Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
11928 hozzászólás a témában

#781
Gianni

Gianni

    újonc

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Előttem van a német Tour magazin legújabb száma, ebben ilyen 5000-10000 euró közötti kimondottan sportos csúcsgépeket tesztelnek, és ezeknek van 1.42-1.47 közötti stack/reach aránya. Az agresszív aero versenymodellek pedig olyan 1.38-1.40 között. 

 

A komfort outik azok bőven az 1.5-1.6 tartományban mozognak, de ezek csak elméleti értékek, a stucnival rengeteget lehet változtatni.


Gianni módosította - 2016. március 04. - 12:12

  • Vejne kedveli ezt

#782
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Azt hittem, az 1.45-1.5 közti is komfortosabbnak számít a klasszikus "seggazégbe" outihoz képest. Mondjuk nálam megtévesztő, mert nagyon hosszú karjaim vannak, és a saját beállításaimmal a gépjeim inkább komfortosak, mint sportosak (igen, kipróbáltam, tudnám alacsonyabb kormánybeállítással is használni őket, DE nincs értelme. Nekem így nagyon kényelmes, abszolút nem kell belehajolnom, és még a könyökömet is laza félig hajlított helyzetben tudom tartani)

 

Bocsi, ha félreérthető voltam, csak számomra ez az 1.45-1.5 közti tűnt a "sweetspotnak", főleg, hogy néhány váznál láttam 1.38 körüli értékeket is.. (már ránézve megfájdult a nyakam)


  • Gianni kedveli ezt

#783
Gianni

Gianni

    újonc

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

 

A kolléga komfort outit keres, nem hasalós versenygépet. A komfort outik jellemzője pont az 1.55-ös stack/reach arány. Pont az a lényege az Endurace-nek is, hogy nem kell egy ronda felfelé álló trekking stucnit belebarkácsolni 3cm spacerrel, hogy egy hobbistának kényelmes legyen. Amúgy a hasalós póznak olyan 40-es tempó felett van értelme, az Endu gépeket pedig arra találták ki, hogy kényelmesen le lehessen tekerni 150-250KM-t , sportos tempóban (30-35-ös átlag), erre tökéletesen alkalmasok.

 

(Azt csak zárójelben írom, hogy magyar amatőr mezőnyben is simán benne lehet lenni a felső 1/3-ban, akár ezzel az Endurace-el is, nem azon fog múlni, max belemegy egy -17 fokos stucni, és kész az 1.45 alatti valós stack/reach arány)

 

A Cannondale Caad10 mindenben gyengébb amúgy a Canyon-nál és a Rose-nál is, felszereltségben, vázminőségben, és kerékszettben is, plusz sokkal kényelmetlenebb. 


Gianni módosította - 2016. március 04. - 11:18

  • Vejne kedveli ezt

#784
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Tesztet pl. itt találsz, alul a listában össze lehet hasonlítani a többi belépő kategóriás modellel, 1000 euró körül. A pontszám minél alacsonyabb, annál jobb. A Rose-t is nagyon ajánlom, de ott picit sportosabb a pozíció.

 

http://www.tour-maga...-60/a34933.html

https://www.rosebike...2768/aid:852770

megemlíteném a radont is, de az már tényleg országúti geometria.

 

Szerintem a Rose geometriája nagyon kiegyensúlyozott, a Canyoné már kicsit túlzás számomra. Vagy érdemes kifutó modellekre vadászgatni, CAAD10-es 105-tel pl. 350ezer körül megcsíphető.

 

https://www.evanscyc...d-bike-EV214031

 

A stack:reach arányokat célszerű összehasonlítani, 1.45-1.5 közt nagyon jó szerintem, mert mind sportosra, mind túrásra hangolható. 

 

A radon mellett szólna nálam a syntace cockpit: hibátlan és nagyon erős darabok, a kormány pedig kényelmes. Sajnos a Rose testreszabhatósága alsó árszegmensekben nem mindig érvényesíthető.

 

Mindenképp célszerű kompakt kormányt és hajtókart választani, bár ma kb. mindent azzal adnak el.

Plusz pont a 25mm-es gumi, 27.2-es nyeregcső és a szűk kiosztású, finom emelkedésű sor, lehetőleg nem 11t legkisebb lánckerékkel.


Vejne módosította - 2016. március 03. - 11:55


#785
Gianni

Gianni

    újonc

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Kellemes darab, köszönöm a tanácsot!

Beveszem a befutók közé!

 

Tesztet pl. itt találsz, alul a listában össze lehet hasonlítani a többi belépő kategóriás modellel, 1000 euró körül. A pontszám minél alacsonyabb, annál jobb. A Rose-t is nagyon ajánlom, de ott picit sportosabb a pozíció.

 

http://www.tour-maga...-60/a34933.html

https://www.rosebike...2768/aid:852770


Gianni módosította - 2016. március 03. - 10:46

  • Vejne kedveli ezt

#786
palio

palio

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Jogos, nem voltam egyértelmű...

 

Igen, keresek outi és városi bringát is egyszerre.

 

Mert elegem van, hogy országúton nullával haladok a dög nehéz bringámmal, erre kell az outi; és elegem van abból is, hogy városban ősztől tavaszig folyton lánctisztítás-olajozás-lántisztítás-olajozás... megy, miközben a felnifékeim nullát fognak, ha vizesek. Kissé túlozva persze...

Ez volt az első tél, amit végig kerékpáron töltöttem (tudom nem volt igazi tél, de a nagyját kitapasztaltam), úgyhogy most adom el az autóm, teljesen átállva kerékpárra, így nem árt egy biztonságos, kevesebb karbantartást igénylő, strapabíró darab városban.

 

Az outi égetőbb, mert a meglévő járgányom a fent leírtak ellenére inkább alkalmas a városba, mint azon kívül, de előbb-utóbb egy városi bringát is be kell szerezzek, ezért rajta tartom a szemem ezen a fajtán is.

 

A városi gépeket csak azért linkeltem, hogy mi a véleményetek, kinek hogy tetszik, csak úgy hangos gondolkodásképpen. Itt kevesebb a kérdés, mert több a tapasztalatom. Tehát a városival kapcsolatos a szíjhajtás-agyváltó-tárcsafék igény.

 

Az outival kapcsolatban van több kérdésem, mert ebben szinte nulla a tapasztalatom.

S természetesen erre maradhat a láncos meghajtás, láncváltó, felnifék. :)

 

Most már érthető?

 

Egyébként a Scott is igen igényes darabnak tűnik, amit linkeltél...mármint városinak... :D

 

 

Döntsd már mit akarsz, lécci !

Kimondottan "városon kívülre" akarsz, erre belinkelsz 2 db totálisan városi, ingázós-bevásárlós gépet.

Vagy akarsz városi és városon kívüli bringát is venni, egyszerre ???

Szíjhajtás és tárcsafék nélkül még vidáman lehet országútizni amúgy.

Haveromnak ilyen van: http://www.scott-spo...-Speed-10-Bike/

Itt van szíjhajtás és tárcsafék. De ez kicsit több lesz, mit 1000 Euro.


palio módosította - 2016. március 03. - 09:25


#787
palio

palio

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Kellemes darab, köszönöm a tanácsot!

Beveszem a befutók közé!

 

Én mindenképpen rendes (komfort) outit ajánlok, az egyenes kormányossal szemben. Utóbbi inkább csak rövidtávra jó, a koskormány nagyon hasznos.

 

Ha kényelmes komfort outi kellene, akkor a Canyon Endurace jó választás. Kimondottan kényelmes a vázgeó, azaz nem hasalsz rajta. Egyéb tekintetben (kategóriájban) a felszereltség top, az összehasonlító teszteket magasan szokta nyerni. A legolcsóbb is bőven jó hobbira, árához képest kimondottan könnyű, full 4700-es 10-es Tiagrával, 850 Euró, 8.7kg. Karbon villa, és karbon nyeregcső szériatartozék.

 

https://www.canyon.c...ace-al-5-0.html



#788
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.693 hozzászólás

 

Hogy fitnesz vagy komfort outi legyen?

Szeptember óta agyalok rajta, hogy tavasszal milyen bringát vegyek. S a tavasz a kertek alatt.

Ugyanis 26-os montival "országútizok" évek óta, most már megérett a váltás.

Monitor előtt ülve a fitnesz tűnik ésszerűnek, kevésbé merész választásnak, váltásnak.

Igaz, csak városon kívülre keresek bringát.

A végén lehet, hogy komfort outi lesz belőle.

 

Esetleg ajánlhatnátok kényelmes outit kezdőnek 300k körül, vagy ez alatt!

 

Ez itt egy igen jó választás városi használatra mind a négy évszakra, nemigaz?

Vagy ITT Pro változatban.

Ez a zárt hajtáslánc ősztől tavaszig mindent megér!

Így a szíjhajtás hiánya annyira nem fájdalmas, csak a tárcsaféké...

Döntsd már mit akarsz, lécci !

Kimondottan "városon kívülre" akarsz, erre belinkelsz 2 db totálisan városi, ingázós-bevásárlós gépet.

Vagy akarsz városi és városon kívüli bringát is venni, egyszerre ???

Szíjhajtás és tárcsafék nélkül még vidáman lehet országútizni amúgy.

Haveromnak ilyen van: http://www.scott-spo...-Speed-10-Bike/

Itt van szíjhajtás és tárcsafék. De ez kicsit több lesz, mit 1000 Euro.


marton módosította - 2016. március 02. - 23:22

Marci

#789
Gianni

Gianni

    újonc

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Ja nekem is az a szimpatikusabb.

Hogy fitnesz vagy komfort outi legyen?

Szeptember óta agyalok rajta, hogy tavasszal milyen bringát vegyek. S a tavasz a kertek alatt.

Ugyanis 26-os montival "országútizok" évek óta, most már megérett a váltás.

Monitor előtt ülve a fitnesz tűnik ésszerűnek, kevésbé merész választásnak, váltásnak.

Igaz, csak városon kívülre keresek bringát.

A végén lehet, hogy komfort outi lesz belőle.

 

Esetleg ajánlhatnátok kényelmes outit kezdőnek 300k körül, vagy ez alatt!

 

Én mindenképpen rendes (komfort) outit ajánlok, az egyenes kormányossal szemben. Utóbbi inkább csak rövidtávra jó, a koskormány nagyon hasznos.

 

Ha kényelmes komfort outi kellene, akkor a Canyon Endurace jó választás. Kimondottan kényelmes a vázgeó, azaz nem hasalsz rajta. Egyéb tekintetben (kategóriájban) a felszereltség top, az összehasonlító teszteket magasan szokta nyerni. A legolcsóbb is bőven jó hobbira, árához képest kimondottan könnyű, full 4700-es 10-es Tiagrával, 850 Euró, 8.7kg. Karbon villa, és karbon nyeregcső szériatartozék.

 

https://www.canyon.c...ace-al-5-0.html


Gianni módosította - 2016. március 02. - 21:34


#790
palio

palio

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Ez itt egy igen jó választás városi használatra mind a négy évszakra, nemigaz?

Vagy ITT Pro változatban.

Ez a zárt hajtáslánc ősztől tavaszig mindent megér!

Így a szíjhajtás hiánya annyira nem fájdalmas, csak a tárcsaféké...



#791
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Jó bringa is, jó áron, de szvsz egy 140 mm stucni kelleni fog az egyenes kormány miatt

#792
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 436 hozzászólás

Sziasztok! 

 

Városba keresek SS bringát, ezen akadt meg a szemem: 

 

http://apro.bikemag....do-l325752.html

 

Hozzáértők tudnák véleményezni? 

A mérete elvileg jó (189 cm vagyok), az áttétel nekem nagyon combosnak tűnik. 

 

Ár/érték arányban mit gondoltok róla? 

Köszönöm, 

Schlosser 

Technikailag nem értek hozzá annyira, mint Vejne szaktárs, de ez a bringa SZÉP.


  • Vejne kedveli ezt

#793
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Az áttét jó 40/45 körül síkra, amúgy 42 es tányér kell rá, és kész.

Baszott nagy váz, magasnak. Én 187 cm vagyok kb 91 cm belső labhosszal, de megszedultem a látványtol.

Celestialis.

Vejne módosította - 2016. február 26. - 10:48


#794
Schlosser

Schlosser

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Sziasztok! 

 

Városba keresek SS bringát, ezen akadt meg a szemem: 

 

http://apro.bikemag....do-l325752.html

 

Hozzáértők tudnák véleményezni? 

A mérete elvileg jó (189 cm vagyok), az áttétel nekem nagyon combosnak tűnik. 

 

Ár/érték arányban mit gondoltok róla? 

Köszönöm, 

Schlosser 



#795
palio

palio

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Ja nekem is az a szimpatikusabb.

Hogy fitnesz vagy komfort outi legyen?

Szeptember óta agyalok rajta, hogy tavasszal milyen bringát vegyek. S a tavasz a kertek alatt.

Ugyanis 26-os montival "országútizok" évek óta, most már megérett a váltás.

Monitor előtt ülve a fitnesz tűnik ésszerűnek, kevésbé merész választásnak, váltásnak.

Igaz, csak városon kívülre keresek bringát.

A végén lehet, hogy komfort outi lesz belőle.

 

Esetleg ajánlhatnátok kényelmes outit kezdőnek 300k körül, vagy ez alatt!



#796
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

Mi a véleményetek a 2 csomagról?

 

http://bringaland.hu...020-detail.html

 

http://www.bikefun.h...matt-fekete-kek

 

Melyiket választanátok a kettő közül? (300k a felső keretem biztonsági tényezővel együtt.)

ha mindenképp fitnesz bicaj én a meridát venném, és 2 számmal legalább nagyobbat mint országútiból.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#797
palio

palio

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Mi a véleményetek a 2 csomagról?

 

http://bringaland.hu...020-detail.html

 

http://www.bikefun.h...matt-fekete-kek

 

Melyiket választanátok a kettő közül? (300k a felső keretem biztonsági tényezővel együtt.)



#798
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.241 hozzászólás

annyit még szőrszálhasítanék, hogy a cube rejtett bovdenezését legfeljebb nézni öröm, míg a ktm-nél a drop-in fejcsapágyat nem tudom pozitívumként értékelni... 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#799
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

szvsz a teló,  (ha nam akarsz utólag mókolni, tuningolgatni) és a fejcső, már eldönti a kérdést az osztrák(matrica) javára.


Bikertigger módosította - 2016. január 31. - 21:06

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#800
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Sziasztok egy kis segítség kellene. A fent nevezett két kerékpárt néztem ki magamnak, de még nem tudtam dönteni hogy melyiket vegyem:

 

Cube Acid 27 2016-os 18"

http://www.cube.eu/p...ashyellow-2016/

 

vagy

 

KTM Ultra 1964 LTD 27 2016-os 17"

http://www.ktm-bikes...fcf77c3999e74a8

 

Ami miatt a KTM tetszik:

a KTM nél hosszabb a láncvilla 435mm ami miatt kényelmeseb, rugalmasabb a Cube Acidnál, ahol a nagyobb váz ellenére is csak 427mm. Valamint a KTM csak 17" így a nyereg vázcső is rövidebb 43cm vs 45 cm így a nyeregcső hosszabban áll ki a vázból ami miatt megint csak kényelmesebb a KTM. egyébként a két váz között más érdemi méretbeli eltérés nem nagyon van. A KTM-nél már tapered az első teleszkóp, és az első váltó felfogatás Side swing-es.

 

Ami miatt a Cube tetszik:

Jobb fékek, jobb minőségű agyak ha jól nézem, és az ár. A Cube Acid-ot 260000ft-ért tudnám megvenni a KTM Ultrát meg 340000ft-ért.

 

Mi a véleményetek a két bringáról melyik a jobb vétel? Megéri a KTM azt a plusz 80000ft-ot?

 

A Dunakanyarban használnám 50 százalék aszfalt, 15 százalék nagyon rossz minőségű aszfalt, és 35 százalékban földutakon terepen ösvényeken.

Jelenleg egy Cube Acid 27 2014 et használok már két éve különösebb gondom nem volt vele azon kívül hogy a hátsó fele számomra nagyon merev, ennél a láncvilla hossz még csak 420mm. Az idei Cube montiknál már csak az LTD modelektöl felfele kapták ezt a sportosabb felépítést a bringák.Az idei Acid is egy kicsit kényelmesebb geometriát kapott.

Érdemi eltérés még a két váz között, a KTM háromszor húzott csövekből készült, a Cube nem, a váz kényelmét ez inkább befolyásolja mint a lánc villa hossza, tapered is a KTM, mint írtad,  ami a fejcső merevségét növeli, ettől jobb a kormányzás. Nem elhanyagolható tény a Cube egy 30mm becsúszójú Manitout ami úgy tűnik egy OEM  villát kapott, a KTM egy 32mm-es Rock-Shox Recon goldot, ami már egy normális villa.