Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7447 hozzászólás a témában

#4521
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás

gondolkozom új elsõ váltón.
08-as xt alsóbilincsest néztem
lenne egy olyan kérdésem hogy aki láttot vagy fogott már ilyet van benne müanyag? (amibe a távolságot állító 2 csavar belemegy az müanyag?)


Mûûanyaag? Ez nem sram :P

Amúgy elvileg fémbe tekeredik bele a csavar. Gyakorlatilag is. De ha teheted, ne Top Swingest vegyél. Jobban lötyög kicsit mint a sima.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#4522
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
gondolkozom új elsõ váltón.
08-as xt alsóbilincsest néztem
lenne egy olyan kérdésem hogy aki láttot vagy fogott már ilyet van benne müanyag? (amibe a távolságot állító 2 csavar belemegy az müanyag?)

képek a váltórol:
http://www.facs.gall...ccf79a69ac398f2

#4523
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
ha egy nagy bukkanónál a váltó lejjeb dobta a láncot egy fogaskerékkel akkor laza a bowden?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#4524
parej

parej

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
köszi a válaszokat. igen, valami ilyesmire gondoltam, hogy lánc kistányéron, és akkor bowdent jól megfeszíteni. õszintén bevallom, én nagy tányérra tettem, és ott feszítettem. ezek szerint, nem az a járható út. :)
még egyszer : köszönöm
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep

#4525
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
meg még arra figyelj h az átdobó a vázra jol legyen felrögzitve.
1. párhuzamos legyen a láncvonallal a váltófül
2. kb 1.5 - 2 mm re legyen a nagytányér fölött felsö állásban...

#4526
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
en nem igazan ertem. a bovdent ha jo iranybol csatlakoztattad be, es legkisebb tanyeron allaskor eppen feszes, akkor jonak kell lennie. Ha nem valt fel kistanyerrol kozepre, akkor adhatsz neki meg feszesseget a valtokaron levo pocokkel. nagyjabol ennyi.

a H es L csavarokat is be kell loni, hogy ne dobja le a lancot semerre, es meg is vagy.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4527
parej

parej

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Hali!

Kérdezném, hogy az elsõ váltó (XT) felszerelésekor a bowdent, váltókart hogyan kell beállítani? Konkrétabban: a váltó már fel van szerelve, a bowdent szeretném beállítani. Remélem, érthetõ. :)

Köszi, parej
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep

#4528
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Igen.


A sebesség mindent megold.

 


#4529
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
az lehet hogy egy elsõváltó ha rendesen be van állítva a végállás nem vált fel a nagytányérra mert sokkal szélesebb a tengely?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#4530
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

Szega, egy kérdés XTR-t(váltórendszert)cserélnék X.0-ra megérné?


tudud ám kollága hogy kinézetbe a te XTR szetted a legszebb? :P én ezt nem biztos h cserélném ha még jó
probálj ki egy X.0 ás bicajt sztem utána dönts. sulyban megérné a csere?

#4531
andrew_m

andrew_m

    vendég

  • fórumtag
  • 198 hozzászólás
talán ez a megfelelõ topic:
rendeltem ebike-ról '08-as xt váltókart, de azt írták vissza hogy a forgalmazónál már elfogyott a '08-as elõkészlet:(
esetleg nem tudja valaki hogy mikor jön a következõ adag? fontos lenne!
köszi!

#4532
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Ezért kell XTR ;)
Csak kár hogy 2X annyi :(
off:
XTR Shadow karbon kanalas váltó sem olcsó...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#4533
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

sztem nem;)


akkor bocs, ezek szerint csak a DC fékváltókarok... valamit rosszul értelmeztem, vagy rosszul írták, már régebben olvastam..
pedig emiatt vettem volna új XT kart, de így legfeljebb a leszerelhetõ kijelzõ miatt veszek :D
köszi a javítást.

#4534
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás

a 2008-asnak kéne tudnia


sztem nem;)

Shift me

M770 will continue to offer both Dual Control and RapidFire shifter options, and both are now decidedly XTR-like, at least as far as gear shifting and cosmetics are concerned. Trigger shifters now incorporate 2-Way Release for thumb or index finger actuation along with Instant Release for more immediate cable movement, and a customized fit is provided by a discrete two-position clamp instead of XTR's sliding mount. Upshifts are still knocked off one gear at a time, but some users might even prefer that, based on our feedback.

Unique to XT, though, is a trick new removable Optical Gear Display. A detachable coverplate provides the OGD with access to the shifter's innards, but that coverplate then safely and securely snaps into the back of the display for safekeeping. Bingo, no more wondering what happened to the little guy if you ever decide to go back to a display-free lifestyle.

The tidier new Dual Control will also include the Instant Release feature, along with Multi-Release which will allow for multiple gear changes in either direction.


a fenti idézetet itt találod:
http://www.cyclingne...ano_xt_launch07

#4535
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Nem tud kettõt, csak az XTR.


a 2008-asnak kéne tudnia

#4536
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

...bár kíváncsi vagyok az új XT pöckölõs karra is, ami elvileg kettõt tud abba az irányba is...

Nem tud kettõt, csak az XTR.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4537
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Lehet hogy jó a low normal filozófia, csak szeretném látni az elõnyöket és a hátrányokat.


szerintem ha picit pontosabban fogalmazol (a fékváltókar nem feltétlen dual control-os), könnyebb érteni, egyébként én is úgy vagyok, hogy szeretem, ha gyorsan tudok 2-3-at visszaváltani.
nagyobb áttételbe váltás sose gond, bár kíváncsi vagyok az új XT pöckölõs karra is, ami elvileg kettõt tud abba az irányba is..
nekem top normal a bejövõs, pont a fent elhangzottak miatt. szeretem, ha én irányítom a nagyobb kerékre váltást. de ez már egyéni dolog.

#4538
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

3. normál váltókar 2 irányba mûködõ kioldó karral + top normal hátsó váltó

A Shimano mérnökei az 1.-est részesítik elõnyben,de kérdezem én, hogy aki ilyet használ, annak nem hiányzik a gyors felfele váltás egy hirtelen emelkedõ elött? A fordított irányba történõ gyors váltásnak nem sok értelmét látom, vagy cáfoljatok meg.
A 3.-al kapcsolatban az a kérdésem, hogy aki nem 2 irányba mûködõ kioldó kart használ, az hogy tud lefele váltani fékezés közben (downhill)?


A harmadik változatot használom és minden körülmények közt el tudom érni a kívánt fokozatot. Sosem értettem minek lefelé 3-4-et váltani, mert az komoly gyorsítást feltételez. Egy hirtelen mászáshoz érve viszont jól tud jönni a sokat lehet felfelé váltani (fõleg ha elöl középtányéron van a lánc). Egyébként jó dolog érezni hol tart a felfelé váltás és nem egy rugóra várni. Elöl sincs fordított rugóirány. 4 fel és 2 lefelé váltassal már minden fokozatot el lehet érni. Sima RF (top normal esetén) karral lehet lefelé váltani fékezés közben, én a hüvelykujjammal visszafelé pöcköltem a kart, amíg olyan váltókarom volt. Mindez perszer XC, maraton felhasználás alatt, DH-ban lehet létjogosultsága a RF-LN kombónak...

Tény, hogy a hátsó Low Normal váltóra ható Dual Control kar tényleg jól mûködik fékezés felfelé váltva, visszafelé viszont nem igazán nyerõ, az ember ujjait nem felfelé pöckölésre tervezték.

Szega, egy kérdés XTR-t(váltórendszert)cserélnék X.0-ra megérné?

Anyagilag biztosan nem, az X.0 jelentõsen drágább. Ergonómia kérdése, a karok eléggé más pozícióban állnak, nekem nem jött be.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4539
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Olyan ismerõs nekem ez a kérdés. :)


A sebesség mindent megold.

 


#4540
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás
Szega, egy kérdés XTR-t(váltórendszert)cserélnék X.0-ra megérné?
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X