Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#3721
Írta 2008. július 24. - 22:09
#3722
Írta 2008. július 24. - 22:07
slmc40 -es alivio, shimano."
igen, azt én is láttam, csak nem tudom milyen minõségû az az alivio, most stx váltókarokat használok, amik nagyon finoman mûködnek, kb.mint egy mai deore.
Az alivio olyan nagy bumszli dolognak tûnik. Van ezzel valakinek tapasztalata?
Rosszabbra nem cserélnék szívesen.
#3723
Írta 2008. július 24. - 21:49
deore elsöváltó elég gyengus.
ismerösömnek elég hamar elég jól kikotyogósodott....
Az az 510-es volt. 530-ast kell venni, de méginkább 531-est, ha a vázra felmegy.
#3724
Írta 2008. július 24. - 21:43
slmc40 -es alivio, shimano.
#3725
Írta 2008. július 24. - 21:40
köszi
#3726
Írta 2008. július 24. - 19:52
amúgy maga az x5 kategória sem hulladék,, volt már olyan alkatrészem sokáig, csak mégis...
#3727
Írta 2008. július 24. - 19:33
#3728
Írta 2008. július 24. - 18:06
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#3729
Írta 2008. július 24. - 17:05
ismerösömnek elég hamar elég jól kikotyogósodott....
#3730
Írta 2008. július 24. - 15:44
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#3731
Írta 2008. július 23. - 22:02
Kedves j4ni!
Itt ülünk Kedves Barátaimmal, és kuncogunk kissé. Õk már régi bicajosok, sok-sok maratonnal a hátukmögött. (Deore-, Deore LX-cuccokkal) Tiszta szívünkbõl kívánjuk Neked, hogy az életben ennél nagyobb problémád soha ne legyen!!
#3732
Írta 2008. július 23. - 18:17
Hali!
Engem zavar, hogy nehezen forog, fékez.
Ez a legkissebb alkatrész, mégis nagyobb az ellenállása mint pl a hajtómûnek...
Mi baj származhatna abból, ha kicserélem egy könnyen pörgõre, olyanra mint az alsó?
Az alsó görgõt is szétszedtem, mint mondtam, és abban is csak sima csúszócsapágy van, de ott acélon csúszik...
J.
Pedig az alsónak ipari (zárt mélyhornyú) csapágyasnak kellene lennie, nekem is xt-m van. Mi van az alsó görgõdre írva? Egyébként kicserélheted a felsõ görgõt más fajtára, nem lesz baja tõle, maximum nem lesz annyira tartós.
A sebesség mindent megold.
#3733
Írta 2008. július 23. - 18:06
nem tudom hogy észrevetted e hogy a felsö görgö nem csak forogni tud, hanem tengelyirányba (jobbra is balra is) egy picit el tud mozdulni.
ez sem véletlen! így pontos a váltás....
és sztem is túlreagálod ezt az apróságot.
#3734
Írta 2008. július 23. - 16:29
Engem zavar, hogy nehezen forog, fékez.
Ez a legkissebb alkatrész, mégis nagyobb az ellenállása mint pl a hajtómûnek...
Mi baj származhatna abból, ha kicserélem egy könnyen pörgõre, olyanra mint az alsó?
Az alsó görgõt is szétszedtem, mint mondtam, és abban is csak sima csúszócsapágy van, de ott acélon csúszik...
J.
A kerámiás görgõ ilyen, nehezebben forog, nincs vele semmi baj, nem kell a tömítést olajozni. Az alsó görgõben golyós csapágy van...
Kicsit túlpörgöd az egészet...
#3735
Írta 2008. július 23. - 10:38
Sziasztok!
Ahogy tanácsoltátok, kicsavaroztam a két görgõt a gyakorlatilag új XT hátsó váltómból.
Mind a két görgõ nagyon könnyû, érezni, hogy nem acélból vannak.
Szétszedtem mind2 görgõ tengelyét és észrevettem, hogy csak a felsõ görgõnek (amelyik nehezen megy) kerámiás a tengelye. belül teljessen tiszta volt, tehát nem az elkoszolódás miatt forog nehezebben. És valóban, ennek a görgönek van egy kis gumitömítés, ami a tengelyt óvja az elkoszolódástól, és a csúszó gumi miatt forog nehezebben.
Szétszedtem az alsó görgõt is, ezen nincs extra gumitömítés, a tengelye is acél és nem kerámia, sokkal könnyebben forog mint a másik.
Az XT váltóm felsõ görgöje nehezebben forog mint az alsó görgõ, a hajtómû,
a racsni, vagy éppen a hátsó kerék...
Ezt nevetségesnek tartom.
Ti is tapasztaltatok már ilyet?
-Mennyibe kerül egy kis (könnyen futó) görgõ XT hátsó váltóhoz?
-Miért van az, hogy az alsó görgõn be van jelölve egy forgásirány, a felsõn pedig nincs?
-a gumival tömített görgõn a gumitömítést teflonozhatom, vagy olajozhatom, zsírozhatom hogy jobban csússzon?
(Nem mertem, nehogy szétmarja valami a gumit)
üdv
János
A kerámiás görgõ ilyen, nehezebben forog, nincs vele semmi baj, nem kell a tömítést olajozni. Az alsó görgõben golyós csapágy van...
Kicsit túlpörgöd az egészet...
A sebesség mindent megold.
#3736
Írta 2008. július 23. - 10:01
Ahogy tanácsoltátok, kicsavaroztam a két görgõt a gyakorlatilag új XT hátsó váltómból.
Mind a két görgõ nagyon könnyû, érezni, hogy nem acélból vannak.
Szétszedtem mind2 görgõ tengelyét és észrevettem, hogy csak a felsõ görgõnek (amelyik nehezen megy) kerámiás a tengelye. belül teljessen tiszta volt, tehát nem az elkoszolódás miatt forog nehezebben. És valóban, ennek a görgönek van egy kis gumitömítés, ami a tengelyt óvja az elkoszolódástól, és a csúszó gumi miatt forog nehezebben.
Szétszedtem az alsó görgõt is, ezen nincs extra gumitömítés, a tengelye is acél és nem kerámia, sokkal könnyebben forog mint a másik.
Az XT váltóm felsõ görgöje nehezebben forog mint az alsó görgõ, a hajtómû,
a racsni, vagy éppen a hátsó kerék...
Ezt nevetségesnek tartom.
Ti is tapasztaltatok már ilyet?
-Mennyibe kerül egy kis (könnyen futó) görgõ XT hátsó váltóhoz?
-Miért van az, hogy az alsó görgõn be van jelölve egy forgásirány, a felsõn pedig nincs?
-a gumival tömített görgõn a gumitömítést teflonozhatom, vagy olajozhatom, zsírozhatom hogy jobban csússzon?
(Nem mertem, nehogy szétmarja valami a gumit)
üdv
János
#3737
Írta 2008. július 22. - 18:47
Készi a választ!
Tehát egyszerûen kicsavarom a görgöt egy kis imbuszkulcsal,
letisztítom, megzsírozom (tehát nem olajozom, nem teflonozom, hanem zsírozom) és visszacsavarom?
Ennyi lenne?
Aha így kell! Ma megvettem az SLX hátsó/elsõ váltóm (+váltókart). Fantasztikus! Az '99-es Lx után menyország ráadásul a formavilág és a szín,
Extázisba estem...:love1: - >éN
#3738
Írta 2008. július 22. - 16:35
Tehát egyszerûen kicsavarom a görgöt egy kis imbuszkulcsal,
letisztítom, megzsírozom (tehát nem olajozom, nem teflonozom, hanem zsírozom) és visszacsavarom?
Ennyi lenne?
kerámiás
tisztit aztán zsíroz
összerak
örül
#3739
Írta 2008. július 22. - 16:21
tisztit aztán zsíroz
összerak
örül
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#3740
Írta 2008. július 22. - 16:18
Tegnap tetettem a láncomba SRAM patantszemet, hogy könnyen le tudjam szedni, tisztítani.
Nos leszedtem a láncot és észrevettem hogy a Shimano XT hátsó váltómnak a felsõ láncvezetõ görgõje sokkal nehezebben forog mint az alsó. Az alsó szinte pörög, a felsõ pedig nehezen jár. Válószínûleg el van konszolódva, ezért nem csúszik...
Kérdésem az lenne, hogyan kell ezt a görgõt tisztítani?
Ki tudom imbuszkulcsal egyszerûen csavarozni a görgõt és letisztítom aztán jólvan?
Jól gondolom, hogy az a kis görgõ nem csapágyas, hanem egyszerûen csúszik?
Mivel kell kenni? Zsirral, olajjal, vagy teflonos löttyel?
üdv
János