Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#1861
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Tehár ha jól értelek Rob, akkor ha felteszek egy XT karpárt SLX h. váltóval, akkor váltásteljesítményben nem észlelném a külömbséget az XT váltóhoz képest? Hangosabb lesz esetleg erõsen az SLX, XT karral is vagy ez is a kar miatt dõl el, pl az instant relase miatt pont hogy halkabb lesz?
A könnyebbségét tudtam, csak kihagytam. Egy m530-as karokkal szerelt deore szett van a gépen, ezt cserélném le, és ezt kellene ûberelni.
Karok terén akkor marad az XT, ha tényleg annyival jobb, mint gondolom, és ha jól veszem ki szintén, hogy az slx nem csapágyazott.

más: váltógõrgõket mivel szoktátok kenni? Van itthon vagy 4-5 féle zsír különbözõ állaggal, TF2 olaj cspegetetõs, shimano olaj, stb. Eddig próbáltam olaajt és zsírt is, de itt gondolom számít a viszkozitás.

#1862
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
az xt karban tényleg van csapágyazás
váltóban a csapok bevonata számít, de nem annyit mint a váltókar xt vs slx.
(jah, az xt hátsóváltó könnyebb, a kanala nem acél hanem alu)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1863
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Ahogy nézem (kézben hajlítgatva) az SLX és az XT shadow rugóis egyforma erõsek. Viszont számomra az csak a kérdés, hogy mi befolyásolja még a váltásteljesítményüket?
Az XT-ben jobb görgõk vannak, az alsó pedig rendesen csapágyazott. Ettõl csak hallkabb lesz? A flour bevonatú csapszegek ha jól feltételezem csak a tartósság oltárán segítenek be. Végigolvastam itt mindent 2008 eleje óta, de csak nem dõlt el, hogy jobban vált e az xt, vagy max csak könnyebb, és hallkabb. Váltókarok terén pedig csak arra vagyok kiváncsi, hogy jól olvastam e azt bikeradar-on, hogy az XT-ben már csapágyazás is helyt kapott az SLX-el szemben? Gondolom érdemesebb az XT karokat választani. Nekem kézbevétel alapján is jobbnak tûnik. Pontosabb, nincs holtjáték.
Sajnos egyedül használni még nem használtam ezeket élesben, de mivel számít a színvilág is (amiben sajna az SLX nyer nálam), ezért fontos tudjam mi jobb és mennyivel. Nektek használati tapasztalatotok tuti, hogy több van.

#1864
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Nagyon köszönöm a részletes választ! Igérem , a keresõt is igyekszem majd használni. :)

Sokszor volt hasonló problémákról szó, de azért leírom mit érdemes tenni. (elég érdekes a keresõ, de érdemes használni azért)
A mûanyag búrkolatot a pinduri csavarok kicsavarása után (nem elhagyni õket) leszeded. Mivel sokszor a gyári shimano zsír/kenõanyag ami benne van hajlamos a megkeményedésre, nagy részben ez okozza a problémát, vagyis a mozgás hiányát, vagy plusszban még a kilincsekkel és rugókkal is lehet gond.
Elsõ körben a burkolat eltávolítása után valami oldószerrel kombinált kenõanyagot (nem kell sokat, nehogy kioldjon a karból minden gyári kenõanyagot) fújsz a váltókar mozgó részeihez (WD40 is megteszi, vagy TF2), majdpedig az adott váltó bovdenezését (amit az adott kar mozgat) kiengeded. (itt pl elsõ váltónál kinyitod az imbusz fejes csavart) Kiengedett állapotban váltogatod végig a karral a fokozatokat, hogy ne legyen terhelés alatt, nehogy eltörjön belül valami benne a letapadt dolgok miatt.
Esetleg, ha mégis sikerül belõle eltávolítani minden kenõanyagot, finoman érdemes újra zsírozni, nehogy szárazon menjen a kar.



#1865
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás

Ha egy elsõ váltó (Deore) váltókar felváltás után nem tér vissza alaphelyzetbe (kézzel kell visszatolni), az kuka, vagy javítható? Köszönöm!
(gondolom valami rugó húzná vissza)


Sokszor volt hasonló problémákról szó, de azért leírom mit érdemes tenni. (elég érdekes a keresõ, de érdemes használni azért)
A mûanyag búrkolatot a pinduri csavarok kicsavarása után (nem elhagyni õket) leszeded. Mivel sokszor a gyári shimano zsír/kenõanyag ami benne van hajlamos a megkeményedésre, nagy részben ez okozza a problémát, vagyis a mozgás hiányát, vagy plusszban még a kilincsekkel és rugókkal is lehet gond.
Elsõ körben a burkolat eltávolítása után valami oldószerrel kombinált kenõanyagot (nem kell sokat, nehogy kioldjon a karból minden gyári kenõanyagot) fújsz a váltókar mozgó részeihez (WD40 is megteszi, vagy TF2), majdpedig az adott váltó bovdenezését (amit az adott kar mozgat) kiengeded. (itt pl elsõ váltónál kinyitod az imbusz fejes csavart) Kiengedett állapotban váltogatod végig a karral a fokozatokat, hogy ne legyen terhelés alatt, nehogy eltörjön belül valami benne a letapadt dolgok miatt.
Esetleg, ha mégis sikerül belõle eltávolítani minden kenõanyagot, finoman érdemes újra zsírozni, nehogy szárazon menjen a kar.

#1866
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Ha egy elsõ váltó (Deore) váltókar felváltás után nem tér vissza alaphelyzetbe (kézzel kell visszatolni), az kuka, vagy javítható? Köszönöm!
(gondolom valami rugó húzná vissza)

#1867
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Sziasztok.
Pár eldöntendõ kérdés merült fel bennem rendszer update miatt.
- SL-M530-as 2way relase-es deore karokat érdemes e lecserélni slx-re? (útóbbi jobb?)
- slx shadow sgs és xt shadow sgs hátsó v. közt a könnyebbség illetve a görgõk csapágyazásán, és a csapok flour bevonatán kívül mi a külömbség? van olyan ami használatkor elõjön, érezhetõ? (mivel fontos a szín ezért kérdés, mert ha annyival jobb az xt, akkor talán annyira nem lesz fontos, hogy a géphez menjen teljesen)
- GS és SGS kanálnál ha jól tudom a GS merev vázaknál jobb, mert jobban feszít, stb (sajna csak SGS van nagyon jó áron itt az apróban) kérdés, hogy mennyire érezhetõ a külömbség egy átlagosabb rider számára? (egy régebbi deore váltó után szinte bármelyik sokkalta jobb lesz az mondjuk biztos)

Sajnos az újabb redszereket még nem tudam kipróbálni, csak tudok róluk pár dolgot, de az nem ugyanaz, mintha próbáltam volna, és így nehéz dönteni.

#1868
Awesome Zoll

Awesome Zoll

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Igen, azóta már rájöttem a hülyeségemre... Azért köszi! :)

#1869
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
beleszámoltad a kezdõ végállást? mert ugye az elsõ kattanásra már a második fokozat jön. vagyis 9 fokozat közt 8 kattanást kell hallani.

#1870
Awesome Zoll

Awesome Zoll

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Sziasztok!

Szert tettem egy jobbos Shimano XT ST-M750 fékváltókarra. Még nincs meg minden alkatrész az épülõ bicajhoz, ezért csak úgy magában nyomkodtam a karokat rajta, és az tûnt fel, hogy a váltókar csak nyolcat kattan, de én ezt kilences fékváltókarnak vettem. A Shimano oldalán is kilences rendszerként szerepel. Akkor ez a nyolc kattanás most normális? Ha felrakom, és megpróbálom majd beállítani, akkor hirtelen majd kilencet lép? Ahogy lépked a mutatója a kijelzõn, szépen egyformákat lép, majd az utlosó elõtti és utolsó fokozat között nagyobbat ugrik, mintha itt hiányozna egy fokozat.
Szerintetek mi ezzel a helyzet?

#1871
Trevon

Trevon

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
köszi szépen a segítséget!

#1872
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Specialized How-To: Fix a Dropped Chain.

#1873
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
A képen nem sok látszik, de mindegy melyik irányban dobta le. A hátsó váltót ne bántsd. Odaigazítod a láncot a lánctányérhoz (amirõl ledobta), hogy utána egy mozdulattal rá tudd tenni. A bal kezeddel a hátsó váltó kanalát kézzel elõre nyomod (a lánctányérok irányában) annyira, hogy a láncot fel tudd tenni a lánctányérra elöl.

Vagy ha úgy könnyebb, állítsd az elsõ váltót a legkisebb lánctányérra és ott csináld ugyanezt (nem kell annyira elõre nyomni a hátsó váltó kanalát).

Az elsõ váltót valószínûleg be kell állítani, mert legközelebb is ledobhatja.

#1874
Trevon

Trevon

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Elöl felraktam a legnagyobbra, de ledobta.Gondolom ez a "túlváltás"? Tehát most nincs fent a lánc egyik fogaskeréken se.Mi a teendõ? :S Csináltam pár képet.


http://kephost.hu/ke...0527_140314.jpg
http://kephost.hu/ke...0527_140345.jpg
http://kephost.hu/ke...0527_140356.jpg
http://kephost.hu/ke...0527_140324.jpg

#1875
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

szervizes kollegaktol kerdem, hogy az uj 10es rendszerekkel mi a tapasztalat (x9, xt)? hogy birjak a strapat, mennyire mukodnek megbizhatoan eles helyzetben a korabbi 9es rendszerekhez kepest? a 9es mar megelt jopar generaciot, viszont ritkan szokott vmi elsore jol sikerulni :)

senki?

#1876
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
A görgõk még használhatók belõle, a rugó is. :) Csak sajnálom, legszívesebben megjavítanám. Érdekes, hogy ennek a tension beállítója kicsit más.

#1877
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Megjött az új váltóm (Deore XT Shadow RD-M772). Ez egyenesen áll! Egymás mellé tettem, a szembeöltõ különbség, hogy a felsõ görgõ a rossz váltónál ferdén áll, pont abba az irányba, amerre a kanál eláll. Nem párhuzamos a testtel, amibõl kijön. Akkor a váltókanál tengelye görbülhetett el? Kiszerelve persze nem látszik, derékszöggel is néztem, azzal jónak tûnik, csak valahogy csámpa. Vagy a házban a tengely perselye görbült el. Szerintetek mit tehetek, hogy biztosra kiderítsem? Az új váltót lehetõleg nem szedném szét.


Tedd fel az újat és na foglalkozz a régivel.

#1878
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Megjött az új váltóm (Deore XT Shadow RD-M772). Ez egyenesen áll! Egymás mellé tettem, a szembeöltõ különbség, hogy a felsõ görgõ a rossz váltónál ferdén áll, pont abba az irányba, amerre a kanál eláll. Nem párhuzamos a testtel, amibõl kijön. Akkor a váltókanál tengelye görbülhetett el? Kiszerelve persze nem látszik, derékszöggel is néztem, azzal jónak tûnik, csak valahogy csámpa. Vagy a házban a tengely perselye görbült el. Szerintetek mit tehetek, hogy biztosra kiderítsem? Az új váltót lehetõleg nem szedném szét.

#1879
Awesome Zoll

Awesome Zoll

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás

Szabványos M5x8-as lesz. 5-ös imbusszal zárható (azaz „lyukas a feje”), filléres dolog, könnyen beszerezhetõ (csavarbolt).


Oks, köszönöm az infókat!

#1880
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

Szabványos M5x8-as lesz. 5-ös imbusszal zárható (azaz „lyukas a feje”), filléres dolog, könnyen beszerezhetõ (csavarbolt).


belsõ kulcsnyílású, ha precízek akarunk lenni.