Off:Olvasstok el, hogy minek a helyettesítésére javasoltam a sebváltóolajat. Egyébként ez így konkrétan le van írva egy tunning alkatrészeket gyártó cég honlapján.
Én értem mire gondolsz Jani,kenésre gondoltál.De mondhatnánk úgy,hogy csak akkor használjon mindenki,vagy te is váltóolajat,ha más nincs.
Remélem azért egyetértesz abban,hogy ha egy mód van rá akkor maradjunk a célterületre kifejlesztett kenõanyagoknál.
A viszkozitás egyezõsége nem minden,illetve ahogy rocko mondta,csillapításra valószínûleg alkalmatlan.Kenésre esetleg megfelelõ lehet,de csak tényleg akkor ha más nincs.
On:
A teljesen szintetikus olajra egyébként azért van szükség mert a telók/rugóstagok mûanyag ill. gumi alkatrészei,tömítései hasonlóan a fékekhez,félszintetikus illetve ásványi alapanyagú olajokkal érintkezve (tehát nem megfelelõ olaj,fékeknél ez vica-verza) sérülhetnek,károsodhatnak.
A gyártók azért is ragaszkodnak lehetõleg a saját kenõanyagaikhoz,mert azokat tesztelték hosszú távon és csak ezekkel az anyagokkal tudják garantálni a termékük megfelelõ mûködését károsodás nélkül.
Ettõl függetlenül más gyártók ilyen célú termékei is megfelelnek a célnak,viszont minden esetben célszerû igazodni a lehetõ leginkább hasonló tulajdonságokkal bíró kenõ/csillapító olajokhoz.
Nyilván "bármilyen" hasonló viszkozitású olaj jó lehet kenéshez,de hidd el ez nem minden,mert attól függetlenül teljesen más körülményekre találták ki.
Bocs a bõlevû válaszért, nem szándékom kioktatni senkit,remélem senkit nem is bántok vele,és persze ahogy rocko mondta mindenki azt csinál amit akar.
Lejtõt és hátszelet mindenkinek.