Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#6821
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
RD-M951-nek hívják.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6822
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás
A Shimano kód biztosan rajta van azzal meg könnyü beazonosítani !

Mer' egy állat vagyok !

Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.


#6823
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
zolle: 1998-as. abban az egy évben csinálták.

Feltöltött kép
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6824
[Manitou]

[Manitou]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás

Ja igen. szar is lenne ha ugrás elõtt még arrébb kéne pakolnom a csülköm, nehogy félreváltsak :)
)


Nemnagy arrébbrakás az, egy idõ után már észre sem veszi az ember, beidegzõdik valahogy, nem egy fél méterrel kell arrébb tolnod a csülköd :) csak 1-1,5 cm-el, az meg nem vészes. Ugrásnál meg evidens hogy forgó(jelen esetben a markolat váltós részt) nem fogom fogni mivel 200% hogy el fog fordulni. Nekem ez a véleményem, de mindenki úgy csinálja ahogy akarja :D

#6825
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Lezlinél az igazság :) Akkoriban emiatt böngésztem a netet! Még talán meg is van valahol pdf-ben a felépítése.

Ride everywhere.

.


#6826
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Ja igen. szar is lenne ha ugrás elõtt még arrébb kéne pakolnom a csülköm, nehogy félreváltsak :)
Az meg nem pumpás hanem pöckölõs, és már vagy öt éve van. (pumpás a $himanonak van airlanes néven ;) )

de x0ban nem volt pöckölös csak max x9, most meg lesz, csomó karbon meg black box meg 30fokban ideoda állítható...meg mittomén...én biztos maradok az x9 triggernél nam fogok azért a 3 grammért egy valag pénzt fizetni....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6827
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
Ha nem vagyok hülye, akkor markolatváltó x.0 volt régebb óta.
és a trigger egy új cucc.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#6828
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Ja igen. szar is lenne ha ugrás elõtt még arrébb kéne pakolnom a csülköm, nehogy félreváltsak :)
Az meg nem pumpás hanem pöckölõs, és már vagy öt éve van. (pumpás a $himanonak van airlanes néven ;) )

Ride everywhere.

.


#6829
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
szerintem a sima (új) triggeres X.0 karra gondol Crux.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#6830
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.362 hozzászólás
Miért nincs hidraulikus váltókar?:chin:Tök jó márketingfogás lenne.

#6831
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás

']Nyulazásnál nem kell fogni a markolatváltós részét a kormánynak :)

lehet, de nekem vhogy kellett. Vhogy keskeny volt a kormányom, bumszli a kezem+régifajta fékkar, szarv így nem sok volt a markolatnak... de amugy is utáltam a gripkókat élbõl, mert ha egy cseppet retkes is vót, gs 300/500 má' nem váltott tisztán. S ez szerintem az alsóbb kategóriánál még mindig megvan. csajom revoshiftje...bár neki is tetszik, hogy nem kel minden domb/lejtõ elõtt orditani: melyiket nyomjaaaaam??? he? HEEE??

#6832
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Milyen pumpás? MOndjuk tudsz egy linket?
(csak megjegyzem az aláírásodban egyik se mûködik)

Ride everywhere.

.


#6833
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

mikori lehet az az XTR amelyik forditott mechanikás, és nincs a bowdennek finomhangolója, de jár hozzá fordító. én olyan 2000re taksálom
tudja valaki?


Szerintem 1996-1997 körüli lehet. A 950-es XTR széria után egy évvel hozták ki, aztán el is tûnt. Bár az nem tudom, hogy fordított mûkõdésû is volt-e. De ezek szerint volt.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#6834
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Talán már hallottátok, hogy kijött az X.0 pumpás váltókar. Ahogy elnézem a karbon meg CNC-zett alu darabjait nem lesz olcsóbb a váltónál!

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#6835
[Manitou]

[Manitou]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás

hát nemtom, annak idején a 200GS-el az ember megtanult váltani, ilyen "nyomatékszegény" módon...Valahogy az LXnél se tudtam kinõni...
ezeket a sram váltókat meg csak a saját-markolat :( váltójukkal lehet használni. triggerre meg nincs pénzem. Próbáltam az 5.0ás vagy mi hátsóváltót anno, markolatváltóval, de vhogy nekem az nem jön be, össze vissza rángattam nyulnál, meg a váltó is ilyen furán kenõdött el a köveken foszlott róla a mûanyag...


Nyulazásnál nem kell fogni a markolatváltós részét a kormánynak :) HA nem fogod csak a mellette lévõ markolatot, akkor soha a büdös életbe nem váltasz el vele nyulazásnál. Én csak akkar csúsztatom át a kezem a markolatváltós részre amikor éppen váltok, utánna vissza az eredeti pozícióba. De én azt hittem ezt mindenk iígy csinálja:scared: Nekem is az volt a nagy bánatom anno, hogy csak a saját markolatváltójukkal üzemelnek. Viszont legalább így hváltóm+ váltókar csak 230+135=365gr, ami nem mondható rossznak egy shimanóval szemben. Igaz mostanság már nem nagyon izgat 100 gramm ide vagy oda, régebben voltam inkább súlymániás.

#6836
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás
Nincs semmi baj a SRAM váltókkal szerintem... Én most X.7 szettet nyúzok (h. váltó + trigger), és nagyon fincsi, meg szép is (tök szubjektív). És ebben már alig van mûanyag. Viszont a 9.0 e.váltó... Na annak a teljes álló része (bilincs és környéke) mûanyag. Pille könnyû... és még mûködik is... és nem karcolja össze a vázat! :)
A marokváltó meg... fene tudja... nekem sem jön be. Feleségem gépén az van (5.0) és imádja, mert nem kell bénáznia a karocskákkal, amiket odapillantás nélkül el sem találna, odapillantva meg... árok. :) Ja! Nem nyulazik. Padka elõtt megáll. ;)
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#6837
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
hát nemtom, annak idején a 200GS-el az ember megtanult váltani, ilyen "nyomatékszegény" módon...Valahogy az LXnél se tudtam kinõni...
ezeket a sram váltókat meg csak a saját-markolat :( váltójukkal lehet használni. triggerre meg nincs pénzem. Próbáltam az 5.0ás vagy mi hátsóváltót anno, markolatváltóval, de vhogy nekem az nem jön be, össze vissza rángattam nyulnál, meg a váltó is ilyen furán kenõdött el a köveken foszlott róla a mûanyag...

#6838
[Manitou]

[Manitou]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás

///...amikor komolyabb bringát vettem, úgy indult a váltás része, hogy Alivio váltó, kar, racsni, lánc. Hát sajnos azt kell mondjam, hogy kár volt. Mostanra úgy néz ki a dolog, hogy Alivio váltó, STX-RC kar, Alivio racsni(bár ez egy idõben úgy nézett ki, hogy behalt, de aztán mégsem), Sram (legerõsebb8-as) lánc. És így most tetszik is.
De: alivio lánc szakadt, mint a cérna. Volt olyan, hogy nem is volt nagyon terhelve, sima tekergélés volt és elszakadt...
alivio váltókar - hát...szétesett
stx-rc meg behalt - meg se lehet mozdítani a karokat (de abból vettem mégegyet, és az jó)
///csak úgy kikivánkozott belõlem


Alivioból csak hátsó váltóm (ez volt az elsõ komolyabbnak mondható h.váltóm) és váltókarom volt 7-es, de azzal nekem is voltak bajaim. AZ nem tetszett benne, hogy viszonylag nagy erõkifejtés kellett a felfele váltáshoz. A mostani LX váltókarom fényévekre van tõlle mind ergonómia, mind teljesítmény, súly és kezelhetõség terén, igaz nem is egy kategória, ezt azért halkan megjegyzem. Max 1-1,5 évet ha használtam aztán jött és leváltotta az ESP 7.0

#6839
[Manitou]

[Manitou]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás

Én megcsinálnám, lehet, hogy a pöcök rugója a szar, vagy kikopott a mûanyagborda (asszem már ebbe is az van mert könnyû) de akkor kuka, esetleg fújd be valami kenõanyagggal, monnyuk wídínegyven :)


Ma este átmentem haverhoz a WD40-ért. Szétkaptam, és egy fújás után már mûködött pöpecül :)

#6840
Side_

Side_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás
///...amikor komolyabb bringát vettem, úgy indult a váltás része, hogy Alivio váltó, kar, racsni, lánc. Hát sajnos azt kell mondjam, hogy kár volt. Mostanra úgy néz ki a dolog, hogy Alivio váltó, STX-RC kar, Alivio racsni(bár ez egy idõben úgy nézett ki, hogy behalt, de aztán mégsem), Sram (legerõsebb8-as) lánc. És így most tetszik is.
De: alivio lánc szakadt, mint a cérna. Volt olyan, hogy nem is volt nagyon terhelve, sima tekergélés volt és elszakadt...
alivio váltókar - hát...szétesett
stx-rc meg behalt - meg se lehet mozdítani a karokat (de abból vettem mégegyet, és az jó)
///csak úgy kikivánkozott belõlem
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"