Hátul hányas fogaskoszorú van?Múltkor már érdeklõdtem váltóval kapcsolatos dologban. Szeretnék tanácsot kérni országútis kerékpárosoktól, hátha van valakinek hasonló tapasztalata.
Van egy Shimano 105-tel felszerelt bringám. Nem azonos alkatrészcsalád az egész. A fékváltókart használtan vettem. Típusa ST-5510. Vettem szintén használtan egy peszgõ Shimano 105 ( 7-es ) szettet. Ebbõl pár dolgot eladtam. Azt a 9-es rendszerû fékváltókart felépítettem a pezsgõ alkatrészekkel. Az elsõ váltó nem igazán jól mûködött, ezért kicseréltem egy új 9-es rendszerrel kompatibilisre. Azóta semmi problémám a lánctányérok közti váltásnál. A hátsó váltó sem igazán akart jól mûködni. Vagyis az volt a baj, hogy be lett állítva, egy kis idõ után elállítódott. Vagyis a láncot dobálta fel-le, fel-le. Váltottam másik fokozatra, akkor is ezt csinálta.
Én arra gondoltam, talán a 7-es rendszerhez való váltó nem igazán megfelelõ a 9-es rendszerhez. Most, vettem egy 9-es rendszerhez való váltót. Mielõtt szétkaptam, leszedtem a kereket, láttam, hogy lötyög a fogassor a rotoron. Már az is megfordult a fejemben, hogy az nem volt jól meghúzva és ez is okozhatta a hibát. Most erõsen meghúztam, feltettem az új váltót, lecseréltem a bowdent illetve a bowdenházat, direkt váltóbowdenházat tettem bele. Kipróbáltam egy pár km erejéig, szépen mûködött, de pár km után megint elkezdte a láncot dobálni. Egy haverommal mentem, õ azt mondta, lehet, hogy a fékváltókarral van a gond, engedi a bowden feszességét.
Van valakinek hasonló tapasztalata? Ha igen, akkor valóban fékváltókar hiba lehet? Ha igen, akkor orvosolható-e a hiba és hogyan?
A válaszokat elõre köszönöm!
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1841
Írta 2011. június 19. - 11:38

A sebesség mindent megold.
#1842
Írta 2011. június 19. - 11:35

Van egy Shimano 105-tel felszerelt bringám. Nem azonos alkatrészcsalád az egész. A fékváltókart használtan vettem. Típusa ST-5510. Vettem szintén használtan egy peszgõ Shimano 105 ( 7-es ) szettet. Ebbõl pár dolgot eladtam. Azt a 9-es rendszerû fékváltókart felépítettem a pezsgõ alkatrészekkel. Az elsõ váltó nem igazán jól mûködött, ezért kicseréltem egy új 9-es rendszerrel kompatibilisre. Azóta semmi problémám a lánctányérok közti váltásnál. A hátsó váltó sem igazán akart jól mûködni. Vagyis az volt a baj, hogy be lett állítva, egy kis idõ után elállítódott. Vagyis a láncot dobálta fel-le, fel-le. Váltottam másik fokozatra, akkor is ezt csinálta.
Én arra gondoltam, talán a 7-es rendszerhez való váltó nem igazán megfelelõ a 9-es rendszerhez. Most, vettem egy 9-es rendszerhez való váltót. Mielõtt szétkaptam, leszedtem a kereket, láttam, hogy lötyög a fogassor a rotoron. Már az is megfordult a fejemben, hogy az nem volt jól meghúzva és ez is okozhatta a hibát. Most erõsen meghúztam, feltettem az új váltót, lecseréltem a bowdent illetve a bowdenházat, direkt váltóbowdenházat tettem bele. Kipróbáltam egy pár km erejéig, szépen mûködött, de pár km után megint elkezdte a láncot dobálni. Egy haverommal mentem, õ azt mondta, lehet, hogy a fékváltókarral van a gond, engedi a bowden feszességét.
Van valakinek hasonló tapasztalata? Ha igen, akkor valóban fékváltókar hiba lehet? Ha igen, akkor orvosolható-e a hiba és hogyan?
A válaszokat elõre köszönöm!
#1843
Írta 2011. június 17. - 17:02

Régi országúti vázból építenék városi bringát, elsõ hátsó váltóval fölszerelve. Elõre két lánctányérra lesz szükségem. Kérdés, hogy milyen váltót ajánlotok elõre és hátra, ami olcsó, igénytelen, de strapabíró és ezekhez milyen váltókarokat, amelyek a kormányon vannak (mint a montiknál)?
#1844
Írta 2011. június 17. - 13:13

#1845
Írta 2011. június 15. - 09:51

#1846
Írta 2011. június 13. - 22:32


#1847
Írta 2011. június 13. - 20:43

Arn már kérdezte itt korábban a 10-es rendszereket, azóta nem bõvültetek ilyen jellegû tapasztalatokkal?
Akár 10es rendszert és építhetsz, ha bejön, ezt mindenki döntse el maga szerntem. Pl: 9es XT szettben a 10-essel szemben csak hajtásbeli külömbségek vannak fõként, az áttételtartomány miatt. Váltásteljesítményben kétlem, hogy lenne (menni mentem 10essel, nem éreztem túlnyomóan jobbnak ezen a téren), de ez nem biztos, hogy a jövõre megjelenõ új szettre is érvényes lesz.
Amennyit te, és ahol tekersz, plussz az olvasottak alapján azt mondom teljesen jólesz a 9-es rendszer is, de mondom ezt döntse el mindenki maga.
Jómagam még 1, max 2 évet várok, és akkor újítok majd 10es rendszerre talán, mert nekem teljesen megfelel a 9es is. Ráadásul véleményem szerint addigra még "okosabbak, tapasztaltabbak" lesznek, és olyan dolgokkal is elõállhatnak majd akár, ami minden téren mégtovább növeli majd a teljesítményét az alkatrészeknek. (papíron legalábbis tuti

(mellesleg jön a fekete XT szett, ami nekem már színvilágilag is megfelel)
#1848
Írta 2011. június 13. - 15:15

Arn már kérdezte itt korábban a 10-es rendszereket, azóta nem bõvültetek ilyen jellegû tapasztalatokkal? Egy épített bringát állítok össze és elgondolkodtam rajta, hogy ha már létezik miért ne vagy inkább érdemes a bevált 9-es rendszernél maradni.
#1849
Írta 2011. június 11. - 16:34

Nem váltok keresztbe, de felmerült bennem a kérdés, hogy csavarja-e a hátsó váltót (kanalát) ha használaton kívül elöl-hátul a legkisebb fogaskerékre teszem a láncot, helyes így tárolni?
Kétlem, hogy maradandó sérülést vagy kárt tudnál benne okozni ezzel.
#1850
Írta 2011. június 11. - 15:29

#1851
Írta 2011. június 08. - 09:54

#1852
Írta 2011. június 07. - 19:20


#1853
Írta 2011. június 07. - 18:27

de ezt asszem már javasolta más is

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1854
Írta 2011. június 07. - 18:09


#1855
Írta 2011. június 07. - 17:09

Pedig így fog járni. Minden váltó idõvel egy kicsit elferdül, ennek az egyik oka hogy más a láncvonal a montikon elöl és hátul, húzza a lánc a kanlat kifelé, meg kapja a koszt, kopik. A shadow váltók pedig még inkább hajlamosak erre, de kotyogva is jól mûködnek.
Ezt nem tudtam, de volt egy olyan érzésem, hogy a használattól ferdült a másik is, mivel durva fizikai behatás nem érte. Lehet, hogy elég lett volna benne egy felsõgörgõ csere minthogy a kanalat buzeráltam feleslegesen?
Néztem ezt a váltót, erõsebbnek tûnik, jobban bírná az igénybevételt? Amiatt, hogy nem shadow könnyebb odaütni oldalról és mennyire vált szépen a shadowhoz képest? Persze most nem cserélném ki, de elég jó akcióban van egyébként.
#1856
Írta 2011. június 07. - 16:39

#1857
Írta 2011. június 07. - 16:34

Ok, akkor így hagyom. Mivel a váltófülben biztos vagyok, hogy egyenes, mást nem tudok vele tenni. A régi (ugyanilyen) váltót az új mellé tettem, annak szemmel láthatóan el van ferdülve a felsõ görgõje (pont ebben az irányban, ahogy ez is eláll). Csak attól féltem, idõvel így jár ez is. Köszönöm a segítséged.
Pedig így fog járni. Minden váltó idõvel egy kicsit elferdül, ennek az egyik oka hogy más a láncvonal a montikon elöl és hátul, húzza a lánc a kanlat kifelé, meg kapja a koszt, kopik. A shadow váltók pedig még inkább hajlamosak erre, de kotyogva is jól mûködnek.
A sebesség mindent megold.
#1858
Írta 2011. június 07. - 16:27

Nyugodtan használd így ahogy van. Bõven belefér ez még és semmi sem fog érezhetõen kopni jobban. Ennél jóval ferdébbet is láttam már.
Ok, akkor így hagyom. Mivel a váltófülben biztos vagyok, hogy egyenes, mást nem tudok vele tenni. A régi (ugyanilyen) váltót az új mellé tettem, annak szemmel láthatóan el van ferdülve a felsõ görgõje (pont ebben az irányban, ahogy ez is eláll). Csak attól féltem, idõvel így jár ez is. Köszönöm a segítséged.
#1859
Írta 2011. június 07. - 16:18

Középen. Csináljak képet más szögbõl is? Közben annyit tudtam intézni, hogy kapok kölcsön egy másik XT-t (egyelõre még nem tudom milyet) próbára.
Nyugodtan használd így ahogy van. Bõven belefér ez még és semmi sem fog érezhetõen kopni jobban. Ennél jóval ferdébbet is láttam már.
A sebesség mindent megold.
#1860
Írta 2011. június 07. - 16:00

Melyik lánckeréken van elöl a lánc?
Középen. Csináljak képet más szögbõl is? Közben annyit tudtam intézni, hogy kapok kölcsön egy másik XT-t (egyelõre még nem tudom milyet) próbára.