Ez az amit nem szabad.Tisztelt egybegyûltek! Problémámat ezen az ábrán láthatjátok: http://atkadolog.uw.hu/problem.jpg
1. eset - a lánc elöl kistányéron, hátul kis keréken ideális esetben
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#4501
Írta 2007. november 06. - 00:10

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4502
Írta 2007. november 06. - 00:04

1. eset - a lánc elöl kistányéron, hátul kis keréken ideális esetben
2. eset - a lánc az elõbbi módon, de nálam...
Az átdobót (X.9) már tökig lenyomtam, épphogy nem ütközik neki a nagytányérnak váltáskor, de a lánc még mindig alul súrolja a váltó keretet.
Arra gondolok, hogy a fogsor valamiért nincsen elég "magasan". Ez akkor fordulhat elõ, ha nagyobb tag van a vázban, mint kéne. De nem az van (190-es Foxi).
Találkoztatok már effélével? Mit gondoltok errõl?
#4503
Írta 2007. november 03. - 19:38

#4504
Írta 2007. november 03. - 19:36

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#4505
Írta 2007. november 03. - 19:31

#4506
Írta 2007. november 03. - 19:12

Még gyakorolnom kell

Plusz megolajoztam a láncot és most végre szép halkan futott és jól váltogatott.
Még egyszer köszi!
#4507
Írta 2007. november 03. - 01:10

jo lesz az.
szerintem a hátsó váltód sincs pontosan beállítva.
1. nézd meg hogy feszed e a bovden
2. ha igen akkor nézd meg h jok e a váltó végállásai (legkisebb lánctányérra leteszi e és jol meg a legfelsöre felteszi e nem dobja tul sehol.)
3. finomállitó csavarral belö pontosra.
végállás állitó csavarok: magán a válton a H és L jelü csavarok. értelem szerüne egyik az also másik a felsö végállást állitja.
finomállitó csavarok: váltokaron ill váltóbovden becsatlakozásánál fekete tekerök.
#4508
Írta 2007. november 03. - 00:02

Majd tüzetesen megnézem a szemet is, de elsõ blikkre nem látszik deformáltnak, pedig valami baja van az fix

Ránézek én a bicajra oldalról, abban hiba nem lesz, de két elméletben hozzáértõ ember, bicikliszerelõ miért mond ellentétes véleményt?
Mint egyszerû júzernek, hihetõ ez is, az is.
#4509
Írta 2007. november 02. - 20:58

ha meg sz/r az a szem akkor meg kukázd ki.
hogy milyen hosszu legyen a lánc? erre rá tudsz te magad is jönni ha ránézel a bicajra oldalrol.
#4510
Írta 2007. november 02. - 20:14

Remélem a megfelelõ fórumot találtam a kérdésemhez, elõtte ki elõtörténet: vettem egy új Deore váltós biciklit, pár tíz km után egy láncszem eldeformálódott. Az egyik helyen azt mondták, kapjam ki azt és kész. A másik helyen azt, kapjam ki, de menjek vissza új láncért mert a lánchossz pontossága fontos, össze van lõve a fogaskoszorúval-lánckerekekkel és ezért 1-2 szem kiszedése sem tanácsos. 1. Kinek van igaza?
Végül kiszedtem a szemet, de nem lett halk a bicikli. Azt hittem, ez a kategória már csendes, pontos gépezet, de nyolcéves Acera szebben jár. Most próbálgattam váltót állítani, de nem vezetett eredményre. Azt figyeltem meg, hogy "mókuskerékben" (elöl kicsi, hátul nagy) lassan tekerve egyetlen szemnél és mindig ugyanannál "pattan a lánc". A fog annál az egy szemnél nem a láncszem lapjai közé, hanem a lapra fordul rá és kis fordulat után ugrik a helyére, ez adja a hangot. Az a láncszem szerintem nincsen eldeformálódva, nem látszik rajta. 2. Mi okozhatja ezt?
A segítséget elõre is köszönöm!
#4511
Írta 2007. október 31. - 12:12

Dema Auron 06' by;bikemag
http://www.picoodle....8.jpg&srv=img37
Dema Deor 05' (u.az mint az auron csak kicsit más geo és sokkal nehezebb)
http://www.picoodle....f.jpg&srv=img28
Dema Auron 07' (saját képek)
http://img34.picoodl...55m_c615f1e.jpg
http://www.picoodle....5.jpg&srv=img31
#4512
Írta 2007. október 31. - 01:27


végülis ez beszarás h pont a csavarhoz esett volna a bilincs..
van egy fölös alsóbilincses acerám amúgy :Dhozzádvágnám ha kéne


#4513
Írta 2007. október 31. - 01:23

A sebesség mindent megold.
#4514
Írta 2007. október 31. - 01:16

de azért csak felmegy a bilincs valahogy nem? max ott nem lesz kulacstartó. (nekem még az életbe nem volt fent 2 tartó. elég 1 is...)
#4515
Írta 2007. október 31. - 01:10

#4516
Írta 2007. október 31. - 00:48

Haverom így járt a Trek 8900 vázzal...Akkora szerencsétlenséged nem lehet h. pont a csavarnál van a bilincs...
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4517
Írta 2007. október 31. - 00:31

Nehogy azért vegyél olyat!
Szimplán rakj a kulacstartó csavarjához alátétet és máris meg van oldva a problem. Akkora szerencsétlenséged nem lehet h. pont a csavarnál van a bilincs...
még ha oda is esne (szerintem is kizárt), akkor felfogatnám egy csavarral, plusz gyorskötözõ... a trekkingemen a második kulacstartó öntapadós ragacs+ gyorskötözõvel van rögzítve jó ideje (nem volt ugyanis, csak egynek hely gyárilag)
de normál esetben a bilincs a két csavar közé esik - bizonyos kulacstartók natúrban is elférnek így, amit meg alátétezni kell, oda beraksz két V-fék pofához való homorú, vastag alátátet, és kész vagy! (mert ez normálisabban néz ki, mint sok vékony alátét)
#4518
Írta 2007. október 30. - 23:38

Szimplán rakj a kulacstartó csavarjához alátétet és máris meg van oldva a problem. Akkora szerencsétlenséged nem lehet h. pont a csavarnál van a bilincs...
#4519
Írta 2007. október 30. - 23:02

j... egyedül a 2 kulacstartó miatt kell rá to swinges
miféle vázad van?
gond nélkül felmegy a kulacstartó általában a bilincs "fölé"
#4520
Írta 2007. október 30. - 22:41

jah errõl énis hallottam hogy lötyög meg gizt-gazt összeszed. egyedül a 2 kulacstartó miatt kell rá to swinges