Jelentkezz be Regisztrálj
Bringa kövéreknek
#141
Írta 2007. december 13. - 21:30
Én konkrétan erre a szettre gondoltam nem tudom mennyire felelne meg.
http://piacter.bikem...t=106424&cat=17
#142
Írta 2007. december 13. - 21:00
#143
Írta 2007. december 13. - 19:16
Szeretnék újból elkezdeni biciklizni testsúlycsökkentés céljából.
Jelenleg 110 kg vagyok van egy trek 6500 99-es évjáratú bike-om amit már fel kellene újítani (kerekek,fékek).A kerékpárt terepen szeretném használni.A noname V-fékeimet lehetõleg olajos tárcsára szeretném mert a fékhatás elég gagyi,és az se lenne nagy baj ha hóban és latyakban is lehetne használni.Ha
valaki tudna segíteni,hogy milyen alkatrészeket vegyek azt megköszönném!!
#144
Írta 2007. augusztus 29. - 12:22
erre reagáltam. én õszintén szólva nemigen nézem meg az alkatrészet súlyát., 2 okból..
1: 93-4 kg-mal nem tartom fontosnak, hogy Ritchey WCS kormányom legyen, inkább veszek egy nehezebbet, de erõsebbnek tûnõt..
2: amíg csak hobbiból maratonozok addig nem tartom fontosnak 9-10 kg körüli bringa építését, cél a minél erõsebb, tartósabb setup(persze az ésszerûség hatrárain belül)
tárcsa vs. v : kinek a pap, kinek a paplan... én hosszútávon jobban szeretem a tárcsát, de ha csak V-fékre lesz pénzem,akkor használok azt.. (nekem ad a tárcsa egy bizonyosfokú biztonságérzetet , ettõl fogva nem gyõzöl meg,hogy így meg úgy blokkol)
ja és nyugi nem Sidet fogok tárcsával használni... de sztem egy Reba szint bõven jólesz..
amúgy egyik bringás barátom hosszútávozik és õ sokáig Sidet használt V-fékkel( 73 kg) , nagyon is bizonytalannak érezte a Sidet.. azóta megvett egy használt Foxot és nem panaszkodik..
#145
Írta 2007. augusztus 29. - 11:23
ja , hogy aki bringázik annak mind 170-175 magasnak kell lennie meg 65-70 kg-nak.. értelek, logikus...
Ha belegondolsz, az. Kemény, de ez van. A 99 grammos kormányokat sem a mázsásoknak találták ki, meg az egész piac úgy mûködik, hogy a 70 kg körüliek vannak elõnyös helyzetben, már alkatrészélettartam szempontjából is. Mondom mindezt úgy, hogy voltam közel 100 kiló valamikor. Csoffadt is rendesen minden. Vagy mindent iszonyat túl kell méretezni, vagy fogyni. Azért figyelitek, ugye, hogy a "gyenge a V-fék" meg a "hajlik a SID" panaszokat általában nem 65 kilós emberkék írják be. Nyilván részben alkati kérdés is, részben meg életmódbeli - de tény, hogy bringában, technikailag, mindenképpen hendikeppel indul az, aki nem a gyártók cél-testsúlyába tartozik. Hogy egy durva tényt is mondjak - a legtöbb gumigyártó a gumikeverékét is a 70 kilóra optimalizálja, szóval valójában, más gumisûrûséget kelle használni a különbözõ súlycsoportoknak - egy konkrét példa - a sárgumik bütykei halál-instbilak lesznek 90 kiló felett, olyan oldalkihajlásuk lesz, hogy gyakorlatilag sík aszfalton elzakózol vele. Marketing szempontból persze az a legelõnyösebb, ha minnél nehezebb vagy, de minnél könnyebb a bringád.
Dante alattad most is lecsoffad minden. úgyhogy az nem mérvadó
nem találtam neki jobb topikot, újat meg nem akartam, de a fékesbe nem való
ez amit írsz igaz a legkönyebb alaktrészekrem de egy átlag jó minõségû cuccra már rég nem
a merevfarú bringám 10,4 kiló, simán bõvem elég erõs, semmi amortizáció nem volt rajta
s simán lehetne rajta még könnyíteni 40 dekát /crossmax xl heleytt st kerekek, magura lujza helyett marta sl, xt helyett xtr hmû, / és még akkor is bõségesem elég erõs lenne/ de minek ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#146
Írta 2007. április 23. - 22:43
#147
Írta 2007. április 16. - 11:49
Városban a reku.. háát ahhoz túl lapos, hogy biztosan észrevegyék.Hát, azt hiszem ha látom. Rekunál nem tudod rátenni a súlyod a pedálra és kész. Nem véletlen, hogy hegyre fel sem igazán mennek, gyorsulni sem igazán fognak, akármit bûvészkedsz. És városban az nagyon nem mindegy. Nahh, ez a duci topik szal hagyjuk.
Ha egy laposabb autónak nekimegy a magasab járgány mert "nem látta" /volt rá példa, én voltam a laposban. Mire hátul kocc, kiszáll és azt mondja.. bocs, azt hittem már kimentél" 'kössz..'/, ugyanez rekuval..
:brum::eek: ..különben jó lenne.
Álló (ülõbringán) egy "test"súlyos egyéniségnek a nyomása is súlyosabb, viszont a kevesbé súlyból nyomó könnyebb bringásoknál létrejöhet az edzõteremben tapasztalt hatás, hogy a pad már letörik a géprõl (már megéltem hasonlót, /de nem nálam tört le/:D) annyira nyomja az ürge a hátával.
Viszont ha valakinek nagyobb a test tömege azt úgyis megtanulta természetesen hordani az élet nagy edzõtermében, mivel bárhova is megy a súlyát viszi magával.
Bringán ezzel a helyzeti elõnnyel indít, hogy a súlyát természetesen viselõ lába könnyebben nyomja a pedált, a test felfelé nem emelkedik annyira mert ott a nagyobb tömeg.
Az is igaz, hogy emelkedõn már az egész ellene dolgozik mert oda mindenestõl fel kell menni.
A nyereg viszont nem árt ha nagyobb felületü és a párnásabb testtájakon támasztja alá a súlyt.
Az is fontos, hogy a nyereg középsõ része legyen mélyebb, ha lehet legyen lyukas,
így jobban megkíméli a "családi ékszereket", az atyai örökséget.
Magyarul nem izzad be vala a segged, és ha ott elõrébb lévõ testtáj túlmelegszik az is egészségtelen és nem törik össsze aminek nem kéne.
Szóval lyukas nyerget mindenkinek!
#148
Írta 2007. február 16. - 09:29
A gyorsulással nincs gond, sõt. Gondolj csak bele, hogy normál bringán a testsúlyod meg még maximum kb 30-40%-nyi erõt tudsz a pedálra kifejteni, ha a kormány révén még rásegítesz. Egy fekvõnél viszont az ülés háttámlájához támaszkodva akár a testsúlyod többszörösét is könnyen produkálhatod.
Hát, azt hiszem ha látom. Rekunál nem tudod rátenni a súlyod a pedálra és kész. Nem véletlen, hogy hegyre fel sem igazán mennek, gyorsulni sem igazán fognak, akármit bûvészkedsz. És városban az nagyon nem mindegy. Nahh, ez a duci topik szal hagyjuk.
#149
Írta 2007. február 16. - 00:35
Semmi gond, az idõ nekem dolgozik! A Te korodban még engem sem érdekelt a bringám kényelmessége....Én túlsúlyos vagyok, de meg sem fordult a fejemben, hogy átüljek egy ilyen rekura, hiába kényelmesebb számomra ezek nem igazi bringák. Bocs Murla.
Azért az érdekelne, hogy miért nem tartod õket igazi bringának? (Bár lehet, hogy ezt a rekus topikban kellene kérdeznem.)
#150
Írta 2007. február 16. - 00:27
A sebesség mindent megold.
#151
Írta 2007. február 16. - 00:17
Ehh, azért csodálkoznék ha egy reku ugyanolyan jól fordulna, ill. ugyanolyan jól gyorsulna 0-ról mint egy bicó. (Persze, alacsonyabb, lehet h nagy tempónál jól fordul, de mernél az Andrássyn a sávok között cikázni vele?) Városban nem tûnnek értelmes megoldásnak. Ha 30km-es városon kívül szakaszon járnék iskolába/munkába, komolyan elgondolkoznék egy fekvõbicón, de normál esetben nem.
A gyorsulással nincs gond, sõt. Gondolj csak bele, hogy normál bringán a testsúlyod meg még maximum kb 30-40%-nyi erõt tudsz a pedálra kifejteni, ha a kormány révén még rásegítesz. Egy fekvõnél viszont az ülés háttámlájához támaszkodva akár a testsúlyod többszörösét is könnyen produkálhatod. (Egy igazán túlsúlyos embernél persze nem lehet ugyanígy számolni, mivel az így elõálló igénybevételt nem biztos, hogy a bringa elviseli...) Ez tehát azt is jelenti, hogy akár jobb gyorsulást is el lehet érni a fekvõkkel.
Az Andrássyn valóban nem biztos, hogy veszélytelen vele cikázni, de a hagyományosokkal sem. A cél szerintem nem az, hogy az autók között merjünk cikázni, hanem hogy legyenek kerékpárutak mindenhol, melyeken nagyobb biztonságban lehet közlekedni.
Megjegyezném még, hogy a kanyarodás meg az esetleges karambol pedig veszélytelenebb az alacsonyabb súlypont miatt. Egy delta trike-kal pedig szinte önmaga körül megfordul az ember. Vannak egyébként tipikusan városi használatra szánt fekvõk.
Nem állítom persze azt, hogy a rekumbensek mindenkinek mindenre jobbak, mint egy normál bringa, de sok mindenre jobb, mint a megszokottak, csak nem ismerik az emberek. Ebben a topikban pedig azért javasoltam õket, mert a túlsúlyosoknak kifejezetten jobbak.
#152
Írta 2007. február 15. - 12:44
#153
Írta 2007. február 15. - 09:59
blunt lehet hüjét kérdezek de akkor most a te telod levegös? (mér gondoltam rugosnak ej lasan bele hüjülök a telo témába berágok marad merev villa:( ) na mert azt nem naon lehet tuningolni viszont a szimeringeket sajna a nagy nyomás miat sürübben kell cserélni viszont egy rugos olajos telóba berakatod a legbikább rugot és még az olajal is tudsz játszani
Igen, levegõs. Amúgy merevvilla nekem is szimpi, csak aluvázhoz az okosok szerint erõsen ajánlot a teló, a vázra ható erõk csillapítása miatt.
#154
Írta 2007. február 14. - 23:01
bár én azért magasabb psi-n használom... a kelleténél ne bólogasson nekem:D
amúgy az alap Torába asszem nagyobb nyomás is van megadva mint a Reconnál de nem 100%.
#155
Írta 2007. február 14. - 23:00
ja, és ha nekem elég a 110 psi bele, 140 alá se hiszem hogy kéne 200...mintha Tigger rebája is levegõs lenne és ahogy hallom mázsa körül vanõ is.
de ha tévedek majd kijavít..
800!!!:afro:
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#156
Írta 2007. február 14. - 22:59
#157
Írta 2007. február 14. - 22:58
blunt lehet hüjét kérdezek de akkor most a te telod levegös? (mér gondoltam rugosnak ej lasan bele hüjülök a telo témába berágok marad merev villa:( ) na mert azt nem naon lehet tuningolni viszont a szimeringeket sajna a nagy nyomás miat sürübben kell cserélni viszont egy rugos olajos telóba berakatod a legbikább rugot és még az olajal is tudsz játszani
mintha Tigger rebája is levegõs lenne és ahogy hallom mázsa körül vanõ is.
de ha tévedek majd kijavít..
800!!!:afro:
#158
Írta 2007. február 14. - 22:12
#159
Írta 2007. február 14. - 21:48
#160
Írta 2007. február 14. - 08:25
helo mostaztán elárasztalak kérdéssel:D 1 a tora 318 u-turn ez ügye rugo olaly vagy levegös? 2 nem ül be nagyon alapbol a suly miat,nem bolint tul nagyot fékezéskor, nem ütfel?3 ha rugos (én ugy emlékszem az bár mostanában anyi telot néztem melyik lenne jo hogy aztse tudom ki kivel van)
rakattál-e bele erösebbet vagy gyárival nyomod na szoval lete tuningolva? hú aszem hirtelen ennyi elég lessz mert még rossz néven veszed a sok kérdezösködést:)
Szia!
Kérdezz nyugodtan bármennyit, azért vagyunk itt hogy egymásnak segítsünk!
válasz No2.re: De. Beül. Elég sokat ráadásul az enyém nincs is maxra fújva (220 a max most 200 körül van). Nincs tuningolva mivel nem értek hozzá ( ha valaki ért, mondja el hogy kell pls). Viszont a beülés ellenére nem üt fel! Egy év alatt egyszer sem tudtam felütni pedig még rá is ültem majdnem a kormányra de úgy sem. Azonkívül a 32es becsúszóknak köszönhetõen piszok merev. Egyszer elbambultam és belegurultam egy út szélén lévõ elég mély kátyúba. Megállt bennem az ütõ, hogy most bukfenc lesz de a villa egy kényelmes szusszanással nyugtázta az orvtámadást és mentünk tovább. Szal 100%osan meg vagyok vele elégedve.
Üdv