallum alatt háromszoros távolságot megyek és ugyanúgy kivégzem magam vele, mint a régi Konámmal, csak felfelé is néha eléggé kell koncentrálni a tempó miatt.😁
Egyébként én is hülyeségnek gondoltam, hogy az ember a biciklit is mobilról állítgassa, de nagyon jó dolog a Mission Control app, tök jól be lehet állítani, hogy az adott napon hogy érzi magát az ember és milyen beállításokkal menne az adott 3 rásegítési fokozaton belül. Amúgy rendesen bringázva vele 100 km a hatótáv a 700-as aksival.
  • ultio and Kisherceg like this

#126
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Néztem pont én is ezt a Stumpy Evo-t és azért érdekes belegondolni, hogy 19-ben az én Levo-m ennél olcsóbb volt. Egyébként érdekes ez a Rock Shox fejlesztés, de pl. nekünk csaló ebikeosoknak nem igazán kell a lockout a lineáris erőleadás miatt. Az axs szetten sokat gondolkodtam, de a 11-es sor meg lánc sokkal tartósabb meg emberibb áron van.

Nagy többségünknek nincsen semmi gond az e-bikeokkal itt, sőt, természetben vagy, sportértéke is van és szerencsére a többség nem Strava cheatelésre használja. ;) Viszont amit a lánc tartósságáról írsz, azzal vitáznék. Montin, esőben, hóban, sárban, versenyezve eddig 1 drága Eagle rainbow láncom nyúlt el 0.5-ig, ezt 9600 km-nél szedtem le, ami brutális futásteljesítmény. 11-es rendszerrel 3000 km volt a maximum, ugyanilyen körülmények között, ugyanazzal kenve (Squirt lube). Az olcsó Eagle NX lánc persze egy ipari hulladék, 1000 km-t bírt nálam, de az arany és a rainbow az az elpusztíthatatlan kategória. Lehet, hogy 60-70 EUR, de a többségnek 10k km terepen 3-4 év is akár, szóval... ;)


  • ultio likes this

#127
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 180 posts
Néztem pont én is ezt a Stumpy Evo-t és azért érdekes belegondolni, hogy 19-ben az én Levo-m ennél olcsóbb volt. Egyébként érdekes ez a Rock Shox fejlesztés, de pl. nekünk csaló ebikeosoknak nem igazán kell a lockout a lineáris erőleadás miatt. Az axs szetten sokat gondolkodtam, de a 11-es sor meg lánc sokkal tartósabb meg emberibb áron van.

Igen, a megbízhatóság miatt gondolom, ez komoly lépés volt.
Az árak meg... De azok után, hogy ilyesmik történnek a bringás piacon manapság, mint hogy 'affordable' szerintük egy 4-5k EUR árú bringa, hát...: https://www.pinkbike...ordability.html
De legalább lehet kapni. (Őőő, no várjunk csak...)



#128
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Igen, a megbízhatóság miatt gondolom, ez komoly lépés volt.

Az árak meg... De azok után, hogy ilyesmik történnek a bringás piacon manapság, mint hogy 'affordable' szerintük egy 4-5k EUR árú bringa, hát...: https://www.pinkbike...ordability.html

De legalább lehet kapni. (Őőő, no várjunk csak...)


Edited by zscs, 2021. October 14. - 10:30.


#129
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,255 posts
Szóval +30%-ért lecsurgatták a "legbutább" ratchet mechanikát, a tömeg maradt ugyanannyi? Én valszeg inkább kiköhögném azt a plusz kb 100 eurót, ha véletlenül gyári kereket vennék. :-) Pláne, hogy szűzlányok fűzik, a kép alapján. :D
Amúgy viszont érthető lépés, így a legolcsóbb kerekük is minőségi darab lesz, nem az a széthullós fajta, amiről mindig regéltek.

Edited by Kisherceg, 2021. October 14. - 10:19.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#130
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Túl nagy publicitást nem kapott, pedig ez egy jo és nagyon pozitív lépés a DT Swiss részéről, megítélésem szerint. https://bikerumor.co...mountain-bikes/

Bízom benne, hogy az OEM cuccokból is kikoptatják a nagyságrendekkel problémásabb 3-pawl reteszeléseket.

 

Az elektronyos felfüggesztés kapcsán pedig, a váltással ellentétben, melyet egy pillanat alatt megkedvem és több mint 5 éve használok (2 szett Red eTap, majd az Eagle AXS-ek montikon), ezt egyszerűen túlzásnak tartom. Pont ezek miatt, én szintén méregettem Watt-mérővel, mennyit számít például a lockout és hát az én méréseim sem sokat - Dylan is hasonló dolgokra jutott:

Lehet, az sem véletlen, hogy nem XC vonalon, hanem am/enduro kategóriában jött ki először ez a Flight Assistantnek mondott izé.


Edited by zscs, 2021. October 14. - 08:13.


#131
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,255 posts

Az autó iparban már jó ideje van ilyen, brake by wire néven
https://www.thedrive...o-electric-cars

Bringánál ugye jön a kérdés, hogy mi értelme lenne, azon kívül, hogy valami fejlesztés kell minden soron következő évre.
Az autóknál a regenerarív fékezés miatt jött be, ameddig lehet inkább az akkut töltik a "normál" fékezés helyett.

Persze ez is mind olyan kérdés, hogy nekem vagy párunknak fura, hogy mire jó, a speci meg mondjuk elad csak ez miatt 10000 bringát, mert már elektromos fékes, vagy éppen telós. Nekik meg nyilván jó egy ilyen "fejlesztés ".

 

jaja, de a cikkben is írja, hogy ott a mechanikus back-up rendszer.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#132
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 posts
Az autó iparban már jó ideje van ilyen, brake by wire néven
https://www.thedrive...o-electric-cars

Bringánál ugye jön a kérdés, hogy mi értelme lenne, azon kívül, hogy valami fejlesztés kell minden soron következő évre.
Az autóknál a regenerarív fékezés miatt jött be, ameddig lehet inkább az akkut töltik a "normál" fékezés helyett.

Persze ez is mind olyan kérdés, hogy nekem vagy párunknak fura, hogy mire jó, a speci meg mondjuk elad csak ez miatt 10000 bringát, mert már elektromos fékes, vagy éppen telós. Nekik meg nyilván jó egy ilyen "fejlesztés ".

#133
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts

a biztonsági berendezéseknél (pl fék, kormány), mintha lenne olyan előírás, hogy szükséges mechanikai kapcsolat a vezérlő és a vezérelt egység között (hogy egy elektronikai hiba miatt ne váljon "ékezhetetlenné/kormányozhatatlanná a jármű), nem? vagy rosszul emlékszem/tudom? 

ja passz de logikus lenne

ez csak egy feltett kérdsre adott rövid válasz volt, különösebb böncolgatás nélkül

én pl azon gondolkoztam hogy oké legyen működik a rendszer akár háromszoros túlbiztosítással, de mi van ha az ember szarik a rendszerre és nem töltögeti az akkut...akkor egyszer csak végét érezvén szép lassan betekeri a pofákat koppig és szevasz , onnan gyaloglás van háton biciklivel ? 


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#134
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,255 posts

valamilyen szinten gyakorlatilag ez már a jelen (Di2,AXS, pedelec beállítások) 

amúgy 2 vagy 3 éve a montis axs szettek bemutatóján mondták a SRAM-os mérnökök hogy készen van a villanyos fék, csak a bizalmatlansági faktort kell átütni a felhasználóknál.

 

a biztonsági berendezéseknél (pl fék, kormány), mintha lenne olyan előírás, hogy szükséges mechanikai kapcsolat a vezérlő és a vezérelt egység között (hogy egy elektronikai hiba miatt ne váljon "ékezhetetlenné/kormányozhatatlanná a jármű), nem? vagy rosszul emlékszem/tudom? 


Edited by Kisherceg, 2021. October 08. - 13:58.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#135
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts

Ja és ha állítani akarok valamit a bicón, majd a telefonnal kell ott is xarakodni.

 

valamilyen szinten gyakorlatilag ez már a jelen (Di2,AXS, pedelec beállítások) 

amúgy 2 vagy 3 éve a montis axs szettek bemutatóján mondták a SRAM-os mérnökök hogy készen van a villanyos fék, csak a bizalmatlansági faktort kell átütni a felhasználóknál.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#136
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts

Szin? méret?

Mindegy. M-es.


Marci

#137
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 548 posts

Villany fék után pedig, ösvény tartó automatika, automata távolság tartó, bunny hopp automatika:)
Végülis tekerni már nem fontos a bringát, elvisz a motorja is

Ja és ha állítani akarok valamit a bicón, majd a telefonnal kell ott is xarakodni.

És nem árt előző este ellenőrizni az aksikat is, hogy fel vannak e töltve, hogy másnap biztosan el tudjak menni "tekerni".



#138
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

Herr Sala! Wie viel kostet in der Schweiz ein Chameleon Kohlefaser Rahmen?

 

Szin? méret?


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#139
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 posts
Villany fék után pedig, ösvény tartó automatika, automata távolság tartó, bunny hopp automatika:)
Végülis tekerni már nem fontos a bringát, elvisz a motorja is 😀
  • Kisherceg and talpfa like this

#140
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts

Hónapok óta voltak pletykák, találgatások. Íme, itt van: https://www.pinkbike...-attendant.html

 

tetzsik, kár hogy sose szoktam piszkálni a teló lock funkciót. de a tagnál jó ha nem kell lenyúlkálni

 

SC Chameleon(és tsai) asszem sose fogok megbarotkozni a műfajjal (de tulképp ez a ficsőr a jános hegyen már 15 éve is megvolt, polar-x váz negy telóval etc smile.png)

 

ps : kiváncsi vagyok a villanyfékkel mikor fognak kiállni ...


Edited by Bikertigger, 2021. October 07. - 17:17.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való