
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#7421
Írta 2005. március 12. - 20:33

#7422
Írta 2005. március 12. - 18:00

Szerintem ha nézed egy percig mereven, akkor rájössz! Nem egy bonyolult szerkezet
. Egyébként vszeg megnyúlt egy kicsit a bowden (az újak mindig nyúlnak egy kicsit), tehát tekerj kifelé egy fél fordulatot. Ha még mindig rendetlenkedik, akkor még egy fél fordulat. És ezt addig, míg jó nem lesz.

#7423
Írta 2005. március 12. - 16:38

A valtokaron elhelyezkedo finom hangolo hatso valto eseteben hogy mukodik ?
Bal tekerve es jobbra tekerve milyen hatas erheto el vele ?
Azert kerdezem , mert 10 napos a cangam aztan beletettem 150km et es az elejen meg minden ok volt mostmeg neha gondolkodik.
Elol Ty hatul Altus Acera fek-valtokar.
Bal tekerve es jobbra tekerve milyen hatas erheto el vele ?
Azert kerdezem , mert 10 napos a cangam aztan beletettem 150km et es az elejen meg minden ok volt mostmeg neha gondolkodik.
Elol Ty hatul Altus Acera fek-valtokar.
#7424
Írta 2005. március 08. - 23:59

háát, az nagyon szép lenne, ha be tudnám lõni a shimano rapidfájereken a távolságot, hogy mennyit moccanjon a kazi osztásközeihez viszonyítva.... ezé nincs sram kazim.Ha eccer bebontasz egy hulla váltókart, meg fogod látni. mondjuk, szerintem ez a váltókarnál levõ kopás elég ritka lehet, bár semmi sem lehetetlen, ha sokat nyomirgászod...Bnõmnek egy 100000 éves 400lx rapidfájere vót, s most is csak azé kerül cserére,-markolatváltó- mert egy fog kitörött, így asszem a 4. fogaskerék a kazin ugymond megszûnt használhatóvá lenni. Ja meg nem bir megtanulni rapidolni. :-))))
Szerintem ez a kettõt fel, egyet vissza leginkább váltósérülésbõl/irgalmatlan kopásból szokik lenni. Legalább is a megtekert suntour XCpro-m emiatt lett doboz szépe. :mad: S általában azzal társul hogy vagy felfelé tudod elfogadhatóvá tenni a váltás minõségét, vagy lefelé.
bocs a szófosásért
Szerintem ez a kettõt fel, egyet vissza leginkább váltósérülésbõl/irgalmatlan kopásból szokik lenni. Legalább is a megtekert suntour XCpro-m emiatt lett doboz szépe. :mad: S általában azzal társul hogy vagy felfelé tudod elfogadhatóvá tenni a váltás minõségét, vagy lefelé.
bocs a szófosásért
#7425
Írta 2005. március 08. - 18:06

A váltókar szabja meg, hogy hány sebességet tudsz hátul váltani ezért van az, hogy nincs 8-as vagy 9-es hátsó váltó csak kar. A kar fixen be van lõve azon nem tudsz variálni. Nem lehet hogy azt használtad a legtöbbet és már megkopott ?
#7426
Írta 2005. március 08. - 17:57

Hello!
Ezek az elõre beállított pöckölõs váltókarok esetén lehet állítani két pozíció közti távolságot, vagy ez nem lehetséges?
És ha az 5. kerékre hátul mind fentrõl, mind lentrõl nehéz rátenni a láncot, akkor mit lehet vele kezdeni? Korábban nem volt ilyen, lehet h a váltókar állítódott/kopott el? Vagy mi?
Ezek az elõre beállított pöckölõs váltókarok esetén lehet állítani két pozíció közti távolságot, vagy ez nem lehetséges?
És ha az 5. kerékre hátul mind fentrõl, mind lentrõl nehéz rátenni a láncot, akkor mit lehet vele kezdeni? Korábban nem volt ilyen, lehet h a váltókar állítódott/kopott el? Vagy mi?
...And Justice For All
#7427
Írta 2005. március 05. - 09:22

A kettõvel ezelötti bringámon Acera hátsóváltó volt Alivio fékváltókarokkal és hasonló további alkatrészekkel. Az is ugynaolyan prímán váltott mint a mostani Deore/LX kombó. Igazából nem lenne szabad észrevenned, hogy mikor rakja ide-oda a váltó, tehát ha zörög, kattog váltáskor az semmilyen szettnél nem jó (még egy TY-nál sem).
Ja és ha felkapok még 10 kilót akkor ugyanott leszünk.
Ja és ha felkapok még 10 kilót akkor ugyanott leszünk.

#7428
Írta 2005. március 04. - 23:39

HI!
A szerelõmtõl amikor átvettem akkor azt mondta OK, azerintem akkor sem volt tökéletes de talán valamivel jobb!
Lehet, hogy talán Én vagyok túl igényes?
Tényleg mennyi az a hajtókar fordulat ami alatt a hátsó fogaskeréken a láncnak az egyik fogasról a másikra kell kerülnie???
Az alkatrészek minõségét sajnos a súlyom miatt kellett ilyenre megválasztanom.
( 189cm 110kg) ( Na mostmár lehet, hogy nem is vesztek komolyan)
Úgy gondoltam, hogy országúton és enyhe terepen a kero olyan igénybevételnek van kitéve mint ha egy 70 kg-os sportárs keményen terepezne! (De lehet, hogy ezt sem jól gondolm?)
A szerelõmtõl amikor átvettem akkor azt mondta OK, azerintem akkor sem volt tökéletes de talán valamivel jobb!
Lehet, hogy talán Én vagyok túl igényes?
Tényleg mennyi az a hajtókar fordulat ami alatt a hátsó fogaskeréken a láncnak az egyik fogasról a másikra kell kerülnie???
Az alkatrészek minõségét sajnos a súlyom miatt kellett ilyenre megválasztanom.
( 189cm 110kg) ( Na mostmár lehet, hogy nem is vesztek komolyan)
Úgy gondoltam, hogy országúton és enyhe terepen a kero olyan igénybevételnek van kitéve mint ha egy 70 kg-os sportárs keményen terepezne! (De lehet, hogy ezt sem jól gondolm?)
#7429
Írta 2005. március 04. - 15:50

Elméletileg igen, mert csak a lépcsõben és a végsõ áttételben van különbség, a váltónak ugyanoda kell pozicionálni. DH-sok is használnak országúti sort és/vagy váltót.
Valaha mûködött jól ez a rendszer egyébként, vagy már alapból is ilyen gyengén váltott?
Valaha mûködött jól ez a rendszer egyébként, vagy már alapból is ilyen gyengén váltott?
#7430
Írta 2005. március 04. - 15:03

Természetesen!
Az alivió váltókar 8-as és a sor is.
Én nem szeretem a 9-est mert szerintem is elég "nyúlánk"
Az országúti 8-as sor az ugye akkor belefér a mezõnybe?
Az alivió váltókar 8-as és a sor is.
Én nem szeretem a 9-est mert szerintem is elég "nyúlánk"
Az országúti 8-as sor az ugye akkor belefér a mezõnybe?
#7431
Írta 2005. március 04. - 14:55

És a beállítással teljesen tisztában vagy? Tehát hátul a váltón csavarral beállítva, majd a karnál finomhangolva.A gondom az, hogy a hátsó vátót nem igazán tudom beállítani teljesen jóra.
Vagy felfelé váltáskor super olefelé viszont "gondolkodik", vagy fordítva (és nem is terhelés alatt).
Nekem ilyet akkor csinált mikor már gány volt a bovdenem, de annyira, hogy rozsdás volt amikor szétszedtem. Teflonost tényleg nem illik olajozni max pici zsír a be és kimenõ kupakoknál.
Maga a szett talán még túl jó is ...

Csak úgy biztos ami biztos: nyolcas sorhoz nyolcas váltó, kilences sorhoz kilences váltó, az megvan ugye ?
Esetleg a görgõk nem túl dzsuvásak, váltó csuklópontjai megolajozva ? Ötletek, de tényleg sok minden lehet.
#7432
Írta 2005. március 04. - 14:39

A váltásteljesítmény nem is gondolnád mennyire függ a fogassortól és a lánctól.Hiába van xt váltód ha a lánc v. a sor szar. akkor a büdös életben nem lesz jó a váltás.
Igen ezzel tisztában vagyok.
A bowdenek rendben vannak (szerintem).
A váltó bowdenház hosszanti szálas (nem spirál) teflo csöves.
A bowden JAGWIRE teflonos fekete (nem olajoztam, mert úgy tudom ezt nem kell)
A bowdent a váltóból kikötve szépe finoman mozog.
A fogassorom SHIMANO országúti sor (MTB van) mert ennek a fogosztása nekem jobban fekszik arra amire használom. A szerelõm azt mondta ez teljesen kompatibilis az MTB sorral!!!!!!!!
A lánc SACS.
Minden egyszerre volt cserélve kb. 1000 km futattak.
.....És mégsem az igazi.....
#7433
Írta 2005. március 04. - 14:27

A váltásteljesítmény nem is gondolnád mennyire függ a fogassortól és a lánctól.Hiába van xt váltód ha a lánc v. a sor szar. akkor a büdös életben nem lesz jó a váltás.
#7434
Írta 2005. március 04. - 14:24

Azt csak halkan jegyzem meg, hogy a legzsir-királyabb xtr - X.O rendszer sem ér 1 kalap ....-t sem, ha a bovdenek nem jól futnak.
Szóval ez 1 nagyon összetett kérdéskör.
Szóval ez 1 nagyon összetett kérdéskör.
Marci
#7435
Írta 2005. március 04. - 14:07

Szóval nekem a következõ "összeállításom" van:
DEORE LX V-fék elõl és hátul LX fékkarokkal
ALIVIO elsõ váltó
DEORE hátsó váltó
ALIVO váltókarok
A gondom az, hogy a hátsó vátót nem igazán tudom beállítani teljesen jóra.
Vagy felfelé váltáskor super olefelé viszont "gondolkodik", vagy fordítva (és nem is terhelés alatt).
Ezek a váltók alapból ilyenek, vagy Én vagyok béna?
Ja egyébként város, országút meg makadám ahol járni szoktam.
DEORE LX V-fék elõl és hátul LX fékkarokkal
ALIVIO elsõ váltó
DEORE hátsó váltó
ALIVO váltókarok
A gondom az, hogy a hátsó vátót nem igazán tudom beállítani teljesen jóra.
Vagy felfelé váltáskor super olefelé viszont "gondolkodik", vagy fordítva (és nem is terhelés alatt).
Ezek a váltók alapból ilyenek, vagy Én vagyok béna?
Ja egyébként város, országút meg makadám ahol járni szoktam.
#7436
Írta 2005. március 04. - 13:52

#7437
Írta 2005. március 04. - 13:51

Nem feltétlenül szükséges azonos alkatrészcsaládból választani, igazából hobbi kerékpárosként nem fogsz észrevehetõ javulást tapasztalni egy deore és egy XT szett között. A különbségek inkább extrém körülmények között (terhelés alatti váltás, sáros, dzsuvás idõ stb.) jönnek ki, illetve a súlyban vannak lényeges eltérések. Én személy szerint elsõ váltónak dobnék fel egy szintel jobbat, mint amilyen a hátsó és a karokat is abból a a szettbõl választanám amiben a hátsó van.
u.i.: modik: szvsz át lehetne rakni a megfelelõ topicba
u.i.: modik: szvsz át lehetne rakni a megfelelõ topicba
#7438
Írta 2005. március 04. - 13:20

HI BIKE MOGULOK!
A váltók illetve váltókarok összefüggéseirõl szeretnék egy kicsit tájékozódni.
Szóval a váltás (fõleg a hátsóról beszélek) minõségét mi befolyásolja jobban a váltó vagy a váltókar minõsége? Elviekben ha a soron felfelé váltasz (nagyobb fogaskerékre) akkor a váltókar minõsége a domináns, ha lefelé akkor inkább a hátsó váltó rugójának minõsége (erõssége). ( tételezzük fel, hogy a bowdenek kifogástalanok) Most ugye SHIMANO-nál vannak alkatrész csoportok (Alivio, DEORE STB.). Minden esetben érdemes azonos csoportbeli váltót illetve váltókart összepárosítani, ezek össze vannak "hangolva", vagy a váltóra illetve váltókrra érdemes nagyobb összeget fordítani??? Nektek mi a véleményetek?
A váltók illetve váltókarok összefüggéseirõl szeretnék egy kicsit tájékozódni.
Szóval a váltás (fõleg a hátsóról beszélek) minõségét mi befolyásolja jobban a váltó vagy a váltókar minõsége? Elviekben ha a soron felfelé váltasz (nagyobb fogaskerékre) akkor a váltókar minõsége a domináns, ha lefelé akkor inkább a hátsó váltó rugójának minõsége (erõssége). ( tételezzük fel, hogy a bowdenek kifogástalanok) Most ugye SHIMANO-nál vannak alkatrész csoportok (Alivio, DEORE STB.). Minden esetben érdemes azonos csoportbeli váltót illetve váltókart összepárosítani, ezek össze vannak "hangolva", vagy a váltóra illetve váltókrra érdemes nagyobb összeget fordítani??? Nektek mi a véleményetek?