Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1901
Írta 2011. május 25. - 13:29

#1902
Írta 2011. május 25. - 13:22

A 7-es váltódnak is jól kéne mûködnie ebben a rendszerben, kivéve ha 7-es váltókart használsz hozzá.Egy kérdésem lenne! Felépítettem egy kerékpárt 2 X 9-es rendszerrel. Nem teljesen egyforma családból származó alkatrészek vannak rajt, de egyforma típusúak. A hátsó váltó 7-es redszerû. Nem rossz, csak az a gondom, hogy hiába van jól beállítva, mindig utána kell állítani. Olyant csinál, hogy elkezdi ugráltatni a láncot a fogaskoszorún. Fel-le ugrál anélkül, hogy hozzányúlok a fékváltókarhoz. Feljebb váltok, pár métert megy, aztán ott is ugráltat. Még váltok, egyszer abbahagyja, de van, hogy gondol egyet és megint ugrál a lánc.
Találtam egy hátsóváltót, kedvezõ áron, a jellemzõihez 10-es rendszer van írva. Nem úgy ajánlják, hogy 8-9-es rendszerhez vagy 9-10-es rendszerhez, hanem csak 10-es rendszerhez. Ha én ezt a váltót megvenném, akkor 9-es rendszeren hogy mûködne? Lenne-e láncugrálás - mint a jelenlegi váltómmal - szépen, csendesen váltana? Folyamatosan utána kellene hangolni?
A 10-es csak a 10-essel kompatibilis.
A sebesség mindent megold.
#1903
Írta 2011. május 25. - 13:13

Találtam egy hátsóváltót, kedvezõ áron, a jellemzõihez 10-es rendszer van írva. Nem úgy ajánlják, hogy 8-9-es rendszerhez vagy 9-10-es rendszerhez, hanem csak 10-es rendszerhez. Ha én ezt a váltót megvenném, akkor 9-es rendszeren hogy mûködne? Lenne-e láncugrálás - mint a jelenlegi váltómmal - szépen, csendesen váltana? Folyamatosan utána kellene hangolni?
#1904
Írta 2011. május 25. - 12:52

#1905
Írta 2011. május 25. - 11:52

A váltót lehet javítani vagy vegyek újat?
Kérdés milyen váltó kell nekem hátulra a Shimano M772 helyett (Deore XT Shadow), megteszi az SLX, a +30g-on kívül van-e más különbség vagy maradjak az XT-nél. Illetve elgörbülések elkerülése végett az SGS helyett GS (hosszú helyett közepes kanalas) nem lenne jó? Az egyik fogsor 11-32T, a másik 11-34T, amit használok, az utóbbit gyakrabban.
#1906
Írta 2011. május 25. - 00:21

#1907
Írta 2011. május 25. - 00:03

#1908
Írta 2011. május 24. - 23:59

Nem tudom mitõl görbülehetett el (ha egyáltalán az görbült el), de mindenesetre vigyáztam rá. Keresztbe csak az állványon váltok. Elöl legkisebb, hátul is a legkisebb a pihenõ állás, illetve lánc méretezésnél tettem elöl-hátul a legnagyobbra. Kifelé áll a keréktõl, váltási probléma nincs, de a lánc hajszál híján nekisúrlódik a váltókanálnak az alsó görgõnél, gondolom menet közben hozzá is ér, mert nyoma is van. Szóval akkor még elmehetek vele így, amíg nem oldódik meg.
#1909
Írta 2011. május 24. - 23:58


nézd meg, hogy tényleg az deformálódott és vegyél egy vázadhoz való újat.
használni használhatod, csak a váltás minõségére van hatással. (csak egyes esetekben a befelé görbült kanalat bele lehet tolni a küllõk közé...)
#1910
Írta 2011. május 24. - 23:56

Ez kell nekem. Kérdés, hogy így elmehetek-e még vele egy párszáz kiométert vagy ne erõltessem? Egy sima imbuszkullcsal kijön a váltófül?
annyiért legalább 6 új váltótartófület tudsz venni

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1911
Írta 2011. május 24. - 23:50

#1912
Írta 2011. május 24. - 23:14

Ez való bele elvileg. Ennek a cseréjéhez nem kell spéci szerszám?
#1913
Írta 2011. május 24. - 23:07

"Szerelõ" a biciklim közelébe sem mehet. Volt elég rossz tapasztalatom.
Próbáltam (ésszel) nyomni befelé a váltótestet és a kanalat, de szerintem ez nem változtatott semmin. Azt viszont látom, hogy a váltó rugalmas, sérülékeny, a vázfül áll mint a cövek. Kona Blast váz, batár erõsnek néz ki a fül, el nem tudtam volna képzeni, hogy az elgörbülhet. Mármint, ami a vázban van. A váltónak van egy füle, ahol a vázzal érintkezik, az szerintem sokkal gyengébb mint a vázfül. Az nem lehet görbe?
Mindenképpen szereljem le a váltót, tekerjem be a csavart, máshogy nem fogom megtudni? Milyen spec. szerszám van erre a szervizekben, honnan tudom beszerezni? Olvastam, hogy a váltótest is el tud deformálódni, ez nem lehetséges? Akkor gondolom új váltót kell vennem.
A fül gyengébb, mint a váltó. Az a funkciója, hogy tartsa a váltót és görbüljön el ha ütés éri.
A sebesség mindent megold.
#1914
Írta 2011. május 24. - 22:55

Próbáltam (ésszel) nyomni befelé a váltótestet és a kanalat, de szerintem ez nem változtatott semmin. Azt viszont látom, hogy a váltó rugalmas, sérülékeny, a vázfül áll mint a cövek. Kona Blast váz, batár erõsnek néz ki a fül, el nem tudtam volna képzeni, hogy az elgörbülhet. Mármint, ami a vázban van. A váltónak van egy füle, ahol a vázzal érintkezik, az szerintem sokkal gyengébb mint a vázfül. Az nem lehet görbe?
Mindenképpen szereljem le a váltót, tekerjem be a csavart, máshogy nem fogom megtudni? Milyen spec. szerszám van erre a szervizekben, honnan tudom beszerezni? Olvastam, hogy a váltótest is el tud deformálódni, ez nem lehetséges? Akkor gondolom új váltót kell vennem.
#1915
Írta 2011. május 24. - 22:42

Fél órája nézem, de nem látom mi a görbe.
Nem is fogod látni, hogy mi a görbe, mert a váltótartó fül a görbe, az meg túl kicsi ahhoz, hogy észrevedd. A váltótestet meg a kanalat eszedbe ne jusson hajlítgatni, attól csak rosszabb lesz!
A házi megoldás:
- váltót leszeded
- váltótartó fülbe a váltó helyére egy hosszú egyenes csavart behajtasz
- ezt addig kell hajlítani, amíg vízszintes és függõleges irányól nézve párhuzamos nem lesz a hátsó tengellyel
- váltót visszaszereled.
Ezek után nagy valószínûséggel a hátsó váltó végállásait újra kell állítani, valamint a váltót is be kell állítani.
Vagy elviszed olyan szervizbe, ahol van erre spec. szerszám, és beállítják, utána meg vigyázol rá.
Ha a váltó oldalra dobod le a bringát, vagy túl rövid a lánc és keresztebe váltva feszíted az tud ilyet csinálni.
#1916
Írta 2011. május 24. - 22:14

#1917
Írta 2011. május 24. - 21:04

Kép itt. Elöl a középsõ lánckeréken van a lánc.
#1918
Írta 2011. május 20. - 23:04


#1919
Írta 2011. május 20. - 22:03

#1920
Írta 2011. május 20. - 21:55
