Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1441
Írta 2012. február 03. - 00:22

#1442
Írta 2012. február 02. - 23:20

Elsõ átdobó vásárlása elõtt állok, és jó pár oldalt végigböngészve többször felmerült, hogy az alsó bilincses elsõ váltók esetleg kikotyogósodhatnak, zöröghetnek. Ez mennyire általános probléma? Valamiért szimpatikusabb az alsó bilincses (esztétikusabb), de nem akarom magamat megszívatni, ezért a kérdés. (SLX FD-M660/M661)
#1443
Írta 2012. január 25. - 00:02

#1444
Írta 2012. január 24. - 19:46

..ha beállítod a végállásokat, mûködnie kell.Üdv !
A 10 fokozathoz tervezett SRAM X9 hátsóváltó mûködik 9fokoztú váltókarral ???
Ridley Noah Fast
#1445
Írta 2012. január 23. - 20:16

A 10 fokozathoz tervezett SRAM X9 hátsóváltó mûködik 9fokoztú váltókarral ???
#1446
Írta 2012. január 21. - 19:16

Mármint a kazettatestre gondolsz, amin a hátsó sor (fogaskoszorú?) van, ugye? Sose' tudom a nevét. :-) Igazad lesz, itt lesz a bibi, köszi!
Hasznos lehet mások számára is, mi volt az ok a lógós, csattogó láncra még november elején. Hátsó váltó szétszedés és megpucolás után is többé-kevésbé maradtak a problémák... Szóval, MJani01 ötlete jó volt, azaz a kazettatest szorult, amit nem gondoltam volna - lévén szinte új még a kerékszettem. Ahogy áttettem új bicajba, ugyanazt csinálta a lánc, így elég egyértelmû volt, hogy a hátsó agy körül lehet a probléma forrása. Az agy tengelyén a kontraanya nem volt túlhúzva, innen sejthetõ volt, hogy vagy kazettatest, vagy a csapágyazás körüli a gond. Fulctum hátsó agy szerencsére könnyen karbantartható, szétszedhetõ és összerakható, így néhány perc alatt darabokra szedtem. Feltûnõen sok zsír volt benne, az is fekete. Mindent kipucoltam rendesen és újrakentem, aztán összeraktam. Elõször... De maradt a szorulós futás és olyan hangot adott, mintha belement volna a por. Oké, szétszedtem ismét, óvatosan nekiálltam féktisztitó spray-el úgy, hogy a csapágyakra még véletlenül se menjen az oldószerbõl (papír törlõkendõre ráfújtam és azzal törölgettem ki a zsírt), majd ismét összerajtam, most már visszafogottabban bánva a zsír mennyiségével is. Úgy fest, sokkal jobb lett és lám, már nem csattog a lánc!
Remélem segít másoknak is ez a kis leírás a hasonló problémák felderítésében, megoldásában.
#1447
Írta 2012. január 21. - 14:17

kösz
közben találtam igen kedvezõ áron ilyet
Shimano XTR 2007 RD-M970 Hátsó váltó, hosszú kanál
valakinek tapasztalat vele?
#1448
Írta 2012. január 19. - 22:36

#1449
Írta 2012. január 19. - 22:12

egy két kérdésem lenne
hátsó váltó kéne de nem tudom mi a jó vagy már nincs különbség köztük?
RD-M770 nézegetem. fékváltókarokat használok és így lenne fontos a Low irány is (hozzá szoktam és szeretem), vagy mit ajánlotok? 9 rendszerhez lenne és hosszú kannál is mivel elõl 48 as tányér van legtöbbet.
#1450
Írta 2012. január 19. - 20:59

Van egy vadi új felsõbilincses SLX elsõváltóm ami nem kompatibilis a vázzal.
Ha valakit érdekel, vagy elcserélné alsóbilincsesre, akár Deore-ra is szóljon.
#1451
Írta 2012. január 16. - 20:49

Szia!Koszonom a segitseget!!!!
Azewrt remelem masok is megosztjak a tapasztalataikat....
Én négy éve használok DC-t, az elsõ évben egy LX volt fent, majd váltottam XT ST-M775-re. Nagyon megszerettem és megszoktam. Kézre áll, és könnyen "magadra szabhatod" a karok beállítását. Ráadásul nem montin, hanem trekkingen van a cucc. Valóban müa a burkolata, de hidd el semmit sem jelent ha vigyázol rá, de ez is relatív, én még nem estem vele, kopást sem vélek felfedezni rajta. Sokat használom, idáig csont nélkül tette a dolgát a többi XT (FC-M771K hajtómûvel, FD-M773 elsõ váltó és egy RD-M770 SDS hátsó váltó) társaival egyetemben. Az elején kicsit szokatlan volt, hogy nincs rajta fokozatkijelzõ, de már megszoktam. Sokan tartanak a váltás közbeni fékezéstõl, nagyon bénának kell lenni ahhoz, hogy besikerüljön. Annyira megszoktam, hogy a másik bicón lévõ SRAM Rivalt is idõnkét két irányba mozgatnám. Szóval nagyon szeretem. Ha van lehetõséged hozzájutni nem fogsz csalódni! A 8-ról 9-re történõ átállás nem egyszerû, (végigcsináltam) szinte mindent cserélned kell ami a hajtásláncban van, bocs azt írtad, a hátsód kilences, akkor azt nem. :-)
Ha van még kérdésed, vagy valami nem tiszta, szívesen megosztom veled csekély tapasztalataimat.
üdv
Ridley Noah Fast
#1452
Írta 2012. január 14. - 19:44

#1453
Írta 2012. január 14. - 18:56

#1454
Írta 2012. január 11. - 18:19

#1455
Írta 2012. január 11. - 18:04

Nem biztos ,h ide tartozik ,de ez esik talán a legközelebb hozá.
Láncterelö/feszitövel kapcsolatban lenne pár kérdésem, méghozá a Truvativ Boxguide Team -röl.
Kifejezetten az also görgö érdekelne, jol tudom ,h ennél a tipusnál gumiszerü anyagbol van ?
Ipari csapágyas ?
#1456
Írta 2012. január 11. - 12:35

lefotóztam egymás mellett a kettõ példában emlitettet.
remélem segit.
http://i1234.photobu...pg?t=1326205814
megakoszi!

te keményen csavargyilkos vagy...
hat nalam elhullanak a gyengek, meg igy nyomatekkulccsal is

#1457
Írta 2012. január 10. - 20:06

a kormanybilincseken shimano milyen anyagu csavarokat hasznal? ranezesre, mintha rozsdamentes lenne. ami kicsit fura, mert az elvileg korrodalja az aluminiumot (menetet pl). ezert szimpla horganyzottat vettem, de ennek kekes a fenye, tuti nem ugyanolyan anyag. puhabb is az eredeti, egyszer felig nyomtam bele a bitet, es sikerult kikezdeni, ket kormanycsere utan meg is adta magat.
maniajuk egy ez a 14mm koruli csavar, ami persze nehezen beszerezheto, es nem eloszor futok bele, amikor potolni akarom.
te keményen csavargyilkos vagy...

#1458
Írta 2012. január 10. - 16:31

lefotóztam egymás mellett a kettõ példában emlitettet.rob... vagy barki mas, akinek van osszehasonlitasi alapja. mekkora magassagkulonbseg van a trail 2x9es (~46os lancvonal) es a sima 3x10es terelolemezeinek magassaga kozott? konkretan a 660-10 es a 667es erdekelne, de nem a konkret tipus a lenyeg, hanem a lemezek kialakitasa. alacsonyabb, mint egy szimpla 3as atdobo, ha igen, akkor mennyivel? a fogkapacitasbol sajnos nem egyertelmu, mert a bashguard is bele van szamolva. rendesen felszerelve kb 2.4mmel kell alacsonyabbra szerelni, mint a masikat, de joval kisebb a kapacitasa (18t vs 14t).
remélem segit.
http://i1234.photobu...pg?t=1326205814
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1459
Írta 2012. január 06. - 12:49

maniajuk egy ez a 14mm koruli csavar, ami persze nehezen beszerezheto, es nem eloszor futok bele, amikor potolni akarom.
#1460
Írta 2012. január 05. - 11:14


