HI!
A szerelõmtõl amikor átvettem akkor azt mondta OK, azerintem akkor sem volt tökéletes de talán valamivel jobb!
Lehet, hogy talán Én vagyok túl igényes?
Tényleg mennyi az a hajtókar fordulat ami alatt a hátsó fogaskeréken a láncnak az egyik fogasról a másikra kell kerülnie???
Az alkatrészek minõségét sajnos a súlyom miatt kellett ilyenre megválasztanom.
( 189cm 110kg) ( Na mostmár lehet, hogy nem is vesztek komolyan)
Úgy gondoltam, hogy országúton és enyhe terepen a kero olyan igénybevételnek van kitéve mint ha egy 70 kg-os sportárs keményen terepezne! (De lehet, hogy ezt sem jól gondolm?)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#7421
Posted 2005. March 04. - 23:39
#7422
Posted 2005. March 04. - 15:50
Elméletileg igen, mert csak a lépcsõben és a végsõ áttételben van különbség, a váltónak ugyanoda kell pozicionálni. DH-sok is használnak országúti sort és/vagy váltót.
Valaha mûködött jól ez a rendszer egyébként, vagy már alapból is ilyen gyengén váltott?
Valaha mûködött jól ez a rendszer egyébként, vagy már alapból is ilyen gyengén váltott?
#7423
Posted 2005. March 04. - 15:03
Természetesen!
Az alivió váltókar 8-as és a sor is.
Én nem szeretem a 9-est mert szerintem is elég "nyúlánk"
Az országúti 8-as sor az ugye akkor belefér a mezõnybe?
Az alivió váltókar 8-as és a sor is.
Én nem szeretem a 9-est mert szerintem is elég "nyúlánk"
Az országúti 8-as sor az ugye akkor belefér a mezõnybe?
#7424
Posted 2005. March 04. - 14:55
És a beállítással teljesen tisztában vagy? Tehát hátul a váltón csavarral beállítva, majd a karnál finomhangolva.A gondom az, hogy a hátsó vátót nem igazán tudom beállítani teljesen jóra.
Vagy felfelé váltáskor super olefelé viszont "gondolkodik", vagy fordítva (és nem is terhelés alatt).
Nekem ilyet akkor csinált mikor már gány volt a bovdenem, de annyira, hogy rozsdás volt amikor szétszedtem. Teflonost tényleg nem illik olajozni max pici zsír a be és kimenõ kupakoknál.
Maga a szett talán még túl jó is ... (nem mondom, hogy neked mert abból itt is 5 oldal flame lesz) úgyhogy nem valószínû hogy amiatt lenne a hiba.
Csak úgy biztos ami biztos: nyolcas sorhoz nyolcas váltó, kilences sorhoz kilences váltó, az megvan ugye ?
Esetleg a görgõk nem túl dzsuvásak, váltó csuklópontjai megolajozva ? Ötletek, de tényleg sok minden lehet.
#7425
Posted 2005. March 04. - 14:39
A váltásteljesítmény nem is gondolnád mennyire függ a fogassortól és a lánctól.Hiába van xt váltód ha a lánc v. a sor szar. akkor a büdös életben nem lesz jó a váltás.
Igen ezzel tisztában vagyok.
A bowdenek rendben vannak (szerintem).
A váltó bowdenház hosszanti szálas (nem spirál) teflo csöves.
A bowden JAGWIRE teflonos fekete (nem olajoztam, mert úgy tudom ezt nem kell)
A bowdent a váltóból kikötve szépe finoman mozog.
A fogassorom SHIMANO országúti sor (MTB van) mert ennek a fogosztása nekem jobban fekszik arra amire használom. A szerelõm azt mondta ez teljesen kompatibilis az MTB sorral!!!!!!!!
A lánc SACS.
Minden egyszerre volt cserélve kb. 1000 km futattak.
.....És mégsem az igazi.....
#7426
Posted 2005. March 04. - 14:27
A váltásteljesítmény nem is gondolnád mennyire függ a fogassortól és a lánctól.Hiába van xt váltód ha a lánc v. a sor szar. akkor a büdös életben nem lesz jó a váltás.
#7427
Posted 2005. March 04. - 14:24
Azt csak halkan jegyzem meg, hogy a legzsir-királyabb xtr - X.O rendszer sem ér 1 kalap ....-t sem, ha a bovdenek nem jól futnak.
Szóval ez 1 nagyon összetett kérdéskör.
Szóval ez 1 nagyon összetett kérdéskör.
Marci
#7428
Posted 2005. March 04. - 14:07
Szóval nekem a következõ "összeállításom" van:
DEORE LX V-fék elõl és hátul LX fékkarokkal
ALIVIO elsõ váltó
DEORE hátsó váltó
ALIVO váltókarok
A gondom az, hogy a hátsó vátót nem igazán tudom beállítani teljesen jóra.
Vagy felfelé váltáskor super olefelé viszont "gondolkodik", vagy fordítva (és nem is terhelés alatt).
Ezek a váltók alapból ilyenek, vagy Én vagyok béna?
Ja egyébként város, országút meg makadám ahol járni szoktam.
DEORE LX V-fék elõl és hátul LX fékkarokkal
ALIVIO elsõ váltó
DEORE hátsó váltó
ALIVO váltókarok
A gondom az, hogy a hátsó vátót nem igazán tudom beállítani teljesen jóra.
Vagy felfelé váltáskor super olefelé viszont "gondolkodik", vagy fordítva (és nem is terhelés alatt).
Ezek a váltók alapból ilyenek, vagy Én vagyok béna?
Ja egyébként város, országút meg makadám ahol járni szoktam.
#7429
Posted 2005. March 04. - 13:52
#7430
Posted 2005. March 04. - 13:51
Nem feltétlenül szükséges azonos alkatrészcsaládból választani, igazából hobbi kerékpárosként nem fogsz észrevehetõ javulást tapasztalni egy deore és egy XT szett között. A különbségek inkább extrém körülmények között (terhelés alatti váltás, sáros, dzsuvás idõ stb.) jönnek ki, illetve a súlyban vannak lényeges eltérések. Én személy szerint elsõ váltónak dobnék fel egy szintel jobbat, mint amilyen a hátsó és a karokat is abból a a szettbõl választanám amiben a hátsó van.
u.i.: modik: szvsz át lehetne rakni a megfelelõ topicba
u.i.: modik: szvsz át lehetne rakni a megfelelõ topicba
#7431
Posted 2005. March 04. - 13:20
HI BIKE MOGULOK!
A váltók illetve váltókarok összefüggéseirõl szeretnék egy kicsit tájékozódni.
Szóval a váltás (fõleg a hátsóról beszélek) minõségét mi befolyásolja jobban a váltó vagy a váltókar minõsége? Elviekben ha a soron felfelé váltasz (nagyobb fogaskerékre) akkor a váltókar minõsége a domináns, ha lefelé akkor inkább a hátsó váltó rugójának minõsége (erõssége). ( tételezzük fel, hogy a bowdenek kifogástalanok) Most ugye SHIMANO-nál vannak alkatrész csoportok (Alivio, DEORE STB.). Minden esetben érdemes azonos csoportbeli váltót illetve váltókart összepárosítani, ezek össze vannak "hangolva", vagy a váltóra illetve váltókrra érdemes nagyobb összeget fordítani??? Nektek mi a véleményetek?
A váltók illetve váltókarok összefüggéseirõl szeretnék egy kicsit tájékozódni.
Szóval a váltás (fõleg a hátsóról beszélek) minõségét mi befolyásolja jobban a váltó vagy a váltókar minõsége? Elviekben ha a soron felfelé váltasz (nagyobb fogaskerékre) akkor a váltókar minõsége a domináns, ha lefelé akkor inkább a hátsó váltó rugójának minõsége (erõssége). ( tételezzük fel, hogy a bowdenek kifogástalanok) Most ugye SHIMANO-nál vannak alkatrész csoportok (Alivio, DEORE STB.). Minden esetben érdemes azonos csoportbeli váltót illetve váltókart összepárosítani, ezek össze vannak "hangolva", vagy a váltóra illetve váltókrra érdemes nagyobb összeget fordítani??? Nektek mi a véleményetek?