Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#4541
Posted 2007. October 23. - 11:54

gyors visszaváltás = még fel tudok menni :-)
gyors lefele váltás valóban gyorsabb gyorsítást eredményez,de akkor miért nincs ez országutin?
Lehet hogy jó a low normal filozófia, csak szeretném látni az elõnyöket és a hátrányokat. Én sajnos csak egyfélét hajtottam (top normal).
Az is érdekel, hogy Deore fékváltókar esetén ha fékezek, akkor tudok-e vátani a hüvelykujjal úgy, hogy közben a fékkar nem mozog vele?
Valamiért a kerékpárt a 2. variációval ruházták fel gyárilag, s szeretném megérteni, hogy miért (Merida). Ugyanis ha úgy van, ahogy gondolom, akkor lefele menet fékezés közben is könnyen tudsz lefele váltani top normal hátsó váltóval is.
#4542
Posted 2007. October 23. - 10:58

Ezek vannak:
Rapidfire, Easyfire, Dual Control, Markolatváltó.
Amúgy emelkedõ elõtt minek kell gyors visszaváltás? Ezt sosem értettem... Lefelé azért kell gyors váltás, hogy gyorsabban gyorsíthass.
#4543
Posted 2007. October 23. - 10:42

Kerekpár vásárlás elõtt állok, de nem tudom milyen rendszerû vátó mellett tegyem le a voksom.
Lehetõségek:
1. fékváltókar + low normál hátsó vátó
2. fékváltókar + top normál hátsó vátó
3. normál váltókar 2 irányba mûködõ kioldó karral + top normal hátsó váltó
A kerékpáron, amit kinéztem, alapban a 2. van.
A Shimano mérnökei az 1.-est részesítik elõnyben,de kérdezem én, hogy aki ilyet használ, annak nem hiányzik a gyors felfele váltás egy hirtelen emelkedõ elött? A fordított irányba történõ gyors váltásnak nem sok értelmét látom, vagy cáfoljatok meg.
A 3.-al kapcsolatban az a kérdésem, hogy aki nem 2 irányba mûködõ kioldó kart használ, az hogy tud lefele váltani fékezés közben (downhill)?
Csabi
#4544
Posted 2007. October 22. - 21:18

#4545
Posted 2007. October 22. - 21:08

#4546
Posted 2007. October 22. - 20:05

gondolatban forgassátok át pls... ugye a váltótest ill. a kanál illeszkedésénél nem szabadna 2 mm elmozdulásnak lennie?
#4547
Posted 2007. October 22. - 19:59

sx-5 be nem tudok segíteni.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#4548
Posted 2007. October 22. - 19:14

#4549
Posted 2007. October 22. - 18:11

hátra viszont 7es sorhoz sztem 7es váltokart vegyél.
#4550
Posted 2007. October 22. - 16:50

Bringafelujitas kozepen tartok, es minel olcsaobban szeretnem meguszni (penz nagy ur).
Az elso valtom valami noname marka lehet, nem pozicionalt valtokarral (nem megpockolom, hanem addig huzom/tolom a valtokart amig nem lesz jo), 93-as Csepel bringarol. Teszi a dolgat szepen.
Hatul egy alivio 7-es fogaskereksor van, valtoval, meg egy (sram 5.0-as talan) marokvaltoval .
Vennek egy 3*7-es rapidfire valtokarpart.
Ha csak egy 8-as valtokart talalok hatulra az is jo lesz?
Az elso valtohoz jo lesz ez a fajta valtokar?
Koszi
Tsipet /tsipet(kukac)gmail(pont)com/
P.S. Ha valakinek van esetleg porosodo/kuka mellett levo, Alivio valtokarparja 3*7-es, legyen szives jelentkezzen. A hatso a fontos, elsot mar talaltam.
#4551
Posted 2007. October 19. - 11:54

Számomra igen, én csak mûkedvelõ vagyok hozzád képest...

#4552
Posted 2007. October 19. - 08:57

Amúgy: Rapidfire Foreva'
#4553
Posted 2007. October 19. - 08:10

Az x-9 shorty-ról érdekelnének tapasztalatok, egyáltalán milyen markolat váltókart használni a triggerekhez képest?
Én tavaly tavasszal álltam át erre a váltásra, azelõtt 5 évig Rapidfire-t használtam. Nekem kicsit több kellett a megszokáshoz, mint 3 nap, amig beidegzõdött, hogy mikor merre is tekerjem. Ma is jó döntésnek tartom az átállást, mert X-9 váltóval együtt egy nagyon megbízható váltásrendszert kaptam, és ami számomra legfontosabb, karbantartásmentest, és ráadásul olcsóbb is mint a trigger. A sáros kézzel való tekerésrõl nem tudok nyilatkozni, valszeg az csak a legsárosabb idõkben lehet probléma. Én pedig a tavalyi két legsárosabb versenyt (Szilvás és Duna) kihagytam.
#4554
Posted 2007. October 18. - 22:10

azt mondják full sáros kesztyûben nehéz használni, ezt nem tudom, illyenhez nem volt szerencsém.
Ez így igaz, volt egy pár sáros maraton ahol nagyon csúszott a markolat. Véletlen folytán rájöttem, ha a nagyobb átmérõnél markolom (a kijelzõ mellett, ahol még van gumírozott rész) akkor tudok váltani.

Azért nem sûrûn van ilyen helyzet. Régóta használok markolatváltót akkor még grip shift volt, nekem nagyon bevált. Most x-9 shorty-t használok.
#4555
Posted 2007. October 18. - 20:07

Tessék békénhagyni a sram láncomat!
Tök jó lánc az! Különben szakadást csak shimano-val tapasztaltam (és láttam), srammal nem.
Ki fogom próbálni shimanoval, bár nem hiszem, hogy a lánc okozná. Miért késne a váltó a lánctól?
Van egy ötletem még, azt megnézem este. Lehet, hogy a bowdenház van slendrián módon vágva, az beletesz a rendszerbe annyi rugalmasságot, hogy felsõ pozíciókban már késik. Hülyeség?
Nekem volt egyszer egy bowdencsere után ilyen megtalálhatatlan okú hibám. Mikor mindent - tényleg mindent - szétszedtem, akkor derült ki, hogy a bowden befûzésnél visszaengedtem a váltókarral a bovdent, amitõl a váltókar-házon belül megtört, és ez a törés elég volt ahhoz, hogy ne lehessen rendesen beállítani a váltót, mivel a törés gyakorlatilag egy kis rugóként viselkedik.
#4556
Posted 2007. October 16. - 13:33

Köszönöm. (ez a válasz már jobban tetszett )most erre mit
nekem kellett egy 3 nap mire átállt rá a kezem meg az agyam, hogy akkor merre is tekerjem, gond nincs vele ugyanolyan pontos mint a trigger, széppen kattog, s bár ritkán van rá szükség de hamarabb váltasz vele 5-6 fokozatot egy mozdulattal mint a pöckölõssel. azt mondják full sáros kesztyûben nehéz használni, ezt nem tudom, illyenhez nem volt szerencsém.
innentõl meg szubjektív, van akinek bejön van akinek nem....ha tudod próbáld ki mielõtt átállsz rá.
A sebesség mindent megold.
#4557
Posted 2007. October 16. - 13:24

most erre mitAha
![]()
Bõvebben? (csak azt ne, hogy nagyon jó)
nekem kellett egy 3 nap mire átállt rá a kezem meg az agyam, hogy akkor merre is tekerjem, gond nincs vele ugyanolyan pontos mint a trigger, széppen kattog, s bár ritkán van rá szükség de hamarabb váltasz vele 5-6 fokozatot egy mozdulattal mint a pöckölõssel. azt mondják full sáros kesztyûben nehéz használni, ezt nem tudom, illyenhez nem volt szerencsém.
innentõl meg szubjektív, van akinek bejön van akinek nem....ha tudod próbáld ki mielõtt átállsz rá.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4558
Posted 2007. October 16. - 13:15

#4559
Posted 2007. October 16. - 13:09

jó....Az x-9 shorty-ról érdekelnének tapasztalatok, egyáltalán milyen markolat váltókart használni a triggerekhez képest?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4560
Posted 2007. October 16. - 13:08

A sebesség mindent megold.