Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1861
Írta 2011. június 06. - 22:40

A könnyebbségét tudtam, csak kihagytam. Egy m530-as karokkal szerelt deore szett van a gépen, ezt cserélném le, és ezt kellene ûberelni.
Karok terén akkor marad az XT, ha tényleg annyival jobb, mint gondolom, és ha jól veszem ki szintén, hogy az slx nem csapágyazott.
más: váltógõrgõket mivel szoktátok kenni? Van itthon vagy 4-5 féle zsír különbözõ állaggal, TF2 olaj cspegetetõs, shimano olaj, stb. Eddig próbáltam olaajt és zsírt is, de itt gondolom számít a viszkozitás.
#1862
Írta 2011. június 06. - 22:29

váltóban a csapok bevonata számít, de nem annyit mint a váltókar xt vs slx.
(jah, az xt hátsóváltó könnyebb, a kanala nem acél hanem alu)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1863
Írta 2011. június 06. - 22:19

Az XT-ben jobb görgõk vannak, az alsó pedig rendesen csapágyazott. Ettõl csak hallkabb lesz? A flour bevonatú csapszegek ha jól feltételezem csak a tartósság oltárán segítenek be. Végigolvastam itt mindent 2008 eleje óta, de csak nem dõlt el, hogy jobban vált e az xt, vagy max csak könnyebb, és hallkabb. Váltókarok terén pedig csak arra vagyok kiváncsi, hogy jól olvastam e azt bikeradar-on, hogy az XT-ben már csapágyazás is helyt kapott az SLX-el szemben? Gondolom érdemesebb az XT karokat választani. Nekem kézbevétel alapján is jobbnak tûnik. Pontosabb, nincs holtjáték.
Sajnos egyedül használni még nem használtam ezeket élesben, de mivel számít a színvilág is (amiben sajna az SLX nyer nálam), ezért fontos tudjam mi jobb és mennyivel. Nektek használati tapasztalatotok tuti, hogy több van.
#1864
Írta 2011. június 05. - 22:53


Sokszor volt hasonló problémákról szó, de azért leírom mit érdemes tenni. (elég érdekes a keresõ, de érdemes használni azért)
A mûanyag búrkolatot a pinduri csavarok kicsavarása után (nem elhagyni õket) leszeded. Mivel sokszor a gyári shimano zsír/kenõanyag ami benne van hajlamos a megkeményedésre, nagy részben ez okozza a problémát, vagyis a mozgás hiányát, vagy plusszban még a kilincsekkel és rugókkal is lehet gond.
Elsõ körben a burkolat eltávolítása után valami oldószerrel kombinált kenõanyagot (nem kell sokat, nehogy kioldjon a karból minden gyári kenõanyagot) fújsz a váltókar mozgó részeihez (WD40 is megteszi, vagy TF2), majdpedig az adott váltó bovdenezését (amit az adott kar mozgat) kiengeded. (itt pl elsõ váltónál kinyitod az imbusz fejes csavart) Kiengedett állapotban váltogatod végig a karral a fokozatokat, hogy ne legyen terhelés alatt, nehogy eltörjön belül valami benne a letapadt dolgok miatt.
Esetleg, ha mégis sikerül belõle eltávolítani minden kenõanyagot, finoman érdemes újra zsírozni, nehogy szárazon menjen a kar.
#1865
Írta 2011. június 05. - 18:14

Ha egy elsõ váltó (Deore) váltókar felváltás után nem tér vissza alaphelyzetbe (kézzel kell visszatolni), az kuka, vagy javítható? Köszönöm!
(gondolom valami rugó húzná vissza)
Sokszor volt hasonló problémákról szó, de azért leírom mit érdemes tenni. (elég érdekes a keresõ, de érdemes használni azért)
A mûanyag búrkolatot a pinduri csavarok kicsavarása után (nem elhagyni õket) leszeded. Mivel sokszor a gyári shimano zsír/kenõanyag ami benne van hajlamos a megkeményedésre, nagy részben ez okozza a problémát, vagyis a mozgás hiányát, vagy plusszban még a kilincsekkel és rugókkal is lehet gond.
Elsõ körben a burkolat eltávolítása után valami oldószerrel kombinált kenõanyagot (nem kell sokat, nehogy kioldjon a karból minden gyári kenõanyagot) fújsz a váltókar mozgó részeihez (WD40 is megteszi, vagy TF2), majdpedig az adott váltó bovdenezését (amit az adott kar mozgat) kiengeded. (itt pl elsõ váltónál kinyitod az imbusz fejes csavart) Kiengedett állapotban váltogatod végig a karral a fokozatokat, hogy ne legyen terhelés alatt, nehogy eltörjön belül valami benne a letapadt dolgok miatt.
Esetleg, ha mégis sikerül belõle eltávolítani minden kenõanyagot, finoman érdemes újra zsírozni, nehogy szárazon menjen a kar.
#1866
Írta 2011. május 31. - 19:39

(gondolom valami rugó húzná vissza)
#1867
Írta 2011. május 29. - 21:26

Pár eldöntendõ kérdés merült fel bennem rendszer update miatt.
- SL-M530-as 2way relase-es deore karokat érdemes e lecserélni slx-re? (útóbbi jobb?)
- slx shadow sgs és xt shadow sgs hátsó v. közt a könnyebbség illetve a görgõk csapágyazásán, és a csapok flour bevonatán kívül mi a külömbség? van olyan ami használatkor elõjön, érezhetõ? (mivel fontos a szín ezért kérdés, mert ha annyival jobb az xt, akkor talán annyira nem lesz fontos, hogy a géphez menjen teljesen)
- GS és SGS kanálnál ha jól tudom a GS merev vázaknál jobb, mert jobban feszít, stb (sajna csak SGS van nagyon jó áron itt az apróban) kérdés, hogy mennyire érezhetõ a külömbség egy átlagosabb rider számára? (egy régebbi deore váltó után szinte bármelyik sokkalta jobb lesz az mondjuk biztos)
Sajnos az újabb redszereket még nem tudam kipróbálni, csak tudok róluk pár dolgot, de az nem ugyanaz, mintha próbáltam volna, és így nehéz dönteni.
#1868
Írta 2011. május 29. - 13:18

#1869
Írta 2011. május 29. - 12:43

#1870
Írta 2011. május 29. - 12:33

Szert tettem egy jobbos Shimano XT ST-M750 fékváltókarra. Még nincs meg minden alkatrész az épülõ bicajhoz, ezért csak úgy magában nyomkodtam a karokat rajta, és az tûnt fel, hogy a váltókar csak nyolcat kattan, de én ezt kilences fékváltókarnak vettem. A Shimano oldalán is kilences rendszerként szerepel. Akkor ez a nyolc kattanás most normális? Ha felrakom, és megpróbálom majd beállítani, akkor hirtelen majd kilencet lép? Ahogy lépked a mutatója a kijelzõn, szépen egyformákat lép, majd az utlosó elõtti és utolsó fokozat között nagyobbat ugrik, mintha itt hiányozna egy fokozat.
Szerintetek mi ezzel a helyzet?
#1871
Írta 2011. május 28. - 22:59

#1872
Írta 2011. május 28. - 22:28

#1873
Írta 2011. május 28. - 17:27

Vagy ha úgy könnyebb, állítsd az elsõ váltót a legkisebb lánctányérra és ott csináld ugyanezt (nem kell annyira elõre nyomni a hátsó váltó kanalát).
Az elsõ váltót valószínûleg be kell állítani, mert legközelebb is ledobhatja.
#1874
Írta 2011. május 28. - 15:26

http://kephost.hu/ke...0527_140314.jpg
http://kephost.hu/ke...0527_140345.jpg
http://kephost.hu/ke...0527_140356.jpg
http://kephost.hu/ke...0527_140324.jpg
#1875
Írta 2011. május 28. - 09:50

senki?szervizes kollegaktol kerdem, hogy az uj 10es rendszerekkel mi a tapasztalat (x9, xt)? hogy birjak a strapat, mennyire mukodnek megbizhatoan eles helyzetben a korabbi 9es rendszerekhez kepest? a 9es mar megelt jopar generaciot, viszont ritkan szokott vmi elsore jol sikerulni
#1876
Írta 2011. május 27. - 14:34


#1877
Írta 2011. május 27. - 13:30

Megjött az új váltóm (Deore XT Shadow RD-M772). Ez egyenesen áll! Egymás mellé tettem, a szembeöltõ különbség, hogy a felsõ görgõ a rossz váltónál ferdén áll, pont abba az irányba, amerre a kanál eláll. Nem párhuzamos a testtel, amibõl kijön. Akkor a váltókanál tengelye görbülhetett el? Kiszerelve persze nem látszik, derékszöggel is néztem, azzal jónak tûnik, csak valahogy csámpa. Vagy a házban a tengely perselye görbült el. Szerintetek mit tehetek, hogy biztosra kiderítsem? Az új váltót lehetõleg nem szedném szét.
Tedd fel az újat és na foglalkozz a régivel.
#1878
Írta 2011. május 27. - 12:49

#1879
Írta 2011. május 26. - 20:42

Szabványos M5x8-as lesz. 5-ös imbusszal zárható (azaz „lyukas a feje”), filléres dolog, könnyen beszerezhetõ (csavarbolt).
Oks, köszönöm az infókat!
#1880
Írta 2011. május 26. - 20:41

Szabványos M5x8-as lesz. 5-ös imbusszal zárható (azaz „lyukas a feje”), filléres dolog, könnyen beszerezhetõ (csavarbolt).
belsõ kulcsnyílású, ha precízek akarunk lenni.