Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#1901
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Kiszedtem a váltót, átmérõre lenne ilyen csavarom, de ezen finom menet van, nem jó bele. Vegyek egy hosszú csavart vagy van jobb szerszám erre? Esetleg vegyek új vázfület?

Ez való bele elvileg. Ennek a cseréjéhez nem kell spéci szerszám?

#1902
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

"Szerelõ" a biciklim közelébe sem mehet. Volt elég rossz tapasztalatom.

Próbáltam (ésszel) nyomni befelé a váltótestet és a kanalat, de szerintem ez nem változtatott semmin. Azt viszont látom, hogy a váltó rugalmas, sérülékeny, a vázfül áll mint a cövek. Kona Blast váz, batár erõsnek néz ki a fül, el nem tudtam volna képzeni, hogy az elgörbülhet. Mármint, ami a vázban van. A váltónak van egy füle, ahol a vázzal érintkezik, az szerintem sokkal gyengébb mint a vázfül. Az nem lehet görbe?

Mindenképpen szereljem le a váltót, tekerjem be a csavart, máshogy nem fogom megtudni? Milyen spec. szerszám van erre a szervizekben, honnan tudom beszerezni? Olvastam, hogy a váltótest is el tud deformálódni, ez nem lehetséges? Akkor gondolom új váltót kell vennem.


A fül gyengébb, mint a váltó. Az a funkciója, hogy tartsa a váltót és görbüljön el ha ütés éri.


A sebesség mindent megold.

 


#1903
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
"Szerelõ" a biciklim közelébe sem mehet. Volt elég rossz tapasztalatom.

Próbáltam (ésszel) nyomni befelé a váltótestet és a kanalat, de szerintem ez nem változtatott semmin. Azt viszont látom, hogy a váltó rugalmas, sérülékeny, a vázfül áll mint a cövek. Kona Blast váz, batár erõsnek néz ki a fül, el nem tudtam volna képzeni, hogy az elgörbülhet. Mármint, ami a vázban van. A váltónak van egy füle, ahol a vázzal érintkezik, az szerintem sokkal gyengébb mint a vázfül. Az nem lehet görbe?

Mindenképpen szereljem le a váltót, tekerjem be a csavart, máshogy nem fogom megtudni? Milyen spec. szerszám van erre a szervizekben, honnan tudom beszerezni? Olvastam, hogy a váltótest is el tud deformálódni, ez nem lehetséges? Akkor gondolom új váltót kell vennem.

#1904
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Fél órája nézem, de nem látom mi a görbe.


Nem is fogod látni, hogy mi a görbe, mert a váltótartó fül a görbe, az meg túl kicsi ahhoz, hogy észrevedd. A váltótestet meg a kanalat eszedbe ne jusson hajlítgatni, attól csak rosszabb lesz!
A házi megoldás:
- váltót leszeded
- váltótartó fülbe a váltó helyére egy hosszú egyenes csavart behajtasz
- ezt addig kell hajlítani, amíg vízszintes és függõleges irányól nézve párhuzamos nem lesz a hátsó tengellyel
- váltót visszaszereled.
Ezek után nagy valószínûséggel a hátsó váltó végállásait újra kell állítani, valamint a váltót is be kell állítani.

Vagy elviszed olyan szervizbe, ahol van erre spec. szerszám, és beállítják, utána meg vigyázol rá.

Ha a váltó oldalra dobod le a bringát, vagy túl rövid a lánc és keresztebe váltva feszíted az tud ilyet csinálni.

#1905
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Fél órája nézem, de nem látom mi a görbe. A váltófül és a váltó váltófülre csavarozott része egyenesnek néz ki. A kanál és amibõl a kanál kijön, egységesen ferde. A kettõ között nem tudom mi tud elgörbülni. A lánc már szinte súrolja a kanál belsõ felét. Nem tudom, hogy ez végig így volt-e, gyanítom nem.. Ha nem muszáj, nem vennék másik váltót. Ha mégis ez a megoldás, milyet? Deore SLX Shadow is jó vagy maradjak az XT-nél? Kell nekem a hosszúkanalas (SGS) vagy közepes (GS) shadow is elég? Az egyik fogsorom Deore 11-32T, a másik Deore XT 11-34T.

#1906
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Deore XT Shadow hosszúkanalas váltóm van, úgy néz ki el van görbülve. A kanál alja kifelé áll a váztól és a lánc sem középen fut az alsó görgõn. Véletlenül vettem észre, váltási gond nincs. Mit tudok vele csinálni? Postoljak róla képet?

Kép itt. Elöl a középsõ lánckeréken van a lánc.

#1907
arpo77

arpo77

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
na szerncsém van találtam egy srácot akinek van egy ilyen törött váltója meg is vettem tõle olcsón...:D

#1908
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Biker Kft. Ha nincs nekik, hónapok mire beszerzik.. Ha nem is létezik ilyen külön, legalább ki kellene kérdzezni, hogy milyen mértetû, típusú való bele pontosan. Vagy esetleg a www.sram.com -on robbantott ábrát, mûszaki rajzot nézni a váltóról (nem tudom van-e ilyen, csak gondolom), hátha abból kiderül. Így már lehetne csavarboltban próbálkozni, egyértelmû méretekkel. Mégegy ötlet, keress még kerékpáros szervizeket, hátha valamelyiknek van vagy mond megoldást rá. Nem szívesen lennék a helyedben, lehet több az utánajártás mint amit az egész ér.

#1909
arpo77

arpo77

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
a nagykernek valami elérhetõséget tudsz adni? ja és nagyon köszi a segítséget!

#1910
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ezek filléres dolgok egyébként, de nem tudom külön ad-e ilyet az SRAM. Meg kellene próbálni keresni egy kerékpár boltot, aki foglalkozik ezzel. Esetleg keresd meg a nagykert, nem vásárlási, hanem érdeklõdési szándékkal. Ha ezen az úton nem megy, akkor érdemes lenne szakboltba menned (talán csavarbolt), vidd be a váltót, talán tudnak segíteni. Jobb ötletem nincs.

#1911
arpo77

arpo77

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
nem tudom szándékos volt-e ...innen vettem azaz itt hirdette, a megadott számon nem nagyon tudtam elérni....

#1912
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Seeger gyûrû és alátét hiányzik? Ha nem annyira speckó, ezek beszerezhetõk szakboltban. De én inkább visszaadnám a váltót az eladónak..

#1913
arpo77

arpo77

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Sziasztok!

A következõ nagy gondom lenne: hozzájutottam egy fasza kis sx-5 ös váltóhoz. Most elvittem egy szakihoz hogy tegye fel és akkor mondta, hogy nincs meg egy hozzá egy kis valami. A lenti képen amit bekarikáztam egy alátét meg egy seeger gyûrû. https://picasaweb.go...849643801441090
Segítsetek honnan tudok ilyet szerezni? Debreceni vagyok esetleg itt valami bolt? Vagy ha esetleg van valakinek eladó ilyen cucca, vagy esetleg tudna csinálni írjon nekem! Minden megoldás érdekel tényleg! Elõre is köszönöm a segítséget!

#1914
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

hát gondolom normál mtb agyak azoknak 135mm-nek kell lenni a sarutávolságnak, szal annak sem kéne problémának lenni. az viszont lehet probléma, hogy az egyik fogsor kopottabb mint a másik, és nincsenek összekopva. a lánccal.


Köszönöm az eddigi segítséged. 135mm-es sarutávolságú mindkettõ. Úgy értettem azon belül lehet eltolódás a kazettatest és s fogaskeréksor pozíciójában? A fogaskeréksort a saját, hozzá kopott láncával rakom fel. Felrakom és majd kiderül, hogy jó-e.

MJani: A féktárcsa egész biztosan beljebb van szerintem több milliméterrel is.

Szóval az lenne a lényeg, ha állítanom kell a váltót, akkor a már egyszer kiszenvedett tuti beállításaimat vissza tudjam nyerni seperc alatt. Jelölõ filcre gondoltam vagy csavar betekerésére tövig, megjegyzem a fordulatokat. Ha van jobb ötletetek, szívesen venném.

#1915
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

hát gondolom normál mtb agyak azoknak 135mm-nek kell lenni a sarutávolságnak, szal annak sem kéne problémának lenni. az viszont lehet probléma, hogy az egyik fogsor kopottabb mint a másik, és nincsenek összekopva. a lánccal.


Nem a sarutávolsággal van a gond, hanem azzal hogy az egyiken fél mm-rel arrébb van a sor, mint a másikon. Gondolj bele, a tárcsa sincs ugyanott minden agyon.


A sebesség mindent megold.

 


#1916
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
hát gondolom normál mtb agyak azoknak 135mm-nek kell lenni a sarutávolságnak, szal annak sem kéne problémának lenni. az viszont lehet probléma, hogy az egyik fogsor kopottabb mint a másik, és nincsenek összekopva. a lánccal.

#1917
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
A fokozatszám azonos, de a fogszám nem (11-32, 11-34), az agyak sem. Az agyak közötti differencia nem okozhat elolódást? Még csak egyszer cseréltem át a kereket, úgy emlékszem nem volt tökéletes, de nem kellett sokat állítani.

#1918
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
hát ha mindkét sor azonos fokozatszámmal bír akkor nem kell állítani semmit, mert a lánckerekek közötti távolságok ugyanazok

#1919
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Van két kerekem, különbözõ agyakkal és lánckeréksorral, a hátsó váltó Shimano Deore XT Shadow. A váltón van két végállás és egy dõlésszög állítási lehetõség. A két kereket idõnként cserélem. Szerintetek hogy tudnám a legegyszerûbben megoldani, hogy a váltó három csavarját ne kelljen újra állítani? Mi a legegyszerûbb módja a beállítások pontos visszaállításának? Arra gondoltam, betekerem tövig a csavarokat és számolom a fordulatokat.

#1920
Dr_Syrex

Dr_Syrex

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Igen, arral lenne szó: SX Trail

Érdekes, elsõre berakta a képet :o