Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#7101
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás

szerintem penztarca oka van az ilyen kialakitasnak :D
amugy nekem a 7es rendszeren is 42 van de kezdek hozza szokni igy nem lesz csere.


Hát nem tudom ... kicsit mélyebben is érdekelne a dolog.

A másik, hogy valóban igaz, hogy a "9-es elsõ váltók" (ragaszkodom, hogy van ilyen :) láncterelõje keskenyebb, mint pl. az Alivio-é ? (a keskenyebb 9-es lánc miatt)


Gui: Amúgy füsttel, és nem "füstel" :)

#7102
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
szerintem penztarca oka van az ilyen kialakitasnak :D
amugy nekem a 7es rendszeren is 42 van de kezdek hozza szokni igy nem lesz csere.
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7103
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás

Ez úgy van hogy ha egymás mellé teszel mondjuk egy alivió elsõváltót és egy xt elsõváltót akkor a terelõlemez íve nem egyforma. Az alivióé kissebb sugarú ezért nem az igazi a 44-es tányérral! Sztem ennyi. Nem mûködésbeli különbség van hanem kialakításbeli!!!


Aha, és a fordított eset ? 42-es tányérral az XT sem az igazi ?
A másik elvi kérdés : miért van a 8-as rendszereknél 42-es tányér, miért nem 44-es ?

#7104
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Ez úgy van hogy ha egymás mellé teszel mondjuk egy alivió elsõváltót és egy xt elsõváltót akkor a terelõlemez íve nem egyforma. Az alivióé kissebb sugarú ezért nem az igazi a 44-es tányérral! Sztem ennyi. Nem mûködésbeli különbség van hanem kialakításbeli!!!

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#7105
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
Tudom, hogy egyszer már elõhozakodtam a "8 sebességes elsõ váltók" :) problémakörével, de komolyan érdekel, hogy mi az a mûködésbeli különbség, ami miatt pl. az Alivio-ra az van írva, hogy a nagytányér max. 42 fogas lehet, és a középsõ-nagytányér foggülönbség min. 10 fog lehet,
míg ugyanezek az adatok a Deore kategóriától felfelé 44 illetve 12 ?

#7106
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
mivel ilyenkor kb az a helyzet mintha egy tányérral mennél elöl annyira nem gáz. de mondtam már hogy ritkán megyek felfele? ;)

#7107
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás

9-es sorból mindet, gyakran kb 4-et, elsõbõl csak a nagyot és a közepeset. tényleg ha leszedem a kicsit vajon menni súlyt spórolnék? :chin: :)


32-32-ben (vagy 32-34-ben) nem áll nagyon keresztben a lánc?

#7108
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Te is érdekesen közelíted meg a dolgokat :) országúti váltókart montis váltóval? Nekem fordítva tökéletesen megy, de az áttételkülönbség miatt másképp raktam a váltóra a bowdent. fordítva nemtom de az egyik bikemagban pár éve volt errõl Balázstól egy cikk, bár akkor sem értettem ez miért jó.

Ride everywhere.

.


#7109
(O.o)nnen

(O.o)nnen

    vendég

  • fórumtag
  • 89 hozzászólás
Sziasztok(jó estét)!
Lenne egy kérdésem!
Egy hátsó váltónak mlyen tulajdonsága szabja meg azt hogy hány fokozatot tud kezelni?
Ugyanis a mostani bikkmakkba van egy cikk a tizes országúti mtbre való felhasználásáról.
És sztem a fokozatok száma csak a váltókartól függ, nem?
Saját tapasztalatom: Kb 6 seb.-re tervezet óckúl sántúr orsz.úti h.váltó +
8-as sor és egy 8-as stx-rc kar, tökéletes 8 sebességet ad.
Tehát pl. 9es xtr és egy 10es dura-ace váltókar nem alkothat ideális tízsebeséges rendszert?


#7110
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
21-12-es sor mindenhova elég, de ahova nem oda nem megyek, vagy tolom :). Így mostmár 7-bõl én is használom mind a hetet, de a 8-as 34-12-bõl csak 6-ot használtam. 22-es tányérral fölösleges...

Ride everywhere.

.


#7111
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
:beer:
:D :D :D

#7112
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
gui: ki mondta hogy én megyek felfelé is? ;) arra ott vannak a fiatalok

#7113
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
akkor lehet power a combotokban en a bukkben gyakran hasznalom a 21 rendszeremben a elol kicsi hatul felulrol 3 as speedet mert ki@tt meredek leejto van...
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7114
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
9-es sorból mindet, gyakran kb 4-et, elsõbõl csak a nagyot és a közepeset. tényleg ha leszedem a kicsit vajon menni súlyt spórolnék? :chin: :)

#7115
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

akkor aki oldsuli cuccokat akar, az keresse AGA barátját :chin:ráadásul ingyééé

Kösz, ez rendes volt tõled.
Amúgy te mennyit használsz a 9-es hátsó sorodból (ha olyanod van)? Az elsõ váltó nekem pl fölösleges.

Ride everywhere.

.


#7116
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
hát nem tom, nekem @om tele a topswingessel. ugy zörög-lx- földúton, mint álllat, szinte elviselhetetlen. Szerintem kafább a nem toppos, csak ha nem túl merev a hajtúmûved, gáz lehet kistányérra váltani vele. szvsz, topszving ebben picit jobb.-lásd fentebb tamaska(is)- de az enyém má' kb. 3-4 millit lóg...elõtte egy rééégi nagy tányérokhoz való XTR nem toppos váltó volt, kb 1994-bõl, hülye aggyal eladtam itt egy retro-s srácnak.hiba volt. A kisebb méretû tányérok ellenére is jobban váltott, mint ez a f.o.s.

ja..és ZÖRÖG!! :afro:

#7117
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
erõsebb a rugója a topswingnek, azzal magyarázták, hogy azért jó, mert lefelé jobban vált. rugó elhelyezés szempontjából lehet hogy jobb. csak mint váltó nem.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7118
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
ahogy nézegettem, szerintem a ts váltó mozgatásához nagyobb erõ is kell, nekem sem tetszett a konstrukció, le is cseréltem anno egy gyönyörû normál változatú xt-re, de azt sajna ellopták... :cry:

#7119
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
merevvázra én nem tennék topswinges váltót. arra elfér a normál, felsõbilincses változat is. Ami ugye esztétikusabban néz ki, és jobb konstrukció. [nekem is volt ts váltóm, és meg lehetett õrülni a zörgésétõl földúton]. Az xtr az más tészta.


de vannak olyan telós vázak, miknek nincs hagyományos értelemben vett nyeregvázcsöve, és azokra csak a topswing pászol. vagy még az se, és jöhet az E-type szívás. az a legrosszabb.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7120
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás

A másik dolog meg, hogy az XTR kivételével mindegyik TS váltó ronda!!!!



:D :D :D

Akkor semmikeppen se lesz t.s es. :D
Thx a magyarazatot akkor nekem jobban passzol a classic valtozat.
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin: