Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#7421
zsizso

zsizso

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
HI!
A szerelõmtõl amikor átvettem akkor azt mondta OK, azerintem akkor sem volt tökéletes de talán valamivel jobb!
Lehet, hogy talán Én vagyok túl igényes?
Tényleg mennyi az a hajtókar fordulat ami alatt a hátsó fogaskeréken a láncnak az egyik fogasról a másikra kell kerülnie???

Az alkatrészek minõségét sajnos a súlyom miatt kellett ilyenre megválasztanom.
( 189cm 110kg) ( Na mostmár lehet, hogy nem is vesztek komolyan)
Úgy gondoltam, hogy országúton és enyhe terepen a kero olyan igénybevételnek van kitéve mint ha egy 70 kg-os sportárs keményen terepezne! (De lehet, hogy ezt sem jól gondolm?)

#7422
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
Elméletileg igen, mert csak a lépcsõben és a végsõ áttételben van különbség, a váltónak ugyanoda kell pozicionálni. DH-sok is használnak országúti sort és/vagy váltót.
Valaha mûködött jól ez a rendszer egyébként, vagy már alapból is ilyen gyengén váltott?

#7423
zsizso

zsizso

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
Természetesen!

Az alivió váltókar 8-as és a sor is.
Én nem szeretem a 9-est mert szerintem is elég "nyúlánk"
Az országúti 8-as sor az ugye akkor belefér a mezõnybe?

#7424
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás

A gondom az, hogy a hátsó vátót nem igazán tudom beállítani teljesen jóra.
Vagy felfelé váltáskor super olefelé viszont "gondolkodik", vagy fordítva (és nem is terhelés alatt).

És a beállítással teljesen tisztában vagy? Tehát hátul a váltón csavarral beállítva, majd a karnál finomhangolva.
Nekem ilyet akkor csinált mikor már gány volt a bovdenem, de annyira, hogy rozsdás volt amikor szétszedtem. Teflonost tényleg nem illik olajozni max pici zsír a be és kimenõ kupakoknál.
Maga a szett talán még túl jó is ... :) (nem mondom, hogy neked mert abból itt is 5 oldal flame lesz) úgyhogy nem valószínû hogy amiatt lenne a hiba.
Csak úgy biztos ami biztos: nyolcas sorhoz nyolcas váltó, kilences sorhoz kilences váltó, az megvan ugye ?
Esetleg a görgõk nem túl dzsuvásak, váltó csuklópontjai megolajozva ? Ötletek, de tényleg sok minden lehet.

#7425
zsizso

zsizso

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

A váltásteljesítmény nem is gondolnád mennyire függ a fogassortól és a lánctól.Hiába van xt váltód ha a lánc v. a sor szar. akkor a büdös életben nem lesz jó a váltás.


Igen ezzel tisztában vagyok.
A bowdenek rendben vannak (szerintem).
A váltó bowdenház hosszanti szálas (nem spirál) teflo csöves.
A bowden JAGWIRE teflonos fekete (nem olajoztam, mert úgy tudom ezt nem kell)
A bowdent a váltóból kikötve szépe finoman mozog.
A fogassorom SHIMANO országúti sor (MTB van) mert ennek a fogosztása nekem jobban fekszik arra amire használom. A szerelõm azt mondta ez teljesen kompatibilis az MTB sorral!!!!!!!!
A lánc SACS.
Minden egyszerre volt cserélve kb. 1000 km futattak.
.....És mégsem az igazi.....

#7426
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.350 hozzászólás
A váltásteljesítmény nem is gondolnád mennyire függ a fogassortól és a lánctól.Hiába van xt váltód ha a lánc v. a sor szar. akkor a büdös életben nem lesz jó a váltás.

#7427
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Azt csak halkan jegyzem meg, hogy a legzsir-királyabb xtr - X.O rendszer sem ér 1 kalap ....-t sem, ha a bovdenek nem jól futnak.
Szóval ez 1 nagyon összetett kérdéskör.
Marci

#7428
zsizso

zsizso

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
Szóval nekem a következõ "összeállításom" van:

DEORE LX V-fék elõl és hátul LX fékkarokkal
ALIVIO elsõ váltó
DEORE hátsó váltó
ALIVO váltókarok

A gondom az, hogy a hátsó vátót nem igazán tudom beállítani teljesen jóra.
Vagy felfelé váltáskor super olefelé viszont "gondolkodik", vagy fordítva (és nem is terhelés alatt).

Ezek a váltók alapból ilyenek, vagy Én vagyok béna?

Ja egyébként város, országút meg makadám ahol járni szoktam.

#7429
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
esetleg a sorra,a láncra és a fogaskerekekre a hajtókaron?

#7430
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
Nem feltétlenül szükséges azonos alkatrészcsaládból választani, igazából hobbi kerékpárosként nem fogsz észrevehetõ javulást tapasztalni egy deore és egy XT szett között. A különbségek inkább extrém körülmények között (terhelés alatti váltás, sáros, dzsuvás idõ stb.) jönnek ki, illetve a súlyban vannak lényeges eltérések. Én személy szerint elsõ váltónak dobnék fel egy szintel jobbat, mint amilyen a hátsó és a karokat is abból a a szettbõl választanám amiben a hátsó van.

u.i.: modik: szvsz át lehetne rakni a megfelelõ topicba

#7431
zsizso

zsizso

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
HI BIKE MOGULOK!
A váltók illetve váltókarok összefüggéseirõl szeretnék egy kicsit tájékozódni.
Szóval a váltás (fõleg a hátsóról beszélek) minõségét mi befolyásolja jobban a váltó vagy a váltókar minõsége? Elviekben ha a soron felfelé váltasz (nagyobb fogaskerékre) akkor a váltókar minõsége a domináns, ha lefelé akkor inkább a hátsó váltó rugójának minõsége (erõssége). ( tételezzük fel, hogy a bowdenek kifogástalanok) Most ugye SHIMANO-nál vannak alkatrész csoportok (Alivio, DEORE STB.). Minden esetben érdemes azonos csoportbeli váltót illetve váltókart összepárosítani, ezek össze vannak "hangolva", vagy a váltóra illetve váltókrra érdemes nagyobb összeget fordítani??? Nektek mi a véleményetek?