Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#5281
Írta 2007. február 12. - 18:23

a video made in sram. nekem is megvan. az tény hogy a shimano váltók jobban ficánkolnak rázós terepen (lásd 3. generációs XTR gumisapija a könyök részen), de attól még nem jobb az X.0. Ua az örök ellentét, mint pl a Merci vs BMW!
#5282
Írta 2007. február 12. - 18:15

En nem vettem tul komolyan a linket (mondjuk nekem se XTR-em, se SRAM valtom nem volt meg), mert nem tudhatjuk, hogy ki es milyen cellal csinalta, meg azt sem, hogy milyen allapotu a ket valto, tehat egy szubjektiv video ez feleim.
#5283
Írta 2007. február 12. - 17:39

az X.0 nak azért nincs függõleges mozgása, mert a váltópapucsnál nincs igazi forgáspont a sram váltókon, mint a shimanoknál. Ott fixen rögzül, csak hátrafelé tudna mozogni, de a lánc pont ellentétesen feszíti. Oldalirányba is ezért mozog kevesebbet, ugyanis a Shimano váltók forgáspontjának mozogni kell, azaz nem csinálhatják nagyon passzentosra. Ez mindenképen kis oldalirányú elfordulással jár a rögzítõtengely körül. Ez az XTR-nél új korában is kb 1-2 fok elfordulás, ami az alsó kanalat mozgatva már mm-ek is lehetnek. Viszont a sram váltók nem követik le a hátsó sor görbületét, csak egyenes oldal irányú mozgást tudnak. A shimanoál meg minden fokozatban ugyanolyan távolságra van a felsõ görgõ a lánckeréktõl.
#5284
Írta 2007. február 12. - 17:24

Kíváncsi lennék, hogy hány éves az XTR h.v....nekem mindkettõ volt, és egyikkel sem volt ilyen bajom...
ez is egy érdekes kérdés...
ami bennem felvetõdött, hogy amikor a váltót "elõlrõl" mutatják, miért nincs egy fikányi mozgása sem a sram váltónak oldalirányba???
és hogy lehet az, hogy a kanál himbálódzik, viszont a váltónak magának semmi függõleges irányú mozgása sincs...
lehet hogy a feszítõ és állítócsavarokkal rásegítettek? :chin:
szerintem biztos nem...

#5285
Írta 2007. február 12. - 16:58

Értékbecslés topic. Max. 7-8e ft-t adj érte, ha tényleg jó állapotú.
A sebesség mindent megold.
#5286
Írta 2007. február 12. - 16:25

valamit direkt elbasztak az xtr-en biztos...egyis ismimnek ilyen van már sokéve versenyzik is vele de semmi baja nincs!!
egy 2005-os deore fékváltókar(vfékes)jó állapotú mennyit érhet?mert vennék 1 ilyet de a gazda mondja h nézzek utána árnak utána beszélhetünk újra errõl!kösz heló
egy 2005-os deore fékváltókar(vfékes)jó állapotú mennyit érhet?mert vennék 1 ilyet de a gazda mondja h nézzek utána árnak utána beszélhetünk újra errõl!kösz heló
#5287
Írta 2007. február 12. - 15:44

Kíváncsi lennék, hogy hány éves az XTR h.v....nekem mindkettõ volt, és egyikkel sem volt ilyen bajom...flame on
fogadjunk, hogy Sram pártiak készítették... ezt
#5288
Írta 2007. február 12. - 15:41

lehet hogy voltmar, de akkor is:
flame on
fogadjunk, hogy Sram pártiak készítették... ezt
#5289
Írta 2007. február 12. - 15:36

Hali!Sziasztok!
Lenne pár kérdésem, komplex a dolog
Elõször is minden váltórendszer annyira pontos, mint a leggyengébb láncszeme....hiába van XTR váltórendszered, ha gagyik a bowdenek, és fordítva is igaz.
A Deore szett hobby sportolás, esetleg hobby versenyzés szintre okés, meg maratonozni, ha nem nyomod neki profi szinten...kicsit több a mûanyag a rendszerben, mint az XT-ben...valamivel több erõ kell a váltáshoz, de ez nem nagyon érezhetõ, amíg a bowdenek nem koszosak...
Mikor fog eltörni???? Hát ezt ki tudhatja...ha normálisan kezelked, akkor soha...max elkopni 4-5 év alatt a belsõ szerkezet...
Ha a jobb kart lefelé nyomod, akkor vált lefelé. Ha a bal kart lefelé nyomod, akkor vált felfelé....lownormal hváltónál.
Sztem xt-t nem érdemes felrakni, de Deore-ból csak az 530-as szériát..az 511-est NE!
Az XT tárcsával is mûködni fog tökéletesen, és még könnyebb is, mint a deore
Üdv:Thy
#5290
Írta 2007. február 12. - 14:21

Sziasztok!
Lenne pár kérdésem, komplex a dolog
Az elsõ: van ez a marha akciós Deore "hidralika vagy mittomén témája" fékváltókar (a bringabutikban 35.000 elsõhátsó fékkel együtt) mennyire strapabíró jószág?
Úgy nézne ki a dolog, hogy egy low-normal XT hátsóváltóval használnám és egy LX elsõváltóval(XT sor, XT lánc) közepes terhelésû örömtúrákra a Bükkbe. Terhelés alatti váltásokat bírja? Mennyire gyors, mennyire kell vigyázni vele? Mikor fog eltörni? Szóval mi a gáz vele?
Másik: ha egy ilyen fékváltókart egy lownormal h.váltóval használok, akkor melyik irányba vált fel, ill. le és ezek közül melyik irányba kell erõt kifejtenem?(melyik húzza a rugót)
Aztán: érdemes hozzá XT-t fölpakolni, vagy nem tudom kihasználni az XT elõnyeit? Végülis 2 szint a különbség köztük.
És az utolsó: a fékeket (ugye sima deore brm525) bármilyen shimano tárcsával lehet használni? Én Xt-re gondoltam, hátha jobban fog
Köszi minden segítséget, igazi láma vagyok a technikához, ezért jöttem ide!
THX és üdv!
Lenne pár kérdésem, komplex a dolog

Az elsõ: van ez a marha akciós Deore "hidralika vagy mittomén témája" fékváltókar (a bringabutikban 35.000 elsõhátsó fékkel együtt) mennyire strapabíró jószág?
Úgy nézne ki a dolog, hogy egy low-normal XT hátsóváltóval használnám és egy LX elsõváltóval(XT sor, XT lánc) közepes terhelésû örömtúrákra a Bükkbe. Terhelés alatti váltásokat bírja? Mennyire gyors, mennyire kell vigyázni vele? Mikor fog eltörni? Szóval mi a gáz vele?
Másik: ha egy ilyen fékváltókart egy lownormal h.váltóval használok, akkor melyik irányba vált fel, ill. le és ezek közül melyik irányba kell erõt kifejtenem?(melyik húzza a rugót)

Aztán: érdemes hozzá XT-t fölpakolni, vagy nem tudom kihasználni az XT elõnyeit? Végülis 2 szint a különbség köztük.
És az utolsó: a fékeket (ugye sima deore brm525) bármilyen shimano tárcsával lehet használni? Én Xt-re gondoltam, hátha jobban fog

Köszi minden segítséget, igazi láma vagyok a technikához, ezért jöttem ide!
THX és üdv!
#5291
Írta 2007. február 12. - 13:52

#5292
Írta 2007. február 12. - 00:50

próbáld ki, hogy melyik áll legjobban kézre, s végy olyat!
nekem a dual control a favorit, de vannak, akik minden mást vennének, csak azt nem...
nekem a dual control a favorit, de vannak, akik minden mást vennének, csak azt nem...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5293
Írta 2007. február 11. - 23:44

milyen tipus?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5294
Írta 2007. február 11. - 21:20

Sziasztok! Nemsoká beinvesztálnék egy fékváltókarba. Van valakinek élménybeszámolója róla? minden érdekelne
" A Cube el van vetve! "
#5295
Írta 2007. február 11. - 18:37

#5296
Írta 2007. február 11. - 16:47

elvileg a rapid rise valtokhoz ajanljak. gyakorlatilag meg miert ne mukodne? csak a rugo van forditva. de ugyanannyi bovdent huz.
en biztos vagyok benne, hogy mukodni fog. akar hosszutavon is.
en biztos vagyok benne, hogy mukodni fog. akar hosszutavon is.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5297
Írta 2007. február 11. - 15:29

Próbáltad, mert a "Bike Workshop" szerint csak inverzzel megy. De, ha Neked a gyakorlatban müködik akkor meggyöztél.
#5298
Írta 2007. február 11. - 15:22

dehogy. jó az mindenfélével. 
nyugodtan használd! csak furcsa lesz a váltás nagyon!

nyugodtan használd! csak furcsa lesz a váltás nagyon!

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5299
Írta 2007. február 11. - 14:47

#5300
Írta 2007. február 11. - 14:26

Ugye jól gondolom, hogy hibátlanul használható egy dual control kar hagyományos rugóállású váltóval, csak fordított lesz a mûködése. Persze csak átmeneti idõre maradna így, max erre a szezonra
