Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1721
Írta 2011. július 23. - 09:35

Még kezdõ vagyok ezért volna pár kérdésem:
Vettem egy bringát amin alivio váltó van alivio váltókarrokkal 3x8 sebesség mtb.Egy caprine epik 30 disc,szeretném a váltókat egy az egyben kicserélni vagy deore xt-ére elöl hátul vagy valamilyen sram-ra.
-Az érdekelne hogy a sram cuccok tényleg nem mennek össze a shimanos dolgokkal vagy ez kamu?
-Inkább deore xt legyen elöl hátul vagy sram?
-Az alivio váltókar maradhat?
-Van olyan deore xt váltó amelyik jó a 3x8 as fogaskoszorúhoz vagy azokat is cserélnem kell 3x9 esre?
#1722
Írta 2011. július 22. - 00:28

#1723
Írta 2011. július 21. - 23:58

Sziasztok!
Más is tapasztalta már, h a Sh shadow hátsó váltók nem váltanak tökéletesen?Fõleg az alsó, 7-8-9 fokozatnál gondolkodik sokat, ha egyáltalán berakja a helyére.3 xt és egy xtr-nél is láttam, tapasztaltam már.És nem a lánc vagy a fogsor kopása miatt csinálja és nem is a bowden dzsuvasága miatt.Ma is volt egy ilyen eset, új lánc, új sor, új görgõk, új bowden és nem oldódott meg a problem, oszt felkerült egy normál rendszerû deore és hibátlan.
Én megerõsíteni tudom ezt. Tényleg sokat gondolkodik ezekben a fokozatokban. :/
#1724
Írta 2011. július 21. - 23:14

A második RD-M772 SGS-t nyúzom, elõtte deore SGS volt rajta, ahhoz képest gyorsabb. Mindegyik jól váltott és azonnal. Deore váltókarok vannak.
Érdekes, már több embernél láttam és két váltónál is tapasztaltam.
#1725
Írta 2011. július 21. - 21:54

#1726
Írta 2011. július 21. - 20:59

Más is tapasztalta már, h a Sh shadow hátsó váltók nem váltanak tökéletesen?Fõleg az alsó, 7-8-9 fokozatnál gondolkodik sokat, ha egyáltalán berakja a helyére.3 xt és egy xtr-nél is láttam, tapasztaltam már.És nem a lánc vagy a fogsor kopása miatt csinálja és nem is a bowden dzsuvasága miatt.Ma is volt egy ilyen eset, új lánc, új sor, új görgõk, új bowden és nem oldódott meg a problem, oszt felkerült egy normál rendszerû deore és hibátlan.
#1727
Írta 2011. július 19. - 20:04

#1728
Írta 2011. július 19. - 19:13

en segitseget szeretnek kerni elso valto beallitasban ( shimano acera - szoval akar az is elfogadhato valasz, hogy sose lesz jo ), az a problemam hogy hatul 8 elol 3 fogaskoszoru talalhato es elol 2 hatul 7,8, elol 3 hatul szinten 7,8 sebessegi fokozatban hozzaer az elso valto lancvezetojehez(ha igy hivjak) a lanc, valtani jol valt, de megsem sikerult ugy beallitanom, hogy ezek a problemak elmuljanak. Az elso valto ranezesre jol van felfogatva, a fogaskoszorukkal parhuzamosan all, szerintem megfelelo magasan van felrakva. Ha valakinek van otlete, szivesen elfogadom.
#1729
Írta 2011. július 17. - 22:02

Én inkább a 7-es láncosra szavaznék, vagy 3-nál több fokozatú agyváltóra.
#1730
Írta 2011. július 17. - 21:19

csak nem tudom ezek a három sebis agyváltók mennyi hajtási veszteséget generálnak, meg egy sima 7-es láncváltós cuccal sincs nagy gond
#1731
Írta 2011. július 17. - 10:14

Okay, köszönöm! De azért fölháborító, hogy nem lehet elölváltós kontrás cangám!
Ennyi járna!
És még csak nem is fixie. :S
Köszi mindenkinek!
Sziasztok!
G
Elvben lehetne olyan bringád, ami elõl vált, hátul meg kontrázik, ha felteszel rá egy Truvativ Hammerschmidtet:
Truvativ HammerSchmidt preview - Pinkbike.com
Ebben van egy bolygómûves szorzóváltó, bár azt nem tudom, nem racsnizik-e el, ha hátrafelé tekered, de asszem, nem.
A gond csak annyi vele, hogy egy Hammerschmidt árából vehetnél egy elég komoly komplett bringát újonnan, másrészt meg funkcióban neked kevesebbet adna, mint egy 3 seb. agyváltó. (Nem erre találták ki.)
Városba szerintem 1*6, 1*7, vagy agyváltó ízlés szerinti fokozattal, akár kontrával is. (Bár azt nem igazán értem, miért ragaszkodsz a kontrához.) De leginkább valódi singlespeed, hacsak nem valami extrém hegyes területrõl van szó. Hogy ezek közül melyik a célszerû, azt erõsen meghatározza a hátsó papucsod kialakítása.
#1732
Írta 2011. július 17. - 09:48

#1733
Írta 2011. július 14. - 09:39




Sziasztok!
G
#1734
Írta 2011. július 13. - 21:12

Sziasztok!
Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett.Nincs semmi megoldás?
G
Wow. Sok furcsa ötletet hallottam már itt, de kontrás hátsóagy, meg háromtányéros hajtómû kombó elég beteg. :S De még sima szabadonfutós hátsó aggyal is.
A fixit azt ne keverd bele, mert az megint más. Az örökhajtós, kerék forog->hajtókar forog.
Aki egynél több, de kevés sebességet akar (pl. 3-4), az ált. elöl egytányéros megoldást használ. Hátra meg akár egy dedikált SS kazettás agyra fel lehet dobni pár sebességet egy szétbontott lánckeréksorból.
Mondjuk már ez is elég kavarós dolog.
#1735
Írta 2011. július 13. - 19:24


#1736
Írta 2011. július 13. - 17:45

Sziasztok!
Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett.Nincs semmi megoldás?
G
Hehe, én már raktam sógornõm 3*7-es bringájába SS agyas hátsókereket átmeneti jelleggel, amíg az övé centríroztatni volt. És mûködött, sõt, egész használható volt.
A kontra viszont nem fog mûködni láncfeszítéssel, az elsõ váltó meg nem fog mûködni láncfeszítõ nélkül. Ráadásul sima egykaros láncfeszítõnek nincs is hozzá elég kapacitása, kétkaros kell, vagy a váltót fenthagyni fixre állítva (ahogy én is tettem).
Csak így meg az egésznek semmi értelme, akkor már inkább vagy "rendes" SS (esetleg kontrával, de egy kontrás agy keskeny lesz monti vázba), vagy 3 seb agyváltó, vagy elõl egy tányér és hátul 6-7 fokozat.
#1737
Írta 2011. július 13. - 16:03

Köszönöm!!
G
#1738
Írta 2011. július 13. - 15:53

#1739
Írta 2011. július 13. - 15:51

#1740
Írta 2011. július 13. - 15:33

Sziasztok!
Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett.Nincs semmi megoldás?
G
Kontrásan nincs megoldás.
A sebesség mindent megold.