Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Fox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2442 hozzászólás a témában

#1281
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Érdekes. Van ember, aki leszáll a kerójáról, összenyomja a villát, visszaül rá és leccgó? Elég hülye elgondolás :) Ha már van ilyen funkció, akkor menet közbeni használatnak kellene lennie a "natural usage"-nak, nem? (lásd pl.: Dt Swiss) :)

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1282
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

En megtalaltam a linket: "For safety reasons, it is recommended that travel adjustment be done while off the bike. If necessary, travel can be adjusted on-the-fly (be careful when using this "extreme" travel adjusting method), which can be handy right before a grueling climb or steep descent. " Nem teszi tonkre a villat, de nem is ajanlott.


nekem 2007-es rl volt, az visszaállt szépen menet közben is. aztán pont mikor eladtam akkor kezdett nem mûködni, (140-en maradt állandóra) de megcsinálták a faktorban szépen. pontosan rugóutat mondjuk sosem mértem, de szemre jó volt .
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1283
spooon

spooon

    vendég

  • fórumtag
  • 198 hozzászólás

Még régebben a leírásában olvastam (most nincs kedvem megkeresni a neten), hogy ha menet közben állítja valaki, az "extrem usage"-nak minõsül...

En megtalaltam a linket: "For safety reasons, it is recommended that travel adjustment be done while off the bike. If necessary, travel can be adjusted on-the-fly (be careful when using this "extreme" travel adjusting method), which can be handy right before a grueling climb or steep descent. " Nem teszi tonkre a villat, de nem is ajanlott.
Sp

#1284
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás

A kerdesem az lenne ha a nyeregben ulok akkor is vissza ad a rugoutbol a villa ha hosszabbra allitom a rugoutat? Ha nem ulok rajta akkor termeszetesen vissza tudom allitani a fent leirt fars ertekekre.


Ha a nyeregben ülsz, akkor aligha nyomja magát ki rendesen. :) Még régebben a leírásában olvastam (most nincs kedvem megkeresni a neten), hogy ha menet közben állítja valaki, az "extrem usage"-nak minõsül... Én úgy értelmezem, hogy lehet ugyan, de nem ajánlja a gyártó. Én CSAK álló helyzetben állítom és úgy, hogy tehermentesítem egy pillanatra a bicajt (egyik lábamat leteszem és arra teszem a testsúlyom), és szépen kinyomja magát. A rugóút csökkentésénél szintén így állítgatom. Ha csökkentem pl. 120-ról 100-ra, akkor egyszer-kétszer rá kell tehénkednem nekem is, ez szerintem a TALAS-nál így mûködhet, ez nem hiszem, hogy hiba.
A rugóutak ahogy idéztem is, lehet eltérés, maximum +/- 5 mm a gyártó szerint. Nekem is van eltérés minden állásban, csak nem ilyen 10mm, mint nálad. Az azért már elég sok. De a villa szétszedésével ezt lehet hangolni, hogy melyik állásban mennyi is legyen az annyi, a korábban linkelt címen egész jól leírják, hogyan. Egy szervíz szerintem ez alapján meg kellene, hogy tudja csinálni ezt a beállítást.

_____________________________________________
AM rlz


#1285
spooon

spooon

    vendég

  • fórumtag
  • 198 hozzászólás

Nekem volt már 2007-08-09- es Talasom és még egyiknél sem állt pont az elõírás szerint az út.(100-120-140) Az elsõ megálló (2009-es, még gyárilag összerakott Talasnál) 12,8 cm-n van, aztán 10,5. 2008-as Talas (szétszedve-összerakva) 13-11- en áll meg. Én ezt már így betudtam a talasoknak.
Az, hogy lassan jön vissza az nem jó dolog. A 2009-es kirúgja magát, de a 2008-as nekem is elég kedvetlenül jön ki.
A kb. 150-et mozgó telót nem értem. Hogy van az?
Ui: Ha rajta ülsz és úgy akarsz vissza hosszabb utat (vissza 120-ról 140-re, akkor természetesen nem fog a tekerentyû elfordításával visszaugrani, csak ha egy kicsit "egykerekezel".
Ha tekerés közben akarsz kevesebb utat akkor természetesen lenyomás után akad meg a teló az adott úton.
Nekem eddig még nem okozott túl nagy problémát az útállítások közötti difi. Vázgeometria kérdése is a dolog.


Koszi! En is ezt a valaszt kaptam a szervizben, hogy ezek tol-ig vannak es nem pont a katalogus ertekeket produkaljak. Nade miert nem lehet ugy osszepakolni ahogy egyszer mar volt?
Kimentem lemertem megint es b@sszamegeztem kicsit. Ma 140 helyett 150, 120 helyett 135 mm-ert viszont 100-ra allitva ismet 135-mm-ert mozog a villa.Teljes suyommal nyomtam megsem tudtam lentebb vinni. Ez problema volt akkor is amikor szerviz utan visszavittem. Most megint elojott. Bahhhh..
Nincs mas megint vissza vinni.... Mashol is szervizelnek fox telokat mint az Xfactor?
Koszonok minden konstruktiv hozzaszolast!

Itozs a 140 helyett 150 most a telom rugoutjanak a vege. A tekerentyu elforgatasakor nem is adta vissza 120-rol 140-re a teljes 20mm-ert de emlekeim szerint kb 10mm-ert igen. De ezek csak homalyos emlekek, nem figyeltem a villa minden szusszanasat :) Kerdesem az hogy neked enged e vmit vagy mindig vissza kell egykerekezned :)
Sp

#1286
Itózs

Itózs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.069 hozzászólás
Nekem volt már 2007-08-09- es Talasom és még egyiknél sem állt pont az elõírás szerint az út.(100-120-140) Az elsõ megálló (2009-es, még gyárilag összerakott Talasnál) 12,8 cm-n van, aztán 10,5. 2008-as Talas (szétszedve-összerakva) 13-11- en áll meg. Én ezt már így betudtam a talasoknak.
Az, hogy lassan jön vissza az nem jó dolog. A 2009-es kirúgja magát, de a 2008-as nekem is elég kedvetlenül jön ki.
A kb. 150-et mozgó telót nem értem. Hogy van az?
Ui: Ha rajta ülsz és úgy akarsz vissza hosszabb utat (vissza 120-ról 140-re, akkor természetesen nem fog a tekerentyû elfordításával visszaugrani, csak ha egy kicsit "egykerekezel".
Ha tekerés közben akarsz kevesebb utat akkor természetesen lenyomás után akad meg a teló az adott úton.
Nekem eddig még nem okozott túl nagy problémát az útállítások közötti difi. Vázgeometria kérdése is a dolog.

#1287
spooon

spooon

    vendég

  • fórumtag
  • 198 hozzászólás

2008-as TALAS villám van, igaz csak egy RL verzió. A rugóút növelésekor a villa a választott pozícióba kellene, hogy álljon szerintem – enyém így tesz, ha nem ülök a bicajon. Nem vagyok 100%-ig biztos benne (javítsatok, ha hülyeséget írnék), de az IFP chamberben (IFP kamrában) szerintem nem megfelelõ a nyomás, szervíz után elfelejtették felfújni. Vagy csak egyszerûen nem volt nekik hozzá speciális szelep. (De X-Factornál biztosan van ilyen... Ehhez külön alkatrész kell: TALAS IFP Charging Tool, FOX P/N: 803-00-127) A 2007-2008-as modelleknél alkalmazták ezt az IFP kamrát és ha jól tudom, ez felel az útállítás helyes mûködéséért. A 2009-es és újabb modelleknél ezt máshogy oldották már meg. 2007-2008-as TALAS II RLC szervízrõl és IFP chamberrõl bõvebben lásd itt: 32 mm TALAS II RLC
A rugóút pedig igenis, többé-kevésbé pontosan beállítható! (140, 120 or 100 mm of exact travel will not always be achieved. Please refer to the 32MM Fork User Specifications to view these tolerances.) A fenti linken szépen leírják és képekkel illusztrálva, hogy hogyan. (De otthon nem állnék neki, az biztos...)
Feltöltött kép

A lock-out kar kapcsán keresd ezt a részt a leírásban: "To install the RLC Topcap:". Lehet, hogy ott a válasz, miért viselkedik furcsán, úgy nézem, van egy-két hasznos tipp és lehet, hogy nem tartották be mind...

A felháborodásod szerintem megalapozott és jogos.


Koszi a kimerito valaszt! A kerdesem az lenne ha a nyeregben ulok akkor is vissza ad a rugoutbol a villa ha hosszabbra allitom a rugoutat? Ha nem ulok rajta akkor termeszetesen vissza tudom allitani a fent leirt fars ertekekre. A masik erdekes dolog, hogy eddig ha ultem rajta szepen lement 120-100-ra most viszont ha a legalso allasban akarom hasznalni a villat, akkor ra kell jol tehenkedni :( maskepp nem megy, ha nem teszem akkor volt mar olyan hogy alig fel centivel tert el a legalso allas a kozepsotol... vakartam a fejem....
Sp

#1288
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás

Sziasztok!
Kerdesem lenne a Tals RLC lelkenek ismeroihez :) Ujra elvittem a szervizbe a bringat, kis hummoges/allitgatas utan visszakaptam es a valasz az volt hogy ez igy mozog es pont. Miszerint a regi 100-120-140 helyett lett egy durvan 110-125-150 -es telom. Ettol meg kifogastalanul mukodik szerintuk. En nem ertek hozza, de az biztos hogy a 20 mm-es kozoket jol ki tudtam hasznalni maszas kozben. Most a nyerget kell b@sztatnom ha kenyelmetlen a hosszu felfele tekeres. Emlekeim szerint a szerviz elott ha 100-rol 120 vagy 140-re allitottam a rugoutat akkor kicsit ki is lokte magat a villa. Most viszont ott marad es fel kell rangatni hogy ujra adja a kar allasanak megfelelo (hehehe) rugoutat. Valaki ezt vissza tudna igazolni? Nem akarok senkivel sem ugy kotekedni, hogy ne tudnam biztosan igazam van.
Masik kerdesem amit szinten nem tudtak megjavitani a villan: a lockout alatti kek gyuru sajnos tovabbra is elfordul a lockout tekerese kozben. Ezt sajat szakallamra szetszedhetem? Ki kell csak pucolni? vagy inkabb bizzam szakemberre?

Arra viszont kivancsi lennek, hogy oraskent , ha megjavitom az orajukat es kesik 45 percet, amivel nem tudok mit kezdeni, valaszomra hogy mindig hozza kell adni 45 percet es ugy jo lesz mit szolna?!? Igy sokallom a 4500 huf os munkadijat...

Elore is koszi!


2008-as TALAS villám van, igaz csak egy RL verzió. A rugóút növelésekor a villa a választott pozícióba kellene, hogy álljon szerintem – enyém így tesz, ha nem ülök a bicajon. Nem vagyok 100%-ig biztos benne (javítsatok, ha hülyeséget írnék), de az IFP chamberben (IFP kamrában) szerintem nem megfelelõ a nyomás, szervíz után elfelejtették felfújni. Vagy csak egyszerûen nem volt nekik hozzá speciális szelep. (De X-Factornál biztosan van ilyen... Ehhez külön alkatrész kell: TALAS IFP Charging Tool, FOX P/N: 803-00-127) A 2007-2008-as modelleknél alkalmazták ezt az IFP kamrát és ha jól tudom, ez felel az útállítás helyes mûködéséért. A 2009-es és újabb modelleknél ezt máshogy oldották már meg. 2007-2008-as TALAS II RLC szervízrõl és IFP chamberrõl bõvebben lásd itt: 32 mm TALAS II RLC
A rugóút pedig igenis, többé-kevésbé pontosan beállítható! (140, 120 or 100 mm of exact travel will not always be achieved. Please refer to the 32MM Fork User Specifications to view these tolerances.) A fenti linken szépen leírják és képekkel illusztrálva, hogy hogyan. (De otthon nem állnék neki, az biztos...)
Feltöltött kép

A lock-out kar kapcsán keresd ezt a részt a leírásban: "To install the RLC Topcap:". Lehet, hogy ott a válasz, miért viselkedik furcsán, úgy nézem, van egy-két hasznos tipp és lehet, hogy nem tartották be mind...

A felháborodásod szerintem megalapozott és jogos.

_____________________________________________
AM rlz


#1289
spooon

spooon

    vendég

  • fórumtag
  • 198 hozzászólás
Sziasztok!
Kerdesem lenne a Tals RLC lelkenek ismeroihez :) Ujra elvittem a szervizbe a bringat, kis hummoges/allitgatas utan visszakaptam es a valasz az volt hogy ez igy mozog es pont. Miszerint a regi 100-120-140 helyett lett egy durvan 110-125-150 -es telom. Ettol meg kifogastalanul mukodik szerintuk. En nem ertek hozza, de az biztos hogy a 20 mm-es kozoket jol ki tudtam hasznalni maszas kozben. Most a nyerget kell b@sztatnom ha kenyelmetlen a hosszu felfele tekeres. Emlekeim szerint a szerviz elott ha 100-rol 120 vagy 140-re allitottam a rugoutat akkor kicsit ki is lokte magat a villa. Most viszont ott marad es fel kell rangatni hogy ujra adja a kar allasanak megfelelo (hehehe) rugoutat. Valaki ezt vissza tudna igazolni? Nem akarok senkivel sem ugy kotekedni, hogy ne tudnam biztosan igazam van.
Masik kerdesem amit szinten nem tudtak megjavitani a villan: a lockout alatti kek gyuru sajnos tovabbra is elfordul a lockout tekerese kozben. Ezt sajat szakallamra szetszedhetem? Ki kell csak pucolni? vagy inkabb bizzam szakemberre?

Arra viszont kivancsi lennek, hogy oraskent , ha megjavitom az orajukat es kesik 45 percet, amivel nem tudok mit kezdeni, valaszomra hogy mindig hozza kell adni 45 percet es ugy jo lesz mit szolna?!? Igy sokallom a 4500 huf os munkadijat...

Elore is koszi!
Sp

#1290
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
A kérdésemre ez nem ad választ, lehet, egy garanciális és vadiúj tag esetében nem a szétkókányolással kezdenék. :D
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1291
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Érdekes a videón a negatív levegõ "eltüntetése".... Van ettõl sokkal jobb megoldás is.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1292
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
RP23 szerelés: YouTube - Float RP23 Rebuild


#1293
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
McGywer te olyan kedves vagy:)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1294
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Én a túltöltésre tippelnék. Ha a régi SID-ed tudtad szervizelni, szerintem ezzel sem lesz gondod. Tagot kiszeded, a két szemen átdugsz 1-1 fakanalat, széttekered, a többi adja magát, kókányolásban te is profi vagy. :D

#1295
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Nekem lenne egy kérdésem, bár Kex-el már privátban folytattunk egy eszmecserét, de azért kíváncsi vagyok, más mit gondol errõl. Szóval normális egy zsírúj FOx RP23nál némi olajszivárgás? El fog múlni,(például gyárilag túltöltött), vagy egybõl adjam be egy szervízbe, s ne is kockáztassak? 3-4 menetet mentem vele, ez olyan 10 óra, s nem azt mondom, hogy csöpög, de stabil csík látszik a SAG-állító gumigyûrû fölött. Volt már RP23-asom régen, de azzal egyszer sem tapasztaltam ilyet, ezért fura. A válaszokat elõre is köszönöm.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1296
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
pirospassz
:D

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1297
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
hát köszi. ha szétszedem, akkor már én is látom, de tudni kéne,h érdemes-e :) vagy adjam el.

#1298
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

09 120rlc-bõl lehet 140eset csinálni?


csillapitás kivesz,, nyómórudját megmér teljesen kihuzott állapotban, ha több mint 140mm akkor igen

bal oldallal nem szokott gond lenni, pont most futottam bele egy ilyenbe / f80/, távtartó levesz, sajna a patron nem engedte a 100at, igy kopogott

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1299
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
09 120rlc-bõl lehet 140eset csinálni?

#1300
freack

freack

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Nekem is eszembe jutott,mert gondoltam,hogy itthon túl nagy igény nem lenne rá.Nem tudom ez még idefér-e.Te már adtál el ott,mert én csak vásároltam.
Bocsesz ha OFF voltam!