Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#1841
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Nyugodtan használd így ahogy van. Bõven belefér ez még és semmi sem fog érezhetõen kopni jobban. Ennél jóval ferdébbet is láttam már.


Ok, akkor így hagyom. Mivel a váltófülben biztos vagyok, hogy egyenes, mást nem tudok vele tenni. A régi (ugyanilyen) váltót az új mellé tettem, annak szemmel láthatóan el van ferdülve a felsõ görgõje (pont ebben az irányban, ahogy ez is eláll). Csak attól féltem, idõvel így jár ez is. Köszönöm a segítséged.

#1842
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Középen. Csináljak képet más szögbõl is? Közben annyit tudtam intézni, hogy kapok kölcsön egy másik XT-t (egyelõre még nem tudom milyet) próbára.


Nyugodtan használd így ahogy van. Bõven belefér ez még és semmi sem fog érezhetõen kopni jobban. Ennél jóval ferdébbet is láttam már.


A sebesség mindent megold.

 


#1843
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Melyik lánckeréken van elöl a lánc?


Középen. Csináljak képet más szögbõl is? Közben annyit tudtam intézni, hogy kapok kölcsön egy másik XT-t (egyelõre még nem tudom milyet) próbára.

#1844
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Most biztos megköveztek, de tele a tököm az xt shadow váltókkal. Pár oldallal ezelõtt írtam, hogy kicseréltem, mert ferde volt, ez jobbnak tûnt, mert csak fele annyira ferde mint a másik. Megjött a park tool szerszámom, ezzel a felnihez beállítottam a váltófület és megnéztem a váltófülbe tekert tengellyel is a párhuzamosságot, a váltófül 100%, hogy nagyon pontosan egyenes minden irányban. A váltó beállítás (végállások, bowden) is tökéletes. Mégis kifelé áll a váltó a keréktõl így. Azért zavar, mert a cuccok is ferdén kopnak, szerintem. Szerintetek ez elfogadható ferdeség vagy nem normális? Csinálni már semmit nem tudok vele, legfeljebb visszaküldöm a váltót.


Melyik lánckeréken van elöl a lánc?


A sebesség mindent megold.

 


#1845
Barador

Barador

    vendég

  • fórumtag
  • 170 posts

Sziasztok,

Megérett cserére a Sram x9-es hátsó váltóm. (2008 9 speed)
Rendelnék egyet, az árán (és a lánc hosszán) kívül mi a különbség a short, medium és long kanalas között?

én fõleg xc re használom, matatonokon megyek.

Köszi


Mennyire szokásod "keresztbe váltani"? A hosszú jobban tûri ezt... meg talán kisebb az esélye hogy beakad valamibe ha kisebb... más különbségrõl nem tudok.

#1846
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Most biztos megköveztek, de tele a tököm az xt shadow váltókkal. Pár oldallal ezelõtt írtam, hogy kicseréltem, mert ferde volt, ez jobbnak tûnt, mert csak fele annyira ferde mint a másik. Megjött a park tool szerszámom, ezzel a felnihez beállítottam a váltófület és megnéztem a váltófülbe tekert tengellyel is a párhuzamosságot, a váltófül 100%, hogy nagyon pontosan egyenes minden irányban. A váltó beállítás (végállások, bowden) is tökéletes. Mégis kifelé áll a váltó a keréktõl így. Azért zavar, mert a cuccok is ferdén kopnak, szerintem. Szerintetek ez elfogadható ferdeség vagy nem normális? Csinálni már semmit nem tudok vele, legfeljebb visszaküldöm a váltót.

#1847
molbar

molbar

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
  • LocationPilisborosjenő
Sziasztok,

Megérett cserére a Sram x9-es hátsó váltóm. (2008 9 speed)
Rendelnék egyet, az árán (és a lánc hosszán) kívül mi a különbség a short, medium és long kanalas között?

én fõleg xc re használom, matatonokon megyek.

Köszi

#1848
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 posts

túlmisztifikálod a kérdést, azt vágod igaz?
a deore-nél jobb lesz. de sp41 kell hozzá, remélem ez egyértelmû.
xt kar slx váltó jó páros lesz, jobb, mint slx kar xt váltó pölö...


A karok terén mindenképpen az XT maradna, és köszi Rob. Igen tudom. Hogyha rólam van szó, próbálok túlságosan alapos lenni, és mindent átrágok hatvankétszer. Mondjuk ennek köszönhetõ, hogy jelentõsen kevés rossz döntést hozok.
sp41-et tudom persze, olvastam itt de egyelõre marad a jelenlegi, úgyis rendszeresen karbantartom. Idõvel csere, úgyis lassan azis meglesz.

Magyarán sz@rni rá, hogy csapágyas az XT váltógörgõ, alig jelent valamit. :) Jó tudni.

sp41-rõl viszont eskü nem olvastam semmit h mitõl olyan jó. Persze azt veszem majd, mert jó, de mitõl? (közben olvastam h a NOKON gyártja, ettõl jó elvileg)

#1849
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
túlmisztifikálod a kérdést, azt vágod igaz?
a deore-nél jobb lesz. de sp41 kell hozzá, remélem ez egyértelmû.
xt kar slx váltó jó páros lesz, jobb, mint slx kar xt váltó pölö...

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1850
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 posts
Tehár ha jól értelek Rob, akkor ha felteszek egy XT karpárt SLX h. váltóval, akkor váltásteljesítményben nem észlelném a külömbséget az XT váltóhoz képest? Hangosabb lesz esetleg erõsen az SLX, XT karral is vagy ez is a kar miatt dõl el, pl az instant relase miatt pont hogy halkabb lesz?
A könnyebbségét tudtam, csak kihagytam. Egy m530-as karokkal szerelt deore szett van a gépen, ezt cserélném le, és ezt kellene ûberelni.
Karok terén akkor marad az XT, ha tényleg annyival jobb, mint gondolom, és ha jól veszem ki szintén, hogy az slx nem csapágyazott.

más: váltógõrgõket mivel szoktátok kenni? Van itthon vagy 4-5 féle zsír különbözõ állaggal, TF2 olaj cspegetetõs, shimano olaj, stb. Eddig próbáltam olaajt és zsírt is, de itt gondolom számít a viszkozitás.

#1851
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
az xt karban tényleg van csapágyazás
váltóban a csapok bevonata számít, de nem annyit mint a váltókar xt vs slx.
(jah, az xt hátsóváltó könnyebb, a kanala nem acél hanem alu)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1852
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 posts
Ahogy nézem (kézben hajlítgatva) az SLX és az XT shadow rugóis egyforma erõsek. Viszont számomra az csak a kérdés, hogy mi befolyásolja még a váltásteljesítményüket?
Az XT-ben jobb görgõk vannak, az alsó pedig rendesen csapágyazott. Ettõl csak hallkabb lesz? A flour bevonatú csapszegek ha jól feltételezem csak a tartósság oltárán segítenek be. Végigolvastam itt mindent 2008 eleje óta, de csak nem dõlt el, hogy jobban vált e az xt, vagy max csak könnyebb, és hallkabb. Váltókarok terén pedig csak arra vagyok kiváncsi, hogy jól olvastam e azt bikeradar-on, hogy az XT-ben már csapágyazás is helyt kapott az SLX-el szemben? Gondolom érdemesebb az XT karokat választani. Nekem kézbevétel alapján is jobbnak tûnik. Pontosabb, nincs holtjáték.
Sajnos egyedül használni még nem használtam ezeket élesben, de mivel számít a színvilág is (amiben sajna az SLX nyer nálam), ezért fontos tudjam mi jobb és mennyivel. Nektek használati tapasztalatotok tuti, hogy több van.

#1853
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Nagyon köszönöm a részletes választ! Igérem , a keresõt is igyekszem majd használni. :)

Sokszor volt hasonló problémákról szó, de azért leírom mit érdemes tenni. (elég érdekes a keresõ, de érdemes használni azért)
A mûanyag búrkolatot a pinduri csavarok kicsavarása után (nem elhagyni õket) leszeded. Mivel sokszor a gyári shimano zsír/kenõanyag ami benne van hajlamos a megkeményedésre, nagy részben ez okozza a problémát, vagyis a mozgás hiányát, vagy plusszban még a kilincsekkel és rugókkal is lehet gond.
Elsõ körben a burkolat eltávolítása után valami oldószerrel kombinált kenõanyagot (nem kell sokat, nehogy kioldjon a karból minden gyári kenõanyagot) fújsz a váltókar mozgó részeihez (WD40 is megteszi, vagy TF2), majdpedig az adott váltó bovdenezését (amit az adott kar mozgat) kiengeded. (itt pl elsõ váltónál kinyitod az imbusz fejes csavart) Kiengedett állapotban váltogatod végig a karral a fokozatokat, hogy ne legyen terhelés alatt, nehogy eltörjön belül valami benne a letapadt dolgok miatt.
Esetleg, ha mégis sikerül belõle eltávolítani minden kenõanyagot, finoman érdemes újra zsírozni, nehogy szárazon menjen a kar.



#1854
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 posts

Ha egy elsõ váltó (Deore) váltókar felváltás után nem tér vissza alaphelyzetbe (kézzel kell visszatolni), az kuka, vagy javítható? Köszönöm!
(gondolom valami rugó húzná vissza)


Sokszor volt hasonló problémákról szó, de azért leírom mit érdemes tenni. (elég érdekes a keresõ, de érdemes használni azért)
A mûanyag búrkolatot a pinduri csavarok kicsavarása után (nem elhagyni õket) leszeded. Mivel sokszor a gyári shimano zsír/kenõanyag ami benne van hajlamos a megkeményedésre, nagy részben ez okozza a problémát, vagyis a mozgás hiányát, vagy plusszban még a kilincsekkel és rugókkal is lehet gond.
Elsõ körben a burkolat eltávolítása után valami oldószerrel kombinált kenõanyagot (nem kell sokat, nehogy kioldjon a karból minden gyári kenõanyagot) fújsz a váltókar mozgó részeihez (WD40 is megteszi, vagy TF2), majdpedig az adott váltó bovdenezését (amit az adott kar mozgat) kiengeded. (itt pl elsõ váltónál kinyitod az imbusz fejes csavart) Kiengedett állapotban váltogatod végig a karral a fokozatokat, hogy ne legyen terhelés alatt, nehogy eltörjön belül valami benne a letapadt dolgok miatt.
Esetleg, ha mégis sikerül belõle eltávolítani minden kenõanyagot, finoman érdemes újra zsírozni, nehogy szárazon menjen a kar.

#1855
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Ha egy elsõ váltó (Deore) váltókar felváltás után nem tér vissza alaphelyzetbe (kézzel kell visszatolni), az kuka, vagy javítható? Köszönöm!
(gondolom valami rugó húzná vissza)

#1856
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 posts
Sziasztok.
Pár eldöntendõ kérdés merült fel bennem rendszer update miatt.
- SL-M530-as 2way relase-es deore karokat érdemes e lecserélni slx-re? (útóbbi jobb?)
- slx shadow sgs és xt shadow sgs hátsó v. közt a könnyebbség illetve a görgõk csapágyazásán, és a csapok flour bevonatán kívül mi a külömbség? van olyan ami használatkor elõjön, érezhetõ? (mivel fontos a szín ezért kérdés, mert ha annyival jobb az xt, akkor talán annyira nem lesz fontos, hogy a géphez menjen teljesen)
- GS és SGS kanálnál ha jól tudom a GS merev vázaknál jobb, mert jobban feszít, stb (sajna csak SGS van nagyon jó áron itt az apróban) kérdés, hogy mennyire érezhetõ a külömbség egy átlagosabb rider számára? (egy régebbi deore váltó után szinte bármelyik sokkalta jobb lesz az mondjuk biztos)

Sajnos az újabb redszereket még nem tudam kipróbálni, csak tudok róluk pár dolgot, de az nem ugyanaz, mintha próbáltam volna, és így nehéz dönteni.

#1857
Awesome Zoll

Awesome Zoll

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
Igen, azóta már rájöttem a hülyeségemre... Azért köszi! :)

#1858
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
beleszámoltad a kezdõ végállást? mert ugye az elsõ kattanásra már a második fokozat jön. vagyis 9 fokozat közt 8 kattanást kell hallani.

#1859
Awesome Zoll

Awesome Zoll

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
Sziasztok!

Szert tettem egy jobbos Shimano XT ST-M750 fékváltókarra. Még nincs meg minden alkatrész az épülõ bicajhoz, ezért csak úgy magában nyomkodtam a karokat rajta, és az tûnt fel, hogy a váltókar csak nyolcat kattan, de én ezt kilences fékváltókarnak vettem. A Shimano oldalán is kilences rendszerként szerepel. Akkor ez a nyolc kattanás most normális? Ha felrakom, és megpróbálom majd beállítani, akkor hirtelen majd kilencet lép? Ahogy lépked a mutatója a kijelzõn, szépen egyformákat lép, majd az utlosó elõtti és utolsó fokozat között nagyobbat ugrik, mintha itt hiányozna egy fokozat.
Szerintetek mi ezzel a helyzet?

#1860
Trevon

Trevon

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
köszi szépen a segítséget!