Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#7101
Posted 2005. April 19. - 17:44

RAUH-Welt
B E G R I F F
#7102
Posted 2005. April 19. - 17:42


"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7103
Posted 2005. April 19. - 17:26

#7104
Posted 2005. April 19. - 16:43

Elsõváltó: Az XT megy a 42-es tányérral! Én 44-es tányért használtam elsõ generációs XTR elsõváltóval ami 46-fogra volt tervezve. Sõt amikor beszart az ISIS-es középcsapim átmenetileg 42-es tányérú hajtókart kellett használnom és mûködött vele.
Az igazság az, hogy én a SRAM új X-GEN elsõváltójával szemezgetek, ami persze szintén 44-es tányérra optimális (a SRAM tech manual szerint). Viszont a biker katalógusban az van, hogy 42-44-el is mûködik. Persze van egy 3.0-ás nem felsõkategóriás elsõváltó is, ami kifejezetten 42-es tányérhoz van.
Szóval nem tudom mi legyen...
#7105
Posted 2005. April 19. - 16:26

Valaki irta lentebb ,hogy a 9 es es a 8 as lancok egyformak. thx most olvasom en is csak a fust projectet eleg gaz pergetem magamra a hamut
Aki ezt írta az nagy baromságot írt, mert a 9-es lánc 6 tizeddel keskenyebb a 8-as láncnál. Ha 9 es sorra próbálnál 8-as láncot soha nem tudnád beállítani, úgy hogy valahol ne karistoljon, kerregjen.
Elsõváltó: Az XT megy a 42-es tányérral! Én 44-es tányért használtam elsõ generációs XTR elsõváltóval ami 46-fogra volt tervezve. Sõt amikor beszart az ISIS-es középcsapim átmenetileg 42-es tányérú hajtókart kellett használnom és mûködött vele.
#7106
Posted 2005. April 19. - 16:24

#7107
Posted 2005. April 19. - 16:13


"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7108
Posted 2005. April 19. - 16:02

szerintem penztarca oka van az ilyen kialakitasnak
amugy nekem a 7es rendszeren is 42 van de kezdek hozza szokni igy nem lesz csere.
Hát nem tudom ... kicsit mélyebben is érdekelne a dolog.
A másik, hogy valóban igaz, hogy a "9-es elsõ váltók" (ragaszkodom, hogy van ilyen

Gui: Amúgy füsttel, és nem "füstel"

#7109
Posted 2005. April 19. - 15:48


amugy nekem a 7es rendszeren is 42 van de kezdek hozza szokni igy nem lesz csere.
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7110
Posted 2005. April 19. - 13:16

Ez úgy van hogy ha egymás mellé teszel mondjuk egy alivió elsõváltót és egy xt elsõváltót akkor a terelõlemez íve nem egyforma. Az alivióé kissebb sugarú ezért nem az igazi a 44-es tányérral! Sztem ennyi. Nem mûködésbeli különbség van hanem kialakításbeli!!!
Aha, és a fordított eset ? 42-es tányérral az XT sem az igazi ?
A másik elvi kérdés : miért van a 8-as rendszereknél 42-es tányér, miért nem 44-es ?
#7111
Posted 2005. April 19. - 13:09

#7112
Posted 2005. April 19. - 12:40


míg ugyanezek az adatok a Deore kategóriától felfelé 44 illetve 12 ?
#7113
Posted 2005. April 18. - 05:50


#7114
Posted 2005. April 18. - 00:11

9-es sorból mindet, gyakran kb 4-et, elsõbõl csak a nagyot és a közepeset. tényleg ha leszedem a kicsit vajon menni súlyt spórolnék? :chin:
32-32-ben (vagy 32-34-ben) nem áll nagyon keresztben a lánc?
#7115
Posted 2005. April 17. - 23:34


Ride everywhere.
.
#7116
Posted 2005. April 17. - 23:28

Lenne egy kérdésem!
Egy hátsó váltónak mlyen tulajdonsága szabja meg azt hogy hány fokozatot tud kezelni?
Ugyanis a mostani bikkmakkba van egy cikk a tizes országúti mtbre való felhasználásáról.
És sztem a fokozatok száma csak a váltókartól függ, nem?
Saját tapasztalatom: Kb 6 seb.-re tervezet óckúl sántúr orsz.úti h.váltó +
8-as sor és egy 8-as stx-rc kar, tökéletes 8 sebességet ad.
Tehát pl. 9es xtr és egy 10es dura-ace váltókar nem alkothat ideális tízsebeséges rendszert?
#7117
Posted 2005. April 17. - 23:12


Ride everywhere.
.
#7118
Posted 2005. April 15. - 22:34

#7119
Posted 2005. April 15. - 22:29

#7120
Posted 2005. April 15. - 22:27

"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin: