Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1741
Posted 2011. July 02. - 13:13
Csak azért kérdeztem, mert új váltót kell vennem. Eddig volt egy régi alivio, de az elhasználódott és szeretnék egy másikat venni. Mivel meg voltam-vagyok vele elégedve meg arra elég amire én használom, ezért gondoltam veszek egy ugyan olyat, annyi különbséggel, h az már 2011-es széria. És a termékinfóban az volt leírva, h 9-es rendszerekhez van. Ezért érdeklõdtem, h jó-e a 8-ashoz is, mert nem szeretnék egy halom mindent kicserélni.
Köszönöm a választ.
#1742
Posted 2011. July 02. - 13:00
Milliószor tárgyalt téma és a neten is ezer helyen le van írva.
8-as, 9-es rendszer esetén a hátsóváltó semmit nem határoz meg, az annyit mozdul amennyit a váltókar húz. A váltókar határozza meg, hogy hány sebességes a rendszer. És nem kompatibilis a 8as fogaskoszorú a 9es váltókarral, sõt semelyik semelyikkel aminek nem azonos a fokozat száma, mert különbözõ sebességek esetén más mennyiségû bovdent húz.
8-as váltókar hetes sorral kompatibilis, de legalábbis jól mûködik
#1743
Posted 2011. July 02. - 12:57
Nem olvasod a fórumot.
Már többem írtuk, hogy a shimano országúti váltók tudják a 32 fogat is hátul. Teljesen mindegy mit veszel mindegyikkel mûködni fog.
köszi
most találtam az apróban 7 rugóért zsír új slx sgs váltót, szóval azt hiszem ezzzel el is dõlt a kérdés
#1744
Posted 2011. July 02. - 12:48
8-as, 9-es rendszer esetén a hátsóváltó semmit nem határoz meg, az annyit mozdul amennyit a váltókar húz. A váltókar határozza meg, hogy hány sebességes a rendszer. És nem kompatibilis a 8as fogaskoszorú a 9es váltókarral, sõt semelyik semelyikkel aminek nem azonos a fokozat száma, mert különbözõ sebességek esetén más mennyiségû bovdent húz.
A sebesség mindent megold.
#1745
Posted 2011. July 02. - 12:42
Sziasztok!
Arról szeretnék érdeklõdni, h hogyan lehet kombinálni a váltókarokat és a hátsó váltót. Értem ez alatt, h mennyire számít pl az, h van egy 8 sebességes váltókarom és ahhoz veszek egy 9 sebességes hátsó váltót. Azt tudom, h fordítva elég nehézkes a dolog. De az elõzõ eset az lehetséges? Mennyi jelentõsége van annak, h a váltó többet tud, mint a váltókar, mármint fokozatra? Nehézkes lesz vele a váltás, mint a váltókarnál vagy nem számít?
Nem a aváltó szabja meg a fokozatokat, hanem a váltókar. A váltó abban játszik szerepet, hogy milyen áttétel tartományt, azaz hány sebességet fog át. Namost feltehetsz egy 8as karhoz, 9es váltót (mivel utóbbi "leszabályozható" 8 sebességhez), mert felfele kompatibilis (lefelé nem, vagy csak alig), de kötve hiszem, hogy marhanagy változást fogsz érezni. Persze ha "ez van otthon", akkor tedd fel nyugodtan, de attól, hogy 9es váltó lesz hátul, nem lesz nagyobb az élményfaktor annyival.
#1746
Posted 2011. July 02. - 12:28
#1747
Posted 2011. July 02. - 12:28
Sziasztok!
Arról szeretnék érdeklõdni, h hogyan lehet kombinálni a váltókarokat és a hátsó váltót. Értem ez alatt, h mennyire számít pl az, h van egy 8 sebességes váltókarom és ahhoz veszek egy 9 sebességes hátsó váltót. Azt tudom, h fordítva elég nehézkes a dolog. De az elõzõ eset az lehetséges? Mennyi jelentõsége van annak, h a váltó többet tud, mint a váltókar, mármint fokozatra? Nehézkes lesz vele a váltás, mint a váltókarnál vagy nem számít?
7 sebis fékváltókarom van, 8 sebis hátsó váltóval. Mûködik precízen. Mintha a 9 sebis váltónak vékonyabbak lennének a görgõi, nem tudom, hogy azon a nyolcas lánc hogy fut.
#1748
Posted 2011. July 02. - 11:18
Arról szeretnék érdeklõdni, h hogyan lehet kombinálni a váltókarokat és a hátsó váltót. Értem ez alatt, h mennyire számít pl az, h van egy 8 sebességes váltókarom és ahhoz veszek egy 9 sebességes hátsó váltót. Azt tudom, h fordítva elég nehézkes a dolog. De az elõzõ eset az lehetséges? Mennyi jelentõsége van annak, h a váltó többet tud, mint a váltókar, mármint fokozatra? Nehézkes lesz vele a váltás, mint a váltókarnál vagy nem számít?
#1749
Posted 2011. July 02. - 09:36
A hátsó lx váltóm kezd nagyon tropa lenni és le kéne cserélnem.
Amin gondolkozom, hogy most 7-es rendszert használok, jellemzõen 11-28-as sorral. Elöl pedig csak két tányért, mert a 44-eset nem használom soha, így csak 32-22, illetve lehet másik hajtómû kerül be, akkor viszont csak 38-28 lesz.
Nekem milyen váltót lenne érdemes vennem? Elsõsörban a kanál hosszára gondoltam. Shimano monti váltókból láttam hogy van hosszú meg rövid, illetve az országuti váltókat néztem, de ott csak olyan láttam, ami 27 fogat bír el hátul.
Vagy nem érdemes szarozni vele , és vegyek egy normál kanalas monti váltót, mert az is pont olyan jól fog mûködni?
Nem olvasod a fórumot.
Már többem írtuk, hogy a shimano országúti váltók tudják a 32 fogat is hátul. Teljesen mindegy mit veszel mindegyikkel mûködni fog.
A sebesség mindent megold.
#1750
Posted 2011. July 02. - 08:58
Amin gondolkozom, hogy most 7-es rendszert használok, jellemzõen 11-28-as sorral. Elöl pedig csak két tányért, mert a 44-eset nem használom soha, így csak 32-22, illetve lehet másik hajtómû kerül be, akkor viszont csak 38-28 lesz.
Nekem milyen váltót lenne érdemes vennem? Elsõsörban a kanál hosszára gondoltam. Shimano monti váltókból láttam hogy van hosszú meg rövid, illetve az országuti váltókat néztem, de ott csak olyan láttam, ami 27 fogat bír el hátul.
Vagy nem érdemes szarozni vele , és vegyek egy normál kanalas monti váltót, mert az is pont olyan jól fog mûködni?
#1751
Posted 2011. July 02. - 03:07
Nálam szimmetrikusak.
Befotóztam, hogy mire gondolok. A karok vadiújak.
Shimano XT shifters (brand new) - asymmetric arms - a set on Flickr
#1752
Posted 2011. June 29. - 15:38
Az SRAM X9-rõl olvastam sok felhasználói értékelést (már aki nem csak ezt próbálta, hanem XT-t is), egységesen azt írják, hogy nagyon precíz, egyszer kell beállítani, terhelés alatt is szépen, csendben vált, a sártûrése is jobb mint az XT-nek. Szívesen kipróbálnám.
na az nem igaz
csendesnek sose csendes
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1753
Posted 2011. June 29. - 15:36
Igen azt is olvastam.
Más de hasonló: XT 770-es váltókar felhasználóktól kérdem, hogy nekik is olyan a kar , hogyha az alsó kart elõre tolják, ezálltal elöbbre kerül, és egy síkban lesz a felsõ karral, akkor a bal oldalinál a két váltókar közelebb helyezkedik el egymáshoz? (remélem nagyjából érthetõ) Nem idegesít vagy ilyesmi, csak érdekel, hogy miért ilyen. Persze lehet h a kettõ nem szimmetrikus felépítésû, ezt nem tudom.
Nálam szimmetrikusak.
A sebesség mindent megold.
#1754
Posted 2011. June 29. - 15:23
a bikemagos cikk szerint is lesz
Igen azt is olvastam.
Más de hasonló: XT 770-es váltókar felhasználóktól kérdem, hogy nekik is olyan a kar , hogyha az alsó kart elõre tolják, ezálltal elöbbre kerül, és egy síkban lesz a felsõ karral, akkor a bal oldalinál a két váltókar közelebb helyezkedik el egymáshoz? (remélem nagyjából érthetõ) Nem idegesít vagy ilyesmi, csak érdekel, hogy miért ilyen. Persze lehet h a kettõ nem szimmetrikus felépítésû, ezt nem tudom.
#1755
Posted 2011. June 29. - 14:23
#1756
Posted 2011. June 29. - 14:19
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1757
Posted 2011. June 29. - 14:04
» 2012 Shimano XT M780 788 785 Components - Sick Lines – mountain bike reviews, news, videos | Your comprehensive downhill and freeride mountain bike resource
#1758
Posted 2011. June 29. - 14:01
es olcsobban nem lenne bicikli csak 120000Ft-ert? meg nem tudom miert az az osszehasonlitasi alap, mikor egy 20-30k-bol felujitott alap regi acel gep ugyse azon a szinten lesz. En inkabb hagynam a 6 sebesseget ahogy van ha mukodik. Az hogy az elso valtokar nem indexelt az nem baj, gyarilag olyan. Tok folosleges 8sebessegesre alakitani meg valtokat cserelni rajta, varosi rohangalonak valoszinuleg ugy is jol van ahogy van. Es amit a felujitasra koltenel inkabb felre tudod rakni es annyival kevesebb hianyzik egy komplett uj gep arabol.
Ez most nem leszolas akar lenni csak jo tanacs, mert sokan beleesnek ebbe a csapdaba. Fejlesztgetni meg alkatreszenkent bringat epiteni csak a boltosnak eri meg.
raadasul ha egy 5ezer forintos biciklire rakoltesz 20-at akkor az eladasi erteke nem 25ezer lesz, hanem maximum 8-10.
Közben elgondolkodtam és belátom igazatok van, ezért úgy döntöttem gyüjtök egy új biciklire. A Hervis-ben érdemes nézegetni, mivel most minden biciklire 30% kedvezmény van.
#1759
Posted 2011. June 29. - 13:37
Ez most nem leszolas akar lenni csak jo tanacs, mert sokan beleesnek ebbe a csapdaba. Fejlesztgetni meg alkatreszenkent bringat epiteni csak a boltosnak eri meg.
raadasul ha egy 5ezer forintos biciklire rakoltesz 20-at akkor az eladasi erteke nem 25ezer lesz, hanem maximum 8-10.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1760
Posted 2011. June 29. - 12:50
Pl. én egy alapszintû szénacélvázas, lemezagyas, SIS váltós csótányra nem költenék 20-30 E Ft-ot. De ez szigorúan magánvélemény.
Értelek és talán igazad is van, de 120000Ft-ot nem tudok elõteremteni most egy biciklire.