Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1421
Írta 2012. február 09. - 12:10
#1422
Írta 2012. február 04. - 20:21
Vélemények érdekelnének úgy általában a márkáról.
És tényleg jól megvan a Shimano váltókarokkal?
Elõre is köszi.
Izomtéridõninja-geológus!
#1423
Írta 2012. február 03. - 10:40
Attól függ mennyit és milyen körülmények közt hajtod, erõlteted. Ha vigyázol rá sokáig nem fog zörögni, lötyögni, de tény, hogy nem bírnak valamiért annyit, mint a felsõ bilincsesek. Miért nem tetszik? Az a klasszikus design.
Köszi a választ.
Tudom, hogy az a klasszikus, nekem most egy 1991-es Deore XT-m van. (tökéletes egészségnek örvend, csak nem megy rá az új vázra.) Szóval valahogy korszerûbb, kompaktabb kinézetû az alsó bilincses. De ezt a témát még meggondolom, talán inkább legyen tartósabb a holmi.
#1424
Írta 2012. február 03. - 00:22
#1425
Írta 2012. február 02. - 23:20
Elsõ átdobó vásárlása elõtt állok, és jó pár oldalt végigböngészve többször felmerült, hogy az alsó bilincses elsõ váltók esetleg kikotyogósodhatnak, zöröghetnek. Ez mennyire általános probléma? Valamiért szimpatikusabb az alsó bilincses (esztétikusabb), de nem akarom magamat megszívatni, ezért a kérdés. (SLX FD-M660/M661)
#1426
Írta 2012. január 25. - 00:02
#1427
Írta 2012. január 24. - 19:46
..ha beállítod a végállásokat, mûködnie kell.Üdv !
A 10 fokozathoz tervezett SRAM X9 hátsóváltó mûködik 9fokoztú váltókarral ???
Ridley Noah Fast
#1428
Írta 2012. január 23. - 20:16
A 10 fokozathoz tervezett SRAM X9 hátsóváltó mûködik 9fokoztú váltókarral ???
#1429
Írta 2012. január 21. - 19:16
Mármint a kazettatestre gondolsz, amin a hátsó sor (fogaskoszorú?) van, ugye? Sose' tudom a nevét. :-) Igazad lesz, itt lesz a bibi, köszi!
Hasznos lehet mások számára is, mi volt az ok a lógós, csattogó láncra még november elején. Hátsó váltó szétszedés és megpucolás után is többé-kevésbé maradtak a problémák... Szóval, MJani01 ötlete jó volt, azaz a kazettatest szorult, amit nem gondoltam volna - lévén szinte új még a kerékszettem. Ahogy áttettem új bicajba, ugyanazt csinálta a lánc, így elég egyértelmû volt, hogy a hátsó agy körül lehet a probléma forrása. Az agy tengelyén a kontraanya nem volt túlhúzva, innen sejthetõ volt, hogy vagy kazettatest, vagy a csapágyazás körüli a gond. Fulctum hátsó agy szerencsére könnyen karbantartható, szétszedhetõ és összerakható, így néhány perc alatt darabokra szedtem. Feltûnõen sok zsír volt benne, az is fekete. Mindent kipucoltam rendesen és újrakentem, aztán összeraktam. Elõször... De maradt a szorulós futás és olyan hangot adott, mintha belement volna a por. Oké, szétszedtem ismét, óvatosan nekiálltam féktisztitó spray-el úgy, hogy a csapágyakra még véletlenül se menjen az oldószerbõl (papír törlõkendõre ráfújtam és azzal törölgettem ki a zsírt), majd ismét összerajtam, most már visszafogottabban bánva a zsír mennyiségével is. Úgy fest, sokkal jobb lett és lám, már nem csattog a lánc!
Remélem segít másoknak is ez a kis leírás a hasonló problémák felderítésében, megoldásában.
#1430
Írta 2012. január 21. - 14:17
kösz
közben találtam igen kedvezõ áron ilyet
Shimano XTR 2007 RD-M970 Hátsó váltó, hosszú kanál
valakinek tapasztalat vele?
#1431
Írta 2012. január 19. - 22:36
#1432
Írta 2012. január 19. - 22:12
egy két kérdésem lenne
hátsó váltó kéne de nem tudom mi a jó vagy már nincs különbség köztük?
RD-M770 nézegetem. fékváltókarokat használok és így lenne fontos a Low irány is (hozzá szoktam és szeretem), vagy mit ajánlotok? 9 rendszerhez lenne és hosszú kannál is mivel elõl 48 as tányér van legtöbbet.
#1433
Írta 2012. január 19. - 20:59
Van egy vadi új felsõbilincses SLX elsõváltóm ami nem kompatibilis a vázzal.
Ha valakit érdekel, vagy elcserélné alsóbilincsesre, akár Deore-ra is szóljon.
#1434
Írta 2012. január 16. - 20:49
Szia!Koszonom a segitseget!!!!
Azewrt remelem masok is megosztjak a tapasztalataikat....
Én négy éve használok DC-t, az elsõ évben egy LX volt fent, majd váltottam XT ST-M775-re. Nagyon megszerettem és megszoktam. Kézre áll, és könnyen "magadra szabhatod" a karok beállítását. Ráadásul nem montin, hanem trekkingen van a cucc. Valóban müa a burkolata, de hidd el semmit sem jelent ha vigyázol rá, de ez is relatív, én még nem estem vele, kopást sem vélek felfedezni rajta. Sokat használom, idáig csont nélkül tette a dolgát a többi XT (FC-M771K hajtómûvel, FD-M773 elsõ váltó és egy RD-M770 SDS hátsó váltó) társaival egyetemben. Az elején kicsit szokatlan volt, hogy nincs rajta fokozatkijelzõ, de már megszoktam. Sokan tartanak a váltás közbeni fékezéstõl, nagyon bénának kell lenni ahhoz, hogy besikerüljön. Annyira megszoktam, hogy a másik bicón lévõ SRAM Rivalt is idõnkét két irányba mozgatnám. Szóval nagyon szeretem. Ha van lehetõséged hozzájutni nem fogsz csalódni! A 8-ról 9-re történõ átállás nem egyszerû, (végigcsináltam) szinte mindent cserélned kell ami a hajtásláncban van, bocs azt írtad, a hátsód kilences, akkor azt nem. :-)
Ha van még kérdésed, vagy valami nem tiszta, szívesen megosztom veled csekély tapasztalataimat.
üdv
Ridley Noah Fast
#1435
Írta 2012. január 14. - 19:44
#1436
Írta 2012. január 14. - 18:56
#1437
Írta 2012. január 11. - 18:19
#1438
Írta 2012. január 11. - 18:04
Nem biztos ,h ide tartozik ,de ez esik talán a legközelebb hozá.
Láncterelö/feszitövel kapcsolatban lenne pár kérdésem, méghozá a Truvativ Boxguide Team -röl.
Kifejezetten az also görgö érdekelne, jol tudom ,h ennél a tipusnál gumiszerü anyagbol van ?
Ipari csapágyas ?
#1439
Írta 2012. január 11. - 12:35
lefotóztam egymás mellett a kettõ példában emlitettet.
remélem segit.
http://i1234.photobu...pg?t=1326205814
megakoszi!
te keményen csavargyilkos vagy...
hat nalam elhullanak a gyengek, meg igy nyomatekkulccsal is
#1440
Írta 2012. január 10. - 20:06
a kormanybilincseken shimano milyen anyagu csavarokat hasznal? ranezesre, mintha rozsdamentes lenne. ami kicsit fura, mert az elvileg korrodalja az aluminiumot (menetet pl). ezert szimpla horganyzottat vettem, de ennek kekes a fenye, tuti nem ugyanolyan anyag. puhabb is az eredeti, egyszer felig nyomtam bele a bitet, es sikerult kikezdeni, ket kormanycsere utan meg is adta magat.
maniajuk egy ez a 14mm koruli csavar, ami persze nehezen beszerezheto, es nem eloszor futok bele, amikor potolni akarom.
te keményen csavargyilkos vagy...