Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#6821
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Ja igen. szar is lenne ha ugrás elõtt még arrébb kéne pakolnom a csülköm, nehogy félreváltsak :)
Az meg nem pumpás hanem pöckölõs, és már vagy öt éve van. (pumpás a $himanonak van airlanes néven ;) )

Ride everywhere.

.


#6822
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts
szerintem a sima (új) triggeres X.0 karra gondol Crux.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#6823
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,350 posts
Miért nincs hidraulikus váltókar?:chin:Tök jó márketingfogás lenne.

#6824
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts

']Nyulazásnál nem kell fogni a markolatváltós részét a kormánynak :)

lehet, de nekem vhogy kellett. Vhogy keskeny volt a kormányom, bumszli a kezem+régifajta fékkar, szarv így nem sok volt a markolatnak... de amugy is utáltam a gripkókat élbõl, mert ha egy cseppet retkes is vót, gs 300/500 má' nem váltott tisztán. S ez szerintem az alsóbb kategóriánál még mindig megvan. csajom revoshiftje...bár neki is tetszik, hogy nem kel minden domb/lejtõ elõtt orditani: melyiket nyomjaaaaam??? he? HEEE??

#6825
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Milyen pumpás? MOndjuk tudsz egy linket?
(csak megjegyzem az aláírásodban egyik se mûködik)

Ride everywhere.

.


#6826
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

mikori lehet az az XTR amelyik forditott mechanikás, és nincs a bowdennek finomhangolója, de jár hozzá fordító. én olyan 2000re taksálom
tudja valaki?


Szerintem 1996-1997 körüli lehet. A 950-es XTR széria után egy évvel hozták ki, aztán el is tûnt. Bár az nem tudom, hogy fordított mûkõdésû is volt-e. De ezek szerint volt.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#6827
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Talán már hallottátok, hogy kijött az X.0 pumpás váltókar. Ahogy elnézem a karbon meg CNC-zett alu darabjait nem lesz olcsóbb a váltónál!

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#6828
[Manitou]

[Manitou]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

hát nemtom, annak idején a 200GS-el az ember megtanult váltani, ilyen "nyomatékszegény" módon...Valahogy az LXnél se tudtam kinõni...
ezeket a sram váltókat meg csak a saját-markolat :( váltójukkal lehet használni. triggerre meg nincs pénzem. Próbáltam az 5.0ás vagy mi hátsóváltót anno, markolatváltóval, de vhogy nekem az nem jön be, össze vissza rángattam nyulnál, meg a váltó is ilyen furán kenõdött el a köveken foszlott róla a mûanyag...


Nyulazásnál nem kell fogni a markolatváltós részét a kormánynak :) HA nem fogod csak a mellette lévõ markolatot, akkor soha a büdös életbe nem váltasz el vele nyulazásnál. Én csak akkar csúsztatom át a kezem a markolatváltós részre amikor éppen váltok, utánna vissza az eredeti pozícióba. De én azt hittem ezt mindenk iígy csinálja:scared: Nekem is az volt a nagy bánatom anno, hogy csak a saját markolatváltójukkal üzemelnek. Viszont legalább így hváltóm+ váltókar csak 230+135=365gr, ami nem mondható rossznak egy shimanóval szemben. Igaz mostanság már nem nagyon izgat 100 gramm ide vagy oda, régebben voltam inkább súlymániás.

#6829
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts
Nincs semmi baj a SRAM váltókkal szerintem... Én most X.7 szettet nyúzok (h. váltó + trigger), és nagyon fincsi, meg szép is (tök szubjektív). És ebben már alig van mûanyag. Viszont a 9.0 e.váltó... Na annak a teljes álló része (bilincs és környéke) mûanyag. Pille könnyû... és még mûködik is... és nem karcolja össze a vázat! :)
A marokváltó meg... fene tudja... nekem sem jön be. Feleségem gépén az van (5.0) és imádja, mert nem kell bénáznia a karocskákkal, amiket odapillantás nélkül el sem találna, odapillantva meg... árok. :) Ja! Nem nyulazik. Padka elõtt megáll. ;)
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#6830
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts
hát nemtom, annak idején a 200GS-el az ember megtanult váltani, ilyen "nyomatékszegény" módon...Valahogy az LXnél se tudtam kinõni...
ezeket a sram váltókat meg csak a saját-markolat :( váltójukkal lehet használni. triggerre meg nincs pénzem. Próbáltam az 5.0ás vagy mi hátsóváltót anno, markolatváltóval, de vhogy nekem az nem jön be, össze vissza rángattam nyulnál, meg a váltó is ilyen furán kenõdött el a köveken foszlott róla a mûanyag...

#6831
[Manitou]

[Manitou]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

///...amikor komolyabb bringát vettem, úgy indult a váltás része, hogy Alivio váltó, kar, racsni, lánc. Hát sajnos azt kell mondjam, hogy kár volt. Mostanra úgy néz ki a dolog, hogy Alivio váltó, STX-RC kar, Alivio racsni(bár ez egy idõben úgy nézett ki, hogy behalt, de aztán mégsem), Sram (legerõsebb8-as) lánc. És így most tetszik is.
De: alivio lánc szakadt, mint a cérna. Volt olyan, hogy nem is volt nagyon terhelve, sima tekergélés volt és elszakadt...
alivio váltókar - hát...szétesett
stx-rc meg behalt - meg se lehet mozdítani a karokat (de abból vettem mégegyet, és az jó)
///csak úgy kikivánkozott belõlem


Alivioból csak hátsó váltóm (ez volt az elsõ komolyabbnak mondható h.váltóm) és váltókarom volt 7-es, de azzal nekem is voltak bajaim. AZ nem tetszett benne, hogy viszonylag nagy erõkifejtés kellett a felfele váltáshoz. A mostani LX váltókarom fényévekre van tõlle mind ergonómia, mind teljesítmény, súly és kezelhetõség terén, igaz nem is egy kategória, ezt azért halkan megjegyzem. Max 1-1,5 évet ha használtam aztán jött és leváltotta az ESP 7.0

#6832
[Manitou]

[Manitou]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Én megcsinálnám, lehet, hogy a pöcök rugója a szar, vagy kikopott a mûanyagborda (asszem már ebbe is az van mert könnyû) de akkor kuka, esetleg fújd be valami kenõanyagggal, monnyuk wídínegyven :)


Ma este átmentem haverhoz a WD40-ért. Szétkaptam, és egy fújás után már mûködött pöpecül :)

#6833
Side_

Side_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts
///...amikor komolyabb bringát vettem, úgy indult a váltás része, hogy Alivio váltó, kar, racsni, lánc. Hát sajnos azt kell mondjam, hogy kár volt. Mostanra úgy néz ki a dolog, hogy Alivio váltó, STX-RC kar, Alivio racsni(bár ez egy idõben úgy nézett ki, hogy behalt, de aztán mégsem), Sram (legerõsebb8-as) lánc. És így most tetszik is.
De: alivio lánc szakadt, mint a cérna. Volt olyan, hogy nem is volt nagyon terhelve, sima tekergélés volt és elszakadt...
alivio váltókar - hát...szétesett
stx-rc meg behalt - meg se lehet mozdítani a karokat (de abból vettem mégegyet, és az jó)
///csak úgy kikivánkozott belõlem
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"

#6834
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Lehetetlen megszoknom a mark.váltót. Pedig három hónapig próbálkoztam régebben, de aztán kodobtam. MIndig gondolkodnom kellett a váltáson vele :-/ De aztán Jött a remény sram trigger shifter személyében, de már az sem az eredeti ami volt (magyarba nem sok talált el.)
Alegelsõ esp-k a tartó csavar alatt törtek el, ide nem elég a mûanyag ezért raktak bele acélt. Szép megoldás :chin: :D

Ride everywhere.

.


#6835
[Manitou]

[Manitou]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Figyu! Van ezt módosítom gomb :) Az ezt idézem mellett ;)
Szerintem a sachs volt a legjobb váltószett, kivéve a markolatváltót mer nem szerettem (ma se). Aztán eladták az egész céget, és eltûnt a tartósság :( . Az elsõ esp-k még hibásak voltak, a második sorozat már ok mert le akarta nyomni $himano-t de most már hasonló minõség (sajnos).


Ok. Még nem vagyok itt régi motoros, majd belejövök :)

Eleinte én se szerettem a markolatváltót, de megszoktam. Ma már mindegy mi lyen váltókart használok, egyik se szokatlan. Sashs melyik? a Quartz?
Melyik elsõ ESP-re gondolsz ami legelõsször kijött 96-ban? Mert mintha akkor én is valamit olvastam ezzel kapcsolatban. Mindenesetre az enyém mai napig zsír pöpec, intenzív használat mellett!

#6836
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Figyu! Van ezt módosítom gomb :) Az ezt idézem mellett ;)
Szerintem a sachs volt a legjobb váltószett, kivéve a markolatváltót mer nem szerettem (ma se). Aztán eladták az egész céget, és eltûnt a tartósság :( . Az elsõ esp-k még hibásak voltak, a második sorozat már ok mert le akarta nyomni $himano-t de most már hasonló minõség (sajnos).

Ride everywhere.

.


#6837
[Manitou]

[Manitou]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts
Jah igen e mellett volt a Sachs is párhuzamosan. Tudom , mivel haverom akkor vette a Sachs Neos markolatváltóját, mikor én az Sram ESP-t (ma csak Sram), az se volt rossz anno, és az ára is oké volt :)

#6838
[Manitou]

[Manitou]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

97ben volt esp?
akkor még nem Sachs quarz meg neos volt?
hogy repül az idõ.

irj nekik mailt.


Úgy volt hogy 96-ban jött ki az elsõ 9.0-s szett. ami volt vagy 40000FT akkor. Azután 97-ben jelent meg a 9.0 mellett a 7.0 meg az 5.0 . És én ekkor rá is csaptam a 7.0-ra.A hátsó váltója szinte zsír ugyanúgy nézett ki mint a 96-os 9.0-s :) Messzebbrõl még össze is lehetett téveszteni.És erre is rá van írva hogy Carbon + Alu kombinációja az egész:), meg ipari csapágyas válógörgõk, és bika rugóerõ jellemzi a mai napig.Már egyszer majdnem eladtam, de aztán meggondoltam magam, ha eddig kitartott akkor mostmár megmarad :) Csupa jót írtak rólla. És én még a mai napig is használom, szóval tartós egy darab. 98-ban viszont nagyon elbaszták a 7.0-ás hátsóváltót, kinézetre is, meg tartósság szempontjából is.

#6839
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,790 posts
ok kössz

#6840
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
Persze hogy passzolnak, csak kozepen nagyobb.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!