Te is érdekesen közelíted meg a dolgokat országúti váltókart montis váltóval? Nekem fordítva tökéletesen megy, de az áttételkülönbség miatt másképp raktam a váltóra a bowdent. fordítva nemtom de az egyik bikemagban pár éve volt errõl Balázstól egy cikk, bár akkor sem értettem ez miért jó.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#7101
Posted 2005. April 17. - 23:34
#7102
Posted 2005. April 17. - 23:28
Sziasztok(jó estét)!
Lenne egy kérdésem!
Egy hátsó váltónak mlyen tulajdonsága szabja meg azt hogy hány fokozatot tud kezelni?
Ugyanis a mostani bikkmakkba van egy cikk a tizes országúti mtbre való felhasználásáról.
És sztem a fokozatok száma csak a váltókartól függ, nem?
Saját tapasztalatom: Kb 6 seb.-re tervezet óckúl sántúr orsz.úti h.váltó +
8-as sor és egy 8-as stx-rc kar, tökéletes 8 sebességet ad.
Tehát pl. 9es xtr és egy 10es dura-ace váltókar nem alkothat ideális tízsebeséges rendszert?
Lenne egy kérdésem!
Egy hátsó váltónak mlyen tulajdonsága szabja meg azt hogy hány fokozatot tud kezelni?
Ugyanis a mostani bikkmakkba van egy cikk a tizes országúti mtbre való felhasználásáról.
És sztem a fokozatok száma csak a váltókartól függ, nem?
Saját tapasztalatom: Kb 6 seb.-re tervezet óckúl sántúr orsz.úti h.váltó +
8-as sor és egy 8-as stx-rc kar, tökéletes 8 sebességet ad.
Tehát pl. 9es xtr és egy 10es dura-ace váltókar nem alkothat ideális tízsebeséges rendszert?
#7103
Posted 2005. April 17. - 23:12
21-12-es sor mindenhova elég, de ahova nem oda nem megyek, vagy tolom . Így mostmár 7-bõl én is használom mind a hetet, de a 8-as 34-12-bõl csak 6-ot használtam. 22-es tányérral fölösleges...
Ride everywhere.
.
#7104
Posted 2005. April 15. - 22:34
#7105
Posted 2005. April 15. - 22:29
#7106
Posted 2005. April 15. - 22:27
akkor lehet power a combotokban en a bukkben gyakran hasznalom a 21 rendszeremben a elol kicsi hatul felulrol 3 as speedet mert ki@tt meredek leejto van...
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7107
Posted 2005. April 15. - 22:15
9-es sorból mindet, gyakran kb 4-et, elsõbõl csak a nagyot és a közepeset. tényleg ha leszedem a kicsit vajon menni súlyt spórolnék? :chin:
#7108
Posted 2005. April 15. - 17:03
Kösz, ez rendes volt tõled.akkor aki oldsuli cuccokat akar, az keresse AGA barátját :chin:ráadásul ingyééé
Amúgy te mennyit használsz a 9-es hátsó sorodból (ha olyanod van)? Az elsõ váltó nekem pl fölösleges.
Ride everywhere.
.
#7109
Posted 2005. April 15. - 17:00
hát nem tom, nekem @om tele a topswingessel. ugy zörög-lx- földúton, mint álllat, szinte elviselhetetlen. Szerintem kafább a nem toppos, csak ha nem túl merev a hajtúmûved, gáz lehet kistányérra váltani vele. szvsz, topszving ebben picit jobb.-lásd fentebb tamaska(is)- de az enyém má' kb. 3-4 millit lóg...elõtte egy rééégi nagy tányérokhoz való XTR nem toppos váltó volt, kb 1994-bõl, hülye aggyal eladtam itt egy retro-s srácnak.hiba volt. A kisebb méretû tányérok ellenére is jobban váltott, mint ez a f.o.s.
ja..és ZÖRÖG!! :afro:
ja..és ZÖRÖG!! :afro:
#7110
Posted 2005. April 15. - 13:54
erõsebb a rugója a topswingnek, azzal magyarázták, hogy azért jó, mert lefelé jobban vált. rugó elhelyezés szempontjából lehet hogy jobb. csak mint váltó nem.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7111
Posted 2005. April 15. - 13:39
ahogy nézegettem, szerintem a ts váltó mozgatásához nagyobb erõ is kell, nekem sem tetszett a konstrukció, le is cseréltem anno egy gyönyörû normál változatú xt-re, de azt sajna ellopták... :cry:
#7112
Posted 2005. April 15. - 09:38
merevvázra én nem tennék topswinges váltót. arra elfér a normál, felsõbilincses változat is. Ami ugye esztétikusabban néz ki, és jobb konstrukció. [nekem is volt ts váltóm, és meg lehetett õrülni a zörgésétõl földúton]. Az xtr az más tészta.
de vannak olyan telós vázak, miknek nincs hagyományos értelemben vett nyeregvázcsöve, és azokra csak a topswing pászol. vagy még az se, és jöhet az E-type szívás. az a legrosszabb.
de vannak olyan telós vázak, miknek nincs hagyományos értelemben vett nyeregvázcsöve, és azokra csak a topswing pászol. vagy még az se, és jöhet az E-type szívás. az a legrosszabb.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7113
Posted 2005. April 15. - 08:45
A másik dolog meg, hogy az XTR kivételével mindegyik TS váltó ronda!!!!
Akkor semmikeppen se lesz t.s es.
Thx a magyarazatot akkor nekem jobban passzol a classic valtozat.
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7114
Posted 2005. April 15. - 08:42
Attól függ mire és melyik tipus! Én jobban preferálom a hagyományos e. váltót mert sokkal tovább bírja mint a t.s. A top-swing nagy hibája hogy baromi hamar kikotyogósodik, és ez árt a váltásteljesítménynek. Még az XTR is ki tud kotyogósodni TS-es kivitelben. Szerintem a hagyományos kivitel jobban tûri a sarat is mert a TS-nél mivel alul van a bilincs és fölfelé tolja a kanalat, s a kerék minden trutyit oda pakol, mint egy kis asztalka, jól megfogja a sarat és jól el is tömõdhet, ami ugye azzal jár hogy nem vált. A hagyományosnál ez a veszély kevésbé fenyeget. A TS kicsit könnyebb mint a nem TS- de utóbbi mûködésben jobb. A másik dolog meg, hogy az XTR kivételével mindegyik TS váltó ronda!!!!
#7115
Posted 2005. April 15. - 06:59
es melyik a jobb ?
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7116
Posted 2005. April 15. - 06:36
A normál váltónál fölül van a bilincs, alul a terelõ, a t.s.-nél meg fordítva.
#7117
Posted 2005. April 15. - 06:28
valaki ki tudna vilagositani akkor mi az a top swing es nem top swing ?
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7118
Posted 2005. April 15. - 06:25
akkor jó. régen volt már 7-es rendszeremA 7-es meg 8-as rendszerekhez való lánc
ugyanolyan széles,
#7119
Posted 2005. April 14. - 23:42
elvileg a kar határozza meg hogy hanyas lesz hátul a váltó (8/9) de lehet hogy a 7-esnek már vastag a lánca a deore váltóhoz.
A 7-es meg 8-as rendszerekhez való lánc
ugyanolyan széles, úgyhogy ilyen szempontból mindegyik váltó jó 7/8/9 fokozathoz is.