senki?szervizes kollegaktol kerdem, hogy az uj 10es rendszerekkel mi a tapasztalat (x9, xt)? hogy birjak a strapat, mennyire mukodnek megbizhatoan eles helyzetben a korabbi 9es rendszerekhez kepest? a 9es mar megelt jopar generaciot, viszont ritkan szokott vmi elsore jol sikerulni
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1881
Posted 2011. May 28. - 09:50

#1882
Posted 2011. May 27. - 14:34


#1883
Posted 2011. May 27. - 13:30

Megjött az új váltóm (Deore XT Shadow RD-M772). Ez egyenesen áll! Egymás mellé tettem, a szembeöltõ különbség, hogy a felsõ görgõ a rossz váltónál ferdén áll, pont abba az irányba, amerre a kanál eláll. Nem párhuzamos a testtel, amibõl kijön. Akkor a váltókanál tengelye görbülhetett el? Kiszerelve persze nem látszik, derékszöggel is néztem, azzal jónak tûnik, csak valahogy csámpa. Vagy a házban a tengely perselye görbült el. Szerintetek mit tehetek, hogy biztosra kiderítsem? Az új váltót lehetõleg nem szedném szét.
Tedd fel az újat és na foglalkozz a régivel.
#1884
Posted 2011. May 27. - 12:49

#1885
Posted 2011. May 26. - 20:42

Szabványos M5x8-as lesz. 5-ös imbusszal zárható (azaz „lyukas a feje”), filléres dolog, könnyen beszerezhetõ (csavarbolt).
Oks, köszönöm az infókat!
#1886
Posted 2011. May 26. - 20:41

Szabványos M5x8-as lesz. 5-ös imbusszal zárható (azaz „lyukas a feje”), filléres dolog, könnyen beszerezhetõ (csavarbolt).
belsõ kulcsnyílású, ha precízek akarunk lenni.
#1887
Posted 2011. May 26. - 20:36

Szabványos M5x8-as lesz (5 mm átmérõjû, szabványos menetemelkedésû (0,8 mm menetenként, de ezt nem kell tudni (M5Sziasztok!
A problémám a következõ: XT hátsó váltóból (m750) elkallódott az a csavar, ami a bovden végét szorítja le.
Pótolható ez a csavar? Normál menetemelkedése van, vagy vmi egyedi? Az átmérõje mekkora lehet?
Nagyon megköszönöm, ha valaki tudna segíteni, mert ezen múlik, hogy megvenném-e a leendõ bicómba ezt a váltót...

Kösz a pontos megnevezést, Stp1!
#1888
Posted 2011. May 26. - 20:04

A problémám a következõ: XT hátsó váltóból (m750) elkallódott az a csavar, ami a bovden végét szorítja le.
Pótolható ez a csavar? Normál menetemelkedése van, vagy vmi egyedi? Az átmérõje mekkora lehet?
Nagyon megköszönöm, ha valaki tudna segíteni, mert ezen múlik, hogy megvenném-e a leendõ bicómba ezt a váltót...
#1889
Posted 2011. May 26. - 17:13

És mi a tapasztalat?
hat ez erdekelne engem is... aki nem csak a sajatjat latja

#1890
Posted 2011. May 26. - 17:00

szervizes kollegaktol kerdem, hogy az uj 10es rendszerekkel mi a tapasztalat (x9, xt)? hogy birjak a strapat, mennyire mukodnek megbizhatoan eles helyzetben a korabbi 9es rendszerekhez kepest? a 9es mar megelt jopar generaciot, viszont ritkan szokott vmi elsore jol sikerulni
És mi a tapasztalat?

#1891
Posted 2011. May 26. - 16:20

#1892
Posted 2011. May 26. - 08:38


#1893
Posted 2011. May 25. - 19:58


#1894
Posted 2011. May 25. - 19:50

írtál az info@paul-lange.hu-ra? vagy kitöltötted a weblapon a kérdõívet?Felvettem a kapcsolatot a forgalmazóval.
mindegy, akár ide is irhattál volna, mert arra is jó eséllyel én válaszolok

megnéztem, mostani xt-hez (770/771 és 772 is) van külsõ-belsõ kanál is, de a belsõ kisker 5-5,5 ezer, a külsõ meg durván a fele kb, biztos, hogy megérné venni kanalat? - ja ezek rendelhetõ tételek, ~2hét mire landol nálunk, plusz pár nap mire pécsett.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1895
Posted 2011. May 25. - 19:34

Biztos, hogy a váltó kapott? A váltótartó fül sokkal elõbb görbül. Kõfelverõdéstõl kizárt hogy elgörbüljön. Külön kanálról Pécsen ne is álmodj, én se kaptam.
Nem veled tekertem a múltkor a Dömörkaputól? Biztos. Alul írtam, hogy betettem a vázba egy 12-10mm-es (10-es a fül) átütõ tengelyt a kerék helyére, a váltófülbe betekertem egy hosszú csavart, leszorítottam anyával és összenéztem a kettõt. Plusz két szakember is nézte a váltófület, azt mondták semmi baja. Szemre is jól áll. Nem is Pécsen gondoltam. Felvettem a kapcsolatot a forgalmazóval.
#1896
Posted 2011. May 25. - 19:29

Leszedtem a váltókanalat. Ha egy tolómérõt a kanál helyére teszek és ezt a felfüggesztõ füllel vonalba nézem, egyenesnek néz ki. A kanállal viszont görbének. Úgy néz ki ez a gond. Annyira szépen görbült meg, hogy nem is látszik. Ha a test görbült meg (az X-el), akkor az javíthatatlannak néz ki, mert roncsolással oldható kötésekkel van összerakva, de azt kizártnak tartom. Talán kapok kanalat külön is vagy egy rossz váltóból ki lehetne szedni.
Biztos, hogy a váltó kapott? A váltótartó fül sokkal elõbb görbül. Kõfelverõdéstõl kizárt hogy elgörbüljön. Külön kanálról Pécsen ne is álmodj, én se kaptam.
#1897
Posted 2011. May 25. - 19:19

#1898
Posted 2011. May 25. - 18:13

Én nagyon szeretem a sajátomat, kétszázforintos bovdennel is jól vált (remélem ideiglenes setup:D) - de ha racionálisan közelítjük meg a dolgot, akkor észre kell venni, hogy nagyon nem lesz ez így olcsó.
szerk.: elképesztõen be vagyok lassulva
Végül milyet vettél?
Költségmegtakarítási okból egy ugyanolyat.. Remélem az tovább bírja mint 2 év / 3000 km. Tényleg vigyáztam rá. Arra gyanakszom faág vagy kõfelverõdés nyírta ki. Vált, de így nagyon bénán áll a lánc. Megpróbálom helyretenni, szétszerelve könnyebb kiegyenesíteni, csak kellene egy referencia (az új lesz az).
#1899
Posted 2011. May 25. - 17:27

a bowden nem nyúlik, csak a ház, vagy a bekötés lazul.A bowden nyúlása.
próbálj megnyújtani egy mm-rel is egy bowdent hosszára.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1900
Posted 2011. May 25. - 17:04

Vagy inkább SRAM X9+új váltókar??
Én nagyon szeretem a sajátomat, kétszázforintos bovdennel is jól vált (remélem ideiglenes setup:D) - de ha racionálisan közelítjük meg a dolgot, akkor észre kell venni, hogy nagyon nem lesz ez így olcsó.
szerk.: elképesztõen be vagyok lassulva
Végül milyet vettél?