Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7444 replies to this topic

#7101
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
A 44es és 42es tányér közt olyan kicsi az átmérõbeli különbség, hogy az elsõváltó egész egyszerüen nem veszi észre.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7102
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 posts
nekem azt mondtak az sramrol a bótban (nem boltban :D) ,hogy 42-44 100% ,hogy viszi.
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7103
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Szerintem is simán elmegy. Én is most cseréltem hajtómûvet, eddig 46 volt és régi (nemtom milyen évjáratú) LX elsõváltó kifogástalan a 44 tányérral, szóval szerintem kicsi az esélye, hogy ne klappoljon.



#7104
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 posts

Elsõváltó: Az XT megy a 42-es tányérral! Én 44-es tányért használtam elsõ generációs XTR elsõváltóval ami 46-fogra volt tervezve. Sõt amikor beszart az ISIS-es középcsapim átmenetileg 42-es tányérú hajtókart kellett használnom és mûködött vele.


Az igazság az, hogy én a SRAM új X-GEN elsõváltójával szemezgetek, ami persze szintén 44-es tányérra optimális (a SRAM tech manual szerint). Viszont a biker katalógusban az van, hogy 42-44-el is mûködik. Persze van egy 3.0-ás nem felsõkategóriás elsõváltó is, ami kifejezetten 42-es tányérhoz van.

Szóval nem tudom mi legyen...

#7105
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts

Valaki irta lentebb ,hogy a 9 es es a 8 as lancok egyformak. thx most olvasom en is csak a fust projectet eleg gaz pergetem magamra a hamut :(


Aki ezt írta az nagy baromságot írt, mert a 9-es lánc 6 tizeddel keskenyebb a 8-as láncnál. Ha 9 es sorra próbálnál 8-as láncot soha nem tudnád beállítani, úgy hogy valahol ne karistoljon, kerregjen.

Elsõváltó: Az XT megy a 42-es tányérral! Én 44-es tányért használtam elsõ generációs XTR elsõváltóval ami 46-fogra volt tervezve. Sõt amikor beszart az ISIS-es középcsapim átmenetileg 42-es tányérú hajtókart kellett használnom és mûködött vele.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#7106
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts

hogy a 9 es es a 8 as lancok egyformak

lehet hogy írta csak nem így van

#7107
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 posts
Valaki irta lentebb ,hogy a 9 es es a 8 as lancok egyformak. thx most olvasom en is csak a fust projectet eleg gaz pergetem magamra a hamut :(
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7108
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 posts

szerintem penztarca oka van az ilyen kialakitasnak :D
amugy nekem a 7es rendszeren is 42 van de kezdek hozza szokni igy nem lesz csere.


Hát nem tudom ... kicsit mélyebben is érdekelne a dolog.

A másik, hogy valóban igaz, hogy a "9-es elsõ váltók" (ragaszkodom, hogy van ilyen :) láncterelõje keskenyebb, mint pl. az Alivio-é ? (a keskenyebb 9-es lánc miatt)


Gui: Amúgy füsttel, és nem "füstel" :)

#7109
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 posts
szerintem penztarca oka van az ilyen kialakitasnak :D
amugy nekem a 7es rendszeren is 42 van de kezdek hozza szokni igy nem lesz csere.
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7110
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 posts

Ez úgy van hogy ha egymás mellé teszel mondjuk egy alivió elsõváltót és egy xt elsõváltót akkor a terelõlemez íve nem egyforma. Az alivióé kissebb sugarú ezért nem az igazi a 44-es tányérral! Sztem ennyi. Nem mûködésbeli különbség van hanem kialakításbeli!!!


Aha, és a fordított eset ? 42-es tányérral az XT sem az igazi ?
A másik elvi kérdés : miért van a 8-as rendszereknél 42-es tányér, miért nem 44-es ?

#7111
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
Ez úgy van hogy ha egymás mellé teszel mondjuk egy alivió elsõváltót és egy xt elsõváltót akkor a terelõlemez íve nem egyforma. Az alivióé kissebb sugarú ezért nem az igazi a 44-es tányérral! Sztem ennyi. Nem mûködésbeli különbség van hanem kialakításbeli!!!

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#7112
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 posts
Tudom, hogy egyszer már elõhozakodtam a "8 sebességes elsõ váltók" :) problémakörével, de komolyan érdekel, hogy mi az a mûködésbeli különbség, ami miatt pl. az Alivio-ra az van írva, hogy a nagytányér max. 42 fogas lehet, és a középsõ-nagytányér foggülönbség min. 10 fog lehet,
míg ugyanezek az adatok a Deore kategóriától felfelé 44 illetve 12 ?

#7113
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
mivel ilyenkor kb az a helyzet mintha egy tányérral mennél elöl annyira nem gáz. de mondtam már hogy ritkán megyek felfele? ;)

#7114
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts

9-es sorból mindet, gyakran kb 4-et, elsõbõl csak a nagyot és a közepeset. tényleg ha leszedem a kicsit vajon menni súlyt spórolnék? :chin: :)


32-32-ben (vagy 32-34-ben) nem áll nagyon keresztben a lánc?

#7115
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Te is érdekesen közelíted meg a dolgokat :) országúti váltókart montis váltóval? Nekem fordítva tökéletesen megy, de az áttételkülönbség miatt másképp raktam a váltóra a bowdent. fordítva nemtom de az egyik bikemagban pár éve volt errõl Balázstól egy cikk, bár akkor sem értettem ez miért jó.

Ride everywhere.

.


#7116
(O.o)nnen

(O.o)nnen

    vendég

  • fórumtag
  • 89 posts
Sziasztok(jó estét)!
Lenne egy kérdésem!
Egy hátsó váltónak mlyen tulajdonsága szabja meg azt hogy hány fokozatot tud kezelni?
Ugyanis a mostani bikkmakkba van egy cikk a tizes országúti mtbre való felhasználásáról.
És sztem a fokozatok száma csak a váltókartól függ, nem?
Saját tapasztalatom: Kb 6 seb.-re tervezet óckúl sántúr orsz.úti h.váltó +
8-as sor és egy 8-as stx-rc kar, tökéletes 8 sebességet ad.
Tehát pl. 9es xtr és egy 10es dura-ace váltókar nem alkothat ideális tízsebeséges rendszert?


#7117
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
21-12-es sor mindenhova elég, de ahova nem oda nem megyek, vagy tolom :). Így mostmár 7-bõl én is használom mind a hetet, de a 8-as 34-12-bõl csak 6-ot használtam. 22-es tányérral fölösleges...

Ride everywhere.

.


#7118
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 posts
:beer:
:D :D :D

#7119
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
gui: ki mondta hogy én megyek felfelé is? ;) arra ott vannak a fiatalok

#7120
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 posts
akkor lehet power a combotokban en a bukkben gyakran hasznalom a 21 rendszeremben a elol kicsi hatul felulrol 3 as speedet mert ki@tt meredek leejto van...
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin: