Jelentkezz be Regisztrálj
Bringa kövéreknek
#161
Írta 2007. február 14. - 03:17
#162
Írta 2007. február 14. - 02:58
#163
Írta 2007. február 14. - 02:23
#164
Írta 2007. február 14. - 02:21
#165
Írta 2007. február 14. - 02:07
Kona Hoss, az való nehezeknek és szerintem van itthon.
A sebesség mindent megold.
#166
Írta 2007. február 14. - 01:54
#167
Írta 2007. február 14. - 01:39
A sebesség mindent megold.
#168
Írta 2007. február 14. - 01:28
#169
Írta 2007. február 13. - 22:30
helo mostaztán elárasztalak kérdéssel:D 1 a tora 318 u-turn ez ügye rugo olaly vagy levegös? 2 nem ül be nagyon alapbol a suly miat,nem bolint tul nagyot fékezéskor, nem ütfel?3 ha rugos (én ugy emlékszem az bár mostanában anyi telot néztem melyik lenne jo hogy aztse tudom ki kivel van)
rakattál-e bele erösebbet vagy gyárival nyomod na szoval lete tuningolva? hú aszem hirtelen ennyi elég lessz mert még rossz néven veszed a sok kérdezösködést:)
nekem is ilyen van és én 100+ kilóval nagyon jól megvagyok vele (bestbuy sztem)
de ha veszel és nem jön be a rugó akkor veszel bele keményet
(épp az aprón árul vki...)
#170
Írta 2007. február 13. - 21:15
rakattál-e bele erösebbet vagy gyárival nyomod na szoval lete tuningolva? hú aszem hirtelen ennyi elég lessz mert még rossz néven veszed a sok kérdezösködést:)
#171
Írta 2007. február 13. - 17:21
Ehh, azért csodálkoznék ha egy reku ugyanolyan jól fordulna, ill. ugyanolyan jól gyorsulna 0-ról mint egy bicó. (Persze, alacsonyabb, lehet h nagy tempónál jól fordul, de mernél az Andrássyn a sávok között cikázni vele?) Városban nem tûnnek értelmes megoldásnak. Ha 30km-es városon kívül szakaszon járnék iskolába/munkába, komolyan elgondolkoznék egy fekvõbicón, de normál esetben nem.Nehezebbnek meg miért lenne velük közlekedni? Gyorsabbak (minden sebességrekordot ilyennel tartanak), mivel nem kell a fejedet hátrafeszíteni, így könnyebb velük elõre nézni (például a magasan lévõ lámpákra), a trike-okkal simán állsz a lámpáknál és kis sebesség esetén sem csalinkázol.
#172
Írta 2007. február 13. - 17:05
Magamról: cca.140 kg, 195 cm
A tapasztalataimról bringák terén: elsõ gépen egy teljesen alapfelszereltségû (noname) Magellan Hydra(akkora áron 45k) volt, amit azzal a céllal szereztem be hogy megismerjem a tekerés titkait. A gép 1 évig volt nálam, azalatt a középrész jelzett hibát, ami emelkedõn történõ tekeréskor erõteljes kattogásként jelentkezett. Ezen kívül a kerekekben keletkezett enyhe nyolcas, ami a gyári, silány minõségû felniknek tudható be. A bringát szigorúan aszfalton használtam, városi közlekedésre, ugribugri kizárva. Mindkét meghibásodást a nagy súlyból adód terhelésnek tudtam be.
A második gépem (jelenlegi) egy Giant Rincon 21" alapgépként kezdte (ára 110k) és a korábbi tapasztalatokból okulva sorban lecseréltem az alkatrészeket a következõ konfigra:
- hátul Ditch Witch Vfékes felni
- elöl Sun felni (V)
- Zoggie agyak
- 2mmes DT küllõk
- Alivio hátul, Acera elöl (gyári cucc, cserére vár)
- 400mm-es nyeregcsõ
- széles Lookin zselés trekking nyereg a nagy valagam alá
- cserélhetõ imbuszfogas platformpedál ipari csapágyazással (márka nem jut eszembe)
- középrész, hajtókar elsõ/hátsó sorok gyáriak (lásd késõbb)
- RS Tora 318 U-turn villa
- Deore fékek piros pofákkal és fékmerevítõvel
- slick gumik 7 baron
A fenti változtatásokkal egy elég teherbíró gépet sikerült összehoznom. Elõdjéhez hasonlóan ezt is csak városban használom. A középrésszel volt már gondom, egy padkára menet felfelé egyszerûen kettétört és a bal hajtókar ki is esett, de garanciával cserélve lett, sajnos az újjal is van már gond, hangosan szokott kattogni (sztem ugyanolyanra cserélték). Jelenleg ez a gép egyetlen gyenge pontja, cserélni is fogom amint lesz cash.
A fékekre visszatérve: sztem ha egy jó mûködõ V-rendszer van a gépen, az feleslegessé teszi a tárcsákat. Kivéve extrém, versenyszerû felhasználás esetén. Én a fenti rendszerrel simán satuzok, ha kell. De ha vki mindenáron tárcsát akar annak bõven elég csak elõre tennie, fékezéskor úgyis a fékerõ 80%-a elöl jelentkezik.
Összegzés: nagydarab riderek alá minõség (ami nem jelenti automatikusan a legdrágábbat) kell, és gondosan kiválogatott alkatrészek, valamint ésszel kell gurulni, tudni hol a határ.
#173
Írta 2007. január 29. - 23:48
#174
Írta 2007. január 29. - 00:53
#175
Írta 2007. január 28. - 23:51
Bevállalom tudatlanságom.
#176
Írta 2007. január 28. - 13:43
Egyébként a normál kivitelek is jók 100-120 kg-ig gyártótól és típustól függõen.
#177
Írta 2007. január 28. - 11:55
Hát akkor én nagyon ügyes és bátor vagyok, mert fekvõvel közlekedek! És van még pár ilyen, például a fiam is!És közlekedni is sokkal nehezebb és veszélyesebb velük.
Amire Te gondolsz valószínûleg, azok az alacsony építésû versenymodellek, a lowracerek. Azok tényleg nem igazán valók a közutakra, fõleg nem városi közlekedésre.
Viszont a magasabb versenymodellek, a highracerek, és fõleg az egyéb "normál' felhasználásra szánt rekuk nem veszélyesek. Jól, sõt a hagyományos bringáknál is jobban észrevehetõek a forgalom többi szereplõje részérõl, hiszen a fejmagasság legalább az autósokéval egyezik meg, ugyanakkor feltünõbbek is szokatlanságuk miatt.
A háromkerekûek persze az alacsonyabbak közé sorolhatóak, de az elõbb az erdõ meghódításáról volt szó, arra ajánlottam a videóban látható trike-ot. Egyébként egy magas zászlóval ezek is jól láthatóak.
Mivel a rekumbenseknél egy ütközéskor nem fogsz átrepülni a kormány felett, így a sérülés veszélye is kisebb.
Nehezebbnek meg miért lenne velük közlekedni? Gyorsabbak (minden sebességrekordot ilyennel tartanak), mivel nem kell a fejedet hátrafeszíteni, így könnyebb velük elõre nézni (például a magasan lévõ lámpákra), a trike-okkal simán állsz a lámpáknál és kis sebesség esetén sem csalinkázol.
És azoknak, akik túlsúlyosak, vagy ritkábban használják a bringájukat (ezért minden használat után fáj például a fenekük), azoknak pedig különösen ajánlható egy fekvõbringa vagy fekvõtringa a hihetetlen kényelmességük miatt.
#178
Írta 2007. január 28. - 01:50
A sebesség mindent megold.
#179
Írta 2007. január 27. - 23:45
Hát ebben azért részben tévedsz! Persze nem minden típus alkalmas rá, de van olyan, amelyik a legdurvább terepek kivételével igen. Ajánlom megnézni a következõ kisfilmet:Ja, csak sajnos ezekkel elég nehezen lehet meghódítani az erdõt...
http://www.hase-bike...0&Playertyp=med
Én is voltam már ilyennel erdei úton, és nagy buli. Mondjuk például nem fordul elõ vele, hogy gond esetén átrepülsz a kormány felett! Az tény, - ha ez szempont -hogy átugrani nem lehet vele például egy kidõlt fatörzset.