Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#2781
Írta 2010. január 26. - 08:52

http://www.parktool....howto.asp?id=76
#2782
Írta 2010. január 26. - 00:33

Ad1.: Ne szedj szét semmit ha nem tudod összerakni. Ha mégis nekiállsz, mindent 2X nézz meg mielõtt kiszeded valahonnan.
Ad2.: Sram sx-4 doc, beírva google-be, 3. találat.
Bár azt írja az elõzõ oldal, hogy ebben majd jól benne van, de nincs. Viszont bennevan mindenféle váltókar ábra, az sx4 sem különbözik nagyon a többitõl.
Ha jófej boltosok vannak nem röhögnek ki, és még túl sok pénzt sem húznak le rólad. Csak azt mondják hogy legközelebb inkább vidd be. Vagyis én ezt szoktam mondani ilyenkor.
Az volt a gond, hogy ahogy kivettem a csavarokat, az egész szétugrott, és hiába nézegettem, sehogy sem akartak a helyére menni a dolgok.
(Nem most kezdtem a szerelést, 3 bringát építettem fel gyakorlatilag az utolsó csavarig, de ez a sram váltó most kifogott rajtam

Sajnos amit linkeltél, azt nem nagyon tudom használni, mert csak a bowden cserét mutatja, de azért kössz.
Üdv.: Facs
#2783
Írta 2010. január 25. - 23:52

Nekem is most, hidegben csinálja igazán! Én is szeretném kukázni, de nem tudom milyet vegyek helyette. Mire kell figyelni, mi változott az elsõ váltók között azóta? Simán fel lehet rakni egy mai Aliviót vagy Deore-t pl.?
stellaz, láttál már olyan szervízt, ahol szétbontanak egy 17 éves váltókart, pici csavarhúzókkal, nagyító alatt? még ha létezik is ilyen valahol, hát az kerülne majd annyiba, mint egy új elsõ váltókar.
nekem egyszer egy szinte új deore is csinálta, a szerelõ szét se szedte, csak befújkodta wd40-el, meg valamit molyolt rajta, és utána jó lett
korábban egy stx-et kukáztam emiatt, de akkor is mondta, hogy elõbb levihettem volna, hátha megoldható lett volna a dolog
#2784
Írta 2010. január 25. - 23:47

Ad2.: Sram sx-4 doc, beírva google-be, 3. találat.
Bár azt írja az elõzõ oldal, hogy ebben majd jól benne van, de nincs. Viszont bennevan mindenféle váltókar ábra, az sx4 sem különbözik nagyon a többitõl.
Ha jófej boltosok vannak nem röhögnek ki, és még túl sok pénzt sem húznak le rólad. Csak azt mondják hogy legközelebb inkább vidd be. Vagyis én ezt szoktam mondani ilyenkor.
#2785
Írta 2010. január 25. - 22:49

Egy kis segítséget szeretnék kérni váltószerelés ügyben!
A Sram sx-4 elsõ váltókarom eléggé elkezdett akadni. Ezért szédszedtem....
Na összerakni már nem tudtam... Mivel nem akarok a boltban égni, megkérdezem hátha tud valaki segíteni, akár egy robbantott ábrával is.
Üdv.: Facs
#2786
Írta 2010. január 25. - 20:22

de belekukkantani a valtokarba meg ingyen van. a burkolatot fogja bar szerencsetlenul picire meretezett csavar, de csak addig kell esznel lenni, amig azokat kiszeded. kell egy darab vilagos szinu rongy, es afolott ha csinalod akkor nem pattan el es latod hogy hova esik ha leesik.
a belseje amugy total egyben van, nem pattan szet a rugo [nem ugy mint az x.o trigger khm...]
es nagyreszt ezeknek osszesen annyi baja van hogy a zsir meg van bennuk kemenyedve. sokszor hoztak be hozzam is ilyen 5ev pinceben tarolas utan eloszedett bringat hogy kellene uj valtokar, mert beesik es ottmarad. szetszeded, valami TF2/WD40 stb cuccal atmosatod, kozben mozgatod oda-vissza a karokat, elobb utobb elkezd szepen jarni. aztan pici lagy zsir bele [de tenyleg csak pici], osszerak, orul.
mindez persze csak akkor ha nincs belul eltorve semmi. de ha szetszedeskor apro femdarabkak potyognak ki, akkor ez ugyis egyertelmu lesz.
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#2787
Írta 2010. január 25. - 19:51

a belseje amugy total egyben van, nem pattan szet a rugo [nem ugy mint az x.o trigger khm...]
es nagyreszt ezeknek osszesen annyi baja van hogy a zsir meg van bennuk kemenyedve. sokszor hoztak be hozzam is ilyen 5ev pinceben tarolas utan eloszedett bringat hogy kellene uj valtokar, mert beesik es ottmarad. szetszeded, valami TF2/WD40 stb cuccal atmosatod, kozben mozgatod oda-vissza a karokat, elobb utobb elkezd szepen jarni. aztan pici lagy zsir bele [de tenyleg csak pici], osszerak, orul.
mindez persze csak akkor ha nincs belul eltorve semmi. de ha szetszedeskor apro femdarabkak potyognak ki, akkor ez ugyis egyertelmu lesz.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2788
Írta 2010. január 25. - 18:32

Egy alivio-deore rapidfire már teljesen jó, a deore pl. 7890-ért van, per pár, de darabra is lehet venni, gondolom fele áron... Nem is drága, kb 3/4-1 órás munkadíj ára.
#2789
Írta 2010. január 25. - 18:09

Nekem is most, hidegben csinálja igazán! Én is szeretném kukázni, de nem tudom milyet vegyek helyette. Mire kell figyelni, mi változott az elsõ váltók között azóta? Simán fel lehet rakni egy mai Aliviót vagy Deore-t pl.?
stellaz, láttál már olyan szervízt, ahol szétbontanak egy 17 éves váltókart, pici csavarhúzókkal, nagyító alatt? még ha létezik is ilyen valahol, hát az kerülne majd annyiba, mint egy új elsõ váltókar.
Akkor próbáld meg te magad. Nincs szükség nagyítóra, csak jegyezd meg mi hol volt. Én már szervízeltem régi váltókart, nagyjából a tiéddel egy generáció, nekem egy kis epoxi segített a problémán, most tökéletesen mûködik.
#2790
Írta 2010. január 25. - 17:53

stellaz, láttál már olyan szervízt, ahol szétbontanak egy 17 éves váltókart, pici csavarhúzókkal, nagyító alatt? még ha létezik is ilyen valahol, hát az kerülne majd annyiba, mint egy új elsõ váltókar.
#2791
Írta 2010. január 25. - 15:02

Egy kb. 1993-as Deore XT 3x7-es rendszert használok, aminek az elsõ váltókarja elkezdte azt a hülyeséget csinálni, hogy egyre többször beesik, kb. olyan 2/3-ad ig. Még lehet rajta nyomni, de nem kényelmes, és ha megint megpróbálom, akkor általában jól mûködik. Aztán megint beesik. Eleinte ritkábban, aztán mostanában egyre gyakrabban.
Az lenne a kérdésem, hogy szét merjek-e egy ilyet nyitni, nem fog szétesni milliónyi rugóra, stb-re, valamint, hogy meg lehet csinálni otthon az ilyet?
Illetve, hogy volt e bármiféle váltás az elsõ váltók között az elmúlt 17 év során, azaz, ha veszek egy mai Deore vagy Alivio elsõ váltókart, akkor az fog-e menni a régi elsõ váltóval. Az elsõ tányérok közötti távolságban volt változás?
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#2792
Írta 2010. január 25. - 14:03

ez a fajta xt elsõváltó mekkora átmérõjû nyeregvázcsövekre passzol?
31,8 és 34,9?
#2793
Írta 2010. január 25. - 08:02

Egy kb. 1993-as Deore XT 3x7-es rendszert használok, aminek az elsõ váltókarja elkezdte azt a hülyeséget csinálni, hogy egyre többször beesik, kb. olyan 2/3-ad ig. Még lehet rajta nyomni, de nem kényelmes, és ha megint megpróbálom, akkor általában jól mûködik. Aztán megint beesik. Eleinte ritkábban, aztán mostanában egyre gyakrabban.
Az lenne a kérdésem, hogy szét merjek-e egy ilyet nyitni, nem fog szétesni milliónyi rugóra, stb-re, valamint, hogy meg lehet csinálni otthon az ilyet?
Illetve, hogy volt e bármiféle váltás az elsõ váltók között az elmúlt 17 év során, azaz, ha veszek egy mai Deore vagy Alivio elsõ váltókart, akkor az fog-e menni a régi elsõ váltóval. Az elsõ tányérok közötti távolságban volt változás?
vidd le egy szervízbe, nagy valószínûséggel tudnak rajta segíteni
#2794
Írta 2010. január 25. - 07:47

Az lenne a kérdésem, hogy szét merjek-e egy ilyet nyitni, nem fog szétesni milliónyi rugóra, stb-re, valamint, hogy meg lehet csinálni otthon az ilyet?
Illetve, hogy volt e bármiféle váltás az elsõ váltók között az elmúlt 17 év során, azaz, ha veszek egy mai Deore vagy Alivio elsõ váltókart, akkor az fog-e menni a régi elsõ váltóval. Az elsõ tányérok közötti távolságban volt változás?
#2795
Írta 2010. január 23. - 16:06

Nekem van tartalék, csak az erdõben nincs hegesztõkabin.
Egyébként 10 év alatt csak egyszer tört el.
kellett neked olyan hulladek vas vazat venni

RAUH-Welt
B E G R I F F
#2796
Írta 2010. január 23. - 10:47

#2797
Írta 2010. január 23. - 09:47

Nekem van tartalék, csak az erdõben nincs hegesztõkabin.de egy valtoful pici, es relative nagy szivastol tud megkimelni ha van tartalek.

Egyébként 10 év alatt csak egyszer tört el.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2798
Írta 2010. január 23. - 09:45

#2799
Írta 2010. január 22. - 23:55


de egy valtoful pici, es relative nagy szivastol tud megkimelni ha van tartalek.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2800
Írta 2010. január 22. - 23:43

Jó ez a 8900*10200as kép
Nehéz tolni egy 20%-ot paintben...
on
Persze, de ennyi idõ alatt sok dolog történt, pl eltört a felni, szétment a kormánycsapágy, eltört a nyeregpálca (wtb titán

Én csak arra gondoltam, hogy minden pótalkatrészt nem lehet magaddal vinni... Vagyis lehet, csak nem lesz öröm a tekerés

Amikor eltört, akkor is azt csináltam, hogy láncbontó, kerestem 1 tekerhetõ fokozatot amin épp jó a lánc és hajrá... Volt 20 km SS tekerés hazáig
