Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1901
Posted 2011. May 24. - 23:14
Ez való bele elvileg. Ennek a cseréjéhez nem kell spéci szerszám?
#1902
Posted 2011. May 24. - 23:07
"Szerelõ" a biciklim közelébe sem mehet. Volt elég rossz tapasztalatom.
Próbáltam (ésszel) nyomni befelé a váltótestet és a kanalat, de szerintem ez nem változtatott semmin. Azt viszont látom, hogy a váltó rugalmas, sérülékeny, a vázfül áll mint a cövek. Kona Blast váz, batár erõsnek néz ki a fül, el nem tudtam volna képzeni, hogy az elgörbülhet. Mármint, ami a vázban van. A váltónak van egy füle, ahol a vázzal érintkezik, az szerintem sokkal gyengébb mint a vázfül. Az nem lehet görbe?
Mindenképpen szereljem le a váltót, tekerjem be a csavart, máshogy nem fogom megtudni? Milyen spec. szerszám van erre a szervizekben, honnan tudom beszerezni? Olvastam, hogy a váltótest is el tud deformálódni, ez nem lehetséges? Akkor gondolom új váltót kell vennem.
A fül gyengébb, mint a váltó. Az a funkciója, hogy tartsa a váltót és görbüljön el ha ütés éri.
A sebesség mindent megold.
#1903
Posted 2011. May 24. - 22:55
Próbáltam (ésszel) nyomni befelé a váltótestet és a kanalat, de szerintem ez nem változtatott semmin. Azt viszont látom, hogy a váltó rugalmas, sérülékeny, a vázfül áll mint a cövek. Kona Blast váz, batár erõsnek néz ki a fül, el nem tudtam volna képzeni, hogy az elgörbülhet. Mármint, ami a vázban van. A váltónak van egy füle, ahol a vázzal érintkezik, az szerintem sokkal gyengébb mint a vázfül. Az nem lehet görbe?
Mindenképpen szereljem le a váltót, tekerjem be a csavart, máshogy nem fogom megtudni? Milyen spec. szerszám van erre a szervizekben, honnan tudom beszerezni? Olvastam, hogy a váltótest is el tud deformálódni, ez nem lehetséges? Akkor gondolom új váltót kell vennem.
#1904
Posted 2011. May 24. - 22:42
Fél órája nézem, de nem látom mi a görbe.
Nem is fogod látni, hogy mi a görbe, mert a váltótartó fül a görbe, az meg túl kicsi ahhoz, hogy észrevedd. A váltótestet meg a kanalat eszedbe ne jusson hajlítgatni, attól csak rosszabb lesz!
A házi megoldás:
- váltót leszeded
- váltótartó fülbe a váltó helyére egy hosszú egyenes csavart behajtasz
- ezt addig kell hajlítani, amíg vízszintes és függõleges irányól nézve párhuzamos nem lesz a hátsó tengellyel
- váltót visszaszereled.
Ezek után nagy valószínûséggel a hátsó váltó végállásait újra kell állítani, valamint a váltót is be kell állítani.
Vagy elviszed olyan szervizbe, ahol van erre spec. szerszám, és beállítják, utána meg vigyázol rá.
Ha a váltó oldalra dobod le a bringát, vagy túl rövid a lánc és keresztebe váltva feszíted az tud ilyet csinálni.
#1905
Posted 2011. May 24. - 22:14
#1906
Posted 2011. May 24. - 21:04
Kép itt. Elöl a középsõ lánckeréken van a lánc.
#1907
Posted 2011. May 20. - 23:04
#1908
Posted 2011. May 20. - 22:03
#1909
Posted 2011. May 20. - 21:55
#1910
Posted 2011. May 20. - 21:52
#1911
Posted 2011. May 20. - 21:41
#1912
Posted 2011. May 20. - 21:39
#1913
Posted 2011. May 20. - 19:24
A következõ nagy gondom lenne: hozzájutottam egy fasza kis sx-5 ös váltóhoz. Most elvittem egy szakihoz hogy tegye fel és akkor mondta, hogy nincs meg egy hozzá egy kis valami. A lenti képen amit bekarikáztam egy alátét meg egy seeger gyûrû. https://picasaweb.go...849643801441090
Segítsetek honnan tudok ilyet szerezni? Debreceni vagyok esetleg itt valami bolt? Vagy ha esetleg van valakinek eladó ilyen cucca, vagy esetleg tudna csinálni írjon nekem! Minden megoldás érdekel tényleg! Elõre is köszönöm a segítséget!
#1914
Posted 2011. May 17. - 17:20
hát gondolom normál mtb agyak azoknak 135mm-nek kell lenni a sarutávolságnak, szal annak sem kéne problémának lenni. az viszont lehet probléma, hogy az egyik fogsor kopottabb mint a másik, és nincsenek összekopva. a lánccal.
Köszönöm az eddigi segítséged. 135mm-es sarutávolságú mindkettõ. Úgy értettem azon belül lehet eltolódás a kazettatest és s fogaskeréksor pozíciójában? A fogaskeréksort a saját, hozzá kopott láncával rakom fel. Felrakom és majd kiderül, hogy jó-e.
MJani: A féktárcsa egész biztosan beljebb van szerintem több milliméterrel is.
Szóval az lenne a lényeg, ha állítanom kell a váltót, akkor a már egyszer kiszenvedett tuti beállításaimat vissza tudjam nyerni seperc alatt. Jelölõ filcre gondoltam vagy csavar betekerésére tövig, megjegyzem a fordulatokat. Ha van jobb ötletetek, szívesen venném.
#1915
Posted 2011. May 17. - 16:46
hát gondolom normál mtb agyak azoknak 135mm-nek kell lenni a sarutávolságnak, szal annak sem kéne problémának lenni. az viszont lehet probléma, hogy az egyik fogsor kopottabb mint a másik, és nincsenek összekopva. a lánccal.
Nem a sarutávolsággal van a gond, hanem azzal hogy az egyiken fél mm-rel arrébb van a sor, mint a másikon. Gondolj bele, a tárcsa sincs ugyanott minden agyon.
A sebesség mindent megold.