Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1901
Posted 2011. May 25. - 16:58

#1902
Posted 2011. May 25. - 14:54

A hátsó váltó Shimano 105 ( pezsgõ ), fékváltókar Shimano 105 ( black ).
Elvileg így is mûködnie kéne. Bár a 7-es pezsgõ még nem volt fékváltókaros, de pozíciónált volt. Egy teljes bovdenezés csere nem ártana ha ez már régóta megvan vagy a legegyszerûbb fajtát, fõleg akkor ha miután beállítod mûködik és hamar elállítódik.
A sebesség mindent megold.
#1903
Posted 2011. May 25. - 14:04

Esetleg XTR M972, az erõsebb?
#1904
Posted 2011. May 25. - 13:35

#1905
Posted 2011. May 25. - 13:32

Köszi szépen a gyors választ! De mi okozhatja, hogy gyakran utána kell állítani? Pl tavaly be volt állítva, idén már kellett finomhangolni.
Pontosan milyen alkatrészekbõl áll a rendszered? Több információval valószínû könnyebben tudok segíteni.
Az elállítódást a váltóknál általában a bovdenezés okozza, nyúlik, kopik, koszolódik.
A sebesség mindent megold.
#1906
Posted 2011. May 25. - 13:32

#1907
Posted 2011. May 25. - 13:29

#1908
Posted 2011. May 25. - 13:22

A 7-es váltódnak is jól kéne mûködnie ebben a rendszerben, kivéve ha 7-es váltókart használsz hozzá.Egy kérdésem lenne! Felépítettem egy kerékpárt 2 X 9-es rendszerrel. Nem teljesen egyforma családból származó alkatrészek vannak rajt, de egyforma típusúak. A hátsó váltó 7-es redszerû. Nem rossz, csak az a gondom, hogy hiába van jól beállítva, mindig utána kell állítani. Olyant csinál, hogy elkezdi ugráltatni a láncot a fogaskoszorún. Fel-le ugrál anélkül, hogy hozzányúlok a fékváltókarhoz. Feljebb váltok, pár métert megy, aztán ott is ugráltat. Még váltok, egyszer abbahagyja, de van, hogy gondol egyet és megint ugrál a lánc.
Találtam egy hátsóváltót, kedvezõ áron, a jellemzõihez 10-es rendszer van írva. Nem úgy ajánlják, hogy 8-9-es rendszerhez vagy 9-10-es rendszerhez, hanem csak 10-es rendszerhez. Ha én ezt a váltót megvenném, akkor 9-es rendszeren hogy mûködne? Lenne-e láncugrálás - mint a jelenlegi váltómmal - szépen, csendesen váltana? Folyamatosan utána kellene hangolni?
A 10-es csak a 10-essel kompatibilis.
A sebesség mindent megold.
#1909
Posted 2011. May 25. - 13:13

Találtam egy hátsóváltót, kedvezõ áron, a jellemzõihez 10-es rendszer van írva. Nem úgy ajánlják, hogy 8-9-es rendszerhez vagy 9-10-es rendszerhez, hanem csak 10-es rendszerhez. Ha én ezt a váltót megvenném, akkor 9-es rendszeren hogy mûködne? Lenne-e láncugrálás - mint a jelenlegi váltómmal - szépen, csendesen váltana? Folyamatosan utána kellene hangolni?
#1910
Posted 2011. May 25. - 12:52

#1911
Posted 2011. May 25. - 11:52

A váltót lehet javítani vagy vegyek újat?
Kérdés milyen váltó kell nekem hátulra a Shimano M772 helyett (Deore XT Shadow), megteszi az SLX, a +30g-on kívül van-e más különbség vagy maradjak az XT-nél. Illetve elgörbülések elkerülése végett az SGS helyett GS (hosszú helyett közepes kanalas) nem lenne jó? Az egyik fogsor 11-32T, a másik 11-34T, amit használok, az utóbbit gyakrabban.
#1912
Posted 2011. May 25. - 00:21

#1913
Posted 2011. May 25. - 00:03

#1914
Posted 2011. May 24. - 23:59

Nem tudom mitõl görbülehetett el (ha egyáltalán az görbült el), de mindenesetre vigyáztam rá. Keresztbe csak az állványon váltok. Elöl legkisebb, hátul is a legkisebb a pihenõ állás, illetve lánc méretezésnél tettem elöl-hátul a legnagyobbra. Kifelé áll a keréktõl, váltási probléma nincs, de a lánc hajszál híján nekisúrlódik a váltókanálnak az alsó görgõnél, gondolom menet közben hozzá is ér, mert nyoma is van. Szóval akkor még elmehetek vele így, amíg nem oldódik meg.
#1915
Posted 2011. May 24. - 23:58


nézd meg, hogy tényleg az deformálódott és vegyél egy vázadhoz való újat.
használni használhatod, csak a váltás minõségére van hatással. (csak egyes esetekben a befelé görbült kanalat bele lehet tolni a küllõk közé...)
#1916
Posted 2011. May 24. - 23:56

Ez kell nekem. Kérdés, hogy így elmehetek-e még vele egy párszáz kiométert vagy ne erõltessem? Egy sima imbuszkullcsal kijön a váltófül?
annyiért legalább 6 új váltótartófület tudsz venni

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1917
Posted 2011. May 24. - 23:50

#1918
Posted 2011. May 24. - 23:14

Ez való bele elvileg. Ennek a cseréjéhez nem kell spéci szerszám?
#1919
Posted 2011. May 24. - 23:07

"Szerelõ" a biciklim közelébe sem mehet. Volt elég rossz tapasztalatom.
Próbáltam (ésszel) nyomni befelé a váltótestet és a kanalat, de szerintem ez nem változtatott semmin. Azt viszont látom, hogy a váltó rugalmas, sérülékeny, a vázfül áll mint a cövek. Kona Blast váz, batár erõsnek néz ki a fül, el nem tudtam volna képzeni, hogy az elgörbülhet. Mármint, ami a vázban van. A váltónak van egy füle, ahol a vázzal érintkezik, az szerintem sokkal gyengébb mint a vázfül. Az nem lehet görbe?
Mindenképpen szereljem le a váltót, tekerjem be a csavart, máshogy nem fogom megtudni? Milyen spec. szerszám van erre a szervizekben, honnan tudom beszerezni? Olvastam, hogy a váltótest is el tud deformálódni, ez nem lehetséges? Akkor gondolom új váltót kell vennem.
A fül gyengébb, mint a váltó. Az a funkciója, hogy tartsa a váltót és görbüljön el ha ütés éri.
A sebesség mindent megold.
#1920
Posted 2011. May 24. - 22:55

Próbáltam (ésszel) nyomni befelé a váltótestet és a kanalat, de szerintem ez nem változtatott semmin. Azt viszont látom, hogy a váltó rugalmas, sérülékeny, a vázfül áll mint a cövek. Kona Blast váz, batár erõsnek néz ki a fül, el nem tudtam volna képzeni, hogy az elgörbülhet. Mármint, ami a vázban van. A váltónak van egy füle, ahol a vázzal érintkezik, az szerintem sokkal gyengébb mint a vázfül. Az nem lehet görbe?
Mindenképpen szereljem le a váltót, tekerjem be a csavart, máshogy nem fogom megtudni? Milyen spec. szerszám van erre a szervizekben, honnan tudom beszerezni? Olvastam, hogy a váltótest is el tud deformálódni, ez nem lehetséges? Akkor gondolom új váltót kell vennem.