

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
En megtalaltam a linket: "For safety reasons, it is recommended that travel adjustment be done while off the bike. If necessary, travel can be adjusted on-the-fly (be careful when using this "extreme" travel adjusting method), which can be handy right before a grueling climb or steep descent. " Nem teszi tonkre a villat, de nem is ajanlott.
En megtalaltam a linket: "For safety reasons, it is recommended that travel adjustment be done while off the bike. If necessary, travel can be adjusted on-the-fly (be careful when using this "extreme" travel adjusting method), which can be handy right before a grueling climb or steep descent. " Nem teszi tonkre a villat, de nem is ajanlott.Még régebben a leírásában olvastam (most nincs kedvem megkeresni a neten), hogy ha menet közben állítja valaki, az "extrem usage"-nak minõsül...
A kerdesem az lenne ha a nyeregben ulok akkor is vissza ad a rugoutbol a villa ha hosszabbra allitom a rugoutat? Ha nem ulok rajta akkor termeszetesen vissza tudom allitani a fent leirt fars ertekekre.
_____________________________________________
AM rlz
Nekem volt már 2007-08-09- es Talasom és még egyiknél sem állt pont az elõírás szerint az út.(100-120-140) Az elsõ megálló (2009-es, még gyárilag összerakott Talasnál) 12,8 cm-n van, aztán 10,5. 2008-as Talas (szétszedve-összerakva) 13-11- en áll meg. Én ezt már így betudtam a talasoknak.
Az, hogy lassan jön vissza az nem jó dolog. A 2009-es kirúgja magát, de a 2008-as nekem is elég kedvetlenül jön ki.
A kb. 150-et mozgó telót nem értem. Hogy van az?
Ui: Ha rajta ülsz és úgy akarsz vissza hosszabb utat (vissza 120-ról 140-re, akkor természetesen nem fog a tekerentyû elfordításával visszaugrani, csak ha egy kicsit "egykerekezel".
Ha tekerés közben akarsz kevesebb utat akkor természetesen lenyomás után akad meg a teló az adott úton.
Nekem eddig még nem okozott túl nagy problémát az útállítások közötti difi. Vázgeometria kérdése is a dolog.
2008-as TALAS villám van, igaz csak egy RL verzió. A rugóút növelésekor a villa a választott pozícióba kellene, hogy álljon szerintem – enyém így tesz, ha nem ülök a bicajon. Nem vagyok 100%-ig biztos benne (javítsatok, ha hülyeséget írnék), de az IFP chamberben (IFP kamrában) szerintem nem megfelelõ a nyomás, szervíz után elfelejtették felfújni. Vagy csak egyszerûen nem volt nekik hozzá speciális szelep. (De X-Factornál biztosan van ilyen... Ehhez külön alkatrész kell: TALAS IFP Charging Tool, FOX P/N: 803-00-127) A 2007-2008-as modelleknél alkalmazták ezt az IFP kamrát és ha jól tudom, ez felel az útállítás helyes mûködéséért. A 2009-es és újabb modelleknél ezt máshogy oldották már meg. 2007-2008-as TALAS II RLC szervízrõl és IFP chamberrõl bõvebben lásd itt: 32 mm TALAS II RLC
A rugóút pedig igenis, többé-kevésbé pontosan beállítható! (140, 120 or 100 mm of exact travel will not always be achieved. Please refer to the 32MM Fork User Specifications to view these tolerances.) A fenti linken szépen leírják és képekkel illusztrálva, hogy hogyan. (De otthon nem állnék neki, az biztos...)
A lock-out kar kapcsán keresd ezt a részt a leírásban: "To install the RLC Topcap:". Lehet, hogy ott a válasz, miért viselkedik furcsán, úgy nézem, van egy-két hasznos tipp és lehet, hogy nem tartották be mind...
A felháborodásod szerintem megalapozott és jogos.
Sziasztok!
Kerdesem lenne a Tals RLC lelkenek ismeroihezUjra elvittem a szervizbe a bringat, kis hummoges/allitgatas utan visszakaptam es a valasz az volt hogy ez igy mozog es pont. Miszerint a regi 100-120-140 helyett lett egy durvan 110-125-150 -es telom. Ettol meg kifogastalanul mukodik szerintuk. En nem ertek hozza, de az biztos hogy a 20 mm-es kozoket jol ki tudtam hasznalni maszas kozben. Most a nyerget kell b@sztatnom ha kenyelmetlen a hosszu felfele tekeres. Emlekeim szerint a szerviz elott ha 100-rol 120 vagy 140-re allitottam a rugoutat akkor kicsit ki is lokte magat a villa. Most viszont ott marad es fel kell rangatni hogy ujra adja a kar allasanak megfelelo (hehehe) rugoutat. Valaki ezt vissza tudna igazolni? Nem akarok senkivel sem ugy kotekedni, hogy ne tudnam biztosan igazam van.
Masik kerdesem amit szinten nem tudtak megjavitani a villan: a lockout alatti kek gyuru sajnos tovabbra is elfordul a lockout tekerese kozben. Ezt sajat szakallamra szetszedhetem? Ki kell csak pucolni? vagy inkabb bizzam szakemberre?
Arra viszont kivancsi lennek, hogy oraskent , ha megjavitom az orajukat es kesik 45 percet, amivel nem tudok mit kezdeni, valaszomra hogy mindig hozza kell adni 45 percet es ugy jo lesz mit szolna?!? Igy sokallom a 4500 huf os munkadijat...
Elore is koszi!
_____________________________________________
AM rlz
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
09 120rlc-bõl lehet 140eset csinálni?
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->