Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Bringa kövéreknek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
263 hozzászólás a témában

#161
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
aha melóba vok és it nincs net na meg január végén elfüstölt a gép igy otthon ís csak ez van és marad is egy darabig mert pc-re most nincs lóvé:( mert a bringa az elsö bár mostmár ez a forum is hiányozna de hála égnek van o mini még ha fapados és néha xarakszik is:)

#162
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Opera mini? Mobilról nyomod?


A sebesség mindent megold.

 


#163
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
nna a kona az van és tényleg csak ajálani tom egy haver azt nyúz bö másfél éve és kutya baja pedig közel egy suly csoport vagyunk. a nagy méretü csukákkal meg az a gáz mindig kevés jöm az országba és addig kell lecsapni mig a forgnál van me utánna hivogathatom a boltokat:( ja meg asszem a gepidanak is van egy ,,dagi bringája''de ez nem tuti meg lehet az trecko majd utána járok ha nem felejtem el:)

#164
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
francba nem tok törölni elegem van az opera miniböl bocs

#165
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A cipõk nem hiszem hogy elfogynak, nincs más akinek ekkora lába lenne és bringázik.
Kona Hoss, az való nehezeknek és szerintem van itthon.


A sebesség mindent megold.

 


#166
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
hát ez az én is ettöl félek ezért is érdekelne hogy bluntside2 mit válaszol a kérdéseimre (hogy levegöse az már nem aktuálís:D) na mindegy még ugyis van idöm mert elöbb spd cipellöt kell vennem mig ki nem fogy a nagy méret:( unom már ezt ha nehebb nagyobb vagy az álítólagos átlagnál ugy kell vadásznod mindenre pl az országban tuti alig van kimodottan sulyos fazonoknak szánt bringa pedig töb gyár palletáján szerepel

#167
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Esélyed sincs arra, hogy 140kghoz jó legyen a gyári rugó, lesz vagy 35-40% a beülés.


A sebesség mindent megold.

 


#168
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
köszi az aproban már én is kiszurtam:D gondoltam lecsapok rá de elöbb kiprobálom simán nem akarok most polcra vásárolni porosodik már ot ugy is minden kacat:) meg valórszinü nem is kell hisz rajtad kívül már többen mondták hogy alapban is tökjó a Torának ugy látszik nem számit a suly:D

#169
mizie

mizie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 813 hozzászólás

helo mostaztán elárasztalak kérdéssel:D 1 a tora 318 u-turn ez ügye rugo olaly vagy levegös? 2 nem ül be nagyon alapbol a suly miat,nem bolint tul nagyot fékezéskor, nem ütfel?3 ha rugos (én ugy emlékszem az bár mostanában anyi telot néztem melyik lenne jo hogy aztse tudom ki kivel van)
rakattál-e bele erösebbet vagy gyárival nyomod na szoval lete tuningolva? hú aszem hirtelen ennyi elég lessz mert még rossz néven veszed a sok kérdezösködést:)


nekem is ilyen van és én 100+ kilóval nagyon jól megvagyok vele (bestbuy sztem)
de ha veszel és nem jön be a rugó akkor veszel bele keményet
(épp az aprón árul vki...)

#170
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
helo mostaztán elárasztalak kérdéssel:D 1 a tora 318 u-turn ez ügye rugo olaly vagy levegös? 2 nem ül be nagyon alapbol a suly miat,nem bolint tul nagyot fékezéskor, nem ütfel?3 ha rugos (én ugy emlékszem az bár mostanában anyi telot néztem melyik lenne jo hogy aztse tudom ki kivel van)
rakattál-e bele erösebbet vagy gyárival nyomod na szoval lete tuningolva? hú aszem hirtelen ennyi elég lessz mert még rossz néven veszed a sok kérdezösködést:)

#171
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Nehezebbnek meg miért lenne velük közlekedni? Gyorsabbak (minden sebességrekordot ilyennel tartanak), mivel nem kell a fejedet hátrafeszíteni, így könnyebb velük elõre nézni (például a magasan lévõ lámpákra), a trike-okkal simán állsz a lámpáknál és kis sebesség esetén sem csalinkázol.

Ehh, azért csodálkoznék ha egy reku ugyanolyan jól fordulna, ill. ugyanolyan jól gyorsulna 0-ról mint egy bicó. (Persze, alacsonyabb, lehet h nagy tempónál jól fordul, de mernél az Andrássyn a sávok között cikázni vele?) Városban nem tûnnek értelmes megoldásnak. Ha 30km-es városon kívül szakaszon járnék iskolába/munkába, komolyan elgondolkoznék egy fekvõbicón, de normál esetben nem.

#172
bluntside2

bluntside2

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Sziasztok!
Magamról: cca.140 kg, 195 cm

A tapasztalataimról bringák terén: elsõ gépen egy teljesen alapfelszereltségû (noname) Magellan Hydra(akkora áron 45k) volt, amit azzal a céllal szereztem be hogy megismerjem a tekerés titkait. A gép 1 évig volt nálam, azalatt a középrész jelzett hibát, ami emelkedõn történõ tekeréskor erõteljes kattogásként jelentkezett. Ezen kívül a kerekekben keletkezett enyhe nyolcas, ami a gyári, silány minõségû felniknek tudható be. A bringát szigorúan aszfalton használtam, városi közlekedésre, ugribugri kizárva. Mindkét meghibásodást a nagy súlyból adód terhelésnek tudtam be.

A második gépem (jelenlegi) egy Giant Rincon 21" alapgépként kezdte (ára 110k) és a korábbi tapasztalatokból okulva sorban lecseréltem az alkatrészeket a következõ konfigra:
- hátul Ditch Witch Vfékes felni
- elöl Sun felni (V)
- Zoggie agyak
- 2mmes DT küllõk
- Alivio hátul, Acera elöl (gyári cucc, cserére vár)
- 400mm-es nyeregcsõ
- széles Lookin zselés trekking nyereg a nagy valagam alá :)
- cserélhetõ imbuszfogas platformpedál ipari csapágyazással (márka nem jut eszembe)
- középrész, hajtókar elsõ/hátsó sorok gyáriak (lásd késõbb)
- RS Tora 318 U-turn villa
- Deore fékek piros pofákkal és fékmerevítõvel
- slick gumik 7 baron
A fenti változtatásokkal egy elég teherbíró gépet sikerült összehoznom. Elõdjéhez hasonlóan ezt is csak városban használom. A középrésszel volt már gondom, egy padkára menet felfelé egyszerûen kettétört és a bal hajtókar ki is esett, de garanciával cserélve lett, sajnos az újjal is van már gond, hangosan szokott kattogni (sztem ugyanolyanra cserélték). Jelenleg ez a gép egyetlen gyenge pontja, cserélni is fogom amint lesz cash.

A fékekre visszatérve: sztem ha egy jó mûködõ V-rendszer van a gépen, az feleslegessé teszi a tárcsákat. Kivéve extrém, versenyszerû felhasználás esetén. Én a fenti rendszerrel simán satuzok, ha kell. De ha vki mindenáron tárcsát akar annak bõven elég csak elõre tennie, fékezéskor úgyis a fékerõ 80%-a elöl jelentkezik.

Összegzés: nagydarab riderek alá minõség (ami nem jelenti automatikusan a legdrágábbat) kell, és gondosan kiválogatott alkatrészek, valamint ésszel kell gurulni, tudni hol a határ.

#173
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
egyszer kiprobálnék egy ilyen fekvöbicot hosszútávon tuti jó lehet de én inkább maradok a régbevált formánál hiába no ezen nöttem fel. Amugy nekem az üléssel még soha nem volt komoly gondom(csak hogy szétestek alattam:D)söt a mostani kifejezetten jo vmi BBB ergonomi vmi pontossan nem tom de szép könyü kényelmes.Inkább a karom fárad ugy 30-50kilcsi után már elégkomolyan de én azért se emelem feljebb a kormányt igy szeretem görnyedve:D

#174
N_Vitya

N_Vitya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás
Balu1: Ha annyira hiányzik a hátsó rugózás, ajánlanám a rugós nyeregcsövet. Én személyesen nem használtam, de az ismerõseim dícsérik.

#175
N_Vitya

N_Vitya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás
Sajnos a videót nem sikerült megnéznem, mivel a windowsom már viccelõdik, de betettem kedvenceónek. Amit írtam, az kb arányos azzal, amennyi ilyet láttam: 1 ;)
Bevállalom tudatlanságom.

#176
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás
Közben megnéztem, és például az amerikai RANS-nak van 150 kg-os teherbírásra tervezett megerõsített fekvõbringája (Formula HD), de a Steintrikes is gyárt nagyobb falvastagságú vázzal hasonlóan túlsúlyos bringások számára trike-ot.
Egyébként a normál kivitelek is jók 100-120 kg-ig gyártótól és típustól függõen.

#177
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

És közlekedni is sokkal nehezebb és veszélyesebb velük.

Hát akkor én nagyon ügyes és bátor vagyok, mert fekvõvel közlekedek! És van még pár ilyen, például a fiam is!
Amire Te gondolsz valószínûleg, azok az alacsony építésû versenymodellek, a lowracerek. Azok tényleg nem igazán valók a közutakra, fõleg nem városi közlekedésre.
Viszont a magasabb versenymodellek, a highracerek, és fõleg az egyéb "normál' felhasználásra szánt rekuk nem veszélyesek. Jól, sõt a hagyományos bringáknál is jobban észrevehetõek a forgalom többi szereplõje részérõl, hiszen a fejmagasság legalább az autósokéval egyezik meg, ugyanakkor feltünõbbek is szokatlanságuk miatt.
A háromkerekûek persze az alacsonyabbak közé sorolhatóak, de az elõbb az erdõ meghódításáról volt szó, arra ajánlottam a videóban látható trike-ot. Egyébként egy magas zászlóval ezek is jól láthatóak.
Mivel a rekumbenseknél egy ütközéskor nem fogsz átrepülni a kormány felett, így a sérülés veszélye is kisebb.
Nehezebbnek meg miért lenne velük közlekedni? Gyorsabbak (minden sebességrekordot ilyennel tartanak), mivel nem kell a fejedet hátrafeszíteni, így könnyebb velük elõre nézni (például a magasan lévõ lámpákra), a trike-okkal simán állsz a lámpáknál és kis sebesség esetén sem csalinkázol.
És azoknak, akik túlsúlyosak, vagy ritkábban használják a bringájukat (ezért minden használat után fáj például a fenekük), azoknak pedig különösen ajánlható egy fekvõbringa vagy fekvõtringa a hihetetlen kényelmességük miatt.

#178
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
És közlekedni is sokkal nehezebb és veszélyesebb velük.


A sebesség mindent megold.

 


#179
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

Ja, csak sajnos ezekkel elég nehezen lehet meghódítani az erdõt...

Hát ebben azért részben tévedsz! Persze nem minden típus alkalmas rá, de van olyan, amelyik a legdurvább terepek kivételével igen. Ajánlom megnézni a következõ kisfilmet:

http://www.hase-bike...0&Playertyp=med

Én is voltam már ilyennel erdei úton, és nagy buli. Mondjuk például nem fordul elõ vele, hogy gond esetén átrepülsz a kormány felett! :) Az tény, - ha ez szempont -hogy átugrani nem lehet vele például egy kidõlt fatörzset.

#180
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Mennyibe is kerülnek???..... Na látod.:confused: