Tigger: viszont ha megnézed, hogy pár éve mi volt az olcsó karbon, és most mi, akkor látod, hogy óriási ugrás van minőségben. Alig drágább pl. egy Cayo 7.0-ás, mint valami útegrás alugép, és a váza hihetetlen jó (kiló alatti, kb. 360 grammos vellával. pár éve azok az adatok még a legdrágább krabonvázakra voltak jellemzőek)
Egyre olcsóbbak a decens karbonvázak, és egyre több gyártó kínál jó vázakat alap szettekkel. A helyi boltban egy szerelő szerint ez teljesen korrekt, hisz' nem a szettel bringázol, a váz fontosabb. És bizonyos árszint alatt nem igazán van korreláció a szett és váz minősége közt. Kapsz fulltegrás ksyrium elite-s batáralut, vagy az árában pillekarbont tiagrával, aksiummal. Utóbbi jobb választás, mert egy full ultegra szett kb. 500 euróért már beszerezhető 2-3száz km használattal (fritzeknél belefutsz olyanba is, hogy Hans hazateker a boltból az új sárkánnyal, és otthon az első dolga lebontani az ultegra szettet, s egyből feltolni apróba 500 euró körül)
Továbbra is fenntartom, amit huszonhétszer leírtam idén:
váz
kerékszett
kiegészítők
szett
a hierarchia. Lehet üregelt karbon hajtókarod kerámia bevonatos tányérokkal és kerámiacsapágyakkal, ha pl. idióta szar hajlítású kormányod és kínpad nyerged van, vagy urambocsá', rossz vázad..
Lehet karbon fékváltókarod szétlyuggatott fékkarral és golyóscsapágyas mechanikával, ha a vázad el--ott geometriájú és kényelmetlenül szétrázza a fejed.
Váz. Köré lehet bringát építeni.