Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#5321
Írta 2007. február 04. - 16:35

Üdv mindenkinek
#5322
Írta 2007. február 04. - 13:13

Tényleg fölösleges ennyire szétszedni. Maximum a burkolatot kell lehámozni, törés nélkül és bármilyen zsízoldóval átmosni. Ha van benne kosz akkor kihozza. Utánna sûrû olajjal meg lehet kenni, néhány helyre nyomni egy kis zsírt is. Persze a csapágyas váltókarokat nem kell zsíroldóval átmosni! Csak LX-tõl lefelé!Gondosan szét kell szedni egy üres asztalon! lépesenként felírni a bony részeket esetleg le is fényképezheted!!! Majd godos zsírtalanítás után vmi olaj tartalmú zsírral (ami ha a két ujjad közé veszed tapad de nem ragad ) lekened az alkatrészeit és összeszereled. Mikó nekikezdessz légy nyugodt és kipihent. Ja és vigyázz a lepottyant alkatrészekre és a repülõ rugókra !
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5323
Írta 2007. február 04. - 00:22

hívták !
#5324
Írta 2007. február 04. - 00:16

Gondosan szét kell szedni egy üres asztalon !
lépesenként felírni a bony részeket esetleg le is fényképezheted!!!
Majd godos zsírtalanítás után vmi olaj tartalmú zsírral (ami ha a két ujjad közé veszed tapad de nem ragad ) lekened az alkatrészeit és összeszereled .
Mikó nekikezdessz légy nyugodt és kipihent. Ja és vigyázz a lepottyant alkatrészekre és a repülõ rugókra !
folosleges.
hozzam is szoktak jonni sorozatosan, hogy "nem mukodik a rapidfire valtom, biztos eltort benne valami". aha. ahol a bovdent lehet kihuzni, oda bedugom a TF2 spray csovet, es adok neki egy kis cuccot. aztan megmozgatom a kart, es kesz.
szet lehet szedni, de az tenyleg halal, mivel kb 6 kicsi csavar jon ki csak addig amig a muanyag boritast leszeded, es majdnem mind kulonbozo hosszu.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5325
Írta 2007. február 04. - 00:06

http://soloszabi.blogspot.com
#5326
Írta 2007. február 03. - 23:54

lépesenként felírni a bony részeket esetleg le is fényképezheted!!!
Majd godos zsírtalanítás után vmi olaj tartalmú zsírral (ami ha a két ujjad közé veszed tapad de nem ragad ) lekened az alkatrészeit és összeszereled .
Mikó nekikezdessz légy nyugodt és kipihent. Ja és vigyázz a lepottyant alkatrészekre és a repülõ rugókra !
#5327
Írta 2007. február 03. - 23:48

#5328
Írta 2007. február 03. - 23:43

Így van, de nálam csak az LX-nél történt, az XT és az XTR hidegben is mûködött. Ha lassan nyomod a kart akkor lehet vele váltani, de a gyors mozdulatot nem szereti.Nekem az XTR nél is volt ilyen! A hidegben jön csak elõ, megdermed a benne lévõ kenõanyag.. Befújod vmivel(crc, wd40 stb.) és elmúlik a baj!
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5329
Írta 2007. február 03. - 23:35

#5330
Írta 2007. február 03. - 22:05

Kösz mindent.
#5331
Írta 2007. február 03. - 22:00

szedni meg leszedheted csak ragaszd le hogy ne menjen tele dzsuvával
#5332
Írta 2007. február 03. - 21:50

Kellõképpen sokat használt váltókar mechanikája el tud ennyire kopni, de ha az 1 éves limiten belül van, próbáld meg visszavinni.
Ha a garanciális idõ már lejárt, akkor sajnos a kopott belsõséget nem tudod pótolni, nem lehet beszerezni ezt külön.
a kijezõ természetesen nem kell a pontos mûködéshez, de a leszedett kijelzõ helyét mindenképp le kell takarni - matrica, ráragasztott lapka, hogy ne koszolódjon el a belseje a váltókarnak!
#5333
Írta 2007. február 03. - 21:47

Kérdésem a következõ lenne. Felpakoltam egy LX 9-es váltókart viszont némi gondom akadt vele: Teljesen véletlenszerûen üreseket húz, azaz próbálok váltani és nem húz bowdent, de a következõ alkalommal már igen. Esetleg a szerkezeten belül széteshetett valami, vagy elkopott, mert nem új a váltókar? Ha valakinek volt hasonló hibája írja már meg a megoldást.
A másik, hogy a fokozatkijelzõ kell-e rá a pontos mûködéshez, mert én szívem szerint leszedném, meg annyira nem is fér el.
Üdv és köszi: Krisztián
#5334
Írta 2007. február 02. - 09:24

#5335
Írta 2007. február 02. - 02:02

A sebesség mindent megold.
#5336
Írta 2007. február 02. - 00:12

CSak azért kérdezem , mert nézegettem képeket róla és kb 3 különfélét találtam, ez pont jó volt arra, hogy összekavarjon!
létezik vmi konkrétabb tipusjel azon belül hogy X9 ? vmi hasonlóra gondolok mint ami az xt-xtr sorozat darabjainak van pl RD-M960, M970 ...
szóval értitek!?

#5337
Írta 2007. február 01. - 22:32

koszi
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5338
Írta 2007. február 01. - 20:27

Ez sajna globálisan az egész fórum tech rovatára igaz
ON
#5339
Írta 2007. február 01. - 20:21

"Én meg azon akadok ki mindig, hogy egyesek úgy fikáznak csúcsalkatrészeket, hogy 1 métert sem mentek vele. Akkor biztos tudják melyik a jobb!!!"
Remélem, itt nem rám gondoltál? ...
#5340
Írta 2007. február 01. - 20:14

Nyissunk egy sram vs shimano, egy mechanikus vs hidraulikus és egy tárcsafék vs v-fék topicot a szabadonfutóban és mindenki szabadon vitatkozhatna, csak gyõzzétek moderálni.

A sebesség mindent megold.