Biztos az kell hogy kijöjjön belőle hogy a nemlogikusabb jobb. De ez így kb. semmit nem mond. Milyen körülmények között, kinek? Már alapból nem lehet ugyanaz pl. a geo mert mások a kerékméretek. Elvileg (ceteris paribus) a 27,5 komfortosabb a 26-nál, kivéve ha a komfortos alatt pl. a kanyarodást, vagy levegőben whip-et, vagy gyorsulást érted stb. Elvileg a 2 bar komfortosabb a 3-nál, kivéve tüköraszfalton, ahol nagyobb a gurulási ellenállása. Ha mondjuk ugyanaz lenne a profil. Meg a felni szélessége. Meg sok minden más tényező. Elvileg a karbonnak kényelmesebbnek kellene lennie, kivéve ha valami szar tervezés/gyártás, vagy geo/méret/stb. aminél mindegy milyen anyagot használsz mert jobb nem lehet mint egy rendesen megtervezett váz. De mégis lehet bizonyos körülmények között (pl. csak egy hillclimb-ra használod az egyébként túl alacsony fejcsövet). Szóval ez így semmit nem mond ha nem ismered jól a bringákat (mindegyik lehet szélsőségesen jó is rossz is, alapelvektől függetlenül) és a személyt aki használja és pontosan tudod hogy mire.
meg az útvonalon található 83 esztendőnél fiatalabb kocsányos tölgyek (Quercus robur) évgyűrűinek és átlagos magasságuk szorzatának köbgyökétől is.
rajtad kívül mind a 7 aktív fórumozó értette miről van szó. de ha kb 8at visszaolvasol, volt egy olyan sommás kijelentés, hogy a karbonváz mindig komfortosabb mint az alu - s nem a vázgeometriából adódóan a bringán elfoglalható testhelyzetről beszélünk, hanem a rezgéselnyelésről - .
a tesztalany természetesen én voltam.
és igen a sup a sokkal kényelmesebb.